Σε άλλα νέα, η διοίκηση του αεροδρομίου ανακοίνωσε ότι θα διορίσει μια υποεπιτροπή η οποία υποχρεούται να βγάλει πόρισμα εντός εξαετίας για το αν θα πρέπει να διοριστεί μια επιτροπή ειδικών για να μελετήσει την πιθανότητα να επεκταθεί η υποδομή του αεροδρομίου ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται 28 εκατομυρια επιβάτες ως το 2040.
Εναλλακτικά μελετάται η λύση να κλείσει ένα από τα πλεονάζοντα και υπολειτουργούντα lounge ώστε να μπορέσει να επεκταθεί το Victoria's Secrets και το Flocafe. Η κίνηση κρίνεται εξαιρετικά φιλόδοξη και θα συζητηθεί στην επόμενη γενική συνελευση των μετόχων το 2027.
Συνεχίζονται οι υψηλές πτήσεις του Ελ. Βενιζέλος με 1,751,450 επιβάτες τον Φεβρουάριο ( 27 ημέρες μόνο στον μήνα λόγω της γενικής απεργίας στις 28/2 ) . Η αύξηση είναι της τάξης του 8,9% σε σχέση μέσον Φεβρουάριο του '24.
Στα lounge της Skyserv και Goldair intra Schengen, μπορεί να μπει κάποιος πληρώνοντας κάποιο ποσό, όπως γίνεται σε αντίστοιχα lounge στο εξωτερικό, που δεν ανήκουν σε αεροπορική;
Έψαξα στο site του ΑΙΑ και στα δικά τους, δε λέει τίποτα παρά έχει ενα e-mail για κρατήσεις.
Θέλει μήπως προ-κράτηση για να μπει κάποιος;
Συντηρητικά ποσοστά αύξησης της επιβατικής κίνησης αναμένει για φέτος και τα επόμενα χρόνια η διοίκηση του ΔΑΑ σύμφωνα με τον Οικονομικό Ταχυδρόμο.
Συγκεκριμένα:
"Σε ανοδική τροχιά, αν και σε μονοψήφιο ποσοστό εκτιμάται πως θα παραμείνει η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών το 2025 αλλά και τα επόμενα χρόνια. Την ίδια στιγμή, από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας θα αλλάξει πρόσωπο καθώς μια σειρά επενδύεις θα έχουν ολοκληρωθεί."
Αλλού στο άρθρο αναφέρεται ότι αναμένουν να είναι σε θέση να εξυπηρετούν 40 εκατομμύρια επιβάτες μέχρι το 2032.
Προσωπικά θεωρώ ότι αυτό το νούμερο θα το δούμε μέχρι το 2030 το αργότερο έστω και με μέση αύξηση 5% τον χρόνο.
Και να θέλαν μεγαλύτερη της μονοψήφιας αύξηση επιβατών που θα τους έβαζαν?
Χώρια που ακόμα και όταν θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η φάση της επέκτασης στο υπάρχον τέρμιναλ πάλι το αεροδρόμιο θα έχει μικρότερη χωρητικότητα της αναγκαίας τουλάχιστον τους μισούς μήνες του χρόνου.
Και θα πρέπει ήδη το 2030 να έχει ξεκινήσει η κατασκευή του βόρειου "μιρορ τέρμιναλ" για να υπάρξει πραγματικό ξεφρακάρισμα.