LGRP/RHO Rhodes "Diagoras"

  • Thread starter Thread starter Akis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Λεωφορειακή γραμμή α/δ

H έλευση των loco αλλά και γενικώς η αύξηση των μεμονωμένων επισκεπτών έχει δημιουργήσει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα στη λεωφορειακή γραμμή του α/δ που αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα θα μας εκθέσει. Το να συνωστίζονται τόσοι επιβάτες σε λεωφορεία είναι δυσφήμιση και δεν θα αργήσει η μέρα που θα πιάσουν οι ζέστες και ο κόσμος θα πέφτει σαν τα κοτόπουλα. Έχω δεί με τα μάτια μου απίστευτες εικόνες που δεν μας τιμούν ως οικοδεσπότες.

Ο αερολιμένας σε συνεργασια με τον ΡΟΔΑ θα πρέπει απο κοινού να δούν προγράμματα αεροπορικών και λεωφορείων ώστε να ενισχύσουν την γραμμή τις μέρες κ ώρες που είναι απαραίτητο. Είναι αμαρτία να ξοδεύουμε τόσα λεφτά για κίνητρα και την προβολή του νησιού, να μας τιμάει ο κόσμος με το να μας επιλέγει για τις διακοπές του κι εμείς να του συμπεριφερόμαστε κάφρικα.
:rant: :wall: :rant:
 
Νέο περιστατικό στη Ρόδο.
Σημειώνεται ότι έσπευσε προς βοήθεια ένα πυροσβεστικό από την πόλη. Σε αντίστοιχο περιστατικό πριν μερικούς μήνες έσπευσαν και τότε πυροσβεστικά από την πόλη.

Από παλαιότερο άρθρο σε τοπική εφημερίδα
Στο αεροδρόμιο της Ρόδου αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με την πλήρωση των οχημάτων με νερό στον προβλεπόμενο χρόνο βάσει διεθνών κανονισμών. Το όχημα 7 τόνων που επεμβαίνει πρώτο σε ένα συμβάν πρέπει να κάνει πλήρωση σε ενάμιση λεπτό βάση κανονισμών. Αυτοί οι χρόνοι ήταν εφικτοί μέχρι και πριν από δύο χρόνια όταν ήταν σε λειτουργία ο υπέργειος κρουνός πλήρωσης. Εδώ και δύο χρόνια λόγω παλαιότητας (σάπισαν οι σωλήνες) και λόγω οικονομικού προβλήματος της ΥΠΑ που είναι αρμόδια δεν έχει επισκευαστεί με αποτέλεσμα η πλήρωση να γίνεται από ένα άλλο κρουνό που απαιτεί 15-20 λεπτά για να γεμίσει το όχημα που προαναφέραμε.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι οι χρόνοι αυτοί είναι εγκληματικοί αν μιλάμε για ένα διεθνή αερολιμένα με τόση επισκεψιμότητα. Επίσης σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και με τις επικοινωνίες αφού οι συνάδελφοί μας είναι υποχρεωμένοι να επικοινωνούν σε ένα συμβάν με τα προσωπικά τους κινητά τηλέφωνα λόγω μικρής εμβέλειας των ασυρμάτων. Για τα παραπάνω προβλήματα στον αερολιμένα Ρόδου αρμόδια είναι η ΥΠΑ. Εμείς έχουμε αναδείξει και επισημάνει το πρόβλημα πολλές φορές και στον εκάστοτε αερολιμενάρχη Ρόδου αλλά και σε κεντρικό επίπεδο με έγγραφα προς τον Διοικητή της ΥΠΑ χωρίς να έχει δοθεί λύση μέχρι σήμερα. Η τουριστική σεζόν είναι προ των πυλών και η πυρασφάλεια των επισκεπτών κινδυνεύει καθημερινά.

Τελικά ακόμα υπάρχει πρόβλημα εκεί;
 
Φίλε ILSz_Approach, το όλο άρθρο φαίνεται "άκυρο".
Κατ' αρχάς, γιατί μετακινήθηκε πυροσβεστικό από την πόλη και πότε πρόλαβε να μετακινηθεί;
Στο άρθρο που παρέθεσες, που είχε αναφέρει ο ΟΑ701 τον Μάρτιο φέτος, μιλάει για πρόβλημα στην πλήρωση των οχημάτων, όχι στην ικανότητά τους ή στην διαθεσιμότητά τους. Είχαν κι άλλο περιστατικό πριν και δεν πρόλαβαν να γεμίσουν; Είχαν πάει να πλύνουν την πίστα νωρίτερα και ήταν άδειο το όχημα; Το είχαν αδειάσει για να είναι ελαφρύτερο και να κάνει πάντες στον τροχόδρομο;
Προφανώς τίποτα από όλα αυτά. Κατά πάσα πιθανότητα, παίχτηκε χαλασμένο τηλέφωνο μεταξύ του "δημοσιογράφου" (ο θεός να τον κάνει) και του πουλακίου που του το σφύριξε και για να προλάβουν να βγάλουν το θέμα πρώτοι, γράψανε -όπως πολύ συχνά, σχεδόν πάντα κάνουν- αρλούμπες.

