Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
OveLix":1j64fxu6 said:
Από εκεί και πέρα, δεν βρίσκω τον λόγο να παραθέτουμε τον κάθε πικραμένο που συμφωνεί με μας και διαφωνεί με τον δίπλα. Δική μας άποψη έχουμε, την έχουμε εκφράσει πολλές φορές, κάποιες γνώμες αλλάζουν και κάποιες όχι, σε κάθε περίπτωση καλό είναι να βλέπουμε τα πράγματα χωρίς δογματισμούς, και με βάση τα δεδομένα, την κοινή λογική και το συμφέρον της κοινωνίας.

Υ.Γ.
Ναι, τα σάιτ που παριστάνουν ότι είναι ειδησεογραφικά και δημοσιεύουν ανώνυμες μπούρδες είναι κατά κανόνα αναξιόπιστα. Καλό είναι να μη μεταφέρουμε το σκουπιδαριό τους εδώ μέσα.

Υπάρχει αλήθεια ένα μήνυμα στο οποίο να απαντάς σε σχόλιο - άρθρο που δεν σου άρεσε και να μην υπάρχει ένας χαρακτηρισμός ; «Γαϊδούρια» «κάθε πικραμένος» «σκουπιδαριό» κλπ.

Από όσο ξέρω οι κανόνες του forum δεν απαγορεύουν την ανάρτηση οποιασδήποτε άποψης που δεν συμβαδίζει με τα πιστεύω του Ovelix.

Αναρωτιέμαι από την άλλη, τι λένε οι κανονισμοί του forum, για κάποιον που γράφει προσβλητικούς και υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς σε όλους όσους εκφέρουν διαφορετική άποψη από τη δικιά του.
 
κάποιος να κοιτάξει την μετοχική σύνθεση της εταιρίας... να δει τους ισολογισμούς της και την εικόνα της.... και θα καταλάβει γιατί μέσα σε μερικές μέρες ο ευτυχής αλλαξε ...τεμπο....

όταν οι περισσότεροι εδώ μέσα πριν την αγορά των αεροσκαφών συζητούσατε/διαφωνούσατε περί αεροσκαφών, τι να πάρει και από που, με αγνοούσαμε όταν σας έγραφα στην τελική ότι θα ήταν ηλίθιο να προβεί σε κάτι τέτοιο την δεδομένη στιγμή... τα ίδια έγραψα και όταν έκανε την συμφωνία με την airbus και όπως είπα και τότε ενώ όλοι εμείς στην αγορά ξέραμε (ότι ο ανοδικός κύκλος έχει τελειώσει) ... η συμφωνια έγινε ΑΚΡΙΒΩΣ στο "τέρμα πάνω"....

το μοναδικό λάθος; (και μην ακούσω τα περί επαναδιαπραγμάτευσης της συμφωνιας... και θα προσπαθήσουν να διορθώσουν "κάτι τις".... χωρίς να εμφανίσουν οι όρους αυτής και το τελικό..... τίμημα.... της κάθε εκδοχής της... )



τι είναι αυτό; πως επηρεάζει την εταιρία από τότε που ξεκίνησε; έχει αντιμετωπιστεί;


και επειδη ....νομίζω.... ότι στο "ρετιρέ" εκεί κάπου στην καλυφτακη κοντά/διπλά εκεί που βρισκόταν το Playmobil FunPark πρωί πρωί εκτός από το να τσεκάρει αν τον/τους έχει αναφέρει ο Πασχος (όπως κάνουν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι του -και εγώ από αυτούς... τον έμαθα....-) "πέφτει" και μια κλεφτή ματιά εδώ πέρα θα καταλάβει....


όπως ανέφερα και πριν λίγο καιρό με βάση αυτά που έχει αναφέρει και συνεχίζει να αναφέρει (διαθέσιμα κεφάλαια) ο Δ. Σύμβουλος της εταιρίας υπάρχει δυνατότητα άνετα για μεγάλο χρονικό διάστημα η εταιρία να συνεχίσει χωρίς βοήθεια... ας περιμένουμε να δούμε πως θα πάει η όλη κατάσταση... αυτή συνεχίζει να είναι η άποψη μου μέχρι τώρα όσο αφορά την συγκεκριμένη εταιρία

το να αναφερόμαστε εδώ για άλλες εταιρίες και τι έχουν κάνει είναι άτοπο και άστοχο...ΠΧ
*οι γαλλοι ούτως ή άλλως είχανε θέματα (όλοι γνωρίζαμε οτι προσπαθούν εδω και χρόνια οι γαλλοι να συνεννοηθούν με τους ολλανδους και το αντίθετο μπας και βρεθει λυση...)

