Mηχανικός αεροσκαφών

  • Thread starter Thread starter z_pilot
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

z_pilot

First-Class-Member
Εγγραφή
20/02/2007
Μηνύματα
508
Likes
59
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGTS
Σκέφτομαι να γίνω ή πιλότος ή μηχανικός αεροσκαφών.Για πιλότος έχω αποκομίσει αρκετές πληροφορίες αλλά για μηχανικός λίγα πράματα.Αν δεν πάω στη σμα,αναγκαστικά εξωτερικό;1)Όπως διάφορες αεροπορικές εταιρίες κάνουν σχολές για επαγγελματίες πιλότους δεν κάνουν και για μηχανικούς;Από πληροφορίες για πανεπιστήμια του εξωτερικού σε αυτό το αντικείμενο έχω αρκετές δεν χρειάζομαι άλλες.2)Μπορεί κάποιος να μου πει ποια είναι η καλύτερη? (πάντα κατά τη δική του γνώμη).
Μπερδεύτηκα και εκνευρίστηκα από τις πληροφορίες που βρήκα για όλα τα πανεπιστήμια στο ίντερνετ. :wall:
 
Μηχ Α/φων

Δεν γνωρίζω τη ηλικία εχεις αλλά πρέπει να ξέρεις πως υπαρχουν ΤΕΕ μηχανοσυνθετών Α/φων κ επίσης ΄ςχει ανοιξει ΤΕΙ Μηχανικών Α/φων και Το ΑΕΙ Αεροναυπυγών Μηχανικών της Πατρας. Όπως και να έχει θα πρέπει να περάσεις κ μια βόλτα από τα γραφεία της ΥΠΑ να ρωτήσεις πως μπορείς να παρεις την άδεια πιστοποίησης συντήρησης Α/φων κατα part - 66. Αν δεν κάνω λάθος δεν χρειάζεται να έχεις κάποιο πτυχίο.
 
Re: Μηχ Α/φων

Pocopico":3q7rw8xd said:
Δεν γνωρίζω τη ηλικία εχεις αλλά πρέπει να ξέρεις πως υπαρχουν ΤΕΕ μηχανοσυνθετών Α/φων κ επίσης ?ςχει ανοιξει ΤΕΙ Μηχανικών Α/φων και Το ΑΕΙ Αεροναυπυγών Μηχανικών της Πατρας. Όπως και να έχει θα πρέπει να περάσεις κ μια βόλτα από τα γραφεία της ΥΠΑ να ρωτήσεις πως μπορείς να παρεις την άδεια πιστοποίησης συντήρησης Α/φων κατα part - 66. Αν δεν κάνω λάθος δεν χρειάζεται να έχεις κάποιο πτυχίο.
Τα ξέρω όλα αυτά τα τμήματα που λες και έχω αποφασίσει να πάω ΣΤΥΑ και Αεροναυπηγών(αν ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα και όχι του πιλότου).Η ΣΤΥΑ έχει το τμήμα μηχανοσυνθετών αεροσκαφών και με 2 χρόνια σπουδές γίνεσαι κατευθείαν μηχανικός και δουλεύεις κιόλας!Αλλά επειδή από ΣΤΥΑ δε θα γίνεις ποτέ επιθεωρητής θα μείνω τα υποχρωτικά 9 χρόνια στην Π.Α και με το πτυχίο αεροναυπηγού θα βρώ σχετικά εύκολα δουλειά με τόση προϋπηρεσία :wink: Αν κάποιος πιστεύει ότι δεν είναι τόσο εύκολο ας απαντήσει.
Το ΤΕΙ τεχνολογίας αεροσκαφών άκουσα ότι δεν παρέχει πιστοποίηση σε αεροσκάφη.
 
