skg2012
Economy-Class-Member
- Εγγραφή
- 16/12/2011
- Μηνύματα
- 132
- Likes
- 59
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- BBT
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGTS
Καλό είναι αυτό το θέμα να συζητηθεί σε άλλο topic γιατί δεν αφορά μόνο το Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης.
Προφανώς όχι. Γι' αυτό γίνεται το slot coordination. Οι αερολιμένες δίνουν τα όρια (constraints) χωρητικότητας διαδρόμου (ATC movements), δαπέδου στάθμευσης (apron stands) και terminal (pax movements) αναλόγως με τις διαθέσιμες εγκατάστασεις. Η Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣΠ) κάνει την κατανομή των πτήσεων με βάση τα όρια, βασιζόμενη σε διαφανή κριτήρια προτεραιότητας και ιστορικότητας - σύμφωνα με την Ευρωπαικό Κανονισμό και τα Guidelines της IATA.
Ο συντονισμός δεν γίνεται τοπικά. Ο συντονισμός γίνεται από την ΕΑΣΠ. Οι αερολιμένες (ΥΠΑ/Fraport) δίνουν τα όρια, η ΕΑΣΠ κάνει το συντονισμό. Ο συντονισμός για τη θερινή περίοδο S18 θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2017. Συνολικά συντονίζονται 21 ελληνικά αεροδρόμια (Level 3) μόνο κατά τη θερινή περίοδο, και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο.
Καλό είναι να μην μπερδεύουμε το "slot" της Εναέριας Κυκλοφορίας με τα slot των αεροδρομίων που διαχειρίζεται η ΕΑΣΠ. Η Εναέρια Κυκλοφορία χειρίζεται τις πτήσεις από τη στιγμή που κατατεθεί ένα Flight Plan στο Eurocontrol. Η ΕΑΣΠ δίνει slot αεροδρομίων και αυτό γίνεται σε επίπεδο προγραμματισμού για μια ολόκληρη σεζόν προκαταβολικά (planning) ώστε να γίνει ορθή κατανομή των πτήσεων και βέλτιστη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων σύμφωνα με τις 3 παραπάνω παραμέτρους (runway, apron, terminal). Την τήρηση των slots (monitoring) αεροδρομίου την ελέγχει η ΥΠΑ - και σύντομα ΑΠΑ (μέσω της Αερολιμενικής Διάταξης 4) η οποία είναι και αρμόδια να "κόψει" πρόστιμα προς τις αεροπορικές, αλλά και η ΕΑΣΠ η οποία μπορεί να ακυρώσει ιστορικά slot που δεν τηρούνται.
Για πρώτη φορά φέτος η ΥΠΑ σε συνεργασία με το Eurocontrol ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει πιλοτικά τη δυνατότητα το Eurocontrol να απορρίπτει ένα σχέδιο πτήσης που δεν διαθέτει slot αεροδρομίου. Αρχικά αυτό θα γίνεται για τις πτήσεις General/Business Aviation. Η ΕΑΣΠ θα δώσει πρόσβαση στο Eurocontrol στη βάση των slots της ώστε να ελέγχει αν μια πτήση διαθέτει slot αεροδρομίου ή όχι.
Τα slots στα αεροδρόμια σύμφωνα με το σχετικό κανονισμό της Ευρωπαικής Ένωσης δεν αγοράζονται. Απαγορεύεται ρητά η αγοραπωλησία slots. Τα slots μια εταιρεία τα κατέχει γιατί τα πετάει σε συγκεκριμένες ώρες κάθε χρόνο (ιστορικά slots) είτε γιατί τα παίρνει ως νέα με βάση διάφορα διαφανή κριτήρια που ορίζει ο κανονισμός (όγκος πτήσεων, συχνότητα πτήσεων, νέος προορισμός, νέα εταιρεία κτλ).
Ulrike":216f0g7q said:Δηλ. μάλλον υπάρχει και θέμα έλλειψης συντονισμού/ ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Δίνει η αρμόδια αρχή τα σλοτς ανάλογα με το πόσα αεροπλάνα μπορούν να προσγειώνουν/ απογειώνουν εντός μιας ώρας, χωρίς να σκεφτούν τις άλλες υποδομές
Προφανώς όχι. Γι' αυτό γίνεται το slot coordination. Οι αερολιμένες δίνουν τα όρια (constraints) χωρητικότητας διαδρόμου (ATC movements), δαπέδου στάθμευσης (apron stands) και terminal (pax movements) αναλόγως με τις διαθέσιμες εγκατάστασεις. Η Αρχή Συντονισμού (ΕΑΣΠ) κάνει την κατανομή των πτήσεων με βάση τα όρια, βασιζόμενη σε διαφανή κριτήρια προτεραιότητας και ιστορικότητας - σύμφωνα με την Ευρωπαικό Κανονισμό και τα Guidelines της IATA.
