LGAV/ATH Athens "Eleftherios Venizelos" (εκτός κινήσεων αεροσκαφών)

  • Thread starter Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Το σπατόσημο όταν καθιερώθηκε πρίν από 15 χρόνια περίπου, ήταν φόρος ξεχωριστός από τους φόρους αεροδρομίου. Είχε σκοπό να ενισχύσει τον κορβανά πρός επίτευξη του ...εθνικού στόχου (κατασκευή νέου αεροδρομίου).

Από τότε που καθιερώθηκε, τα πράγματα άλλαξαν. Η κατασκευή και η χρήση δόθηκε σε ιδιωτικό consortium. Άρα τα χρήματα του κουμπαρά, είχαν χάσει το σκοπό ύπαρξής. Και μετά ...πέσανε οι κόρακες.

Η ΟΑ τα κράταγε και δεν τα απέδιδε στο κράτος, ο ΑΙΑ τα κρατάει εν μέρει για την πάρτη του (βάσει συμφωνίας) και άλλα ωραία.

Φυσικά, επειδή έχουν αφομειωθεί σε αυτό που λέμε "φόροι αεροδρομίου", περνάει στο ντούκου. Δεν παύει όμως να είναι χαράτσι.

Οι τιμές των εισητηρίων της ΟΑ και της Α3, μιά χαρά είναι. Αλλά όταν το εισητήριο σε low season της ΟΑ για Λονδίνο έχει Ε70 και οι φόροι είναι άλλα Ε70, και η σούμα φτάνει τα Ε140, τί σου φταίνε οι εταιρείες?

Δεν είναι λοιπόν "παράξενο" που οι Ryanair κ.'α. δεν "μας παίζουν". Γιατί αν αυτοί έχουν εισητήριο Ε29.99 και χώσουν και ένα 70άρι από πάνω, με τί μούτρα θα πάνε να το πουλήσουν στους ....χουβαρντάδες πελάτες τους?

(Μήν κοιτάτε την Easyjet. Ας μην ήταν ο Στέλλιος έλληνας, και θα σας έλεγα πότε θα ξεκίναγε πτήσεις για Αθήνα ή Easy. Όχι το '97 αλλά μάλλον το ...2007. Όπως Kων/πολη. )
 
gonso":288e8w3i said:
(Μήν κοιτάτε την Easyjet. Ας μην ήταν ο Στέλλιος έλληνας, και θα σας έλεγα πότε θα ξεκίναγε πτήσεις για Αθήνα ή Easy. Όχι το '97 αλλά μάλλον το ...2007. Όπως Kων/πολη. )

Δε νομίζω πως οποιοσδήποτε επιχειρηματίας βάζει το συναίσθημα πάνω από το κέρδος του.
Δηλαδή αν δεν έβγαζε κέρδος από την Αθήνα, θα την κρατούσε νομίζεις? Θα πλήρωνε από την τσέπη του για να έχει την Αθήνα στο πρόγραμμά του?
Πιστεύω με τίποτα δεν θα το έκανε αυτό.

Όσο για το "σπατόσημο", θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου ότι ήταν ένας "προσωρινός" φόρος για την κατασκευή του Βενιζέλου και δυστυχώς ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΛΗΣΤΕΥΟΥΝ βάζοντάς μας να το πληρώνουμε ακόμα.
 
gonso said:
Δεν είναι λοιπόν "παράξενο" που οι Ryanair κ.'α. δεν "μας παίζουν". Γιατί αν αυτοί έχουν εισητήριο Ε29.99 και χώσουν και ένα 70άρι από πάνω, με τί μούτρα θα πάνε να το πουλήσουν στους ....χουβαρντάδες πελάτες τους?

Με τον τρόπο που πουλάνε και τώρα πολλά εισιτήρια σε τιμές που αγγίζουν και τις 240-290 λίρες τελική και σε πολύ μικρότερα (απόσταση) δρομολόγια.
Όπως και τα δρομολόγια της Ευκολοπροωθούμενης με τα πορτοκαλί που τα έχει όλα κερδοφόρα και σε πολλές περιπτώσεις με εισιτήρια ακριβώτερα των παραδοσιακών εταιριών (στοιχεία έρευνας).
Δεν είναι μόνο ένα το κριτήριο απόφασης έναρξης δρομολογίων. Είναι και αυτό που ανέφερες (γιατί δημιουργεί καθυστερήσεις στο R.O.I.[Return on Investment] τους, είναι και πολλά άλλα που είμαι σίγουρος ότι τα γνωρίζεις και που οι περισσότεροι έχουν μια ιδέα.
 
Captain, σαφώς είναι και άλλοι οι παράγοντες. Δεν διαφωνούμε.

Φώτη, δεν είπα εγώ ότι ο Στέλλιος έβαλε την Αθήνα για συναισθηματικούς λόγους. Δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα στις μπίζνες, όπως λές και εσύ.

Αυτό που έπαιξε ρόλο, είναι ότι ο Στέλλιος καθότι (κυρίως) κάτοικος Λονδίνου, ήξερε από πρώτο χέρι την σφαγή των αμνών που γινότανε από το 1993 μέχρι το 1997 στο ATH-LON.

