Mηχανικός αεροσκαφών

  • Thread starter Thread starter z_pilot
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Ιπτάμενος Μηχανικός

Τότε φίλε airfrance300 σου προτείνω να διαλέξεις σε ποια χώρα θέλεις να δουλέψεις, πχ Αγγλία - Γερμανία, να βρεις εκεί σχολές πιστοποιημένες να κάνουν βασική εκπαίδευση κατά EASA Part-147 { EASA Part-147 Approved Basic Training Course} για Β1-Σκάφος & κινητήρες ή Β2-Avionics.

Οι σχολές αυτές είναι ο πιο σύντομος δρόμος για να γίνεις πτυχιούχος μηχανικός. Φοιτείς περίπου 2 ακαδημαϊκά χρόνια & 3 μήνες και μετά χρειάζεσαι μόνο 2 χρόνια προϋπηρεσίας σε οργανισμό συντήρησης αεροσκαφών EASA Part-145 για να πάρεις το πτυχίο σου.
Σε αυτά τα δύο χρόνια κάνεις μαθήματα και δίνεις τις αντίστοιχες εξετάσεις όλων των γνωστικών αντικειμένων και μετά κάνεις πρακτική, OJT- On the Job Training σε κάποια εταιρία.
Οι σχολές αυτές συνεργάζονται με εταιρίες συντήρησης ή και σε περιπτώσεις οι ίδιοι οργανισμοί συντήρησης έχουν και εκπαιδευτικό κέντρο.
Έτσι λοιπόν δεν ανησυχείς για το που θα κάνεις την πρακτική σου & παράλληλα αν δείξεις καλό πρόσωπο, θα έχεις και πιθανότητα να σε προσλάβουν μετά το πέρας της πρακτικής σου.

Για να τεκμηριώνουμε αυτά που λέμε σου παραθέτω απόσπασμα του νόμου 2042/2003:
66.A.30 Experience requirements
2. for category B2 and subcategories B1.1 and B1.3:
(i) five years of practical maintenance experience on operating aircraft if the applicant has no previous relevant
technical training; or
(ii) three years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of training considered
relevant by the competent authority as a skilled worker, in a technical trade; or
(iii) two years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of a Part -147 approved
basic training course.


Διάβασε και το link που σου έστειλα παραπάνω μέχρι το τέλος του.
Για σχολές ψάξε και από το google γράφοντας πχ German, British, Italian EASA Part-147 approved organizations.
Αλλά επειδή όλοι μας περάσαμε από τη θέση σου, για δες αυτο:
http://www.caa.co.uk/docs/177/srg_lts_Part147 Approved Basic Training Org_Doc70v58 .pdf
Αν παρατηρήσεις τη λίστα θα δεις και αεροπορικές εταιρίες, όπως Lufthansa, FlyBe κτλ

Αυτά από εμένα.
 
Re: Ιπτάμενος Μηχανικός

Αγαπητε B737Mech αν κάποιος παρακολουθήσει έναν από τους παραπάνω πιστοποιημενους οργανισμους που αναφέρεις στο λινκ σου, θα δώσεις τα modules του B1 εκεί ? Ή μπορείς και εδώ ? Είναι καλύτερα να πας και να τα κάνεις όλα εκεί και να πάρεις το B1 ?
 
Re: Ιπτάμενος Μηχανικός

Οι σχολές αυτές έχουν την ύλη για το κάθε module την οποία παραδίδουν έμπειροι καθηγητές. Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν ή είναι μηχανικοί αεροσκαφών με πολύτιμες γνώσεις, μιας και που δούλεψαν ή δουλεύουν σε χώρες και εταιρίες που αεροπορικά είναι πολύ μπροστά από εμάς.