Δεν συζητάμε πως το πρόβλημα του κρουνού είναι τεράστιο (και που μάλλον δεν έχει φτιαχτεί αλλιώς ο 701 θα μας το είχε πει). Και δεν συζητάμε πως υπάρχουν κι άλλα προβλήματα στο αεροδρόμιο, σοβαρά και μη (τα περισσότερα έχουν ήδη αναφερθεί στο φόρουμ -πχ η αίθουσα αναμονής, ο χώρος παραλαβής αποσκευών, το πάρκινγκ, οι κυλιόμενες κα). Αλλά να ξεκινήσει πυροσβεστικό από την πόλη (24 χλμ αν δεν κάνω λάθος) για να "προλάβει" αεροσκάφος που έρχεται με φλάπς πάνω, ακούγεται φαιδρό.

Χαίρομαι πάντως που μας το παρέθεσες, μιας και το σχόλιο του αναγνώστη "articlejudge" στο άρθρο, αξίζει να το διαβάσει κανείς. Διαβάστε το πριν το διαγράψουν...
 
Πέραν τούτου βεβαίως,σύμφωνα με το δημοσίευμα το αεροπλάνο εκτελούσε πτήση από την Ιταλία στην Ρόδο,συνεπώς δέν υπήρχε τίποτε το "έκτακτο" στο γεγονός ότι προσγειώθηκε στην Ρόδο.Εκτακτη ήταν μόνο η κινητοποίηση τών πυροσβεστικών οχημάτων,αφού ο πιλότος είχε αναφέρει ότι υπήρχαν ενδείξεις δυσλειτουργίας τών flaps-άρα η προσγείωση θα είχε κάποιες "ιδιαιτερότητες" (δέν είναι πρέπον και αρμόζον-που λέει και ο στιχουργός Ευστάθιος Δαμίρας-να προσγειώνεται ένα αεροπλάνο με flaps up).

Το σχόλιο τού articlejudge πάντως "τα λέει" μιά χαρά στον αρθρογράφο συντάκτη τού ρεπορτάζ.Μερικές φορές η εΜΠΥΡΙΑ δέν είναι καλό πράγμα.... :lol:
 
Το γνωρίζω vasdel, ότι πρόκειται για διαφορετικές περιπτώσεις. Περισσότερο βάρος ήθελα να ρίξω στο γεγονός ότι ανεξαρτήτως του τι συμβαίνει, συνεχίζει να υπάρχει πρόβλημα με την πυρασφάλεια στο Διαγόρα, είναι υποβαθμισμένη και δεν το λέει κανείς επίσημα (γιατί θα σταματήσουν τα μεγάλα αεροσκάφη).
Πριν λίγους μήνες ο κρουνός, μετά δύο πυροσβεστικά από την πόλη σε περιστατικό με flaps και τέλος πριν μερικές μέρες πάλι ένα πυροσβεστικό από την πόλη πάλι για περιστατικό με flpas.
Όσον αφορά το άρθρο, λέει ότι το πυροσβεστικό επέστρεψε πριν φτάσει στο αεροδρόμιο. Γεγονός είναι ότι κλήθηκε (άσχετα αν είχε νερό και όχι πυροσβεστικό υλικό για κηροζίνη) γιατί υπάρχει πρόβλημα. Δεν επαρκούν.
 
Δεν έχω ιδία άποψη, οπότε δεν μπορώ να έχω και εμπεριστατωμένη γνώμη επί του θέματος.

Πάντως, ο κρουνός φαντάζει ασήμαντο και εύκολα επιλύσιμο πρόβλημα και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί εξακολουθεί - αν εξακολουθεί να ισχύει.