Κοίτα για την Ελλάδα η ΟΑ ότι παρέχει εκπαίδευση και είναι πιστοποιημένο ίδρυμα κατά EASAPart147 και άρα μπορείς να πάρεις μία αναγνωρισμένη άδεια κατα Part66 αλλά ακούω οτι γενικά παίζουν διάφορα εκεί οπότε ας μας διαφωτίσει κάποιος που έχει εμπειρία στο ΟΑ Training School για κόστος, αιτήσεις, διάρκεια, προυποθέσεις (μόνο μέσω εταιρειών Η και σαν ιδιώτες?) κτλ.

Οι εναλλακτικές οδοί που ανέφερες για μηχανικός αεροσκαφών εχουν κάποιες διαφορές όμως και στην ουσία διαφέρουν πάρα πολύ και έχει να κάνει με επαγγελματικά δικαιώματα, γνωσείς κ.α

Εαν σε ενδιαφέρει να μάθεις όντως μηχανολογία και αεροναυπηγική, όντως πρέπει να ακολουθήσεις πανεπιστημιακή πορεία είτε στην Ελλάδα ειτε στο εξωτερικό καθώς το πτυχίο σου και οι γνώσεις σου θα είναι σε επίπεδο Bachelors/AEI και όντως θα είσαι ένας μηχανικός (Bachelor in Engineering / BEng).

Το να γίνεις όμως Licensed Aircraft Engineer (LAE) όπως κακώς λέγεται στην Ευρώπη ή πιο σωστά Licensed Aircraft Technician /Mechanic (LAT/LAM) όπως λέγεται στις ΗΠΑ, δεν σε κάνει και "γνήσιο" μηχανικό/engineer!!!

Πιστοποιημένος τεχνικός αεροσκαφών θα γίνεις εν ολίγοις... Mία απλή άδεια είναι, σαν ένας απόφοιτος ΙΕΚ πχ και περιλαμβάνει περιορισμένες γνώσεις σε σχέση πάντα με ένα πτυχιο αντίστοιχου ΑΕΙ ή ξένου πανεπιστημίου πάνω στην μηχανολογία. Εξάλλου εάν αποφοιτήσεις απο ένα UK πανεπιστήμιο (πχ Kingston) το πτυχίο σου θα είναι FEng (Foundation in Engineering), oυτε καν BSc δηλαδή. Για την Ελλάδα δεν ξέρω τα καινούργια τμήματα και την αντιστοιχία άδειας τεχνικού αεροσκαφών και πτυχίου ΑΕΙ, έχω μείνει στην ΣΜΑ.

Κακώς χρησιμοποιείται λοιπόν ο όρος μηχανικός αεροσκαφων... Τεχνικός Αεροσκαφων είναι ο σωστος απλά στην μετάφραση του mechanic είναι το πρόβλημα καθώς έαν δεις το επίσημο syllabus από EASA για την απόκτηση πτυχίου κατά Part66 είναι υποδεέστερο μπροστά στο syllabus της για παράδειγμα της αεροναυπηγικής [ασχέτως εάν όλοι οι μηχανικοί αεροσκαφών στην Ελλάδα το παίζουν μηχανικοί τύπου ΕΜΠ, με εξαιρέσεις βέβαια].

Εξάλλου όπως θα έχεις δεί (εφημερίδα της ΕΕ) η διάρκεια σπουδων για την απόκτηση αυτής της άδειας ποικίλει ανάλογα με την προυπηρεσία και το maximum αυτής με 0 προυπηρεσία είναι τα 2 χρόνια (που τα 4 χρόνια λοιπον της ΣΜΑ ή τα 3 ενός Bachelor in Engineering)

Γνώμη μου λοιπόν είναι, εάν σε ενδιαφέρει απλά να λέγεσαι τεχνικός (μηχανικός) αεροσκαφών πήγαινε ή στην ΟΑ (η μόνη certified σαν Part147 training center by EASA στην Ελλάδα) ή ξεκίνα, εάν έχεις μέσον, σε κάποια αεροπορική, σαν ανιδείκευτος και έχε τα μάτια σου ανοιχτά να μάθεις στην πράξη και εφόσον μαζέψεις προυπηρεσία δίνεις για την άδεια κατά Part66 και βεβαι θα πληρώνεσαι. Εαν μπορείς να την κάνεις για έξω, πήγαινε Λονδίνο και Kingston που συνεργάζεται με BA και KLM και εάν θες, συνεχίζεις ακόμα και για Bachelors ή Master στο Aircraft Engineering...

