LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ακριβώς αυτή τη εικόνα είδα κι εγώ χθες φεύγοντας με τη Swiss στις 10.30. Είχα ήδη κάνει online check in και δεν είχα βαλίτσα να παραδώσω. Έφτασα στο αεροδρόμιο γύρω στις 9.00, πήγαινα απευθείας στον έλεγχο χειραποσκευών – με την κατάσταση εκεί να ήτανε χειρότερη από πέρσι τον Αύγουστο.

Η αλήθεια είναι ότι με τις υποδομές που υπάρχουν μάλλον δεν μπορούν να κάνουν πολύ. Ήτανε ανοιχτές όλες οι σειρές ελέγχων χειραποσκευών, και οι υπάλληλοι έκαναν ότι μπορούσαν. Και η Fraport δεν μπορεί εντός λίγων εβδομάδων να διπλασιάσει τα σημεία ελέγχου κλπ. Πραγματικά απορώ τί θα γίνει τον Ιούλιο κι Αύγουστο…

Για μένα αυτή η κατάσταση είναι και θέμα κακού σχεδιασμού. Με τέτοιες ελλιπείς υποδομές δεν είναι δυνατόν να έχουν πάνω από 10 πτήσεις εντός μίας ώρας (όπως γίνεται – μεταξύ άλλων – Κυριακές πρωί) . Θα έπρεπε να τις μοιράζουν καλύτερα ανά όλη τη μέρα (Κυριακή μεσημέρι / απόγευμα η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη). Και το πρόγραμμα πτήσεων / η διανομή των σλοτς μάλλον δεν έγινε από τη Fraport, που έχουν την διαχείριση εδώ κι ένα μήνα…
 
Ulrike":2cycsy8t said:
[...] Και η Fraport δεν μπορεί εντός λίγων εβδομάδων να διπλασιάσει τα σημεία ελέγχου κλπ. […]

Θα σταθω σε αυτο το σημειο. Ακριβως ετσι. Δεν μπορουμε να εχουμε την απαιτηση τα κακως κειμενα, στραβα και παραλειψεις δεκαετιων να εξαλειφθουν μεσα σε λιγες εβδομαδες, επειδη απλα ανελαβε νεα διαχειριση/διοικηση. Επισης θα δωσω δικιο για τα slots, γιατι αυτα προγραμματιζονται απο καιρο (και το ενδιαφερον της Fraport δεν εκδηλωθηκε τον Μαρτιο του 2017!), ακομη και στην Ελλαδα. Εκτος και αν θες να τους την φερεις γιατι εχασες την θεση σου, οποτε το καλυτερο που εχεις να κανεις ειναι να προετοιμασεις μια κατασταση. Και δεν θα με εξεπλησσε εαν η τωρινη κατασταση "προετοιμαστηκε" και "φτιαχτηκε", για να "υποδεχτουν" την Fraport (γιατι ο Ελληνας ειναι γνωστο πως ειναι κουτοπονηρος) με το καλοκαιρι προ των πυλων, ωστε να εχουν πατημα οι λιγοι να ανοιξουν το στομα τους (ειναι επισης γνωστο πως στην Ελλαδα για τους λιγους πρεπει να δεινοπαθησουν οι πολλοι).

Φιλικα
Στεφος
 
Ulrike":3mp5clhh said:
Και το πρόγραμμα πτήσεων / η διανομή των σλοτς μάλλον δεν έγινε από τη Fraport, που έχουν την διαχείριση εδώ κι ένα μήνα…

Δεν είναι δουλειά των airport operators να κατανέμουν slots.

Τα slots διαχειρίζονται από την ανεξάρτητη Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.
 
Μήπως γνωρίζςι κανείς εάν μπορούμε να δούμε φέτος wide-body στην Θεσσαλονίκη μέχρι να ολοκληρωθεί ο «υπερδιάδρομος» μας και δούμε «υπερατλαντικές πτήσεις» (Κούνια που σας κούναγε ....) αλλά IL-96 Aeroflot και διάφορα Boeing 767 που έχουμε δει παλαιότερα ;;;
 
Ναι, φετος πεταει η VIM 4 φορές την εβδομάδα για DME με Α332, τις μερες 3,5,6,7.
 
Μηπως δεν ειναι seasonal scheduled ή ειναι op by...καποια αλλη γιατι στο σάιτ της Vim avia δεν εχει την Θεσσαλονικη, ουτε στο Αμαντέους βγαζει κατι... Που μπορει να δει κανεις ωράρια κτλ;
 
είναι από Μουζενίδης τραβελ όπως και παλαιότερα. Απλά παλιά πουλούσε και η VIM, Τώρα πια όχι.
 
skg2012":1crrgyn8 said:
Δεν είναι δουλειά των airport operators να κατανέμουν slots.

Τα slots διαχειρίζονται από την ανεξάρτητη Αρχή Συντονισμού Πτήσεων.