*οι γερμανοι το ιδιο (πριν απο την ολη κατασταση μιλούσανε και πιεζανε καταστάσεις... το γνωρίζαμε...και οχι μονο στην γερμανια... οι βελγοι είχανε νευριασει...μην αναφερθώ στους ελβετους... )

επισης θελω να μου γραψει καποιος (ας ειναι και απο τις λαθρόβιες σελιδες που διαβαζει ο γαλατης)....επειδη ολοι αναφερουν ως προτυπο αυτη την λυση....

ποτε ακριβως εγινε η συμφωνια ; και ποσα εχει "τσεπώσει" η Lufthansa; απο ποιους ; και με τι ορους... ;

ακομα και μεχρι την στιγμη που γραφω αυτο το κειμενο...βρισκονται σε διαπραγματευσεις!!!! και καθε πλευρα μαλλον θα παιξει βρώμικα....μου μυριζει....βρωμαει το ολο σκηνικο...

*οι νορβηγοι το ιδιο (παρολο που δεν συμφωνουσα με το πως εγινε το "deal").....εκει να δειτε παιχνιδι που εγινε ....ειδικα με τους αμερικανους -boeing- που "βολευτικανε" και βγηκανε "πολλα κερδισμενοι" (που θα λεγανε και οι κυπραιοι) με την ολη συμφωνια οπως εγινε...

ειρήσθω εν παρόδω boeing που δεν δεχτηκε καμια επιχορήγησή... αλλα εκει παιζονται αλλα παιχνιδια (και εχει να κανει με το οτι δημιουργησε ενα μαξιλαρι με ομολογιες -οπως εχει και η αιγαιου- και επιλεγει να περιμενει να δει ποιο θα ηταν το καλυτερο σεναριο για αυτην).... η boeing που ξερει οτι αργα η γρηγορα (10-15 χρονια) θα μπει και τριτος ανταγωνιστης εξ δυσμάς (για αυτην).... ισως και νωριτερα αν επιλεξουν οι κινεζοι να προχωρήσουν με τους βραζιλιανους (οι κακιες γλωσσες λενε οτι το ZOOM μεταξυ βραζιλιας και κινας εχει παρει φωτια)


ΥΓ @ PILOT-737
τι δεν καταλαβαίνεις.... οτιδήποτε δεν εγκρίνει ο Ovelix (Ευτυχη εσύ;), δεν στέκει... so simple....

Το βλέπεις ότι μόνο με το θράσος νομίζουν (προσπαθούν;) μερικοί πως μπορούν επιβάλουν την άποψη τους. Οι περισσότεροι δεν έχουν ζήσει καν αεροπορική εταιρία από μέσα (και πόσο μάλλον -ένεκα τον καιρών και τον καταστασεων- σε managerial επίπεδο) και το παίζουν ειδικοί επειδή διαβάζουν άρθρα και κάνουν επικόλληση κειμένου....συνήθως τα Public Rousfetaions (όπως προσωπικά αποκαλώ)

μπορείς και να τους δικαιολογησεις οι μισοί φοβούνται για τις μετοχές και οι άλλοι μισοί για τη δουλειά τους..... γιατί αν όντως δεν έχουν συμφέροντα ....άστο...

φτασαμε στο σημειο να γινεται αναλυση περι το τι αποτελει επιδοτηση/επιχορηγηση και τι οχι... και αν οι αγονες ειναι... κανεις δεν μιλησε για τον ΟΑΕΔ κανεις δεν ρωτησε γιατι εγραψα "ΠΧ" και ανεφερα δυο... υπαρχουν και αλλες επιδοτησεις/επιχορηγησεις... ; και μαλιστα τον καιρο που ΔΕΝ πετουσε η εταιρια (τωρα πρόσφατα) ; ο "επιλεκτικός" γαλατης που υποτίθεται οτι τα ξερει ολα ας απαντήσει....

