To χρονικό της ημέρας.
Eνώ οι βρετανικές αρχές είχαν πεί χθές βράδυ (δευτέρας) ότι από το πρωί (Τρίτης) θα άνοιγαν σταδιακά οι χώροι και τα αεροδρόμια, αρχίζοντας με την Σκωτία και μέχρι αργά το απόγευμα και το Λονδίνο, οι νέες εκρήξεις του ηφαιστείου ξανα "κοκκίνισαν" τους γνωστούς πλέον χάρτες, με αποτέλεσμα οι αρχές να κάνουν στροφή 180 μοιρών και να τα ξανακλείσουν όλα. Όλα, εκτός φυσικά από τα μεγάλα ύψη, όπου οι βρετανοί πολίτες έβλεπαν να περνούν όλη μέρα μεγαλοπρεπώς τα contrails των βορειοευρωπαικών εταιρειών από και πρός την Αμερική και τα σκανδιναβικά πρός τον νότο.
Απόψε, παρ΄όλα τα ντουμάνια των χαρτών
http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 785386.png
ακυρώνονται σχεδόν όλοι οι περιορισμοί, από τις 22:00 τοπική ώρα. (παρεπιπτόντως, ο νορβηγικός χάρτης
http://met.no/animation.gif μέσα σε 12 ώρες (γιατί τον παρακολουθώ συνέχεια), άλλαξε δραστικά και τα δραματικά σκουρόχρωμα μαύρα και κόκκινα αντικαταστάθηκαν από ...κόκκους!)
Μερικά από τα αποψινά quotes:
H πρόεδρος της βρετανικής ΥΠΑ...είπε:
" Έγιναν λεπτομερή συμβούλια με ειδικούς ώστε να επανεκτιμήσουμε την αντοχή των αεροσκαφών στην ηφαιστειακή σκόνη...............Το μεγαλύτερο εμπόδιο ώστε να επιτραπεί η επανέναρξη των πτήσεων ήταν το να γίνει αντιληπτό το όριο αντοχής των αεροσκαφών στην ηφαιστειακή σκόνη....................Οι κατασκευαστές συμφώνησαν για την αυξημένη αντοχή, για περιοχές με χαμηλή πυκνότητα στάχτης "
Ο σκαιώδης υπουργός μεταφορών της βρετανίας :
"Η κυβέρνηση πρέπει αμέσως να δεσμευτεί για πλήρη διερεύνηση για αυτό το φιάσκο..............Έξι μέρες μετά την έναρξη της κρίσης, μαθαίνουμε τώρα και ξαφνικά ότι υπάρχουν επίπεδα πυκνότητας στάχτης τα οποία δεν βάζουν σε κίνδυνο τις αερομεταφορές. Η ερώτηση στα χείλια των εκνευρισμένων επιβατών και των αεροπορικών εταιρειών είναι γιατί αυτό δεν ήταν γνωστό εκ των προτέρων από τους υπεύθυνους."
Όπως δεν συμφώνησα με το κλείσιμο όλου του εναερίου χώρου (από την Παρασκευή τουλάχιστον και μετά), έτσι τώρα δεν συμφωνώ με το άνοιγμα! Γιατί το θέμα δεν είναι ηφαιστεικό ή αεροπορικό. Το θέμα είναι η έλλειψη μεθοδολογίας, λογικής, υπευθυνότητας, συνεργασίας και οι τεράστιες δόσεις "ευκολίας" και "προστατοκωλισμού" με την οποία οι άνθρωποι οι οποίοι είναι τοποθετημένοι σε υπεύθυνα πόστα δρούν και αποφασίζουν. Φτηνοί στα λάχανα και ακριβοί στα μαρούλια όπως πάντα, κάλυψαν τον κώλο τους ωραία ωραία την Πέμπτη, αλλά όταν σφίξαν τα πράγματα άλαξαν τροπάρι στο άψε σβήσε.
Οι άνθρωποι αυτοί δεν είναι σε αυτή τη θέση για να παίρνουν εύκολες αποφάσεις. Είναι για να παίρνουν δύσκολες. Κανείς δεν διαφωνεί to play it safe. Αλλά όταν το "play it safe" μετατρέπεται ξαφνικά σε "play it safe until den mas pairnei allo", είναι απίστευτα εξοργιστικό και έχει γίνει πιά τόσο σύνηθες παγκοσμίως.
Στην θέση του κυριούλη που είναι υπέυθυνος για τα volcanic ash computer models ή του άλλου κυριούλη στον οποίο τα πασάρουν ο οποίος έχει τον διακόπτη που με το που τον πατάς 7.000.000 επιβάτες αρχίζουν την "Οδύσσεια ενός Ξενητεμένου" , μπορείτε να βάλετε όποιον θέλετε. Την κινέζα κυριούλα που με στόμφο μας έλεγε πρίν 18 μήνες (σε παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη και με το απαραίτητο σιγοντάρισμα των καναλιών, σε ....ότι και νά'λεγε), ότι την βγάζουμε δεν την βγάζουμε από την νόσο των χοίρων. Ή τον άλλον κυριούλη που πριν 4 χρόνια μας είχε "τελειώσει" από την νόσο των πουλερικών. Ή κάποια άλλη κυριούλα στις Βρυξέλλες που ανακοίνωνε την γενοκτονία των τρελλών βρετανικών αγελάδων πρίν 12 χρόνια. Συμπτωματικά όλοι αυτοί είναι με 6ψήφιες ή και 7ψήφιες ετήσιες αποδοχές.
Η απίστευτη ευκολία με την οποία έγινε η αποψινή κωλοτούμπα, κάνει ακόμα και εμένα που θαύμαζα το γαλάζιο του ουρανού τις τελευταίες μέρες, να αναρωτιέμαι: "Is it really safe to fly?"