Εάν όμως σκέφτεσαι και μακροπρόθεσμα και δεν θέλει να μείνεις για πάντα στο line maintenance και να σε φάει το αγιάζι στον Βενιζέλο με περισσότερες δυνατότητες ανέλιξης και ειδικά για maintenance management, τράβα για ένα κανονικό πτυχίο στο Engineering και μετά απλά παίρνεις και την άδεια του τεχνικου αεροσκαφών κατά Part66. Αναγνωρίζονται και οι σπουδες που θα έχεις κάνει ήδη...

Η απόφαση βέβαια είναι δική σου και έχει να κάνει πόσο μπορεις να κοπιάσεις, τι θέλεις να μάθεις και πού θέλεις να φτάσεις μετά απο χρόνια! Απλά ήθελα να διαχωρίσω διάφορους όρους γιατί το τοπίο είναι λίγο θολό καθώς οι περισσότεροι που ασκούν το επάγγελμα στην Ελλάδα είτε δεν θέλουν είτε δεν τους συμφέρει να το ξεδιαλύνουν.

Η συνήθης πρακτική ήταν να μπείς με κάποιον τρόπο (έστω και πλάγιο) στο επάγγελμα ακόμα και σαν βοηθός του βοηθού αλλά λόγω της προυπηρεσίας που αποκτάς με τα χρόνια να μπορείς να πιστοποιηθείς πλεόν και να κατέχεις και την περιβόητη άδεια του τεχνικού αεροσκαφων κατα Part66. Αλλά μην το συγκρίνουμε με το pure engineering αυτο θέλω να πω...άλλο advanced μάστορας αλλό μηχανικός. Και τα 2 αποδεκτά μεν, ΑΛΛΟ άλλο επίπεδο το ένα και άλλο το άλλο.

[Να με συγχωρέσουν τα μέλη του φόρουμ τεχνικοι αεροσκαφών εαν θίγονται όσον αφορά τον απλοικο διαχωρισμό που έκανα απλά έχω χρέος να δώσω την σωστή διάσταση σε ότι συζητάμε εδώ και ειδικά σε κάποιον που θέλει να μάθει και ρωτάει δημόσια]

Ελπίζω να μην σε μπέρδεψα, εδω είμαστε εξάλλου
 
@perp:Σ'ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.Έχω όμως κάποιες ερωτήσεις:1)Δεν έχω ξανακούσει για το ΟΑ training school.Είναι σχολή μηχανικών αεροσκαφών αυτή;Έχεις κάποιες πληροφορίες να μου δώσεις;και τι εννοείς βοηθός;Εγώ μιλάω για μηχανικός αεροσκαφών πανεπιστημιακού επιπέδου.
3)Ξέρεις τη διαφορά μεταξύ μηχανικού αεροσκαφών και αεροναυπηγού;Ξέρω ποιά σχολή τελειώνει ο καθένας και έχω ακούσει πολλά όπως ότι ο αεροναυπηγός κάνει δουλειά γραφία δηλαδή σχεδιάζει αεροσκάφη,αλλού ότι ο αεροναυπηγός επιθεωρεί τους μηχανικούς αλλά σε επίπεδο γνώσεων δεν έχουν τις ίδιες γνώσεις;Και τελικά ποια δουλειά είναι αυτή του αεροναυπηγού;Είδα τους οδηγούς σπουδών των τμημάτων μηχανικών αεροσκαφών της ΣΜΑ και του τμήματος αεροναυπηγών και τα μαθήματα είναι σχεδόν ίδια!
Συγγνώμη αν σε κουράζω αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι έχω μεγάλη ανάγκη να μάθω και όσο και αν έψαξα στο ίντερνετ μπερδεύτηκα περισσότερο :(
 
