Lufthansa

CEO: που είπαμε ότι δουλεύεις!;
:laola:
 
Το γελοίο με το Lufthansa Group δεν είναι ότι υποβαθμίζει το προϊόν του. Εδώ που τα λέμε, δε μπορώ να σκεφτώ έναν ευρωπαϊκό αερομεταφορέα που να προσφέρει κάτι ποιοτικά διαφοροποιημένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το γελοίο με τη Lufthansa είναι ότι κάθε φορά που υποβαθμίζει το προϊόν της, το εντάσσει επικοινωνιακά σε μία καμπάνια υποτιθέμενης καινοτομίας ή ανταπόκρισης σε αιτήματα πελατών ή περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

Μερικά παραδείγματα:
- Οι περικοπές στο catering εντάχθηκαν σε μία καμπάνια σύμφωνα με την οποία, στους επιβάτες της οικονομικής στα ενδοευρωπαϊκά, δεν άρεσε το προσφερόμενο δωρεάν φαγητό, συνεπώς λόγω αυτού του feedback, καταργήθηκε το δωρεάν φαγητό και άρχισαν να προσφέρονται γεύματα επί πληρωμή. Βέβαια, η Lufthansa δε μπόρεσε να αιτιολογήσει την περαιτέρω υποβάθμιση του δεύτερου -δωρεάν- σέρβις στις διηπειρωτικές πτήσεις, σε κάποιες από τις οποίες, οι επιβάτες πήραν ένα μήλο, το οποίο βάφτισε «υγιεινό» σνακ.

- Οι χρεώσιμες «μονές» business θέσεις στα 777 της Swiss βαφτίστηκαν "privacy seats" και πλέον προσφέρονται επί πληρωμή.

- Οι πρωτοποριακοί «πράσινοι ναύλοι» στους οποίους συμπεριλαμβάνεται ένα υποτιθέμενο «τέλος αντιστάθμισης εκπομπών άνθρακα». Το θέμα είναι ότι αν και η Lufthansa είναι η πρώτη που προσφέρει αυτό το χαρακτηριστικό ως αναπόσπαστο τμήμα ενός fare bundle, ωστόσο φαίνεται πως κατηγορείται μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς, για εσκεμμένη πρακτική παραπληροφόρησης (greenwashing) μίας βιομηχανίας που συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους ρυπαντές παγκοσμίως. Η ίδια η Lufthansa, προσφέρει στους επιβάτες που θα επιλέξουν «πράσινους ναύλους», περισσότερη ευελιξία και μίλια και ίσως αυτά να είναι -εν τέλει- για τα οποία πλήρωσαν.

Consumer groups launch EU-wide complaint against 17 airlines for greenwashing
https://carbonmarketwatch.org/2022/10/10/european-airlines-misleading-customers-with-claims-of-carbon-neutral-flights-study/

To παράξενο σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι η εταιρεία Compensaid, η οποία αναλαμβάνει τα «πράσινα projects» στις αναπτυσσόμενες χώρες, είναι και αυτή θυγατρική του Ομίλου Lufthansa.

- Ο κατακερματισμός του πτητικού έργου και η ανάθεση δρομολογίων σε νέες θυγατρικές, που δημιουργούνται κάθε λίγο, ώστε να ισχύουν διαφορετικές εργασιακές συμβάσεις, που δε θα επηρεάζονται από τις υφιστάμενες, που ισχύουν για τις υπόλοιπες θυγατρικές του γκρουπ.
 
Αναρωτιέμαι γιατί μια εταιρία σαν την Λουφτχανσα δεν διαφοροποιείται προς τα πάνω... Το ίδιο ερώτημα ισχύει και για την Aegean...
Προφανώς η έρευνα αγοράς και προτιμήσεων του ευρωπαϊκού επιβατικού κοινού δείχνει ότι αυτό είναι το επίπεδο υπηρεσίας που μεγιστοποιεί τα βραχυχρόνια κέρδη.
 
Ο τρόπος λειτουργίας της Lufthansa αντανακλά - κατά τη γνώμη μου - την νέα κουλτούρα της επιχειρηματικότητας στη Γερμανία σε όλους τους τομείς. Και δεν είναι τυχαίο ότι η γερμανική οικονομία ασθενεί.