Τώρα, η πυρασφάλεια γενικότερα, είναι ένα άλλο θέμα. Υπάρχουν προδιαγραφές συγκεκριμένες (spinal δώσε τα φώτα σου). Με βάση τις ισχύουσες διαταγές και κανονισμούς, υπάρχουν συγκεκριμένα σωστικά κ πυροσβεστικά μέσα, που πρέπει να υπάρχουν ανά πάσα στιγμή, για να θεωρείται το αεροδρόμιο ικανό για να δεχθεί τις ανάλογες κατηγορίες αεροσκαφών. Και σε normal και σε emergency συνθήκες.
Αδυνατώ με το φτωχό μυαλουδάκι μου να πιστέψω, πως υπάρχει μνημόνιο επίσημο στο γραφείο του αερολιμενάρχη, ή στον ΠΕΠ, ή οπουδήποτε αλλού, που λέει πως άμα έχουμε emergency, καλούμε την ΠΥΡ και μας στέλνει όχημα και ταυτόχρονα δεν το λέμε πουθενά, γιατί θα σταματήσουν τα μεγάλα αεροσκάφη. Δηλαδή, καλύπτει ο Διαγόρας τις προδιαγραφές πυρασφάλειας και διάσωσης για την κατηγορία του ή όχι; Ο αερολιμενάρχης γιατί να μην αναφέρει το συμβάν της μειωμένης "σωστικής" ικανότητας του αεροδρομίου; Για να μην επηρεαστεί ο τουρισμός; Και παίρνει την ευθύνη πάνω του για το καλό των ξενοδόχων; Μου φαίνεται απίθανο (πάντα υποκειμενικά φυσικά).
Επίσης, τόσο δύσκολο είναι για την μεγάλη και τρανή ΥΠΑ, να στείλει ένα όχημα στη Ρόδο; Άντε, είναι. Οι ξενοδόχοι του νησιού, δυσκολεύονται να κάνουν δωρεά ένα όχημα; Γνωρίζω αρκετούς που δεν θα είχαν πρόβλημα να το κάνουν - πραγματικά. Πού κολλάμε λοιπόν;

Τέλος πάντων, είναι φανερό πως δεν μπορούμε εμείς μέσω του φόρουμ να απαντήσουμε σε τέτοια ερωτήματα. Μπορούμε μόνο τη γνώμη μας να λέμε. Ούτε προσπάθησα να σε φέρω σε δύσκολη θέση για το άρθρο που παρέθεσες (που κατά την ταπεινή μου γνώμη, πολύ καλά έκανες και μας το υπέδειξες), αν υπέθεσες κάτι τέτοιο. Απλά, αγανακτώ με κάποια θέματα, είτε δικαιολογημένα, είτε λόγω άγνοιας και παραθέτω τη γνώμη μου στο φόρουμ προς συζήτηση. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των φόρουμ. Αν μέσα από αυτό το διάλογο, βγει και κάποιο θετικό αποτέλεσμα έστω και από σπόντα, ακόμα καλύτερα...
 
Στα emergency plans πολλών αεροδρομίων προβλέπεται η συμμετοχή πυροσβεστικών δυνάμεων και από την Π.Υ. της κοντινότερης πόλης. Στις περιπτώσεις αυτές, σπεύδουν πρώτα τα πυροσβεστικά οχήματα του αερολιμένα και στη συνέχεια συμμετέχουν ενισχυτικά και τα εκτός αερολιμένα. Αυτό δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μπορεί να θεωρηθεί κακό... Το ότι υπάρχουν οι συμφωνίες αυτές δεν οδηγεί στο συμπέρασμα ότι στα εν λόγω αεροδρόμια τα υπάρχοντα εντός αεροδρομίου οχήματα δεν επαρκούν για να καλύψουν τις απαιτήσεις της κατηγορίας πυρασφάλειας του αερολιμένα! Το πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα στο φόρουμ, δεν μπορώ να το καταλάβω... :wall:

Για την ιστορία, οι απαιτήσεις για τον εξοπλισμό πυρασφάλειας πολιτικών αεροδρομίων/ελικοδρομίων υπάρχουν στον "Κανονισμό πυρασφάλειας αεροδρομίων, ελικοδρομίων και πεδίων προσγειώσεων αεροσκαφών" του 2008 και στο Doc9137-Part 1 Rescue and Fire Fighting του ICAO. Μπορείτε να τα ψάξετε και τα δύο στο internet. Αν δεν τα βρείτε, σας τα στέλνω και σε πμ.
 