Έχουν λοιπόν πιστοποίηση να κάνουν τις εξετάσεις οι ίδιες οι σχολές. Είναι ό,τι το καλύτερο να σου παραδίδουν ένα module, να λύνεις επί τόπου τις όποιες απορίες σου και μετά να δίνεις τις εξετάσεις του.
Έτσι μέσα σε δύο ακαδημαϊκά χρόνια, σιγά σιγά, περνάς όλα τα module εκεί.
Το πολύτιμο χαρτί που παίρνεις όταν τελειώσεις μια τέτοια σχολή, λέγεται Part-147 Basic Training Certificate. Αυτό το χαρτί ισχύει και αναγνωρίζεται σε όλες τις ΥΠΑ χωρών που είναι full members της EASA. Αναγνωρίζεται από τις κατά τόπους ΥΠΑ, όχι από ΔΟΑΤΑΠ :twisted:
{Αν πας στο ΔΟΑΤΑΠ τέτοιο χαρτί θα σε βλέπουν ως εξωγήινο. :mrgreen:}

Το μόνο λοιπόν που σου μένει είναι να βρεις δουλειά σε οργανισμό συντήρησης αεροσκαφών πιστοποιημένο κατά Par-145 και να συμπληρώσεις δύο (2) χρόνια προϋπηρεσίας-εμπειρίας. Η κάθε εταιρία συντήρησης έχει και το δικό της logbook στο οποίο καταγράφεις τις εργασίες που συμμετείχες.
Με τη συμπλήρωση των 2 ετών καταθέτεις το certificate της σχολής - που αποδεικνύει πως έχεις περάσει όλα τα modules - μαζί με το logbook ή ό,τι άλλο μπορεί να σου ζητήσει η ΥΠΑ και γίνεσαι με το καλό πτυχιούχος Β1 ή Β2.

Ένα ακόμα ατού είναι πως αν δεν περάσεις μία εξέταση, δίνεις την επόμενη σε 30 μέρες και όχι σε 90, όπως ισχύει για όποιον δίνει μεμονωμένα στην ΥΠΑ πχ.
Βέβαια, αναλόγως του Maintenance Training Exposition MTOE που έχει εγκριθεί για τη κάθε σχολή, έχεις maximum 3 προσπάθειες να περάσεις αυτά που έχασες. Διαφορετικά χάνεις το certificate και παίρνεις αντί αυτού, μία βεβαίωση των μαθημάτων που πέρασες. Τότε όμως θα χρειάζεσαι 5 χρόνια προϋπηρεσίας για πάρεις το Β1 ή Β2 αντί των 2:

66.A.30 Experience requirements
2. for category B2 and subcategories B1.1 and B1.3:
(i) five years of practical maintenance experience on operating aircraft if the applicant has no previous relevant
technical training;
or
(ii) three years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of training considered
relevant by the competent authority as a skilled worker, in a technical trade; or
(iii) two years of practical maintenance experience on operating aircraft and completion of a Part -147 approved
basic training course.

Προσωπικά πιστεύω πως είναι καλύτερα να πας εκεί να κάνεις το course των 2 και κάτι ετών :great: και αν θέλεις επιστρέφεις στην Ελλάδα για δουλειά :bash:
Υπάρχει βέβαια και η ΕΑΒ που κάνει κάτι αντίστοιχό, αλλά 17000 ευρώ είναι πολλά. Πιστεύω οτι οι πιθανότητες να βρεις αξιόλογη δουλειά και να εξελιχτείς ως μηχανικός είναι περισσότερες έξω. Δε σημαίνει βέβαια οτι δεν μπορεί νσ σου συμβεί και ένα τυχερό στην Ελλάδα.

Μια ερώτηση προς τους moderators-administrators του φόρουμ:
Μήπως είναι καλύτερο να βάλουμε αυτό το θέμα μαζί με το θέμα "Mηχανικός αεροσκαφών" :?: https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?f=24&t=4295
 
Αυτά που γράφει ο φίλος Δημήτρης είναι ό,τι το καλύτερο για έναν νέο που θέλει να ακολουθήσει το επάγγελμα. :great:
 
Αγαπητά μέλη.

Εχω μια απλή απορία.
Αποφοιτος μηχανολογος μηχανικός δινει τις εξετάσεις της ΥΠΑ και αντε και ολα πανε καλα και τελειωνει με το θεωρητικό κομματι, με το πρακτικό τι γινεται στην Ελλάδα για να ολοκληρωθούν οι προυποθέσεις για την πιστοποίηση?
Ποια εταιρεία θα σε προσλάβει αφου μονο πιστοποιημένους μηχανικούς ζητάνε?
Πραγματικά θα ήθελα να ήξερα εκτος απο τους μηχανικούς που προέρχονται απο την παλιά ολυμπιακή οι υπόλοιποι πως απέκτησαν την απαραίτητη προυπηρεσία?