εχω αρχισει και βαριεμαι.... ενω γουσταρω το conflict....(positive conflict) που παρα πολλες φορες οδηγει σε brainstorming με τις περισσοτερες φορές εκπληκτικά αποτελέσματα.... αλλα εδω αναμασιούνται τα ιδια και τα ιδια... και τις περισσοτερες φορες χωρις επιχειρήματα...απλα ύβρεις και υποτιμητικοί χαρακτήρα φράσεις ....

ΥΓ2 και μια ιστορια απο περσι .... οπου μιλωντας με εναν του χωρου (σε υψηλα κλιμακια σε εταιρια στο εξωτερικο) για την αιγαιου (και οχι μονο) ...τοτε βλεπαμε ολοι οτι ερχονται φουρτουνες (εχω ξαναπει ο κορονοιος ηταν/ειναι απλα μια πρόφαση και οχι μονο για τον συγκεκριμένο κλαδο) στον οριζοντα στον κλαδο και με ρωταει αν η αιγαιου δεν τα καταφερει τι βλεπεις να γινεται;... του απαντησα δεν ξερω... η ελληνικη λογικη λεει εφοσον βρισκονται απο πισω αυτοι που βρισκονται (δες μετοχολογιο) θα παρουν δανεικα και αγυριστα απο το κρατος...

ισως εκμεταλευτουν και το QE (αυτος ειναι και ο λογος που οχι μονο ο ευτυχης αλλα και ολοι οι μεγαλοι...πχ βακακης.... αγωνιούν;.... γιατι νομιζανε οτι θα προλαβουν να το "αρμεξουν! ";)...

και με ρωταει εσυ τι πιστευεις οτι θα πρεπει να γινει σε τετοια περιπτωση;.... (για να σας προλαβω....ακομα δεν εχουμε φτασει σε αυτο το σημειο... !!!!)

εν περιλήψει η απαντηση μου.... υπαγωγή της σε καθεστώς χρεοκοπίας.... εν λειτουργια με πωληση της εταιριας ως έχει (χονδικα σας περιγραφω την απαντηση μου γιατι ειναι πιο αναλυτικη.... απλα επειδη δεν περιμενω κανενας να καταλαβει τι εννοω δεν πρόκειται να κατσω να το αναλυσω)

υποψην η εταιρια συνεχιζει κανονικα...αλλα συνηθως....παιρνουν δρομο οι παλαιοι μετοχοι....και εδω ποναει

λογικα παντως αυτο που θα γινει οπως ανεφερα και παραπανω... θα δωσει η ελληνικη κυβερνηση λεφτα... με γενναιες "μαρκετινιστικες¨ υποχωρήσεις εκ μερους της εταιριας ...οι δικαιολογίες γνωστες... θα περιμενει λιγο η εταιρια μεχρι να αρχισει το QE να ρεει... θα παρει περισσότερα λεφτα απο εκει (που στην ουσια ειναι..τσαμπα) θα πληρωσει πισω με φανφάρες αυτα που πηρε απο την αλλη προσωρινη τσεπη προηγουμενως δηλώνοντας σε ολους ποσο υγιεις βασεις εχει η εταιρια κτλ κτλ πως αντιμετωπιζει κρισεις κτλ κτλ και το ιδιο ακριβως η (εκαστοτε τοτε) κυβερνηση...


η πλακα ειναι οτι ολοι σας (και ειδικα στην αιγαιου) ξεχνατε/νε εναν πολυ μεγαλο αστάθμητο παράγοντα... πως το 0 γίνετε πολυ πανω απο το 2-3 που υποτίθεται οτι ειναι το ιδανικο.... σημειο...θα αντεξει;....

και οποιος καταλαβε καταλαβε...
 

