LGTS/SKG Thessaloniki "Makedonia"

  • Thread starter Thread starter Junior
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Μπράβο η ΑEE!!!! Το είχα διαβάσει κάπου, ότι πλέον στο SKG το μεγάλο αφεντικό είναι η ΑEE αλλά βλέπω ότι έχει ξεφύγει αρκετά. Διπλάσιοι επιβάτες με 20% περισσότερα ΑΤΜs.
Αναλογικά, εντύπωση μου κάνει και η CYP αφού και πολύ παραπάνω απο charteraδικες είναι και σε σχέση με την OAL τα πάει περίφημα.
Διαβάζοντας τις "διαρροές" μέσα απο την νΟΑ στον τύπο, μάλλον πρέπει να επικεντρωθούν στον Μπένι και στο Μακ και ας αφήσουν τα "παραμμύθια" περί MAN, VIE, MAD και IST για αργότερα...
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

OA701":2a64forr said:
Μπράβο η ΑEE!!!! Το είχα διαβάσει κάπου, ότι πλέον στο SKG το μεγάλο αφεντικό είναι η ΑEE αλλά βλέπω ότι έχει ξεφύγει αρκετά. Διπλάσιοι επιβάτες με 20% περισσότερα ΑΤΜs.

Ναι η ΑΕΕ έχει αρκετά χρόνια που έχει περάσει τις ΟΑ, απλώς πέρυσι πλέον η διαφορά εκτινάχθηκε αν αναλογιστούμε πόσες περικοπές δρομολογίων έκαναν οι ΟΑ από Θεσσαλονίκη (Μόναχο, Λονδίνο, Φρανκφούρτη, μείωση συχνοτήτων για DUS/STR κ.α.)

OA701":2a64forr said:
Αναλογικά, εντύπωση μου κάνει και η CYP αφού και πολύ παραπάνω απο charteraδικες είναι και σε σχέση με την OAL τα πάει περίφημα.

Ναι αν σκεφτείς ότι η Cyprus έχει 1 καθημερινή ΝΟΕ-ΜΑΡ και 2 καθημερινές ΜΑΡ-ΟΚΤ πτήσεις για Λάρνακα, πετά 3 φορές την εβδομάδα για Παρίσι ενώ έχει και σύνδεση με Πάφο, είναι αρκετά λογικό.
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=862048

Ερώτηση 1η : από πότε η επιλογή διαδρόμου απογείωσης βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του πληρώματος;
Ερώτηση 2η : αν αυτός που προσγειώνεται (το αεροπλάνο δηλαδή από το οποίο τραβήχτηκε η φωτογραφία) δεν προλάβει την προτελευταία έξοδο προς τον παράλληλο τροχόδρομο του 16/34, αλλά καταλήξει στο κατώφλι του 34, τι θα κάνει ; προφανώς backtrack στο διάδρομο, για να βγει στην πρώτη έξοδο, αποκλείοντας δηλαδή τη χρήση του διαδρόμου και για τα δύο αεροσκάφη που περιμένουν να απογειωθούν από αντίθετες κατευθύνσεις. Ποιος εγκέφαλος στον πύργο σκαρφίζεται τέτοια κόλπα για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας του αεροδρομίου ;
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

