Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί

  • Thread starter Thread starter panos
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δλδ ~30% πάνω οι πωλήσεις απο ναυλωμένες, αν και σαν ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων του Α' εξαμήνου είναι χαμηλό, λιγότερο του 10%.

Κάτι που (συνεχίζει) να μου κάνει εντύπωση είναι η συνεχής αναφορά της Α3 στο διευρυμένο δίκτυο εξωτερικού και τον τουρισμό αποφεύγοντας όμως να διευκρινήσει ότι εκτελεί και ναυλωμένες πτήσεις. Πρόσφατα δε πέρασε απο εδώ ο Κος Βασιλάκης και ανέφερε ότι μας έφερε κάμποσους τουρίστες όταν όλοι ξέρουμε ότι απο εδώ η Α3 εκτελεί για εξωτερικό μόνο τσάρτερ. Anyway, αυτό είναι το κολληματάκι μου (ίσως και για όσους καταλαβαίνουν τη διαφορά).
 
Ενδιαφέρουσα ανάλυση/συνόψιση του CAPA με αφορμή τα 2Q/1H αποτελέσματα της Α3. Περιέχει μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά, με ένα πινακάκι να προεξέχει αφού προσωπικά 1η φορά βλέπω seat allocation για Αύγουστο μήνα στις διεθνείς πτήσεις...
:arrow: http://www.centreforaviation.com/ne...ws-1h-loss-despite-difficult-conditions/page1
 
Να μοιραστώ και εγώ κάποιες σημειώσεις/σκέψεις μου για τα νουμερα της Α3 στο 2ο τρίμηνο

Η εσωτερική κίνηση ήταν πάνω 2,2% κυρίως λόγω του shift στο Πάσχα. Ήταν στο 2ο τρίμηνο φέτος ενώ πέρσι ήταν στο 1ο τρίμηνο. Αν τα νούμερα γίνουν normalized το traffic growth ήταν ελαφρά αρνητικό στο εσωτερικό.

Το μέσο έσοδο ήταν 105 ευρώ περίπου από 98 στο 2ο τρίμηνο του 2010, λογικό λόγω του μίγματος πωλήσεων (περισσότερα Long stages εξωτερικού, λιγότερα εσωτερικού). Αυτο όμως δεν σημαίνει και πολλά γιατι σε σχέση με τα ASKs που ανεβάζουν (+31% στο τρίμηνο) οι πωλήσεις δεν ανεβαίνουν αντίστοιχα. Αυτό φαίνεται απο το RASK (revenue per ASK) που έπεσε από το 7,2 στο 6,8 φέτος. Τα yields επίσης εξακολουθούν να πέφτουν. Βέβαια από την στιγμή που κ το stage length ανεβαίνει τόσο πολύ (περίπου +16% στο εξάμηνο) είναι δύσκολο αυτά να μην πέφτουν. Μόνο όταν αρχίσουν να γίνονται mature τα νέα δρομολόγια θα δούμε αντιστροφή της τάσης. Το θέμα είναι ότι ένα δρομολόγια θέλει τουλάχιστον 1.5 χρόνο στις καλές εποχές για να κάνει break even.

Όσο αφορά τα κόστη, το jet fuel ήταν πάνω 70% το 2o τρίμηνο κάτι που τα λέει όλα. Επιπλεόν εξαιτίας της επένδυσης που έχει γίνει σε νέα δρομολόγια και σε αυξηση του capacity στο εξωτερικό, μια σειρά από κοστη που σχετίζονται με αυτή την ανάπτυξη, έιχαν διψήφια άυξηση το 2ο τρίμηνο όπως overflight expenses, catering, airport charges etc. Παρ’ολα αυτά φαίνεται ότι κάνανε καλή δουλειά στα κόστη (κυρίως βέβαια στην μισθοδοσία) γιατί το συνολικό CASK (cost per ask) ήταν πάνω 5%, αλλά αν αφαιρέσουμε το jet fuel το Cask ήταν κάτω 2,8% το oποιό δέιχνει ότι κυνηγάνε πολύ και τα κόστη. Την επίδραση του jet fuel δεν μπορούν να την κουμαντάρουν, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να κυνηγήσουν τις πωλήσεις και να μειώσουν όσο μπορούν τα κόστη. Φαίνεται ότι τα καταφέρνουν και μην ξεχνάμε ότι πολλά καινούργια δρομολόγια έχουν ζωή ενός δύο μηνών οπότε είναι πολύ νωρίς για να συνεισφέρουν αυτό που πραγματικά μπορούν σε όρους πωλήσεων.