Attachments

  • Screenshot_36.png
    Screenshot_36.png
    11,3 KB · Προβολές: 1.268
Πραγματικά με εκπλήσσει το γεγονός ότι σε ένα αεροπορικό φόρουμ, πολλοί είναι ενάντια στην στήριξη της Αιγαίου και κάθε άλλης ελληνικής αεροπορικής με όρους..όλοι πιστεύετε ότι θα δωθούν δανεικά και αγύριστα χρήματα..νομίζετε ότι θα το αφήσει η Λούφτι και ο Ο λιρι να γίνει αυτό;

Διαβάσατε τα μέτρα που μάλλον θα ανακοινώσει ο Μητσοτάκης; Όλα θα γίνουν στα πλαίσια που γίνονται και σε άλλες χώρες..κάλυψη των εισφορών και του μισθολογικού κόστους της Αιγαίου για την περίοδο της κρίσης είναι ένα απο τα μέτρα..ότι γίνεται και στην Αγγλία..το προσωπικό των Easy /ΒΑ είναι σε furlough απο τον Απρίλη και για την πρώτη θα συνεχιστεί μέχρι και τον ιούλιο..ξέρετε τι κόστος έχει αυτό;

ΚGP, μπορείς να εξηγήσεις γιατί ήταν λαθος η παραγγελία τον airbus όταν ήταν στα πάνω της (στη μετοχή νομίζω αναφέρεσαι); πότε θα έπρεπε να κάνει την ανανέωση στόλου σύμφωνα με εσένα ;

Τέλος αν επιθυμείτε να καταρρεύσει μία απο τις μεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας, είμαστε άξιοι της μοίρας μας..
 
Ελάχιστα offtopic, όχι ότι συμμερίζομαι την άποψη αυτών που προτιμούν να μην πάρει μία η αιγαίου, αλλά καταννοώ την άποψη ότι αυτή η εταιρία γιγαντώθηκε επειδή είχε μπάρμπα στην κορώνη και όχι επειδή ήταν τόσο ικανή. Άλλωστε οι επιλογές της την μία δείχνουν μία σοβαρότατη δυτικού τύπου επιχείρηση και την άλλη δείχνουν λογική ελληνικού μπακάλικου - ότι φάμε ότι πιούμε....

Καλό για όλους θα ήταν να ανοίξουν τα πάντα σύντομα και ακόμα και εδώ φαίνεται ότι το κράτος κωλυσιεργεί, (σχετικά με 14μερες καραντίνες κτλπ) και το κάστανο το πληρώνει η Α3. Αν 01/07 όλα γίνουν όπως πριν σχετικά με τις πτήσεις και είναι όλοι οκ με μόνο χρήση μάσκας κτλπ περιμένω την Αιγαίου να τηρήσει μία πάρα μα πάρα πολυ συντηρητική πολιτική σε σχέση με τις πτήσεις.
 
Μπορεί, και το τονίζω, μπορεί λόγω "μπάρμπα στην Κορώνη" να μεγάλωσε η εταιρεία τα πρώτα χρόνια στην ελληνική αγορά.

Όμως πόση δύναμη έχει αυτός ο μπάρμπας πια;

Η εταιρεία διανύει το 21ο έτος λειτουργίας της. Τα 10 από αυτά, ψηφίστηκε Best Regional Airline in Europe στα βραβεία SkyTrax, κι ας μην είναι πανάκεια από μόνα τους τα βραβεία.

Τα τελευταία χρόνια είχε συνεχή ανοδική πορεία τόσο σε επιβατική κίνηση όσο και σε οικονομικά μεγέθη.

Και αυτά ενώ ξεκίνησε σε εχθρικό προς την ιδιωτική πρωτοβουλία περιβάλλον κι ενώ πέρασε και μια μεγάλη κρίση στα 10 περίπου χρόνια λειτουργίας της.

Εντάξει, δε λέω να πάμε στο άλλο άκρο και να φτιάξουμε άγαλμα στους επιχειρηματίες ή να προσκυνάμε εταιρείες, αλλά κάπου να δεχόμαστε και την πραγματική ικανότητα κάποιων ανθρώπων.

Και φυσικά Aegean δεν είναι μόνο οι μέτοχοι, αλλά και το προσωπικό όλων των βαθμίδων και όλων των τμημάτων.

Περίπου 3000 συμπολίτες μας που μάλλον κάτι κάνουν καλά, και που δεν αξίζουν αντιμετώπιση "καρχαρία", επειδή κάποιοι αντιπαθούν τον Βασιλάκη ή τον κάθε μεγαλοεπιχειρηματία.

