Lufthansa

Συμπληρώνω στο παραπάνω μου σχόλιο και επειδή δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα επεξεργασίας ότι το άρθρο αναφέρεται στη Lufthansa Group και όχι την Lufthansa Airline. Άρα δεν αποκλείεται να παραγγείλουν αεροσκάφη της Boeing για κάποιο μέλος του Group, χωρίς απαραίτητα να τα χρησιμοποιεί η ίδια.
 
Ο Όμιλος της Lufthansa ανακοινωσε ότι παρήγγειλε 40 Β737-8 Max με δικαιώματα για άλλα 60, καθώς και μια συμπληρωματική παραγγελία για 40 Α220.

Πηγές: Lufthansa Group to Buy up to 100 737 MAX Jets in First Boeing Single-Aisle Order in Nearly 30 Years

Μια μικρή επισήμανση. Τα 40 A220-300 θα πάνε στην City. Τα Embraer της Lufthansa Regional προφανώς θα μας χαιρετήσουν και οι ελπίδες των βραζιλιάνων για μια μεγάλη παραγγελία από το Lufthansa Group διαψεύστηκαν.
 
Last edited:
Τα Embraer δεν φευγουν, πάνε στην "κόρη" Air Dolomiti..To θέμα ειναι τι θα γινει με τα CRJ900 της Regional και με τι θα αντικατασταθούν, Μπορεί η City να παιρνει τα Α220 αλλά με την regional ακομα δεν εχει αποφασιστει τι θα γινει
 
Το ενδεχόμενο να προορίζονται για SunExpress τα Boeing δεν παίζει;
Πείτε με άπιστο, αλλά τις ανακοινώσεις της Boeing δεν τις παίρνω στα σοβαρά. Δεδομένου ότι και ο πωλητής και ο πελάτης έχουν όφελος από χρήσιμο ψεύδος.
 
Την SunExpress την είχα ξεχάσει...πραγματικά είναι η μόνη στο Group που θα δικαιολογούσε παραγγελία Max.
Από την άλλη πίστευα πραγματικά ότι τα ERJ E2 είχαν καλές ελπίδες, αφού Lufthansa regional, Dolomiti και Austrian έχουν τα embraer στο στόλο τους...
 
Κάπου πρόσφατα σε ταξίδι μου στην Τουρκία είχα διαβάσει ότι η ΤΚ θα αγόραζε το ποσοστό της LH στην SunExpress. Aπό την άλλη μην ξεχνάτε ότι τον Νοέμβριο στο Dubai η SunExpress παρήγγειλε 45+45 options 737 Max (28 Max-8 & 17 Max-10).
 
Παράδοση στο νεκροταφείο!
Δεν ξέρεις αν θέλεις να γελάσεις ή να κλάψεις ένα πράγμα :wall:
 
Παραθέτω την τελευταία μου εμπειρία με την Lufthansa.

H πτήσεις ήταν FRA-DEL-FRA, business, με τα γέρικα 747-400, που ήταν και το μόνο ωραίο της πτήσης μαζί με το πλήρωμα. Τα υπόλοιπα είναι στα πλαίσια της φαρσοκωμωδίας και ντροπή για μια εταιρεία με αυτό το όνομα.

Όλα καλά μέχρι το τσεκ-ιν: η πτήση (13:40) είχε στην αρχή 15 λεπτά καθυστέρηση, τα οποία έγιναν 30 και μετά 1 ώρα. Το boarding αρχίζει με καθυστέρηση και βρισκόμαστε ήδη στις 2.5 ώρες καθυστέρησης. Όλοι οι επιβάτες επιβιβασμένοι και ο πιλότος μας ανακοινώνει ότι θα υπάρχει και άλλη καθυστέρηση λόγω βλάβης στη δεξαμενή φρέσκου νερού. Η μία ανακοίνωση φέρνει την άλλη και μετά από συνολικά 3 ώρες στο αεροσκάφος, μας ανακοινώνουν ότι η πτήση ακυρώνεται και ότι θα πρέπει να πάμε το επόμενο πρωί στις 10πμ. Όλα καλά έως εκεί, αυτά συμβαίνουν, ο πιλότος πολύ επαγγελματίας βρέθηκε πρώτος στην γέφυρα αποβίβασης για να πει σε όλους τους επιβάτες συγγνώμη (γύρω στους 370 καθώς υπήρχε και waiting list).

