Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Μια και η πληρωμη έγινε σε τράπεζα, υποθέτω ότι είναι οι δόσεις "δανείου" που πήρ(αμε) για την "αγορά" τους... Είτε στη φάση Airbus - Ολυμπιακής είτε στη φάση Ολυμπιακής - Ελλ. Δημόσιο

Το ανέκδοτο είναι ότι πληρώνουμε σαν Ελληνικό Δημόσιο ακόμα για αυτά τα αεροπλάνα.

Edit

Υπάρχει όμως και μία ακόμα θεωρία:

Λέει "για τη μίσθωση". Μπορεί να είναι χρήματα που χρωστούσε η Ολυμπιακή για τη μίσθωση των αεροσκαφών ΑΠΟ το Ελληνικό Δημόσιο. Οπότε είναι χρήματα που έκαναν έναν ωραίο κύκλο Τράπεζα -> Ολυμπιακή -> Ελληνικό Δημόσιο -> Τράπεζα.

Και άσε τους Ευρωπαιους να φωνάζουν για επιδοτήσεις!

Ειλικρινά δεν ξέρω, παραμένω μόνο στο γεγονός της πληρωμής.
 
Ο τίτλος αναφέρει "ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ", άρα μάλλον πρόκειται για χρέος της Ολυμπιακής προς το δημόσιο, για την <<ενοικίαση>> τους.
 
Yπεγράφη από τον υπουργό οικονομικών η πώληση των 4 Α340 στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Πλειοδότης ανακηρύχθηκε η εταιρεία Apollo Aviation Group (40,4εκ ευρώ).

http://www.skai.gr/news/finance/article ... s-palias-/
 
ToSofoPaidi":1hcvlpqn said:
Λάθος! Θα πουληθούν, απλώς ίσως καθυστερήσουν λίγο μέχι να περάσει η σχετική νομοθετική πράξη. Πιθανολογώ πως πρόκειται για κλασσική πολιτική ντρίπλα. Για να μην δημιουργηθεί επιπλέον ντόρος από αυτόν που έχει δημιουργηθεί ήδη αποσύρουμε το επίμαχο νομοσχέδιο, το οποίο θα περάσουμε στο μέλλον & σε ανύποπτο χρόνο (π.χ. ως τροπολογία σε ψήφισμα νομοσχεδίου για την προστασία του ωραίου αρουραίου). Μετά τα πράγματα θα πάρουν τον δρόμο τους...

Το σίγουρο είναι πως με την ανάγκη για ρευστό στα ταμεία του κράτους, η ώρα αυτή δεν θα αργήσει.

Τι λέγαμε τον Ιανουάριο;; :)
 
Σήμερα το μεσημέρι άκουσα το εξής καταπληκτικό στην εκπομπή της Τσαπανίδου: Είχε καλέσει ένα δημοσιογράφο
που αναφέρθηκε στην πώληση των τριών "Μπόινγκ" της Ολυμπιακής έναντι 40,4 εκατ.ευρώ.Στην αρχή δεν έδωσα
σημασία,σίγουρος πώς εννοούσε τα τρία Αιρμπάς,όμως εκείνος επέμενε:"Τα τρία Μπόινγκ πού βρίσκονται στο Ελλη-
νικό,τα οποία σκούριαζαν γιατί ξέρετε,κάποτε έπρεπε να φύγουν κι αυτά..." Αφού ξεπέρασα μία υποψία για το τι
μπορεί να εννοούσε,θυμήθηκα μία παλιά γελοιογραφία στο Flight International:Γίνεται μία αναγγελία στους επιβάτες
ενός πολύ καννιβαλισμένου αεροπλάνου: "Sorry folks,there will be a small technical delay"....

Θυμάμαι,πριν από πολλούς μήνες,είχα πεί στον επικεφαλής τού ΠΟΛΚΕΟΑ: "Κάνω αυτή την εργασία γιατί τώρα που
κάτι αλλάζει στο Ελληνικό και θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις,θέλω να μας πάρουν στα σοβαρά και όχι να έρθει
κάποιος να μας πεί "αυτά,τώρα,μαζέψτε τα από δω πέρα".Εκείνος μού απάντησε: "Μα δεν μπορούν να μας το κάνουν
αυτό.Θα μας δώσουν ένα περιθώριο δύο -τριών μηνών".Είναι προφανές πάντως ότι το σπίτι τους είναι στο Δυτικό.
Η παραμονή τους στο σημείο που βρίσκονται δεν προοιωνίζει τίποτα καλό...
 
Πράγματι πρόκειται για ανέκδοτο, γιατί αν πρόκειται για τα 3 αεροσκάφη BOEING του ΠΟΛΚΕΟΑ, αυτά είναι αδύνατον πλέον να φύγουν από το Ελληνικό σαν αεροπλάνα. Αφενός γιατί είναι "κάπως" κανιβαλισμένα, αλλά επίσης και λόγω του ότι το Ελληνικό μετά το 2004 δεν έχει πλέον διάδρομο απογείωσης.
Αν λοιπόν πρόκειται για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, τότε μάλλον θα πρέπει να πουλήθηκαν σαν παλιοσίδερα. Δεν λέω, 40 εκ. € είναι μάλλον πολλά ακόμα και για υπερτάνκερ. Δεν νομίζω ότι λίγοι τόνοι αλουμινίου μπορούν να πιάσουν τέτοια τιμή.
Αν βέβαια ο ομιλητής δεν γνώριζε το αντικείμενο για το οποίο μιλούσε, τότε είναι λογικό να θεωρήσουμε ότι πράγματι πρόκειται για τα 4 Α340. Μια τιμή 10 εκ € είναι πολύ λογική για κάθε τέτοιο αεροσκάφος 15ετίας που βρίσκεται παροπλισμένο για σχεδόν 3 χρόνια.
 