Σε τελική ανάλυση, τι σχέση έχουν όλοι όσοι πρεσελήφθησαν στην Aegean την τελευταία δεκαετία, με τα "σκοτεινά σχέδια της οικ. Βασιλάκη για καταστροφή της Ολυμπιακής";
 
nsap":3sl35z1i said:
ΚGP, μπορείς να εξηγήσεις γιατί ήταν λαθος η παραγγελία τον airbus όταν ήταν στα πάνω της (στη μετοχή νομίζω αναφέρεσαι); πότε θα έπρεπε να κάνει την ανανέωση στόλου σύμφωνα με εσένα ;
Προφανώς θα απαντήσει και ο ίδιος, αλλά θα γράψω τι κατάλαβα εγώ γιατί τυχαίνει να συμφωνώ (χωρίς να συμφωνώ 100% με το υπόλοιπο σεντόνι).

Στο «τέρμα πάνω» ήταν ο κύκλος της αγοράς.
Όλοι έβλεπαν ότι μετά από μερικά πραγματικά χρυσά χρόνια για τον κλάδο ως σύνολο ερχόταν καθοδική πορεία στα επόμενα χρόνια. Φυσικά κανείς δεν είχε προβλέψει ότι ερχόταν τέτοιας έκτασης και τόσο απότομα η τρέχουσα κρίση του κορονοϊού, αλλά ερχόταν downturn.
Η Aegean δεν είχε καμία άμεση ανάγκη για συνολική ανανέωση του στόλου της (μέσω leasing μπορεί να καλυφθούν βραχυ- και μεσοπρόθεσμες ανάγκες για μονοψήφιο αριθμό αεροπλάνων) και επιπλέον η Airbus είχε backlog για να παραδώσει σχεδόν 6 χιλιάδες A320neo, επομένως δεν είχε κανένα λόγο να δώσει ιδιαίτερα καλή τιμή.
Θα ήταν πολύ πιο συνετό να περιμένει και να κάνει παραγγελία όταν η αγορά είναι στα κάτω της. Και με αυτό δεν εννοώ να κάνει παραγγελία τώρα εν μέσω κορονοϊού, γιατί τώρα η αγορά δεν είναι «στα κάτω της» αλλά κλινικά νεκρή. Θα δούμε τι εκπτώσεις θα εξασφαλίσουν όσες εταιρίες δεν έκαναν παραγγελίες τα προηγούμενα χρόνια και πάνε να συζητήσουν με την Airbus και την Boeing μετά το τέλος της τρέχουσας κρίσης, προσωπικά πάντως θεωρώ λογικό να πετύχουν πολύ καλύτερες τιμές.
 
Μια άλλη οπτική δε θα ήταν ότι όταν η Aegean είναι στα πάνω της, μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη τιμή και όρους, από ότι όταν έχει μια καθοδική πορεία;
 
Όταν ένα αεροσκάφος σου προσφέρει υποτίθεται 30% χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με αυτά που έχεις και την τιμή του βαρελιού εκεί που είναι το θέλεις όσο το δυνατόν συντομότερα...εκτός αν γνωρίζατε ότι θα πάει εκεί π πήγε το πετρέλαιο και τώρα αντί να μιλάτε με τα εκατομμύρια μιλάτε με εμάς οπότε πάσο...Το ίδιο ισχύει και για την EZ και την γκρίνια του Sir Stelios...Ειδικά όταν ουσιαστικά αντιμετωπίζεις low cost ανταγωνισμό και όλοι σου οι αντίπαλοι το έχουν
 
Προφανώς, πολλοί δεν θυμούνται ότι η συμφωνία ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2018. Τότε που οι προοπτικές για τον τουρισμό ήταν θαυμάσιες και οι επιβάτες της Aegean το 2017 ήταν 13,2 εκατ. (αύξηση 6% σε σχέση με το 2016). Οι εκτιμήσεις αποδείχτηκαν σωστές αφού η Aegean είχε 14 εκατ. επιβάτες το 2018 (αύξηση 7%) και 15 εκατ. το 2019 (αύξηση 7%).