Αυτό που είναι τελείως εξοργιστικο είναι ο τρόπος με τον οποίο επιβάλει τους κανόνες της, έχοντας από πίσω της εννοείται το γερμανικό κράτος και την γερμανική ένωση - με συγχωρείτε, ευρωπαϊκή ένωση.... Το κράτος επιβάλει υψηλούς φόρους στα γερμανικά αεροδρόμια λες και είναι τα καλύτερα στη Ευρώπη , καμία low cost δεν πλησιάζει σε αυτά πάρα μόνο εκεί που τους επιτρέπεται και εννοείται, πλην Κολωνίας και Βερολίνου, όλα αυτά τα αεροδρόμια υπάρχουν για να εξυπηρετούν μόνο τους μετανάστες για να επισκεφτούν τις χώρες καταγωγής τους.

Ο αυταρχικός και ηγεμονικός τρόπος λειτουργίας της Lufthansa κατάντησε να έχει αφήσει το Βερολίνο με ελάχιστες long haul και έκανε το BER ό,τι έκανε και η Iberia με το BCN. Κέντρο low cost. Μόνο που στο BCN παίζει η κόρη της IAG Vueling έτσι και αλλιώς, αλλά στο BER η Eurowings περιμένει την απόφαση του κράτους να αυξήσει επιπλέον τους φόρους και να 'ξεκουμπιστουν' Ryanair και Easyjet.... Που έτσι και αλλιώς έχουν ήδη μειώσει αισθητά την προσφορά θέσεων από το BER.
 
Ενώ συμφωνώ σε παρά πολλά από αυτά που λέει ο Άρης περί του γερμανικού επιχειρείν με τον προστατευτισμό και τις αβάντες που κάνει για να οφελήσει γερμανικές επιχειρήσεις, υπάρχει πάντα και μια άλλη ανάγνωση. Πόσο παραπάνω Ryanair θέλουμε;
Είναι είδη η μεγαλύτερη εταιρία στην Ευρώπη, η ποιο κερδοφόρα και με ένα από τα καλύτερα profit margins στον κόσμο ( μιλάμε για πράφιτ :banana:)

Φυσικά άμα εκβιάζεις, απαιτείς κλπ κλπ που είναι πάγια τακτική της FR, ναι μπορείς να έχεις κέρδος. Όταν βλέπει η Α3 και η κάθε Α3 την τάση, είναι φυσικό να σου πει: if that’s what you want, it’s fine with me. Θα κάνω το product unbundled. Η FR το λέει και εκδημοκρατισμό …
Όπως εκδημοκρατίστηκε και το Ιράκ με τις βόμβες …
Όπως υπάρχει ο προστατευτισμός στην LH υπάρχουν και στραβά μάτια στην FR. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι το πεδίο δεν levelled και οι παίκτες δεν αγωνίζονται με τους ίδιους όρους και συνθήκες.
Για να το μαζέψω λίγο και να κλείσω, ο χρήστης πρέπει να πληρώνει πάντα. Δεν είναι ΕΚΑΒ οι πτήσεις της FR! Το σύστημα του secondary airport δεν είναι ανταγωνισμός αλλά αποφυγή του. Αυτοί είναι οι κανόνες και οι προϋποθέσεις, οποίος μπορεί και θέλει από το ίδιο αεροδρόμιο. Αλλιώς ευχαριστούμε πολύ να περάσει ο επόμενος. 100 αεροδρόμια το ένα δίπλα στο άλλο για να οφεληθεί ο ένα operator!
 