οταν εχει άπνοια και μεγάλο traffic,τετοιου είδους προσαπογειωσεις στο Μακεδονια ειναι σύνηθες φαινόμενο..τα πληρώματα ζητουν τον οικονομικότερο διαδρομο και ο πύργος τους τον δίνει.και στις 2 περιπτώσεις που αναφέρεις,νομιζω οτι οι ανθρωποι ξέρουν τι κάνουν και έχουν εκπαιδευτεί να διαχειρίζονται τετοιου είδους καταστάσεις..αλλωστε σκέψου οτι μπορει μετα το προσγειούμενο να ακολουθούν αλλες 2 προσγειώσεις στη σειρα..τι θα κανει ο πύργος θα τους κρατήσει και τους 2 που είναι να απογειωθουν μέχρι να προσγειωθούν όλοι οι άλλοι?και εξαλλου στα προσγειούμενα δίνεται οδηγία απο ποιον συνδετήριο/τροχοδρομο θα ελευθερώσουν..συνεπώς δεν βλέπω κάποιο πρόβλημα
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Μασσαλής Ιωάννης":15kktcqm said:
Ερώτηση 1η : από πότε η επιλογή διαδρόμου απογείωσης βρίσκεται στη διακριτική ευχέρεια του πληρώματος;
Από πάντα! Ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας ορίζει ως "σε χρήση διάδρομο" τη δεδομένη χρονική στιγμή αυτόν που θεωρείται ο βέλτιστος για τα αεροσκάφη με βάση τη διεύθυνση και ταχύτητα του ανέμου όπως και άλλους παράγοντες.
Το πλήρωμα όμως του αεροσκάφους έχει το δικαίωμα να ζητήσει διαφορετικό διάδρομο, αν θεωρήσει ότι ο "σε χρήση διάδρομος" δεν είναι ο κατάλληλος για τη δεδομένη πτήση (επιχειρησιακοί λόγοι). Ο ελεγκτής εγκρίνει το αίτημα αναλόγως με την παρούσα και αναμενόμενη κυκλοφορία, και ενημερώνει το πλήρωμα σχετικά με την καθυστέρηση που μπορεί να έχει στην πτήση η χρήση διαφορετικού διαδρόμου. Εφόσον δεν υπάρχει αντίθετη κυκλοφορία, δεν μπορεί ο ΕΕΚ να αρνηθεί τη χρήση του αντίθετου διαδρόμου.
Στην Θεσ/νίκη συμβαίνει συχνά όταν υπάρχει νοτιάς και είναι σε χρήση ο 16, κάποιες πτήσεις να μην μπορούν να απογειωθούν από τον 16, ειδικά σε περιόδους με υψηλή θερμοκρασία, λόγω βάρους του αεροσκάφους. Εξαιτίας των λόφων Τριλόφου/Καρδίας απαιτείται υψηλός ρυθμός ανόδου τα πρώτα λεπτά της πτήσης, κάτι που δεν μπορεί να επιτευχθεί αν το αεροσκάφος απογειώνεται με μεγάλο φορτίο. Σε αυτές τις περιπτώσεις και εφόσον ο νοτιάς δεν ξεπερνά τους 10-15 κόμβους τα πληρώματα ζητούν για απογείωση τον 34.
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

tolisshow και Χρήστο ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας, αλλά η επισήμανσή μου παραμένει για το ότι παρακωλύεται για μεγάλο χρονικό διάστημα η ελεύθερη χρήση του διαδρόμου σε περίπτωση που στις προγραμματισμένες προσγειώσεις κάτι δεν πάει απόλυτα σύμφωνα με το πρόγραμμα, όπως χρήση μεγαλύτερου μήκους διαδρόμου και μη έγκαιρη έξοδος του προσγειούμενου αεροσκάφους από την προβλεπόμενη έξοδο
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Η δικιά σου λύση θα ήταν να παραμείνει το αεροσκάφος που σκοπεύει να φύγει από τον 34 στο δάπεδο στάθμευσης μέχρι να ελευθερωθεί ο διάδρομος τελείως;
Μα έτσι μεταφέρεις την καθυστέρηση στο αεροσκάφος αυτό που θα καθυστερήσει ακόμα περισσότερο η απογείωση του... Σε κάθε περίπτωση πρέπει να βλέπεις τη καθυστέρηση που προκαλείται σε όλα τα εμπλεκόμενα αεροσκάφη και όχι μόνο σε ένα. Μάλλον τα 30-40 επιπλέον δευτερόλεπτα λόγω του backtrack είναι ελάχιστος χρόνος μπροστά στα 5 min της τροχοδρόμησης από το δάπεδο στο άκρο του 34. Το αεροπλάνο έχει σταλεί από τους ΕΕΚ ήδη στο άκρο του 34 για να εκμεταλλευτεί ένα κενό μεταξύ προσγειώσεων στον 16 και να μπορέσει να απογειωθεί. Αν καθυστερήσει 3-4 λεπτά παραπάνω μπορεί αυτό το κενό να μην υπάρχει πλέον, και να χρειαστεί να περιμενει π.χ. ως και 20-30 λεπτά.
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Αλλαγή δρομολογίου για αεροσκάφος

Οι άσχημες καιρικές συνθήκες, που επικρατούσαν στη Θεσσαλονίκη, ανάγκασαν πτήση της Αegean από τη Μυτιλήνη να μη προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της πόλης και να κατευθυνθεί στην Αθήνα.