Holy Dio":216f0g7q said:Η Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων (http://www.hsca.gr/index.php) είναι υπεύθυνη για την κατανομή των slot. Λαμβάνει υπόψη της τις γνώμες, συστάσεις, απαιτήσεις όλων των εμπλεκομένων (airport operators, aircraft operators, tour operators, air navigation service providers, ground handling companies) και για κάθε αεροδρόμιο δημοσιοποιείται η χωρητικότητά του η οποία αναλύεται σε εξυπηρετούμενα αφικνούμενα και αναχωρούντα αεροσκάφη ανά ώρα. Το πως κατανέμονται αυτά τα slots ανά ώρα σε κάθε aircraft operator είναι άλλο θέμα.
[...]
Ο συντονισμός γίνεται τοπικά. Αυτό σημαίνει ότι είναι ευθύνη του aircraft operator να καταρτίσει το πρόγραμμα δρομολογίων του ώστε μια πτήση να αναχωρήσει από ένα αεροδρόμιο εντός του slot της και να φτάσει στο προορισμό πάλι εντός του slot για το αεροδρόμιο προορισμού.
Ο συντονισμός δεν γίνεται τοπικά. Ο συντονισμός γίνεται από την ΕΑΣΠ. Οι αερολιμένες (ΥΠΑ/Fraport) δίνουν τα όρια, η ΕΑΣΠ κάνει το συντονισμό. Ο συντονισμός για τη θερινή περίοδο S18 θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2017. Συνολικά συντονίζονται 21 ελληνικά αεροδρόμια (Level 3) μόνο κατά τη θερινή περίοδο, και το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης όλο το χρόνο.
Holy Dio":216f0g7q said:Και τέλος ανεξάρτητος από όλα αυτά είναι ο Network Manager. Ο φορέας που έχει στήσει το Eurocontrol για τον συντονισμό της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Κάθε τμήμα εναέριου χώρου μπορεί σε συγκεκριμένο χρόνο να εξυπηρετήσει συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων (χωρητικότητα εναέριας κυκλοφορίας) και ο Network Manager φροντίζει ώστε να μην παραβιάζεται αυτή η χωρητικότητα θέτοντας όποτε χρειάζεται περιορισμούς στην ώρα απογείωσης μιας πτήσης, είτε περιορίζοντας την χρονική περίοδο εντός της οποίας μπορεί να απογειωθεί μια πτήση βάσει του σχεδίου πτήσης είτε μεταθέτοντας την για αργότερα εκτός των ορίων που θέτει το σχέδιο πτήσης. Αυτό βέβαια μπορεί να το κάνει και για άλλους λόγους, όχι μόνο για χωρητικότητα, π.χ. εξαιτίας καιρικών φαινομένων επί της διαδρομής μια πτήσης.
Καλό είναι να μην μπερδεύουμε το "slot" της Εναέριας Κυκλοφορίας με τα slot των αεροδρομίων που διαχειρίζεται η ΕΑΣΠ. Η Εναέρια Κυκλοφορία χειρίζεται τις πτήσεις από τη στιγμή που κατατεθεί ένα Flight Plan στο Eurocontrol. Η ΕΑΣΠ δίνει slot αεροδρομίων και αυτό γίνεται σε επίπεδο προγραμματισμού για μια ολόκληρη σεζόν προκαταβολικά (planning) ώστε να γίνει ορθή κατανομή των πτήσεων και βέλτιστη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων σύμφωνα με τις 3 παραπάνω παραμέτρους (runway, apron, terminal). Την τήρηση των slots (monitoring) αεροδρομίου την ελέγχει η ΥΠΑ - και σύντομα ΑΠΑ (μέσω της Αερολιμενικής Διάταξης 4) η οποία είναι και αρμόδια να "κόψει" πρόστιμα προς τις αεροπορικές, αλλά και η ΕΑΣΠ η οποία μπορεί να ακυρώσει ιστορικά slot που δεν τηρούνται.
Για πρώτη φορά φέτος η ΥΠΑ σε συνεργασία με το Eurocontrol ετοιμάζεται να ενεργοποιήσει πιλοτικά τη δυνατότητα το Eurocontrol να απορρίπτει ένα σχέδιο πτήσης που δεν διαθέτει slot αεροδρομίου. Αρχικά αυτό θα γίνεται για τις πτήσεις General/Business Aviation. Η ΕΑΣΠ θα δώσει πρόσβαση στο Eurocontrol στη βάση των slots της ώστε να ελέγχει αν μια πτήση διαθέτει slot αεροδρομίου ή όχι.
Holy Dio":216f0g7q said:Άρα οι περιορισμοί που θέτει και ο Network Manager σε πραγματικό χρόνο επηρεάζουν τη δυνατότητα μια πτήσης να ανταποκριθεί στο slot που έχει αγοράσει για κάποιο αεροδρόμιο.
Τα slots στα αεροδρόμια σύμφωνα με το σχετικό κανονισμό της Ευρωπαικής Ένωσης δεν αγοράζονται. Απαγορεύεται ρητά η αγοραπωλησία slots. Τα slots μια εταιρεία τα κατέχει γιατί τα πετάει σε συγκεκριμένες ώρες κάθε χρόνο (ιστορικά slots) είτε γιατί τα παίρνει ως νέα με βάση διάφορα διαφανή κριτήρια που ορίζει ο κανονισμός (όγκος πτήσεων, συχνότητα πτήσεων, νέος προορισμός, νέα εταιρεία κτλ).