Αυτό που είδα στο cash flow και ανέφερε και ο φίλος mxnk είναι η σημαντική αύξηση των υποχρεώσεων κατά 65εκ έναντι αύξησης 29εκ πέρσι. Αυτό όπως σωστά είπε ο φίλος είναι τα pre-bookings κάτι που εμένα μου λέει ότι σε όρους πωλήσεων το 3ο τρίμηνο θα είναι πολύ δυνατό. Όσο αφορά τις απαιτήσεις απ’ότι βλέπω απο το cash flow αυτές αυξήθηκαν δεν μειώθηκαν κάτι που προφανώς δεν είναι θετικό. Επίσης βελτίωση υπήρχε στο cash flow από τις θέσεις που έχει σε παράγωγα.

Γενικά δεν ήταν άσχημα τα νουμερα αν συνυπολογιστεί το κόστος καυσίμου και τα fixed costs που γράφτηκαν για τα νέα δρομολόγια. Στα συν και τα κοντά 200εκ. που έχουν σε μετρητό.

Πάντως μου κάνει εντύπωση τα στοιχέια του CAPA που δείχνει περίπου ίδιο domestic capacity για Α3 και ΟΑ. Προφανως και το domestic τράβηξε τον Αυγουστο

Βλέποντας μπροστα το 3ο τρίμηνο φαίνεται ότι θα είναι δυνατό σε πωλήσεις ενώ και το κόστη από τα νέα δρομολόγια θα αρχίσουν να γίνονται smooth out. Tο jet fuel ομως εξακολουθεί να είναι σταθερά πάνω απο τα 120 δολλαρια το βαρελι κάτι που θα επιβαρύνει πολύ και παρότι θα είναι κερδοφόρο τρίμηνο δεν θα δώσει τα κέρδη που θα καλύψουν τις υπάρχουσες ζημιές. Για το 2012 η ζήτηση από το εσωτερικό παρότι είναι ήδη στα τάρταρα, δεν βλέπω πως θα ανέβει με τα μετρα που πέρνουνε, ενώ και απο το εξωτερικό τα πραγματα δεν θα είναι ρόδινα. Όλες οι Δυτικοευρωπαϊκές χώρες παρνουν μέτρα (δείτε κυρίως την Ιταλία που είναι σημαντική αγορά για την Α3) οπότε το μακροοικονομικό περιβάλλον μάλλον θα είναι χειρότερο. Επιπλέον θεωρητικά οι χώρες που είχαν προβλήματα φέτος (πχ Αιγυπτος, Τυνησία) θα μπουνε στο παιχνίδι οπότε από πλευράς ζήτησης μαλλον πιο ζορισμένα τα βλεπω τα πράγματα. Στα καινούργια δρομολόγια αυτό δεν θα είναι εμφανές γιατί ξεκινάνε από το μηδέν και σίγουρα θα έχουν αύξηση σε ετήσια βάση. Εκεί που ενδεχωμένως να υπάρχει θετική εξέλιξη είναι εάν το χαμηλότερο growth ρίξει και την τιμή του πετρελαίου η οποία εξακολουθεί και είναι πολύ υψηλή και απ’ότι διαβάζω ειδικά το brent δεν συνάδει με το growth. Πάντως αν αυτές οι σκέψεις μου βγουνε, η σημαντική επένδυση που έκαναν στο εξωτερικό να μην τους βγει ή να μην τους βγει στα επίπεδα που θέλανε και ίσως δούμε και capacity reductions τα επόμενα τρίμηνα. Αυτά.
Καλημέρα!
 
Απο όλη την ανάλυση της CAPA,το πιο σημαντικό για εμένα είναι ο συντελεστής πληρότητας. Με ένα 75% θα μπορούσε να αυξήσει κατα πολύ το EDITBAR margin και να είχε ικανοποιητικά κέρδη. Αυτό που πιστεύω ότι προέχει είναι να εξορθολογήσει το πτητικό έργο της. Να διώξει τα Α319 και μερικά νοικιασμένα 320 και να ενοικιάσει regional αεροσκάφη. Αν αγόραζε ακόμη καλύτερα. Πάντως έχω μια ελπίδα πως ο άγνωστος european network carrier που παρήγγειλε 10 CS100, είναι η Αιγαίου....ή ονειρεύομαι??
 
