Re: sky express ... the airline of Crete
Οι απόψεις του Προέδρου της SEH για τη διακοπή των δρομολογίων από Αραξο:
http://www.simerini.gr/?section=32&cate ... id35=16474
Τετάρτη 07 Οκτ 2009]
Το "όνειρο" δεν... πέταξε μακριά
Του
ΚΩΣΤΑ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Όταν, το Νοέμβριο του 2007, ξεκινούσαν τα δρομολόγια της εταιρείας "Sky Express" από το αεροδρόμιο του Αράξου προς το Ηράκλειο της Κρήτης και προς τη Θεσσαλονίκη, ως μέρος ενός ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας, που περιλάμβανε τον εμπλουτισμό του στόλου της με δύο αεροπλάνα 30 θέσεων, αγγλικής κατασκευής (Jet Stream 41), με πολυτελή δερμάτινα καθίσματα και τις λοιπές ανέσεις ενός σύγχρονου αεροσκάφους, τα μηνύματα φάνταζαν ευοίωνα.
Η αεροπορική σύνδεση της τρίτης σε πληθυσμό πόλης της Ελλάδας με τη συμπρωτεύουσα, αλλά και με το τέταρτο σε μέγεθος αστικό κέντρο της χώρας, φαινόταν ένα εγχείρημα που δεν εμπεριείχε και τόσο μεγάλες δόσεις ρίσκου.
Εντούτοις, τον περασμένο Οκτώβριο, ο Μιλτ. Τσαγκαράκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της "Sky Express", πασίγνωστος κυβερνήτης της Ολυμπιακής στον καιρό της ακμής της, πρώην γενικός διευθυντής της, αλλά και προσωπικός πιλότος του Ανδρέα Παπανδρέου, μιλώντας στη "Σ", άφηνε να διαφανεί η διαπίστωση των πρώτων ανησυχητικών ενδείξεων, λέγοντας ότι δεν είναι ικανοποιημένος από την κίνηση στη γραμμή Πάτρας - Ηρακλείου, καθώς και ότι δεν νοείται να μην υπάρχουν επιβάτες από την τρίτη πόλη της Ελλάδας για τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, προανήγγελλε την έναρξη ευρείας διαφημιστικής καμπάνιας, στόχος της οποίας θα ήταν να αναστραφεί το δυσμενές κλίμα και να ευοδωθούν οι προσδοκίες όσων είχαν πιστέψει στη βιωσιμότητα και στην προοπτική αυτής της προσπάθειας.
Παρ' όλα αυτά, σήμερα βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να αναφερόμαστε και πάλι στο θέμα της αεροπορικής σύνδεσης του Αράξου με το Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη, όχι για να μιλήσουμε για το μέλλον και τις προοπτικές της, αλλά για να φωτίσουμε τα αίτια της διακοπής της. Και τούτο διότι εδώ και δύο μήνες τα προαναφερθέντα δρομολόγια έπαψαν να υφίστανται.
ΤΟ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΣΑΝ
Όπως ανέφερε στη "Σ" η αερολιμενάρχης του Κρατικού Αεροδρομίου Αράξου, Σπυριδούλα Μπελέκου, ο κόσμος της περιοχής, που από δεκαετίες γνώριζε την ύπαρξη στρατιωτικού αεροδρομίου στον Άραξο, μόλις το τελευταίο διάστημα άρχιζε να συνειδητοποιεί ότι από εκεί εκτελούνται και "πολιτικές" πτήσεις, προς μια σειρά προορισμούς. Μάλιστα, από τον Ιούνιο της περασμένης χρονιάς τα δεδομένα φάνηκε να αλλάζουν προς το καλύτερο, καθώς, με Κοινή Υπουργική Απόφαση, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 11/6/08, προσδιοριζόταν το συγκεκριμένο αεροδρόμιο ως σημείου εισόδου - εξόδου, γεγονός που πρακτικά συνεπαγόταν ότι θα μπορούσε πλέον να δέχεται καθ' όλη τη διάρκεια του έτους πτήσεις προερχόμενες από χώρες είτε εντός είτε εκτός της Συνθήκης Σένγκεν.
Εξάλλου, σύμφωνα πάντα με την κυρία Μπελέκου, παρατηρούνταν ένα σταδιακά αυξανόμενο ενδιαφέρον "επίδοξων" επιβατών, για τα δρομολόγια που εκτελούνταν από τον Άραξο προς το Ηράκλειο, αλλά και προς τη Θεσσαλονίκη.
"ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΜΠΑΙΝΑΜΕ ΜΕΣΑ"
Τουναντίον, αυτή την απήχηση δεν την παραδέχεται ο κ. Τσαγκαράκης, ο οποίος, μιλώντας και πάλι στη "Σ", εξήγησε αναλυτικά τους λόγους για τους οποίους ελήφθη η δυσάρεστη απόφαση διακοπής των δρομολογίων. Συγκεκριμένα, όπως είπε, η εταιρεία του αναγκάστηκε να επαναπροσδιορίσει τη θέση της, κυρίως διότι δεν υπήρξε η αναμενόμενη ανταπόκριση, με συνέπεια το όλο εγχείρημα να χρειάζεται επιδότηση, προκειμένου να διατηρηθεί στη... ζωή. Και συνέχισε: «Αν τα έξοδα με τα έσοδα έρχονταν "μία η άλλη", αν δεν μπαίναμε μέσα, με λίγα λόγια, ασφαλώς και θα συνεχίζαμε. Άλλωστε, θα ήταν καλό και για την εταιρεία μας ν' ακούγεται το όνομά της. Όταν, όμως, είχαμε μόλις 10 ή εφτά ή και πέντε επιβάτες, με το εισιτήριο που είχαμε, δεν βγαίναμε. Να φανταστείτε ότι και μόνο η εξυπηρέτηση εδάφους μάς κόστιζε 400 ευρώ. Με τόσους επιβάτες, λοιπόν, δεν καλύπτονταν επ' ουδενί τα έξοδα».
Πέραν αυτών, στους ανασταλτικούς παράγοντες συγκατέλεξε και την πορεία των έργων που εκτελούνται στο αεροδρόμιο, στα οποία έχει σημειωθεί αρκετή καθυστέρηση.
Θύμισε, επίσης, ότι είχε δείξει και προσωπικό ενδιαφέρον για την τύχη αυτών των δρομολογίων, ερχόμενος και ο ίδιος στην Πάτρα και συναντώμενος με τη διοίκηση του Επιμελητηρίου Αχαΐας, ενώ, ταυτόχρονα, αναλώθηκαν αρκετά χρήματα και σε διαφημιστική εκστρατεία.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι προσφερόταν και μία σημαντική διευκόλυνση προς τους πελάτες, καθώς τους δινόταν η δυνατότητα, μιάμιση ώρα πριν από το κάθε δρομολόγιο, να ταξιδεύουν δωρεάν (μαζί, φυσικά, με τις αποσκευές τους), με λεωφορείο της εταιρείας, από την Πάτρα για τον Άραξο και τανάπαλιν. Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος αποδείχθηκε ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν... συγκίνησε δεόντως το επιβατικό κοινό της περιοχής.
Σχολιάζοντας, πάντως, την απογοητευτική αυτή εξέλιξη, ο κ. Τσαγκαράκης δεν... κρατήθηκε, εκφράζοντας την απορία του πώς ήταν δυνατόν ν' αναχωρούν καθημερινά γεμάτα λεωφορεία για Θεσσαλονίκη από την Πάτρα για ένα πολύωρο ταξίδι, την ώρα που τα αεροπλάνα της εταιρείας του για τον ίδιο προορισμό, με διάρκεια ταξιδιού 50 - 55 λεπτά, έφευγαν με τρεις και τέσσερις επιβάτες. Η απορία του λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις εξαιτίας του γεγονότος ότι σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, τόσο νησιωτικές όσο και ηπειρωτικές (Ρόδο, Σάμο, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη, Αλεξανδρούπολη), τα πράγματα για την εταιρεία του πάνε πολύ καλά, ενώ τώρα βρίσκεται στα σκαριά επέκταση της "Sky Express" προς Κέρκυρα και Χίο.
Παρ' όλα αυτά, ο Μιλτ. Τσαγκαράκης άφησε κι ένα παράθυρο ελπίδας ανοιχτό, λέγοντας: «Εμείς,
πάντως, έχουμε την ευελιξία, αν πληροφορηθούμε ότι αλλάζουν τα δεδομένα, ν' αναθεωρήσουμε τη στάση μας και να επανέλθουμε».