Δηλ. μάλλον υπάρχει και θέμα έλλειψης συντονισμού/ ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Δίνει η αρμόδια αρχή τα σλοτς ανάλογα με το πόσα αεροπλάνα μπορούν να προσγειώνουν/ απογειώνουν εντός μιας ώρας, χωρίς να σκεφτούν τις άλλες υποδομές :?:

Και δεν είναι μόνο το θέμα του ελέγχου χειραποσκευών. Θυμάμαι περιπτώσεις, που έψαξαν απεγνωσμένα ελεύθερη πύλη, γιατί στην προβλεπόμενη δεν έκλεισε εγκαίρως η προηγούμενη (προφανώς γιατί οι μισοί επιβάτες ήτανε ακόμα κάπου στις ουρές…) και δεν βρήκαν άλλη. Να μην μιλάω για το χαμός που γίνεται με τις σκάλες (κάτω προς τα λεωφορεία), που στην ουσία υπάρχει μία για 2-3 πύλες, έτσι ώστε αναγκαστικά να χρησιμοποιούν τη μία για 2 πτήσεις (αριστερά/ δεξιά από το κάγκελο στη μέση, με τους υπαλλήλους να προσέξουν να μην πάει κανείς σε λανθασμένο λεωφορείο...) κλπ.

Από πέρσι αυτές τις καταστάσεις τις θυμάμαι από κάποιες μέρες τον Ιούλιο κι Αύγουστο, όχι όμως ήδη από τον ΜαΪο (με αρκετές εποχιακές πτήσεις να αρχίζουν από τον Ιούλιο). Ή έχουμε όντως τόσο πολύ περισσότερες πτήσεις / άρχισαν νωρίτερα από πέρσι;
 
Ευτυχώς που το καλοκαίρι υπάρχει και η Καβάλα για Β. Ευρώπη και ιδιαίτερα για Γερμανία. Και Θεσσαλονικιός να ήμουν θα το σκεφτόμουν σοβαρά :twisted:
 
Ulrike":3emdjtd1 said:
Δηλ. μάλλον υπάρχει και θέμα έλλειψης συντονισμού/ ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Δίνει η αρμόδια αρχή τα σλοτς ανάλογα με το πόσα αεροπλάνα μπορούν να προσγειώνουν/ απογειώνουν εντός μιας ώρας, χωρίς να σκεφτούν τις άλλες υποδομές :?:

Η Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (http://www.hsca.gr/index.php) είναι υπεύθυνη για την κατανομή των slot. Λαμβάνει υπόψη της τις γνώμες, συστάσεις, απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων (airport operators, aircraft operators, tour operators, air navigation service providers, ground handling companies) και για κάθε αεροδρόμιο δημοσιοποιείται η χωρητικότητά του η οποία αναλύεται σε εξυπηρετούμενα αφικνούμενα και αναχωρούντα αεροσκάφη ανά ώρα. Το πως κατανέμονται αυτά τα slots ανά ώρα σε κάθε aircraft operator είναι άλλο θέμα.

Για τον καθορισμό της ωριαίας χωρητικότητας ενός αεροδρομίου λαμβάνεται υπόψη α) η χωρητικότητα του διαδρόμου (πόσες και τι είδους κινήσεις μπορούν να γίνουν σε μια ώρα), β) η δυνατότητες της πίστας (θέσεις στάθμευσης και δυνατότητα εξυπηρέτησης από τις εταιρίες handling, γ) η αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων (πόσοι μετακινούμενοι επιβάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν σε μια ώρα [check in, αποσκευές, έλεγχος ασφάλειας, έλεγχος διαβατηρίων κλπ)

Ο συντονισμός γίνεται τοπικά. Αυτό σημαίνει ότι είναι ευθύνη του aircraft operator να καταρτίσει το πρόγραμμα δρομολογίων του ώστε μια πτήση να αναχωρήσει από ένα αεροδρόμιο εντός του slot της και να φτάσει στο προορισμό πάλι εντός του slot για το αεροδρόμιο προορισμού.

Και τέλος ανεξάρτητος από όλα αυτά είναι ο Network Manager. Ο φορέας που έχει στήσει το Eurocontrol για τον συντονισμό της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Κάθε τμήμα εναέριου χώρου μπορεί σε συγκεκριμένο χρόνο να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων (χωρητικότητα εναέριας κυκλοφορίας) και ο Network Manager φροντίζει ώστε να μην παραβιάζεται αυτή η χωρητικότητα θέτοντας όποτε χρειάζεται περιορισμούς στην ώρα απογείωσης μιας πτήσης, είτε περιορίζοντας την χρονική περίοδο εντός της οποίας μπορεί να απογειωθεί μια πτήση βάσει του σχεδίου πτήσης είτε μεταθέτοντας την για αργότερα εκτός των ορίων που θέτει το σχέδιο πτήσης. Αυτό βέβαια μπορεί να το κάνει και για άλλους λόγους, όχι μόνο για χωρητικότητα, π.χ. εξαιτίας καιρικών φαινομένων επί της διαδρομής μια πτήσης.

Άρα οι περιορισμοί που θέτει και ο Network Manager σε πραγματικό χρόνο επηρεάζουν τη δυνατότητα μια πτήσης να ανταποκριθεί στο slot που έχει αγοράσει για κάποιο αεροδρόμιο.
 
Top