Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω την υποβάθμιση του M&B..
Τα τελευταία 4 χρόνια ζω στο Λονδίνο και πηγαινοέρχομαι αρκετά για να έχω Gold χωρίς να κάνω άλλα ταξίδια. Απ' ότι μπορώ να δω και να υποθέσω με ασφαλές περιθώριο ακριβείας, το ATH-LHR-ATH πρέπει να είναι από τα πλέον κερδοφόρα δρομολόγια και μέχρι πέρσι κάθε φορά δυσκολευόμουν να βρω πάνω από 10 θέσεις κενές στα 321. Από πέρσι τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Το πρώτο λάθος τους ήταν τα άχριστα κουπόνια αναβάθμισης, τα οποία έχω προσπαθήσει 3 και 4 φορές να αξιοποιήσω και ποτέ δεν υπάρχει διαθέσιμη θέση ακόμα και 3 η 4 μήνες (!) πριν την πτήση (και ναι ο ναύλος επιτρέπει το upgrade). Αυτή τη στιγμή έχω φτάσει σε σημείο να σκέφτομαι να τα χρησιμοποιήσω σε πτήσεις της οικογένειας μου στο ATH-SKG απλά και μόνο για να μην πάνε χαμένα. Δε νομίζω ότι μία έξτρα σειρά business με 1 upgrade και 3 business ναύλους έχει μικρότερο κέρδος από 6 economy, ειδικά όταν στο Λονδίνο αυτές οι 3 business απ' ότι φαίνεται σίγουρα θα πουληθούν.
Το catering της οικονομικής πλέον έχει μειωθεί αισθητά, και το σέρβις των αεροσυνοδών έχει χειροτερέψει. Μέχρι πριν ένα χρόνο παίρναμε 2 αναψυκτικά/κρασί/μπύρα, μία φορά καφέ/τσάι και το γεύμα, συν άλλο ένα έξτρα καφέ η αναψυκτικό αν ζητούσες ευγενικά. Όλα αυτά μοιρασμένα σε όλη τη διάρκεια της πτήσης. Πλέον στα 25 λεπτά έχει σερβιριστεί το γεύμα και ένα αναψυκτικό, και 15 λεπτά μετά καφές. τις υπόλοιπες 2-2,5 ώρες τίποτα και το πλήρωμα άφαντο. Αν κάτι ξεχώριζε την Α3 με την ΒΑ ήταν αυτό το σέρβις, τώρα πάει και αυτό.
Τώρα δε θα μπορούμε να διαλέξουμε και δωρεάν exit row, κάτι που για μένα που κάνω και επόμενη πτήση από/προς Θεσσαλονίκη, και ιδιαίτερα το ολονύκτιο με την 609/106, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Η σειρά 9 στα 321 είναι καλύτερη και από μπίζνες σα θέση, ειδικά Α και Β όπου απλώνεσαι όσο θες, και είναι ο κύριος λόγος που χαίρομαι το Gold. Τώρα δηλαδή απλά θα μπαίνουμε πρώτοι, κάτι που αν δεν έχεις χειραποσκευή και είσαι στο lounge δε νομίζω πως έχει καν νόημα.
Και όλα αυτά θα ήταν καλά αν η τιμή ήταν αν όχι χαμηλή τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με το LH group, το οποίο με ανταπόκριση για SKG που θέλω, ειδικά περιόδους εορτών, είναι κατά πολύ φτηνότερο (δεν λαμβάνω καν υπ όψιν τις low cost). Χαρακτηριστικά, LHR-SKG-LHR 31/3-11/4 Α3 480 λίρες Swiss 300 λίρες. όλα economy 1-stop. Γιατί λοιπόν να πάω με Α3 αφού πλέον ούτε τα μίλια και το status μου θα έχουν να μου προσφέρουν κάτι; Και οκ το να πάρεις και να αναβαθμίσεις Gold στο Μ&Β είναι παιχνίδι σε σχέση με άλλα προγράμματα αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δε δικαιολογεί τέτοια απαξίωση. Δε νομίζω να ζητάω πολλά όταν συστηματικά επιλέγω να δίνω διπλάσια τιμή απ' ότι στις low cost για μία καλύτερη υπηρεσία, και εάν θέλουν να ακολουθήσουν τις τάσεις, τουλάχιστον ας μην τις ακολουθούν για τους Gold. Γι αυτό λοιπόν στους Gold του Λονδίνου που δεν τους νοιάζει η Business, θα σας πρότεινα να κοιτάτε και τα sites των LH/LX/OS, στα ίδια η σε καλύτερα lounge θα πάτε και τουλάχιστον θα σας βγαίνει πιο φτηνά..