Είχε πολλές φορές στο παρελθόν αναφερθεί από τη διοίκηση ότι η Airbus πίεζε την εταιρεία να αγοράσει τα neo και η απάντηση ήταν πάντοτε «Ναι, αλλά όταν μας τα προσφέρετε με ικανοποιητικούς όρους». Εκτιμώ ότι όταν επήλθε η συμφωνία οι όροι ήταν ικανοποιητικοί και για τα δύο μέρη.

Το ότι η εταιρεία δεν είχε ανάγκη από αεροσκάφη δεν είναι αληθές. Αν εξαιρέσουμε την παραγγελία του 2014 για 7 αεροσκάφη, όλα τα άλλα τα έχουν τα χρονάκια τους (το νεώτερο Α321 είναι 11 ετών και τα περισσότερα Α320 είναι από 12 ετών και πάνω).

Συνεπώς, για μια εταιρεία που βλέπει στο μέλλον, που ψηφίζεται η καλύτερη στην κατηγορία της επί σειρά ετών και που πάντα σχεδιάζει προσεκτικά τα βήματά της, η αγορά των αεροσκαφών ήταν η ενδεδειγμένη λύση. Βέβαια, κανείς στον κόσμο δεν περίμενε τον ιό...
 
Υποστηρίζεις ότι πρέπει να βοηθηθεί η Αιγαίου διότι υπήρχαν πολύ καλές προοπτικές εκείνη την εποχή
Τότε σίγουρα θες να υποστηρίξει το κράτος και όσους πήρανε δάνεια, την εποχή που οι τράπεζες «πίεζαν» τους καταναλωτές(όπως λες ότι έκανε η Airbus), υπήρχαν προοπτικές μισθολογικής εξέλιξης και η αξία των ακινήτων συνεχώς ανέβαινε(επένδυση λέγανε τότε την αγορά ακινήτου).

Όχι μόνο θυμόμαστε πότε υπέγραψε την συμφωνία η Aegean.

Θυμόμαστε επίσης ότι λίγο πριν επιτευχθεί η συμφωνία, είχε «διαρρεύσει» ότι η προσφορά της Boeing ήταν πιο δελεαστική. Αυτό προκάλεσε αϋπνία σε πολλούς από τους χειριστές της για διάφορους λόγους.

Και όπως από το ρετιρέ πέσαμε στο υπόγειο, έτσι και από το 320 πήγαμε στο 737 και ξανά στο 320 neo.

Όσοι δεν κοιμόσαστε τα βράδια και εξαπολύετε χαρακτηρισμούς για όσους «θέλουν να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα», ίσως δεν καταλάβατε ότι η κατσίκα χαίρει άκρας υγείας αλλά είναι προτιμότερο να βοσκήσει στο χωράφι του γείτονα.

Το συμπέρασμα ότι τα 11-12 χρόνια είναι καλή ηλικία αεροσκάφους για να το αποχωριστεί μια εταιρία δεν ισχύει. Το καλύτερο είναι να αφήσεις ένα αεροπλάνο πριν χρειαστεί να πληρώσεις το D Check. Μετά το check έχεις επισκευάσει όσες σοβαρές ζημιές μάζεψε ένα αεροσκάφος(στο 320 γίνεται γύρω στα 10 χρόνια)και το benefit πάει στον επόμενο χρήστη.

Το ότι η διοίκηση δεχόταν πιέσεις να ανανεώσει τον στόλο, το είδες γραμμένο σε κάποιο σοβαρό site και σε επώνυμο άρθρο; Και αν απλά το άκουσες, συμφωνείς και το μεταφέρεις στο site. Μπορείς να μας πεις ποια θα ήταν τα αντίποινα για την εταιρία αν δεν έκανε την παραγγελία ; Η είναι η λογική : ας ρίξουμε και λίγη ευθύνη στον κατασκευαστή για την συμφωνία ;

Αυτό που μπορεί να κάνει η Airbus, και έχει τιμωρηθεί στο παρελθόν για παρόμοιες τακτικές, είναι να δωροδοκήσει(μετόχους ; ).

https://uk.reuters.com/article/uk-healt ... KKBN22O1Q3

The European planemaker agreed in January to pay $4 billion in fines after reaching a plea bargain with prosecutors in Britain, France and United States over alleged bribery and corruption stretching back at least 15 years.
 
Top