Πρόσφατη εμπειρία με την συγκεκριμένη. Παντρεύεται παιδική φίλη, οπότε η παρουσία ειναι επιβεβλημένη. Intra-European εισιτήριο σε economy light 600€ return (το είχα κλείσει 4 μήνες πριν την πτήση), αναγκαστική επιλογή λόγω πτήσεων. Τελικά αποφασίζω να πάρω checked luggage, καθώς ήθελα να μεταφέρω κάποια φάρμακα/συμπληρώματα διατροφής σε υγρή μορφή. Μετά από ώριμη σκέψη και σύγκριση τιμών και βλέποντας πως η αλλαγή θέσης στο web check-in κοστίζει 46€, ακόμα κι αν θες να πας από την 32Α στην 32B, αποφασίζω να πάω για upgrade bid, προσφέροντας το ελάχιστο ποσό που ήταν 80€. 72 ώρες πριν την αναχώρηση με ειδοποιούν πως το upgrade πέρασε. Καθώς θεωρούσα πως ταξίδευα business, πάω στο αεροδρόμιο με την μεγάλη αποσκευή και προσπαθώ να κάνω self check-in με εκτύπωση του tag της αποσκευής, κάτι που δεν ήταν δυνατόν, καθώς το ticket fare μου δεν είχε δωρεάν αποσκευή. Θεώρησα (ξανά) πως ήταν κάποιο bug του συστήματος και λόγω του upgrade δεν εμφανίζει τα επιτρεπόμενα όρια. Αποφάσισα να επισκεφτώ τα counters της business class, όπου με υποδέχτηκε ένας ευγενέστατος (not) Γερμανός, ο οποίος πριν καν ακούσει το πρόβλημα μου, με ενημέρωσε πως δεν μπορεί να με εξυπηρετήσει (για κάποιους προσωπικούς του λόγους) και με έστειλε στο self check-in. Αφού του επανέλαβα 3 φορές την αρχή του προβλήματος μου, καθώς δεν μου επέτρεπε να ολοκληρώσω την πρόταση μου, επισκέφθηκα τα counters του self check-in, και συγκεκριμένα το ένα που ήταν επανδρωμένο. Ο συγκεκριμένος κύριος φάνηκε λίγο μπερδεμένος με το πρόβλημα μου και έπρεπε να τηλεφωνήσει στον προϊστάμενο του, ο οποίος μας επιβεβαίωσε πως σε περίπτωση upgrade με bid ισχύουν οι κανονισμοί του αρχικού εισιτήριου. Οπότε άλλα 50€ για μια αποσκευή 7,5 κιλών. Αυτός ο όρος δεν αναγράφεται κάπου ευδιάκριτα, παρά μόνον στα FAQ του upgrade bid.
Δυστυχώς είχα ήδη κάνει bid για την πτήση της επιστροφής και είχε ήδη επιβεβαιωθεί, άρα άλλα 80€. Στην οποία επιστροφή δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω το lounge, καθώς ούτε αυτό το προνόμιο περιλαμβάνεται. Περίπου 2,5 ώρες εν πτήση, με ανύπαρκτο service και με 1 ώρα να απομένει, με επισκέφθηκε ο φίλος μου που συνταξιδεύαμε για λίγη κουβέντα, αφού αυτός καθότανε στην economy, κάτι το οποίο ήταν ανεπίτρεπτο και ο ίδιος έπρεπε να επιστρέψει στη θέση του. Υπό άλλες συνθήκες θα το καταλάβαινα. Αλλά δεν μπορείς να απαιτείς exclusivity, όταν την περισσότερη ώρα της πτήσης η μπροστινή τουαλέτα ήταν κατειλημμένη από επιβάτες της economy, οι οποίοι στέκονταν σειρά για να την χρησιμοποιήσουν( και ο διάδρομος δεν ήταν κατειλημμένος από trolleys). Δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό, είναι ανθρώπινη ανάγκη. Απλά δεν καταλαβαίνω τα στανταρντς. Στην Α3 μου έτυχε το ίδιο ακριβώς και η υπεύθυνη καμπίνας έδειξε την ανθρώπινη κατανόηση της. Επίσης το service διήρκεσε συνολικά 60 λεπτά από τις 3:45 ώρες της πτήσης.
Οπότε αν κάποιος σκέφτεται να πάει για το upgrade bid, καλύτερα να το ξανασκεφτεί.
 
Στην οποία επιστροφή δεν μπορούσα να χρησιμοποιήσω το lounge, καθώς ούτε αυτό το προνόμιο περιλαμβάνεται.

Τι εννοείς;
Εάν επιλεγείτε για αναβάθμιση σε Business Class, στη διάρκεια της πτήσης θα απολαύσετε τα ακόλουθα προνόμια:
  • Πρόσβαση στις Lounge της Lufthansa

Νομίζω εδώ πρέπει να ζητήσεις αποζημίωση αν δεν σου επετράπη η πρόσβαση στο lounge.
Με ποιά δικαιολογία δεν σου επετράπη;
 
Γενικά έχω παρατηρήσει, με την έμμεση μου συνεργασία μαζί τους, υπάρχει ασχετοσύνη των υπαλλήλων. Εχουν μαζέψει οτιδήποτε σε φρούτο υπάρχει, είτε αυτό είναι εξυπηρέτηση επιβατών είτε customer service . Αυτό που λένε η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας, ισχύει στο 100% για αυτούς. Δεν έχουν προσωπικό, ζητούν να προσλάβουν, παίρνουν ότι φρούτο υπάρχει. Αυτό δεν είναι εταιρεία αλλά λαχαναγορά.