βασικα ενας μηχανικος αεροσκαφων ειναι αυτος που ξερει να σχεδιαζει, να κατασκευαζει και να συντηρει φυσικα ενα αεροσκαφος, τετοια εκπαιδευση παρεχεται στη ΣΜΑ και λιγο στα πολυτεχνεια, οι υπολοιπες ειδικοτητες ειναι απλοι τεχνικοι αεροσκαφων
 
kostas83":2bgiufsc said:
βασικα ενας μηχανικος αεροσκαφων ειναι αυτος που ξερει να σχεδιαζει, να κατασκευαζει και να συντηρει φυσικα ενα αεροσκαφος, τετοια εκπαιδευση παρεχεται στη ΣΜΑ και λιγο στα πολυτεχνεια, οι υπολοιπες ειδικοτητες ειναι απλοι τεχνικοι αεροσκαφων
Βασικά αυτά που λες και ειδικότερα για τη σχεδίαση και κατασκευή είναι γνώσεις που προσφέρονται στο Πολυτεχνείο περισσότερο και λιγότερο στη ΣΜΑ,ειδικά στο τμήμα αεροναυπηγών προσφέρονται πάρα πολλές γνώσεις στα αεροσκάφη :shock:Αν δεις τον οδηγό σπουδών του τμήματος αεροναυπηγών και το συγκρίνεις με τον οδηγό σπουδών της ΣΜΑ θα καταλάβεις τη διαφορά.Μέρα με νύχτα :!:
 
z_pilot":2apzh17k said:
kostas83":2apzh17k said:
βασικα ενας μηχανικος αεροσκαφων ειναι αυτος που ξερει να σχεδιαζει, να κατασκευαζει και να συντηρει φυσικα ενα αεροσκαφος, τετοια εκπαιδευση παρεχεται στη ΣΜΑ και λιγο στα πολυτεχνεια, οι υπολοιπες ειδικοτητες ειναι απλοι τεχνικοι αεροσκαφων
Βασικά αυτά που λες και ειδικότερα για τη σχεδίαση και κατασκευή είναι γνώσεις που προσφέρονται στο Πολυτεχνείο περισσότερο και λιγότερο στη ΣΜΑ,ειδικά στο τμήμα αεροναυπηγών προσφέρονται πάρα πολλές γνώσεις στα αεροσκάφη :shock:Αν δεις τον οδηγό σπουδών του τμήματος αεροναυπηγών και το συγκρίνεις με τον οδηγό σπουδών της ΣΜΑ θα καταλάβεις τη διαφορά.Μέρα με νύχτα :!:

+1

Στη ΣΜΑ ειδικεύσαι στις ανάγκες της ΠΑ (χωρίς να είναι φυσικά σίγουρο ότι θα ακολουθήσεις την ειδικότητα του μηχανικού αεροσκαφών - μπορεί να καταλήξεις μηχανικός αεροπορικών εγκαταστάσεων, κοινώς πολιτικός μηχανικός).

Το ΕΜΠ (Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών) μετά το τρίτο έτος παρέχει πρόγραμμα σπουδών "Μηχανικού Εναερίων και Μεταφορικών Μέσων", δηλ αεροναυπηγού. Η ειδίκευση αυτή (μπορεί να θεωρηθεί Master) διαρκεί 2 χρόνια και περιλαμβάνει μαθήματα αεροναυπηγικής, αεροδυναμικής, στροβιλομηχανών, ρευστομηχανικής, κλπ.

