Olympic A340

  • Thread starter Thread starter sggr
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Βέβαια, εκτός από την παράταση της ζωής των 747, υπήρξαν και άλλες, ακόμα πιο σοβαρές προτάσεις, όπως η επαναφορά των 707, των Comet, και - γιατί όχι;- και μερικών DC 3.
 
Δεν έχεις καμμία σχέση με το θέμα. Γράφεις ευφυολογήματα ως συνήθως..... Γι αυτό έχει αραιώσει το φόρουμ!
 
Σ' ευχαριστώ για τα καλά λόγια, Γιώργο...
 
Συνήθως η χρήσιμη ζωή ενός αεροσκάφους είναι τα 20 χρόνια. Με προϋποθέσεις μπορεί να παραταθεί αλλά το κόστος χρήσης του αυξάνει δυσανάλογα. Για παράδειγμα, τα Β747 όταν αποσύρθηκαν κόστιζαν σαν συντήρηση περί τα 2500 USD/FHr. Ενώ τα Α340 μόλις μπήκαν στη χρήση, κόστιζαν 1400 -1600 USD/FHr.
Από αυτής της άποψης δεν ήταν και τόσο κακή ιδέα η αντικατάσταση. Τα πρώτα 10 περίπου χρόνια το κόστος αυτό παραμένει περίπου σταθερό. Από τα 10 μέχρι τα 20 χρόνια αυξάνει σημαντικά σε ετήσια βάση. Μετά αυξάνει σχεδόν απαγορευτικά για τον ανταγωνισμό.
 
Στα ειρωνικά σχόλια του george.a απάντησε ήδη ο Air Greece, τον οποίον ευχαριστώ για την ορθή και συμπληρωματική του τοποθέτηση. Να ζητήσω συγνώμη για την χρήση της λέξης άχρηστα α/φη, αντί της ορθότερης, ακατάλληλα για την εταιρεία α/φη (Valerefontis). Φίλε AGV θα πρέπει στους υπολογισμούς σου να βάλεις και τους παράγοντες της πλήρους ιδιοκτησίας (μηδενικής οφειλής) των α/φων Β-747, των 150 επιπλέον θέσεων και την δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον Cargo (έβαλες μόνο τα maintenance reserves και όχι το dry lease monthly rate).
 
Ούτε εμένα μου αρέσει το γεγονός ότι η Ολυμπιακή Αεροπορία έκλεισε. Όμως μερικά πράγματα, δηλαδή όσα έχουν να κάνουν με οικονομικά πρέπει να εξετάζονται λίγο ψυχρά. Το γεγονός ότι τα 747 αποσύρθηκαν από τις περισσότερες εταιρείες οφείλεται στα οικονομικά μεγέθη. Όπως πολύ σωστά επεσήμανες, αναφέρθηκα μονάχα στο κόστος συντήρησης (όχι ακριβώς maintenance reserves) η διαφορά του οποίου για μονάχα ένα δρομολόγιο Αθήνα-JFK-Αθήνα ήταν γύρω στα 20.000 δολάρια. Όχι ευκαταφρόνητο ποσό αν σκεφτεί κανείς ότι τα αεροσκάφη αυτά έκαναν πολλά τέτοια δρομολόγια το μήνα.
Σίγουρα το 747 ήταν ένα επικό αεροπλάνο και είμαι υπερήφανος που το υπηρέτησα. Η αντικατάστασή του όμως επιβαλόταν από τον ανταγωνισμό.
 
Αγαπητέ AGV σέβομαι τη τεχνική σου άποψη.Τα 747 είχαν σχεδόν συμπληρώσει πιά τούς κύκλους τους,"δεν είχαν ώρες", κλπ.Όμως εγώ το βλέπω και από την άποψη "εξυπηρέτησης πελατών",να το πώ "sales"? Ένα 747 μπορούσε να αντικατασταθεί μόνο από ένα άλλο νεότερο. Και υπήρχε μεγάλη αγορά μεταχειρισμένων.Διότι το να αφήνεις έξω 100 δικούς σου επιβάτες να τούς πάρουν οι ξένες ανταγωνίστριες εταιρείες και να κάνουν μπίζνες είναι ένας παράγων πού δεν ελήφθη σοβαρά υπόψη όταν αγοράστηκαν καινούργια τα Α340.
(ή κι αν ελήφθη, κάπου χάθηκε μέσα στο πακέτο...τής εξυγίανσης!)
 
