Το σπατόσημο όταν καθιερώθηκε πρίν από 15 χρόνια περίπου, ήταν φόρος ξεχωριστός από τους φόρους αεροδρομίου. Είχε σκοπό να ενισχύσει τον κορβανά πρός επίτευξη του ...εθνικού στόχου (κατασκευή νέου αεροδρομίου).
Από τότε που καθιερώθηκε, τα πράγματα άλλαξαν. Η κατασκευή και η χρήση δόθηκε σε ιδιωτικό consortium. Άρα τα χρήματα του κουμπαρά, είχαν χάσει το σκοπό ύπαρξής. Και μετά ...πέσανε οι κόρακες.
Η ΟΑ τα κράταγε και δεν τα απέδιδε στο κράτος, ο ΑΙΑ τα κρατάει εν μέρει για την πάρτη του (βάσει συμφωνίας) και άλλα ωραία.
Φυσικά, επειδή έχουν αφομειωθεί σε αυτό που λέμε "φόροι αεροδρομίου", περνάει στο ντούκου. Δεν παύει όμως να είναι χαράτσι.
Οι τιμές των εισητηρίων της ΟΑ και της Α3, μιά χαρά είναι. Αλλά όταν το εισητήριο σε low season της ΟΑ για Λονδίνο έχει Ε70 και οι φόροι είναι άλλα Ε70, και η σούμα φτάνει τα Ε140, τί σου φταίνε οι εταιρείες?
Δεν είναι λοιπόν "παράξενο" που οι Ryanair κ.'α. δεν "μας παίζουν". Γιατί αν αυτοί έχουν εισητήριο Ε29.99 και χώσουν και ένα 70άρι από πάνω, με τί μούτρα θα πάνε να το πουλήσουν στους ....χουβαρντάδες πελάτες τους?
(Μήν κοιτάτε την Easyjet. Ας μην ήταν ο Στέλλιος έλληνας, και θα σας έλεγα πότε θα ξεκίναγε πτήσεις για Αθήνα ή Easy. Όχι το '97 αλλά μάλλον το ...2007. Όπως Kων/πολη. )
Από τότε που καθιερώθηκε, τα πράγματα άλλαξαν. Η κατασκευή και η χρήση δόθηκε σε ιδιωτικό consortium. Άρα τα χρήματα του κουμπαρά, είχαν χάσει το σκοπό ύπαρξής. Και μετά ...πέσανε οι κόρακες.
Η ΟΑ τα κράταγε και δεν τα απέδιδε στο κράτος, ο ΑΙΑ τα κρατάει εν μέρει για την πάρτη του (βάσει συμφωνίας) και άλλα ωραία.
Φυσικά, επειδή έχουν αφομειωθεί σε αυτό που λέμε "φόροι αεροδρομίου", περνάει στο ντούκου. Δεν παύει όμως να είναι χαράτσι.
Οι τιμές των εισητηρίων της ΟΑ και της Α3, μιά χαρά είναι. Αλλά όταν το εισητήριο σε low season της ΟΑ για Λονδίνο έχει Ε70 και οι φόροι είναι άλλα Ε70, και η σούμα φτάνει τα Ε140, τί σου φταίνε οι εταιρείες?
Δεν είναι λοιπόν "παράξενο" που οι Ryanair κ.'α. δεν "μας παίζουν". Γιατί αν αυτοί έχουν εισητήριο Ε29.99 και χώσουν και ένα 70άρι από πάνω, με τί μούτρα θα πάνε να το πουλήσουν στους ....χουβαρντάδες πελάτες τους?
(Μήν κοιτάτε την Easyjet. Ας μην ήταν ο Στέλλιος έλληνας, και θα σας έλεγα πότε θα ξεκίναγε πτήσεις για Αθήνα ή Easy. Όχι το '97 αλλά μάλλον το ...2007. Όπως Kων/πολη. )