Εντάξει, τα κτίρια του Αμερικανικού Κολεγίου Θηλέων (1931-1965) στα οποία στεγάστηκε μετά η ΥΠΑ, δεν ήταν και κανένα σπουδαίο αρχιτεκτόνημα. Τυπικό της εποχής, χωρίς κάποια ιδιαίτερη αξία.
Σχετικά είχαν αποφασίσει το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (2016), το ΚΑΣ, το αρμόδιο συμβούλιο του Υπ. Περιβάλλοντος, καθώς και το Συμβούλιο της Επικρατείας το 2018, μετά από αιτήματα και προσφυγές.
Διατηρούνται, όπως είναι γνωστό, τρία υπόστεγα της αεροπορίας, το κτίριο Σααρίνεν, το αγγλικό υπόστεγο–παγόδα, δύο εκκλησίες (αλίμονο!), γενικά περίπου τα μισά από τα 950 (!!!) κτίσματα του χώρου, κυρίως επειδή κρίθηκε ότι εξυπηρετούν λειτουργικούς σκοπούς.
Ως γενικότερο σχόλιο, τα κτίρια, τα αεροδρόμια, οι σιδηροδρομικές γραμμές, οι υποδομές γενικότερα, υπάρχουν για να εξυπηρετούν τις λειτουργίες της κοινωνίας. Όταν παύουν να τις εξυπηρετούν (π.χ. Ελληνικό) πρέπει ο χώρος τους να αποδίδεται στην επόμενη χρήση που θα εξυπηρετήσει την κοινωνία. Και σε αυτό, ναι, περιλαμβάνεται και η οικονομική δραστηριότητα, και η αναψυχή και η ομορφιά και η ευκολία. Μπορεί να διαφωνήσει κανείς με την επιλογή π.χ. του καζίνο, αυτό όμως είναι άλλη συζήτηση.