Να πω εδώ ότι αρκετοί Ινδοί επιβάτες δεν είχαν δικαίωμα να περάσουν τα σύνορα, που σημαίνει ότι θα περνούσαν την ημέρα (και την διανυχτέρευση) στο αεροδρόμιο. Η εταιρεία μου έβγαλε ξενοδοχείο, ένα υποτιθέμενο δείπνο (μια αηδία αλλά ας μην έχουμε και απαιτήσεις, φωτό παρακάτω) και ταξί. Στον διπλανό μου δεν έβγαλε κουπόνι για ταξί, κανείς δεν ξέρει γιατί.

Με το που έφτασα στο ξενοδοχείο επικοινώνησα με το τσίρκο που λέγεται εξυπηρέτηση πελατών και εδρεύει κάπου στην Ινδία. Η απάντηση που έλαβα ήταν:



Ναι, καλά διαβάσατε, για μια πτήση που η εταιρεία μου πλήρωσε μέχρι και ξενοδοχείο και που πέρασα 3 ώρες μέσα στο αεροσκάφος της, η Εξυπηρέτηση Πελατών λέει ότι μου το είχε πει 14 μέρες νωρίτερα ότι θα ακυρωνώταν...Όταν τους το είπα αυτό, η δεύτερη απάντηση που έλαβα ήταν η εξής:



Tο επόμενο πρωί, πίσω στο αεροδρόμιο προσπάθησα να μιλήσω με κάποιον της LH σχετικά, το οποίo η εταιρεία το έχει κάνει αδύνατο. Όλοι σου λένε στείλε εμαιλ και όταν τους δείχνεις το εμαιλ, σου λένε στείλε 5-6 φορές. Και έτσι και έκανα. Η τρίτη απάντηση ήταν η πιο διασκεδαστική:



Oπότε όχι μόνο είχαν ακυρώσει την πτήση 14 μέρες πριν (όπου δεν δικαιούσε αποζημίωση), όχι μόνο ακυρώσαν ένα ολόκληρο 747 λόγω ''ξαφνικής'' αρρώστιας ενός μέλος του πληρώματος (λολ) αλλά έχουν την μαντική ικανότητα να το έχουν προβλέψει!:with:

- Ο διπλανός μου έκανε το ίδιο και πήρε διαφορετική απάντηση
-Ένας άλλος συνεπιβάτης όταν φτάσαμε στο Δελχί και αφού πια είχαμε γίνει όλοι μια παρέα, έλαβε μήνυμα ότι θα λάβει την αποζημίωση (σε αυτόν μάλλον δεν είχε έρθει η ακύρωση 14 μέρες πριν και ούτε η ασθένεια).

Παρακάτω μερικές φωτογραφίες, με αυτά και με αυτά, συν την απαρχαιομένη καμπίνα, η Lufthansa δεν θα πρέπει να ελπίζει ότι θα ανταγωνιστεί κάποτε τους Άραβες και τους Ασιάτες. Κρίμα.

Μετά είδα στο γκρουπ του ΦΒ Lufthansacomplaints ότι το πανηγυράκι με τα nonsense εμαιλ είναι πολιτική της εταιρείας και απλά στέλνουν τυχαία κείμενα στους επιβάτες. Προφανώς έστειλα όλη την επικοινωνία στην γερμανική αρχή που ελπίζω να κάνει τα δέοντα.

Τελικά τα δέοντα έγιναν 6 μήνες μετά και:

- η γερμανική αρχή (YΠΑ) μού έστειλε ότι θα εξετάσει την επιβολή προστίμου στην εταιρεία
-η αρχή εξωδικαστικού συμβιβασμού καταναλωτών που μεσολάβησε νομικά, ότι η Lufthansa συμφώνησε να πληρώσει την αποζημίωση - αν και στην αρχή η εταιρεία αμφισβήτησε ότι είμαι ιδιώτης και ότι βρέθηκα στην Ινδία για προσωπικό λόγο (λες και της πέφτει λόγος, νομικίστικες καραγκιοζιές για να πει ότι δεν έπρεπε να πάω στην προστασία καταναλωτή και να ακυρώσει την διαδικασία).