Υπήρχαν τότε 7 με 8 εταιρείες που έκαναν αυτό το route !!! ΟΑ, ΒΑ, Κρόνος, Virgin, Monarch, Caledonian, και Flying Colours (oi δύο τελευταίες όχι όλο το χρόνο αλλά τουλάχιστον 8 μήνες). Γινότανε του κουτρούλη ο γάμος και οι τιμές που πλήρωναν οι επιβάτες ήταν αρκετά υψηλές για τόσο μεγάλο ανταγωνισμό.

Μπουκάρει η Easy , βάζει ένα εισητήριο των 25.000 δρχ. (όταν οι άλλοι χρέωναν 60.000 στην καλύτερη). Τους τσακίζει και τους βγάζει από τo route, μέσα σε ένα χρόνο (97-98 ). Μένουν λοιπόν η ΟΑ, η ΒΑ και Easy. Ανεβάζει τότε το εισητήριο στα επίπεδα ΟΑ-ΒΑ και τώρα τελευταία και ψηλότερα, και έτσι από την Αθήνα η Easy βγάζει εδώ και πολλά χρόνια τρομερά κέρδη.

Να σημειώσω κλείνοντας ότι ο Στέλλιος είχε (λόγω καταγωγής και δημοσίων σχέσεων του "ομίλου) αρκετή μαύρη διαφήμιση* από τα μέσα στην Ελλάδα. Και όλοι ξέρουμε ότι η Easy τρελλαίνεται για διαφήμιση. Κορόιδο ήταν να μήν το εκμεταλλευτεί? Επίσης υπήρχε αρκετό ρεύμα από επιχειρηματίες (κυρίως του ναυτιλιακού χώρου) να στηρίξουν την προσπάθεια του "υιού" Χατζηιωάννου. Τώρα αν αυτό έγινε ή δεν έγινε στην πράξη, δεν το ξέρω.


*Για όσους δεν ξέρουν τι είναι η μαύρη διαφήμιση, μιλάμε για διαφήμιση που δεν είναι στα πλαίσια της κανονικής διαφήμισης. Ακούς πχ. μία εκπομπή στο ραδιόφωνο και ο παρουσιαστής λέει "Πώς περάσατε το Σαββατοκύριακο φίλοι μου. Εγώ δεν έχω παράπονο. Πήγαμε δύο μέρες Λονδίνο και περάσαμε φανταστικά. Το Λονδίνο αυτήν την εποχή είναι απόλαυση, και αν φανταστείτε ότι με την Easyjet μπορείς να πάς και να έρθεις με 25.000 δραχμές, τότε η απόλαυση είναι πιό ...γλυκιά"
 
Μπορεί το LGAV να δεχτεί το Α380; Νομίζω πως μόνο η διπλή φυσούνα μένει να φτιαχτεί έτσι;
 
Καπου ειχα διαβασει παλιοτερα οτι το LGAV ειναι εκτος προορισμου του A380 λογω ανεπαρκους μηκους διαδρομου (!!!!... ανεπαρκες μηκος τα 4 χιλιομετρα...). Τωρα δεν ξερω αν απλα ηταν προπαγανδα αντικυβερνητικη (δεδομενου οτι οταν εχτιζαν το LGAV ήξεραν για τα σχεδια της Airbus).

Βεβαια απ οσο εχω δει υπαρχει μικρη δυνατοτητα επεκτασης των διαδρομων για καποια μετρα, σε περιπτωση που 'δε χωραει' να προσγειωθει με ασφαλεια.
 
Απο οτι γνωριζω δεν ειναι θεμα μηκους ... αλλα πλατους. Επισης θελω να ρωτησω αν ξερει κανεις για το υποστεγο της αιγαιου κανα καινουριο νεο..
 
Και οι δυο διάδρομοι του Βενιζέλος έχουν μεγάλο μήκος, που μπορούν να καλύψουν κάθε έκτακτη ανάγκη. Ο ενας είναι 3,7 και ο άλλος 4 χιλιόμετρα. Οπότε δεν τίθεται θέμα μήκους καθώς το A380 σε MTOW χρειάζεται λιγότερο μήκος διαδρόμου από το Α340-300. Ελάχιστα μεν αλλά αυτό είναι ενα στοιχείο. Οπότε ορισμένες μετατροπές στο Τέρμιναλ και σε εναν από τους δυο διαδρόμους θεωρούνται κάτι απλό πιστεύω για το κατασκευαστικό κέντρο του ΑΙΑ. Τι λέτε;
 
Εδω πρέπει να ε΄πέμβουν οι φαρσέρ βομβιστές!!!! Όταν μάθουμε οτι διέρχεται απο το FIR να πάρουμε τηλ για βόμβα να προσγειωθεί και να γίνει χαμός με τις φωτό!!! Μόνο έτσι θα το δούμε στο Βενιζέλος δηλαδή??

(Εννοίται πως αστειέουμαι!!) :laola:
 
Socrates":1t3hdda2 said:
Εδω πρέπει να ε΄πέμβουν οι φαρσέρ βομβιστές!!!! Όταν μάθουμε οτι διέρχεται απο το FIR να πάρουμε τηλ για βόμβα να προσγειωθεί και να γίνει χαμός με τις φωτό!!! Μόνο έτσι θα το δούμε στο Βενιζέλος δηλαδή??

(Εννοίται πως αστειεύομαι!!) :laola:
 
Top