Πριν κανα μήνα ένας φιλός πετάει απο Θεσσαλονίκη για Μόναχο με 3 ωρες και 17 λεπτά καθυστέρηση. Στέλνουμε μειλ για την αποζημίωση συν το έντυπο του νόμοθ 261/2004 της ΕΕ και απαντάνε οτι δε δικαιούτε γιατί ήταν λόγω καιρού. Εν τω μεταξυ δεν υπήρχε θέμα καιρού και τα delay codes δεν ηταν λόγω καιρού . Εννοείται τους απάντησα ότι δεν υπήρχε θέμα καιρού και απειλές τύπου θα ενημερώσω civil aviation authorities κτλ κτλ .... περιμένω απάντηση.

Αυτό και πολλά άλλα παραδείγματα που δε θέλω δημόσια να πω, με εχουν κάνει απλά να νοιώθω άσχημα συναισθήματα για αυτούς.
 
Aυτός νομίζω και εγώ είναι ο λόγος, από την στιγμή που άρχισα να έχω πάρε δώσε με το customer services τους, μπήκα σε κάτι γκρουπ και διαβάζω καθημερινά ποστ από ταξιδιώτες (κάποιοι που δίνουν 5 και 10 χιλιάρικα), για να λάβουν την απάντηση πχ σε μια μάνα που το IFE στις θέσεις (Βusiness) των δύο παιδιών της δεν δούλευε και ζήτησε αποζημίωση:

''"We must inform you that we will not be providing any compensation, and we stand by our decision, as we believe it to be fair and appropriate. We kindly request your understanding that we consider this our final assessment" (με γερμανική προφορά).

H'
''Every time I do fly Lufthansa long haul there are similar stories to be told. One of the best was when they told my wife, who is Chinese, to leave her seat because must be a German wife sitting there with that name.''

Είναι γενικότερο πρόβλημα στη Γερμανία μετά την πανδημία που αρκετοί παρατήσαν/αλλάξαν τις δουλειές τους και τώρα νέα φυντάνια ήρθαν να τους αναπληρώσουν, όχι και πολύ επιτυχημένα. Θα τα βρουν μπροστά τους αργά ή γρήγορα, ζούμε στην εποχή της πληροφορίας και των social media.
 
Last edited:
@gioannis13
Αυτό με την airhelp κανει δουλειά ή τσαμπα χρόνος ?

@flesland Κοίτα υπάρχουν και ηλιθιότητες, που ζητούν αποζημίωση για οποιοδήποτε λόγο. Παρολά αυτά παρατηρώ με την καθημερινή μου επαφή μαζί τους ότι έχουν παει προς το χειρότερο. Πιστευω κι εγω οτι θα το βρούν μπροστά τους. Ανοίγουν 500 εταιρείες θυγατρικές χωρίς ουσιαστικό λόγο, rebrading names και να είχαμε να λέγαμε. Προσπαθώ να καταλάβω τι θέλουν να κάνουν και με όποιον μίλησα που είναι μες τα πράγματα ή γενικά έχει γνώσεις στο κομμάτι διοίκηση , σηκώνει τα χέρια ψηλά.

Κάποτε προσπαθούσα με το στανιό να δουλέψω σε αυτούς. Πάντα έτρωγα άκυρο. Τελευταία φορά έκανα ξανά αίτηση, για την πλάκα και επειδή είχα χρόνο να ασχολούμαι με δίαφορα και μια που ζητάνε κόσμο, με απαντησαν θετικά για συνέντευξη. Αν και ειλικρινά μέσα μου δεν ήθελα λόγω πως έχει καταντήσει, είπα να παω. Αναμενόμενο με έκοψε η ψυχολόγος (τρίτο στάδιο). Το γιατί χαμπάρι δεν έχω φυσικά. Απο ότι κατάλαβα παίρνουν άτομα χωρίς εμπειρία και να τους φτιάξουν αυτοί όπως θέλουν . Το θέμα είναι ότι χωρις εμπειρία, ποιότητα δεν υπάρχει. Υπάρχει ασχετοσύνη.

Θα με πείτε τώρα << Τάσο βγάζεις την κακία σου επειδή δε σε πήραν >> , και την προηγούμενη βδομάδα πάλι τα ίδια και χειρότερα θα σας έλεγα.
 
Top