Μετά από αυτό είμαι συνολικά απογοητευμένος και λίγο αηδιασμένος ως πελάτης, μιας εταιρείας που έχω πετάξει πάνω από 100 φορές.
 
Flesland, καταλαβαίνω και εν μέρει συμμερίζομαι την αγανάκτησή σου. Έχω αρκετό καιρό να πετάξω Lufthansa, όμως τολμώ να πω ότι οι περισσότερες, αν όχι όλες οι πτήσεις μου με αυτή, ήταν ΑΑ. Επαγγελματισμός 100%, πολύ καλή εκπαίδευση των πληρωμάτων και ανταπόκριση σε πολύ υψηλά πρότυπα, σπάνιες έως μηδενικές καθυστερήσεις, προετοιμασία που αγγίζει τελειότητα, δε θυμάμαι ούτε μια φορά να έτυχα σε κακοδιάθετο ή απρόθυμο πλήρωμα ή προσωπικό, σαφέστατες οδηγίες και οι υπάλληλοι να είναι σε εγρήγορση σα να θέλουν να διαβάσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες κάθε μεμονωμένου επιβάτη. Φυσικά μιλάω για μια εποχή πολύ πιο ειρηνική από τη σημερινή (άρα και λιγότερους "κινδύνους" και καθυστερήσεις στους ουρανούς), όπου τα παιδιά έπαιρναν δώρο μολύβια, μπλοκ, παιχνίδια κλπ. χωρίς χρέωση, την κουβέρτα και τα μαξιλάρια σε πολλές περιπτώσεις στην έδιναν χωρίς να τα ζητήσεις, δε ντρεπόσουν να ζητήσεις ένα δεύτερο ή τρίτο ποτήρι νερό αν είχες ξεμείνει από χρήματα, και προφανώς η ηθική και χρηματική αμοιβή των εργαζόμενων στον κλάδο τούς επέτρεπε σε κάποιο βαθμό να ζουν αξιοπρεπώς και να απολαμβάνουν την εργασία και τη ζωή τους, όσο δύσκολη κι αν ήταν.

Θέλω απλά να σου πω ότι από την άποψη του πελάτη προφανώς έχεις κάποιες αξιώσεις. Επίσης, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε ότι συμβαίνουν απρόοπτα που είναι πέρα από τον έλεγχο όχι μόνο της εταιρίας, αλλά και των αρχών και όλων όσων εμπλέκονται. Γι' αυτό σε πολλές περιπτώσεις, οι διεθνείς συμφωνίες και οδηγίες (όπως του ICAO, της IATA, της τοπικής και διεθνούς νομοθεσίας) περιορίζουν την ευθύνη μιας αεροπορικής εταιρίας, αναγνωρίζοντας ότι κάποια πράγματα δεν οφείλονται στην ίδια.

Μιλώντας με ένα παράδειγμα, εφόσον αναφέρεις επιβάτες που δεν τους επιτράπηκε η έξοδος από τη χώρα, αυτό μπορεί να έχει πολλές αιτίες, αλλά ας υποθέσουμε ότι μερικοί από αυτούς δεν είχαν τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα. Παρόλα αυτά, μπορεί να είχαν -πληρωμένο ή μη- εισιτήριο, ωστόσο οι αρχές για λόγους ασφάλειας ή άλλους δεν τους επέτρεψαν την επιβίβαση. Αυτό προκαλεί καθυστέρηση και ενδεχομένως κόστος στην εταιρία χωρίς δική της υπαιτιότητα. Πιέζοντάς την και διεκδικώντας αποζημιώσεις κάνουμε το έργο της πιο δύσκολο και την ταξιδιωτική μας εμπειρία χειρότερη. Δεν σε υποκινώ να παραιτηθείς των δικαιωμάτων σου, αλλά ίσως μερικές φορές το να παραβλέψουμε κάποιες ατέλειες κάνει τη ζωή όλων μας πιο εύκολη και ευχάριστη (τόσο τη δική σου ως επιβάτη όσο και των εργαζόμενων που συνεργάζονται για την πραγματοποίηση του ταξιδιού).