Θεωρείς πως στην Ελλάδα έχει κανείς την υπομονή να αγοράζει και να μην το κάνει βούκινο; Δύσκολο (θέλει η π****να να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει, λέει η παροιμία)! Όσο εκκρεμεί η περίπτωση να επιτραπεί η συγχώνευση με την ΟΑ και η Α3 να λάβει από το παράθυρο τα Q400 δεν νομίζω πως θα γίνει καμιά κίνηση. Όσο για τα οικονομικά στοιχεία, τα οποία ως ανίδεος δεν μπορώ να κρίνω, θεωρώ πως τα χειρότερα, σε ότι αφορά στην τιμή του πετρελαίου, τα έχουμε δει. Εφόσον η κατάσταση στην Μέση Ανατολή θα βαίνει προς εκτόνωση (με την προσπάθεια εγκατάστασης νέων, φιλικών προς την Δύση, καθεστώτων που συντελείται αυτή τη στιγμή) και η φτώχεια θα θερίζει την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η ζήτηση θα μειωθεί και η τιμή θα πέσει. Παράλληλα βέβαια θα πέσει και η ζήτηση για αεροπορικές θέσεις, αυτό το πρόβλημα όμως το αφήνω στα λαμπρά κεφάλια της Αιγαίου να το επιλύσουν...
 
δεν νομίζω ότι εκκρεμεί καμιά συγχώνευση, η ιστορία αυτή έχει λήξει for good
 
Αν κατάλαβα καλά, ο αντιπρόεδρος Κος Ε. Βασιλάκης συγκάλεσε σύναξη με δημοσιογράφους όπου αφού αναφέρθηκε σε ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά νούμερα προέβλεψε ότι η χρονιά θα κλείσει με ζημίες. Όσο για τον στόχο της σύναξης, υποθέτω ότι σχετίζεται με την αύξηση της πίεσης με όλα τα διαθέσιμα μέσα προς την κυβέρνηση ώστε η επέκταση παραχώρησης του LGAV να συνοδευτεί απο γενναίες μειώσεις στα τέλη του.
Μερικά απ' τα νούμερα

Για το cost break down:
- κόστος αεροπορικού καυσίμου 23 ως 27% του συνολικού λειτουργικού κόστους της εταιρείας
- κόστος προσωπικού και επίγειας εξυπηρέτησης 20% του συνολικού κόστους
- κόστος αεροδρομίων και δαπάνες για το Eurocontrol 20% (!) του κόστους
- κόστος για τα μισθώματα και την συντήρηση των αεροσκαφών 20% συνολικού κόστους.

Για την επιβατική κίνηση 1-9/2011:
- η Aegean μετέφερε 2.382.040 επιβάτες στο εσωτερικό, παρουσιάζοντας ετήσια μείωση της τάξης του 4%
- 2.811.985 στο δίκτυο εξωτερικού παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16%.
- το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου, την τουριστική περίοδο, η Aegean μετέφερε κατά 25% περισσότερους επιβάτες στα δρομολόγια εξωτερικού, με το αντίστοιχο μέγεθος να διαμορφώνεται στο 2% για τα δρομολόγια εσωτερικού.
- στο σύνολο του 2011 η εταιρεία αναμένεται ότι θα μεταφέρει 6,7 εκατομμύρια επιβάτες.
- η αύξηση του αριθμού των επιβατών εξωτερικού από και προς την Αθήνα το ίδιο διάστημα ήταν 9%, από τη Θεσσαλονίκη 13%, από το Ηράκλειο 23% και από τη Ρόδο 34%
:arrow: http://tourismlobby.blogspot.com/2011/10/aegean-2011.html#.To7wGnKNdWU

Για τα τέλη, απ΄το σχετικό άρθρο ενδιαφέρον έχει το πινακάκι
:arrow: http://2.bp.blogspot.com/-OZccYrEeOHg/To6XFi2qmxI/AAAAAAAAIzI/hFjeP7yp-tc/s1600/aegean+pinakas.jpg


ΥΓ
Μου είναι αδύνατον -όσο και να προσπαθώ χούγια είναι αυτά- να αφήσω να περάσει στα ψιλά το παρακάτω όσον αφορά την αύξηση της Α3 στα περιφ. α/δ...
...γεγονός που όπως είπε ο κ. Βασιλάκης «δικαιώνει την πολιτική της εταιρείας να χρησιμοποιήσει ως αιχμή των πτήσεών της, όχι μόνο την Αθήνα, αλλά και τα μεγάλα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια».
Από την άλλη πλευρά, δείχνει, όπως επισήμανε και ότι η μεγάλη αύξηση στην τουριστική κίνηση που καταγράφεται σε ορισμένους προορισμούς δεν οφείλεται μόνον στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους...
Το είχα ξαναθίξει το θέμα οπότε... :twisted: Χ2
 
Αύριο ανακοινώνονται τα αποτελέσματα της χρονιάς 2011. Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε πως δε θα διανείμει μέρισμα στους μετόχους για το '11
 
Top