Σύμφωνα με τον Αερολιμενικό Έλεγχο του «Μακεδονία», το αεροπλάνο θα έφτανε στη Θεσσαλονίκη στις 20.45, αλλά εξαιτίας της καταιγίδας, που έπληττε εκείνη την ώρα την πόλη, ο πιλότος αναγκάστηκε να στραφεί προς στην Αθήνα.

Όταν οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν, το αεροσκάφος, πέταξε εκ νέου από την πρωτεύουσα και προσγειώθηκε, λίγο μετά τις 23.00, στη Θεσσαλονίκη. (πηγη: http://www.nooz.gr )

Τα σχετικα METAR :
LGTS 111720Z 19008KT 9999 TS FEW010 FEW018CB SCT025 BKN080 24/17 Q1015 NOSIG=
LGTS 111750Z 08010KT 3000 TSRA FEW010 FEW018CB BKN025 OVC080 22/18 Q1016 NOSIG=
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Ήμουν επιβάτης στην χθεσινή πτήση 717 από Μυτιλήνη για Θεσσαλονίκη οπότε και σας δίνω ένα μικρό trip report σε αυτό το θέμα μιας και αναφέρθηκε εδώ το diversion. Αν θέλουν οι admins να μεταφερθέι στο σχετικό θέμα οκ. Επιβιβαστήκαμε και αναχωρήσαμε την προγραμματισμένη 20.15 τοπική. Μετά από την κλασική πτήση πάνω από Λέσβο, πορεία για Λήμνο (από τις λιγες φορές που πέταξα με Α3 πάνω από Λήμνο και όχι direct για PEREN ή ARNAS ). Μετά από Λήμνο 20.30 περίπου, μας δίνονται οι σχετικές γνωστές πληροφορίες από τον κυβερνήτη με την προσθήκη ότι έχουμε αναταράξεις και θα έχουμε και στην προσγείωση μας λόγω αστάθειας της ατμόσφαιρας και νεφών τα οποία αρχίσανε από την Χαλκιδική. Ο καιρός στην Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ως νεφελώδης. Αφού άνοιξαν οι ενδείξεις για τις ζώνες και αρχίσαμε την κάθοδο, κάποια στιγμή σταθεροποιήθηκε το αεροσκάφος σε συγκεκριμένο ύψος και πορεία, από όσο κατάλαβα δεν μπήκαμε σε κάποιο holding. Κατά τις 20.45 περίπου, μας αναφέρει ο κυβερνήτης ότι υπάρχουν καταιγίδες στην Θεσσαλονίκη και δεν μπορούμε να προσγειωθούμε και αποφασίσανε να πάμε στην Αθήνα. Λόγω κακής μικροφωνικής ή χρήσης, το μήνυμα το ακούσαμε ελάχιστοι επιβάτες και ευτυχώς που είχα μεγάφωνο πάνω από το κεφάλι μου και σηκώθηκα ώστε σχεδόν να ακουμπήσω το αυτί μου πάνω του. Σχεδόν όλοι οι επιβάτες μετά τις 21.00 και ενώ έχουμε πορεία για Αθήνα και με τον καιρό να ανοίγει νότια Χαλκιδική, αρχίσανε να ρωτάνε το πλήρωμα γιατί δεν προσγειωθήκαμε ακόμα Θεσσαλονίκη οπότε και μαθεύτηκε και στους υπολοίπους από στόμα σε στόμα ότι δεν θα δούμε τον Λευκό Πύργο αλλά την Ακρόπολη. Προσγείωση στον 03L στις 9.10 περίπου. Περνάμε την αερογέφυρα και σταματήσαμε πάνω στον τροχόδρομο για 5-10 λεπτά χωρίς καμία ενημέρωση. Ξεκινάμε ξανά τροχοδρόμηση για το πάρκινγκ. Λεωφορεία δεν έρχονται και παραμένουμε μέσα στο αεροσκάφος το οποίο αρχίζει και ανεφοδιάζεται :?: (είχα την εντύπωση ότι δεν επιτρέπεται με τους επιβάτες μέσα αλλά μάλλον έχω άδικο). Καμία επίσημη ενημέρωση ακόμα ούτε λεωφορεία. Ο κόσμος αρχίζει και εκνευρίζεται ενώ ζητάνε να κατεβούνε κάτω αλλά μας ενημερώνει από στόμα σε στόμα το πλήρωμα του θαλάμου επιβατών ότι ανεφοδιαζόμαστε και μόλις τελειώσουμε θα μας αφήσουν να βγούμε για λίγο στο παρκινγκ να ξεμουδιάσουμε :shock: . Παράλληλα μας ζητάνε να κλείσουμε τα κινητά τα οποία οργίαζαν αν έχουμε ενημερώσει τους δικούς μας γιατί είναι επικίνδυνο με τον ανεφοδιασμό. Τα κινητά συνέχισαν να οργιάζουν και σε ένα βαθμό λογικό αφού ούτε εμείς ούτε αυτοί που μας περίμεναν Θεσσαλονίκη ξέρανε τι θα κάνουμε. 22.15 μας αναφέρει ο κυβερνήτης ότι «ξεκινάμε για Θεσσαλονίκη μετά τον ανεφοδιασμό. Ο καιρός παραμένει χάλια με σποραδικά χρονικά ανοίγματα και ίσως μπορέσουμε να προσγειωθούμε σε κάποιο από αυτό αλλιώς περιμένουμε όσο μπορούμε και ίσως ξανά επιστροφή Αθήνα». Κάπου εκεί αρχίσαμε και τις άτυπες ψηφοφορίες μέσα στο θάλαμο, γιατί να επιστρέψουμε Αθήνα και όχι Καβάλα ή κάπου αλλού :lol: Εκκίνηση και απογείωση περίπου στις 22.30 από 03R και πορεία για Θεσσαλονίκη. Ο καιρός κλειστός μετά από Σποράδες και κανά δύο δυνατές αναταράξεις ήταν αρκετές για να πάρει το πρόσωπο μου ένα χρώμα νεκρουλί σε συνδυασμό ότι πάμε προς το "άγνωστο". Δεν μπόρεσα να καταλάβω την ακριβή προσέγγιση αλλά προσγειωθήκαμε στον 16 στις 23.25 ενώ ο καιρός ήταν τέτοιος που σε όλη την διάρκεια της τελικής από Καλοχώρι περίπου βλέπαμε έδαφος. Αρνητική η μη ενημέρωση για τις προθέσεις τους και κυρίως ότι δεν μας βγάλανε σε μια αίθουσα αναμονής αλλά μας είχανε πάνω από μια ώρα μέσα στο σκάφος στο Βενιζέλος με αποτέλεσμα να συμπληρώσουμε περίπου 4 ώρες μέσα στο αεροσκάφος.
 
Re: LGTS/SKG Θεσσαλονίκη "Μακεδονία"

Κατα τη διάρκεια της φετινής ΔΕΘ και με αφορμή ότι σε 3 χρόνια η Θεσσαλονίκη κλείνει 100 χρόνια απο την ενσωμάτωσή της με την Ελλάδα, κατατέθηκε απο τους φορείς της πόλης υπόμνημα με ένα σύνολο έργων τα οποία απαιτούνται για να δωθεί ώθηση στην παρηκμάζουσα Θεσσαλονίκη.

Όπως είναι φυσικό, το υπόμνημα περιλαμβάνει και το SKG, για το οποίο αναφέρεται ότι "ωριμάζει η ιδέα της μετεγκατάστασης ολόκληρου του αεροδρομίου «Μακεδονία» στον κάμπο του Αξιού".

Κάποιο σχόλιο απο τους γνωρίζοντες? Είναι ενδεδειγμένη η προτεινόμενη χωροθέτηση? :7:

Περισσότερα εδώ:
:arrow: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_20/09/2009_330103

Ωραίο γράφημα όπου φαίνονται οι προτεινόμενες παρεμβάσεις:
:arrow: http://wwk.kathimerini.gr/kathnews/graph/20-09-09/s40.pdf
 
Top