Όσον αφορά την οργή σου για την αδυναμία της εξυπηρέτησης πελατών να ανταποκριθούν συστήνοντάς σου να στείλεις email σε κάποιο ανώνυμο συνεργάτη, συμφωνώ 100%. Απλά θα σε παρακαλούσα να αναλογιστείς ποιος/α θα ήθελε/μπορούσε να δεσμευτεί να κάνει αυτή τη δουλειά και αν θα το έκανες εσύ. Δηλαδή, να ακούς, να διαβάζεις και να επεξεργάζεσαι τα παράπονα, άλλοτε δικαιολογημένα κι άλλοτε αδικαιολόγητα, άλλοτε φιλικά κι άλλοτε έντονα ή και εχθρικά, για ένα μισθό που δεν καλύπτει τα βασικά σου έξοδα και να πρέπει να αναλάβεις ευθύνη για την όποια απόφαση ενώ εξαρτάσαι από χίλιους δυο άλλους όπως παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, διευθυντές, τεχνικούς, νομικούς, οικονομολόγους και πολλούς πολλούς άλλους.
Παρόλα αυτά, δικαιολογημένα θέλεις να περιγράψεις το ζήτημά σου και να καταθέσεις το παράπονο/αίτημά σου και να εισακουστείς. Μερικές φορές το μόνο που χρειάζεται είναι χρόνος. Από όσο κατάλαβα τελικά έμεινες ικανοποιημένος από την έκβαση.

Ως σύντομο ενδιάμεσο σχόλιο, και για να καταλάβουμε όλοι, να σημειώσω ότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, εξοπλισμούς, επίγεια εξυπηρέτηση, τηλεπικοινωνίες και πολλά πολλά άλλα που συμβάλλουν σε ένα ωραίο ταξίδι με το αεροπλάνο, όχι μόνο στη Lufthansa αλλά σχεδόν παγκόσμια. Η πανδημία και οι πολιτικές αναταράξεις/πόλεμοι έχουν αφήσει τα σημάδια τους. Ας κάνουμε λίγο υπομονή και ας μην είμαστε τόσο απαιτητικοί. Δεν αμφιβάλλω ότι η Lufthansa και οι εταίροι της θα σχηματίσουν ξανά το χαμόγελο της επιδοκιμασίας ακόμα και σε απαιτητικούς επιβάτες σαν εσένα :) Να θυμάσαι ότι για να απολαύσεις εσύ το ταξίδι σου εργάζονται δεκάδες, εκατοντάδες ή και χιλιάδες άνθρωποι στο παρασκήνιο.

Κλείνοντας, αφού σε διαβεβαιώσω ότι δε σχετίζομαι επαγγελματικά με την Lufthansa, αλλά ως ουδέτερος, αντικειμενικός παρατηρητής, θα ήθελα να αναφέρω ότι βρίσκω εντελώς περιττή την αναφορά στο LBA (το αντίστοιχο της υπηρεσίας ή αρχής πολιτικής αεροπορίας της Γερμανίας), εφόσον συμφώνησαν να πληρώσουν την αποζημίωση. Αν ζητάς επιπλέον πρόστιμο στην εταιρία, θέλεις απλά να τη ζημιώσεις, όχι να αποζημιωθείς. Προφανώς η Lufthansa αναγνώρισε την ταλαιπωρία και υποχώρησε στο σημείο να αναλάβει κάποιο κόστος. Θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι δεν μπορεί να πληρώσει για όλους και για όλα. Αν θέλουμε να έχουμε αξιόπιστες, ασφαλείς και άνετες αερομεταφορές, θα πρέπει όλοι να συμβάλλουμε σε αυτό, πελάτες και εργαζόμενοι. Για να είμαι ειλικρινής, από την ανάρτησή σου προσωπικά θεωρώ το σημαντικότερο κομμάτι αυτό με τη δεξαμενή φρέσκου νερού. Γιατί; επειδή από αυτό εξαρτάται η ασφάλεια της πτήσης, που είναι η απόλυτη προτεραιότητα όλων. Τι να το κάνω να φτάσω στην ώρα μου αλλά αφυδατωμένος;
 
Δεν έχεις διαβάσει τι έχει γράψει, ε;

Για να βοηθήσω λίγο:
Από όσο κατάλαβα τελικά έμεινες ικανοποιημένος από την έκβαση.
Μετά από αυτό είμαι συνολικά απογοητευμένος και λίγο αηδιασμένος ως πελάτης, μιας εταιρείας που έχω πετάξει πάνω από 100 φορές.
 
Top