Παιδια, είναι ήδη γνωστο ότι τα Α340 πωληθηκαν για 40 εκατ. €. Για αυτα έγινε η συζήτηση αλλα ο δημοσιογράφος ήταν ολίγον άσχετος.

iPhone.png
Sent from a mobile device
iPhone.png
 
Γιά την ακρίβεια,είναι μόνο 10 ετών αεροπλάνα και όχι 15.Τα δύο πρώτα τα παρέλαβε η εταιρεία την άνοιξη τού 1999
και τα άλλα δύο στις 14 και 26 Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς.Στην αρχή οι κυβερνήτες τους ήταν εκπαιδευτές από την
ίδια την Airbus.Οι κανονικοί πιλότοι της Ολυμπιακής πετούσαν πλάι τους σαν συγκυβερνήτες για να εξοικειωθούν.Οι
Γάλλοι εκπαιδευτές,λοιπόν,έκαναν κάτι αριστοτεχνικές προσγειώσεις.Ακουμπούσαν απαλά τις πίσω ρόδες και πριν
ακουμπήσει όλο το κύριο σύστημα προσγείωσης,ανασήκωναν λίγο το αεροπλάνο και το ξανακατέβαζαν τόσο απαλά
πού δεν έβγαινε καθόλου καπνός.Τόσο καλά ένοιωθαν το αεροπλάνο τους.Τα έβλεπα από απέναντι,από το παλιό
station control.Oταν έφτασε και το τέταρτο Α340 (SX-DFD,Eπίδαυρος),έμεινε στην πίστα μία βδομάδα πριν δρομολο-
γηθεί.Έβαλα τα μέσα μου και τις γνωριμίες μου να πάω να το δω.Δεν είχα ξαναμπεί σε ολοκαίνουργο αεροσκάφος.
Μύριζε καινουργίλα.Τα καθίσματα,τα δέρματα,τα πλαστικά,οι μοκέτες...Στούς δύο διαδρόμους της οικονομικής είχαν
στρώσει νάυλον και σε κείνους της πρώτης θέσης "διαδρόμους" από μουσαμά.Πέταξα 3-4 φορές με το κάθε ένα από
αυτά από και προς τη Νέα Υόρκη (χρυσώναμε το χάπι) και έχω τις σχετικές φωτογραφίες πού κάποια στιγμή θα ανε-
βάσω.
Όσον αφορά την παρωδία πώλησής τους τι να πεί κανείς.Κρατικά ήταν,όχι ακριβώς Ολυμπιακά.Ήδη,από τις αρχές
τού 2010 συζητούσαν στο ΠΟΛΚΕΟΑ ότι γιά να πετάξουν μετά από 4 μήνες απραξίας χρειαζόταν κιόλας εκτεταμένη
συντήρηση σε όλο γενικώς το σύστημα προσγείωσης,πράγμα πού θα κατέβαζε δραστικά την τιμή τους....
 
Για την ακρίβεια το πρώτο ήταν να παραληφθεί τον Σεπτέμβριο του 1998 αλλά τελικά παραλήφθηκε στις 28/1/1999 (τα 2 πρώτα). Τα 2 τελευταία στις 14/10/1999. Το σημαντικό όμως για την τιμή πώλησής τους δεν είναι μόνο η συντήρηση που απαιτείται λόγω παροπλισμού. Είναι η ηλικία τους. Όταν ένα αεροσκάφος υπερβεί την 10ετία φεύγει από το περίπου σταθερό κόστος συντήρησης ανά ώρα πτήσης (γνωστό σαν Mature Cost) και αρχίζει να επιβαρύνεται με πρόσθετο κόστος λόγω γήρανσης (χοντρά-χοντρά περίπου 3 % για κάθε επιπλέον χρόνο). Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στην εμπορική του αξία. Γιαυτό και τα Β747-200 δεν αξίζουν πάνω από 1,5 εκ. USD το καθένα. Αν σε όλα αυτά βάλουμε και τον 3ετή παροπλισμό, τα 10 εκ. είναι μια λογική τιμή.
 
Εγώ θα το έλεγα θλιβερή τιμή.Είκοσι ετών να ήταν δεν θα τα πουλούσαν τόσο.Έπρεπε να είχε μπεί εγκαίρως αγγελία
στον αεροπορικο Τύπο μήνες νωρίτερα ότι από το φθινόπωρο τού 2009 θα ήταν διαθέσιμα αλλά τα άφησαν εκτεθειμέ-
να χωρίς ούτε να κλείσουν τους κινητήρες,ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα να κρατήσουν για πολλούς μήνες.Μήπως
κανείς γνωρίζει ποιά είναι η Apollo aviation group;Έχει γούστο να τα τσιμπολογήσει επί τόπου γιά ανταλλακτικά....
 
Top