Το γελοίο με το Lufthansa Group δεν είναι ότι υποβαθμίζει το προϊόν του. Εδώ που τα λέμε, δε μπορώ να σκεφτώ έναν ευρωπαϊκό αερομεταφορέα που να προσφέρει κάτι ποιοτικά διαφοροποιημένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το γελοίο με τη Lufthansa είναι ότι κάθε φορά που υποβαθμίζει το προϊόν της, το εντάσσει επικοινωνιακά σε μία καμπάνια υποτιθέμενης καινοτομίας ή ανταπόκρισης σε αιτήματα πελατών ή περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
Μερικά παραδείγματα:
- Οι περικοπές στο catering εντάχθηκαν σε μία καμπάνια σύμφωνα με την οποία, στους επιβάτες της οικονομικής στα ενδοευρωπαϊκά, δεν άρεσε το προσφερόμενο δωρεάν φαγητό, συνεπώς λόγω αυτού του feedback, καταργήθηκε το δωρεάν φαγητό και άρχισαν να προσφέρονται γεύματα επί πληρωμή. Βέβαια, η Lufthansa δε μπόρεσε να αιτιολογήσει την περαιτέρω υποβάθμιση του δεύτερου -δωρεάν- σέρβις στις διηπειρωτικές πτήσεις, σε κάποιες από τις οποίες, οι επιβάτες πήραν ένα μήλο, το οποίο βάφτισε «υγιεινό» σνακ.
- Οι χρεώσιμες «μονές» business θέσεις στα 777 της Swiss βαφτίστηκαν "privacy seats" και πλέον προσφέρονται επί πληρωμή.
- Οι πρωτοποριακοί «πράσινοι ναύλοι» στους οποίους συμπεριλαμβάνεται ένα υποτιθέμενο «τέλος αντιστάθμισης εκπομπών άνθρακα». Το θέμα είναι ότι αν και η Lufthansa είναι η πρώτη που προσφέρει αυτό το χαρακτηριστικό ως αναπόσπαστο τμήμα ενός fare bundle, ωστόσο φαίνεται πως κατηγορείται μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, για εσκεμμένη πρακτική παραπληροφόρησης (greenwashing) μίας βιομηχανίας που συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους ρυπαντές παγκοσμίως. Η ίδια η Lufthansa, προσφέρει στους επιβάτες που θα επιλέξουν «πράσινους ναύλους», περισσότερη ευελιξία και μίλια και ίσως αυτά να είναι -εν τέλει- για τα οποία πλήρωσαν.
Consumer groups launch EU-wide complaint against 17 airlines for greenwashing
https://carbonmarketwatch.org/2022/10/10/european-airlines-misleading-customers-with-claims-of-carbon-neutral-flights-study/
To παράξενο σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι η εταιρεία Compensaid, η οποία αναλαμβάνει τα «πράσινα projects» στις αναπτυσσόμενες χώρες, είναι και αυτή θυγατρική του Ομίλου Lufthansa.
- Ο κατακερματισμός του πτητικού έργου και η ανάθεση δρομολογίων σε νέες θυγατρικές, που δημιουργούνται κάθε λίγο, ώστε να ισχύουν διαφορετικές εργασιακές συμβάσεις, που δε θα επηρεάζονται από τις υφιστάμενες, που ισχύουν για τις υπόλοιπες θυγατρικές του γκρουπ.