:arrow: Ως τεχνικός αεροσκαφών, ίσως θα είσαι πάντα με το κατσαβίδι στο χέρι.
:arrow: Ως απόφοιτος της ΣΜΑ (και μηχανικός αεροσκαφών) θα περάσεις λίγο καιρό (2-3 χρόνια από ότι έχω ακούσει :?: ) στο υπόστεγο και μετά πηγαίνεις στο γραφείο.
:arrow: Ως απόφοιτος του ΕΜΠ εργάζεσαι σε οποιαδήποτε σχετική με το κλάδο της αεροναυπηγικής βιομηχανίας (μεταπτυχιακές σπουδές πάντα βοηθούν). Βέβαια κάτι τέτοιο δεν είναι και πολύ εύκολο στην Ελλάδα, οπότε θα πρέπει να φύγεις έξω όχι μόνο για σπουδές, αλλά και για να δουλέψεις (μου θυμίζει λίγο την κατάσταση με τους πιλότους...)

Την ειδίκευση αυτή στο Πολυτεχνείο την παίρνουν πολύ λίγοι, αφενός γιατί τα μαθήματα και τα εργαστήρια είναι ίσως τα δυσκολότερα που υπάρχουν στη σχολή και αφ ετέρου οι προοπτικές επαγγελματικής απασχόλησης στην Ελλάδα (όπως προανέφερα) είναι σχεδόν μηδαμινές.

Τα μαθήματα υπάρχουν εδώ http://www.mech.ntua.gr/gr/ugrads/study ... 6-2007.pdf
 
Κοίτα DSP καλά όσα λες εκτός από ένα.Το ότι ο μηχανικός εναέριων και επίγειων μεταφορικών μέσων είναι αεροναυπηγός.Αυτό δεν ισχύει.Αν δεις το τμήμα μηχανολόγων και αεροναυπηγών μηχανικών του πολυτεχνείου της Πάτρας που περιλαμβάνει 2 ειδικότητες,του μηχανολόγου μηχανικού και του αεροναυπηγού μηχανικού και δεις τα μαθήματα που διδάσκονται οι αεροναυπηγοί μηχανικοί θα δεις ότι είναι και περισσότερα και πολύ πιο σχετικά με τα αεροσκάφη απ'ότι του ΕΜΠ στην ειδικότητα που αναφέρειςΔεν έχουν λοιπόν τα ίδια δικαιώματα στην αγορά εργασίας γιατί πολύ απλά δεν έχουν τις ίδιες γνώσεις..Άλλο το ένα,άλλο το άλλο. :wink:
 
z_pilot":13ucmyet said:
Κοίτα DSP καλά όσα λες εκτός από ένα.Το ότι ο μηχανικός εναέριων και επίγειων μεταφορικών μέσων είναι αεροναυπηγός.Αυτό δεν ισχύει.Αν δεις το τμήμα μηχανολόγων και αεροναυπηγών μηχανικών του πολυτεχνείου της Πάτρας που περιλαμβάνει 2 ειδικότητες,του μηχανολόγου μηχανικού και του αεροναυπηγού μηχανικού και δεις τα μαθήματα που διδάσκονται οι αεροναυπηγοί μηχανικοί θα δεις ότι είναι και περισσότερα και πολύ πιο σχετικά με τα αεροσκάφη απ'ότι του ΕΜΠ στην ειδικότητα που αναφέρειςΔεν έχουν λοιπόν τα ίδια δικαιώματα στην αγορά εργασίας γιατί πολύ απλά δεν έχουν τις ίδιες γνώσεις..Άλλο το ένα,άλλο το άλλο. :wink:

Τα πράγματα είναι διαφορετικά από αυτά που λένε οι φροντιστηριάδες, οι καθηγητές των σχολείων και από αυτά που βλέπουμε στο internet στο καθημερινό browsing. (δεν απευθύνομαι προσωπικά σε εσένα z_pilot, είναι κάτι που προβάλλεται λάθος από αυτούς που συμβουλεύουν τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις - βλέπω στο profile είσαι 17)

Το τμήμα της Πάτρας απλά έχει τους αεροναυπηγούς και στον τίτλο. Τα εργασιακά δικαιώματα είναι απολύτως τα ίδια για όλους τους μηχανολόγους μηχανικούς, είτε προέρχονται από την Θεσσαλονίκη, είτε από την Πάτρα είτε από το ΕΜΠ. Τα εργασιακά δικαιώματα είναι κοινά για όλους τους μηχανολόγους και καθορίζονται από το νόμο και το ΤΕΕ, ανεξάρτητα από την ειδικότητα.