Αυτα ... με λίγη αγανάκτηση καθώς ούτε τον Βασιλάκη γνωρίζω ούτε τον Βγενο!
 
φίλε mspm,

καταρχάς σε αυτο το forum δεν είναι μόνο προερχόμενοι απο ΟΑ ή Α3, επειδή προσωπικά ούτε εγώ είχα τα μέσα για Ελλάδα (αν και δεν είναι τόσο μαύρα τα πραματα στους μηχανικούς) αλλά ουτε πρώην ολυμπιακάριος είμαι, αντί να κατσω να κλαιω την μοίρα μου έφυγα στο εξωτερικό.....

άμα εκανες τον κόπο και διαβαζες 2 ποστ παραπάνω θα έβλεπες τι επιλογές εχεις, και φυσικα μονο με το θεωρητικό κομματι καμια εταιρεια δεν θα σε προσλάβει σαν Β1/Β2 και μετα από 2 χρονια να γινεις πιστοποιημένος...
αρα η μονη λύση είναι να πας βοηθός κάπου και ταυτόχρονα να δώσεις το θεωρητικό κομμάτι.
 
φιλε dimitris@swiss κανείς με πτυχιο και μεταπτυχιακο προφανως δεν κλαίει τη μοιρα του αφου σιγουρα αμα θελει,απασχολειται στο τομέα που έχει σπουδασει.Σιγουρα έχω κοιταξει τα παραπανω post και ξερεις πολύ καλά ότι για Swiss και Lufthansa δεν αρκει η αριστη γνωση αγγλικων αλλα και γερμανικων.Και σιγουρα εσυ ξερεις καλυτερα που ζεις και εργαζεσαι στο εξωτερικο οτι για να κανεις μια αρχη εξω σιγουρα πρεπει να διαθετεις και ενα ποσο για τους πρωτους μηνες.
Εμενα η απορια μου αφορούσε την ελληνικη αγορά και πραγματικά θα ήθελα να μάθω ποια εταρεία στην Ελλάδα σε προσλαμβάνει εστω και για βοηθό. Και δεν μιλάω για καποιον που θα σου δώσει την πληροφορια απο το εσωτερικο μιας εταιρειας αλλα για δημοσιευμενη αγγελία.
 
Έτσι είναι, γενικά οι εταιρίες δε ζητούν απαραίτητα Β1/Β2 και ειδικά εδώ στην Ελλάδα πολλοί έχουν ξεκινήσει στην Α3 σαν βοηθοί μηχανικών όπως και στην ΟΑ στα προγράματα μαθητείας του ΟΑΕΔ 3ετούς διάρκειας, όση προυπηρεσία δηλαδή χρειάζεται ένας μηχανολόγος ΤΕ για να αποκτήσει τα Β1/Β2. Τώρα βέβαια δεν νομίζω να υπάρχει τέτοια δυνατότητα στη Βγαινοπουλιακή, ωστόσο τίποτα δε σε εμποδίζει να ξεκινήσεις σαν βοηθός. :great:
 
Για LH/LX πίστεψε με δεν χρειαζονται τα γερμανικά.....

το ποσό που λες οτι χρειαζεσαι για να βγεις εξω, πάλι δεν είναι το μεγα προβλημα....δεν θα πας με 10000 € αλλά με 1000 € και για κανα-δύο μήνες θα μείνεις και σε hostel....

παρε τα χαρτια σου και πήγαινε μια βόλτα απο τα γραφεια τησ κάθε εταιρείας, από Interjet, HIA, μέχρι και ΟΑ/Α3 , γενικα μήν περιμ'ενεις να δεις πολλά στο net....

Και δεν μιλάω για καποιον που θα σου δώσει την πληροφορια απο το εσωτερικο μιας εταιρειας αλλα για δημοσιευμενη αγγελία
αυτό τελικά δεν είναι μόνο Ελληνικό προνόμιο....
 
Top