Όταν έχεις τη δυνατότητα να πάρεις νέα wide body αεροσκάφη, δεν προτιμάς τη λύση της συντήρησης των ήδη γερασμένων αεροσκαφών του υπάρχοντος στόλου. Καλά έκανε η ΟΑ και είχε αντικαταστήσει τα 742, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει και αρκετά πιο πριν αν ήθελε να αποκαλείται "μεγάλη" και "άξια εμπιστοσύνης" εταιρία.
Πολλές εταιρίες αντικατέστησαν τα 747 σαν τύπο και δεν προχώρησαν στην αγορά νεότερων μοντέλων 747, γι αυτό και οι πωλήσεις του 747 τα τελευταία χρόνια αλλά ειδικά και μελλοντικά πάνε από το κακό στο χειρότερο. Άρα λοιπόν έχουμε δεκάδες παραδείγματα πολύ μεγάλων εταιριών που επέλεξαν να αφήσουν πίσω τους το 747 σαν τύπο και να στραφούν σε άλλους τύπους, είτε Airbus (A343, A346, A380) είτε Boeing (Β773) είτε MDD (MD-11) κλπ)
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι κυρίως να προσφέρει στον κόσμο νέα και καινούρια αεροσκάφη και όχι να πετάει επί 30 χρόνια με τα ίδια. Και φυσικά οι 100 θέσεις λιγότερες του Α340 ήταν μηδαμινή διαφορά σε σχέση με την τεράστια διαφορά στην οικονομία καυσίμων που επιτύγχανε ο συγκεκριμένος τύπος. Άρα είναι μάλλον ατυχές το συγκεκριμένο παράδειγμα μιας και συνολικά σαν κόστος ο νέος τύπος ήταν η μέρα με τη νύχτα, οπότε το "χάρισμα" 100 επιβατών και τα μηδαμινά έσοδα από αυτούς ήταν το τελευταίο που ενδιέφερε την ΟΑ. Και στο φινάλε ο επιβάτης θα προτιμήσει εταιρία με νέα αεροσκάφη (ακόμα κι αν πληρώσει κάτι παραπάνω στο εισιτήριο) παρά εταιρία με αεροσκάφη 30 ετών που τους έχει γίνει συντήρηση και παράταση ζωής 8 χρόνων ή μια εταιρία που θα αγόραζε μεταχειρισμένα αεροσκάφη για να μη χάσει τους 100 επιβάτες της.
 
Ας προσθέσω μερικά ακόμα ευφυολογήματα (ως συνήθως):

1. Να τονίσουμε ότι η 'απώλεια' των 100 επιβατών έχει νόημα μόνο τους full high season καλοκαιρινούς μήνες. Ας πούμε και μια κουβέντα για την 'εξοικονόμηση' 100 άδειων θέσεων τις δύσκολες ημέρες low season. Και βέβαια, το flexibility πάντα επιτρέπει επιπλέον δρομολόγηση όταν η εποχή το 'σηκώνει'.
2. Οι εποχές αλλάζουν, όσοι δεν το παραδέχονται μένουν στο παρελθόν. Η 'βασιλεία' του 747, όσο λαμπρή και να ήταν, έχει λήξει προ πολλού. Στις αρχές του 2000 σχεδόν ΟΛΕΣ οι εταιρείες που είχαν 747 σαν το βασικό long range σκάφος τους, το εγκατέλειψαν - μια σύγκριση των operators με 747 στα μέσα της δεκαετίας του 1980 με τα μέσα της δεκαετίας του 1990 αρκεί να πείσει τον οποιονδήποτε έχει διάθεση να δει κάποια πράγματα. Να βάλουμε, στην Ευρώπη μόνο: Aer Lingus, TAP, Iberia, Alitalia, Sabena, Swissair, SAS, όλες πήγαν σε Α340 (και αργότερα Α330), κάποιες σε MD11, και αρκετές σε 777. Ακόμα και όσες διατήρησαν το 747 (στην έκδοση 747-400), απέκτησαν είτε τα Α340/330 είτε σε μεγάλο αριθμό τα 777: British Airways, Virgin, AirFrance, Lufthansa, KLM... Καμία εταιρεία δεν 'αγνόησε' τη νέα πραγματικότητα.
Έπειτα από τόσα χρόνια μετά, είναι ένδειξη επίμονης άγνοιας να ισχυρίζεται κάποιος το αντίθετο....
3. Η μόνη αντίρρηση που θα μπορούσε κάποιος να πει είναι κατά πόσο η συγκεκριμένη επιλογή του Α343 (σε σύγκριση με το 772 ή ακόμα πιο τολμηρά με το Α333) ήταν η καλύτερη. Εκ των υστέρων, γνωρίζουμε ότι δεν ήταν η καλύτερη. Το ότι όμως το 772 θα 'νικούσε' κατά κράτος το Α343 ή το ότι το Α333 θα εξελισσόταν σε ένα 'σχεδόν' παν-ίκανο αεροσκάφος, τότε δεν νομίζω ότι κάποιος θα το 'μάντευε' τόσο εύκολα.
4. Και βέβαια δεν αγγίζω καν το πολύ αμαρτωλό οικονομικό θέμα της 'αγοράς' των Α343 από το Ελληνικό Δημόσιο. Όζει από παντού.... Άρα ό,τι και να έπαιρναν, πάλι η 'οσμή' θα υπήρχε.
 
...και να προσθεσουμε οτι το 742 (οσο και αν το αγαπαμε) ηθελε block fuel 100-110 τοννους JETA1 για να κανει το ATH-JFK, με το 343 να θελει 60-65...
 
Top