Μέχρι και το 3ο έτος, και στα 3 πολυτεχνεια κάνεις γενικά μαθήματα μηχανολόγων μηχανικών. Αυτά είναι Μαθηματικά, Φυσική, Μηχανική, Στοιχεία Μηχανών, ΜΕΚ, κ.α. Στο 4ο έτος έχεις τις εξής επιλογές:
:arrow: Να γίνεις ενεργειακός μηχανολόγος μηχανικός (αιολική ενέργεια, καλοριφέρ :D , κ.α.)
:arrow: Να γίνεις μηχανικός παραγωγής (περιέχει και λίγο management, οικονομικά κ.α.)
:arrow: Να γίνεις μηχανικός κατασκευαστής (ρομποτική, CNC, κλπ)
:arrow: Να γίνεις αεροναυπηγός μηχανικός (δεν υπάρχει στη Θεσσαλονίκη)

Κάνεις 3 εξάμηνα μαθήματα για την ειδίκευση λοιπόν που διαλέγεις και μετά αφιερώνεις ένα εξάμηνο στο dissertation.
Μετά από αυτό, ονομάζεσαι Διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός και γράφεσαι στο ΤΕΕ. Έχεις τυπικά τα ίδια δικαιώματα εργασίας, ανεξάρτητα από της ειδίκευσή σου.

Σχετικά με το Πάτρα - Αθήνα:
Όπως είπα, η διαφορά μεταξύ τους έγκειται μόνο στο όνομα. Λίγοι από τους αεροναυπηγούς αποφοίτους και των 2 σχολών καταφέρνουν να βρουν δουλειά στον τομέα τους στην Ελλάδα - οι πιο πολλοί εργάζονται ως 'απλοί' μηχανολόγοι μηχανικοί (η δουλειά αυτή είναι συνήθως στην ΕΑΒ, η σε άλλες βιομηχανίες όπου χρειάζεται η αεροδυναμική, πχ αιολική ενέργεια).

Το ΕΜΠ είναι κάπως καλύτερο σε σχέση με το Πολυτεχνείο Πατρών, και αν κάποιος είναι καλός μαθητής και βγάζει 18,5+ πρέπει να το προτιμήσει.
Πέρα από την αναμφισβήτη φήμη του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (όχι βέβαια και ότι το πολυτεχν Πάτρας πάει πίσω), έχει πολύ περισσότερα και πιο πλήρη εργαστήρια (wind tunnel, turbomachinery, κλπ), καλύτερες υποδομές, και ίσως γνωστότερους καθηγητές (και στην Πάτρα όμως έχει καλούς).

Η απόφαση είναι δική σου. Πάντως, έχε στο μυαλό σου πως σε έναν τόσο δύσκολο τομέα, μπορεί να σπουδάσεις αεροναυπηγός, να βρεις δουλειά εδώ ή έξω, αλλά ποτέ να μην έρθεις σε επαφή με το αεροπλάνο αυτό καθ εαυτό. Συνήθως η εργασία είναι τόσο καταμερισμένη, που είναι πιθανό να ασχολείσαι μονίμως πχ με τεχνικές αεροδυναμικής βελτιστοποίησης των engine nacelles. Η δουλειά του αεροναυπηγού είναι υψηλού επιπέδου και δύσκολη, αλλά πολλές φορές θεωρητική.
 
Top