Όπως προείπα:

vassdel":jxtveith said:
Δεν έχω ιδία άποψη, οπότε δεν μπορώ να έχω και εμπεριστατωμένη γνώμη επί του θέματος...
...Τώρα, η πυρασφάλεια γενικότερα, είναι ένα άλλο θέμα. Υπάρχουν προδιαγραφές συγκεκριμένες (spinal δώσε τα φώτα σου)...
...Αδυνατώ με το φτωχό μυαλουδάκι μου να πιστέψω, πως υπάρχει μνημόνιο επίσημο στο γραφείο του αερολιμενάρχη, ή στον ΠΕΠ, ή οπουδήποτε αλλού, που λέει πως άμα έχουμε emergency, καλούμε την ΠΥΡ και μας στέλνει όχημα και ταυτόχρονα δεν το λέμε πουθενά, γιατί θα σταματήσουν τα μεγάλα αεροσκάφη. Δηλαδή, καλύπτει ο Διαγόρας τις προδιαγραφές πυρασφάλειας και διάσωσης για την κατηγορία του ή όχι; Ο αερολιμενάρχης γιατί να μην αναφέρει το συμβάν της μειωμένης "σωστικής" ικανότητας του αεροδρομίου; Για να μην επηρεαστεί ο τουρισμός; Και παίρνει την ευθύνη πάνω του για το καλό των ξενοδόχων; Μου φαίνεται απίθανο (πάντα υποκειμενικά φυσικά)...
..Τέλος πάντων, είναι φανερό πως δεν μπορούμε εμείς μέσω του φόρουμ να απαντήσουμε σε τέτοια ερωτήματα. Μπορούμε μόνο τη γνώμη μας να λέμε... ...Απλά, αγανακτώ με κάποια θέματα, είτε δικαιολογημένα, είτε λόγω άγνοιας και παραθέτω τη γνώμη μου στο φόρουμ προς συζήτηση. Άλλωστε, αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης των φόρουμ. Αν μέσα από αυτό το διάλογο, βγει και κάποιο θετικό αποτέλεσμα έστω και από σπόντα, ακόμα καλύτερα...
υποκειμενικότατη άποψη δηλαδή, που προφανώς θεωρείς λανθασμένη...

George":jxtveith said:
Το πώς βγήκε αυτό το συμπέρασμα στο φόρουμ, δεν μπορώ να το καταλάβω... :wall:
Μόνο, μην χτυπάς το κεφάλι σου στον τοίχο. Θα καταντήσεις κουτός σαν εμένα, να λες τη υποκειμενική σου γνώμη και να σε αποδοκιμάζουν...
 
Η πυρασφάλεια πράγματι προκύπτει από το Doc9137, στα οποία συμπεριλαμβάνονται οι τύποι αεροσκαφών που δέχεται το αεροδρόμιο κλπ.

Ίσως αυτό προέκυψε από δική μου εκτίμηση George, κρίνοντας από τα γεγονότα:
Καταρχάς τα emergency δεν αφήνουν πάντα χρόνο για να κληθούν πυροσβεστικά οχήματα, ειδικά στην περίπτωση της Ρόδου που ο σταθμός είναι 15km μακρυά (περίπου 20min σε κανονικές συνθήκες, 30min το καλοκαίρι με κίνηση). Πέρσυ δηλώθηκε emergency 15sec πριν προσγειωθεί το αεροσκάφος.
Κατά δεύτερον, ο πυροσβεστικός σταθμός της πόλης έχει να καλύψει και ένα μεγάλο μέρος του νησιού. Ίσως μια ματιά στο emergency plan του αεροδορμίου γι αυτές τις περιπτώσεις να μας δώσει την απάντηση.

Ζητώ συγνώμη αν άθελά μου έδωσα λάθος εντύπωση για τα γεγονότα.
 
αν μπορώ να βοηθήσω στη συζήτηση, απο όσα γνωρίζω για το "αδελφό" αεροδρόμιο της Κέρκυρας και μάλλον το ίδιου τύπου emergency plan, το θέμα δεν είναι να έχεις 3-4-5 οχήματα της Πυροσβεστικής (ιδιοκτησίας ΥΠΑ) standby , αλλά και το πλήρωμα για αυτά. Εκεί είναι ΠΑΝΤΑ το πρόβλημα. Μιά ζωή είναι υποστελεχωμένα τα αεροδρόμια απο πυροσβέστες. Οταν υπάρχει ενα συμβάν, ενοείται οτι τρέχουν τα οχήματα του αεροδρομίου, αλλά όταν έχει αναφερθεί ενα πρόβλημα και υπάρχει διαθέσιμος χρόνος, τότε μπορεί να ζητηθεί και συνδρομή απο την κύρια Πυροσβεστική.
Επίσης, μη ξεχνάμε οτι τα αεροδρόμια έχουν 1 ασθενοφόρο διαθέσιμο με οδηγό της ΥΠΑ , οπότε αν γίνει κάτι σοβαρό, θα χρειαστούν όλα τα ασθενοφόρα του νομού για να βοηθήσουν και αυτά ίσως να μη φτάνουν κιόλας, αν αναλογιστούμε πόσοι οδηγοί (Οχι πόσα οχήματα ασθενοφόρα υπάρχουν) είναι σε βάρδια τη συγκεκριμένη στιγμή.
 
Top