Κυβερνήτες Πολιτικής Αεροπορίας προερχόμενοι από Π.Α.

  • Thread starter tasev
  • Ημερομηνία δημιουργίας

tasev

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
02/06/2005
Μηνύματα
37
Likes
1
Avior":3qs30w7a said:
Και ναι προτιμώ να πετά το αεροπλάνο μου ένας 50-αρης ex-ΠΑ πιλότος που έχει φάει τη ζωή του σε F-16, A-7 και Mirage2000 παρά ένας 3-4 χρόνια μεγαλύτερός μου που έχει μόλις πάρει type rating.

KΑΛΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Π.Α ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΠΕΤΑΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟ IFR,ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΒΑΘΜΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ο.Α ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΠΙΟ <<ΠΑΡΑΞΕΝΟΙ>> ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ, ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ Π.Α.ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ <<ΓΡΑΒΑΤΑΚΗΔΕΣ>> ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ,ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΤΗΝ ΖΗΛΕΥΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΑΥΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΤΗΣΙΕΣ,ΚΑΙ ΑΣ ΚΑΝΟΥΝΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΠΛΗΓΚΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΕΣ ΤΟΥΣ.ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΔΕΝ ΠΕΤΟΥΝΤΑΙ ΠΙΑ ΜΕ ΜΑΤΣΑΚΟΝΙΑ...ΑΣ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ
 
Φιλε tasev δεν θα σου δωσω δικιο, αλλα για να μη βγω απο το θεμα δεν το συνεχιζω! Αμα εχεις ορεξη σφυρα μου με ΠΜ! ;)
 
Θα συμφωνησω με τον Μακεδονα. Πολυ αστοχες οι παρομοιωσεις και οι συγκρισεις. Προφανως υπαρχει ψιλοκοντρα μεταξυ των πιλοτων (σε αυτους που ειναι πρωην ΠΑ και στους λοιπους, οπου φαινεται να ανηκει και ο Tasev). Τετοιες κοντρες υπαρχουν αρκετες μεταξυ διαφορετικων νοοτροπιων (πχ πιλοτοι ΟΑ vs πιλοτων πρωην Μacedonian κλπ).
Ολοι προσαρμοζονται στη νεα κατασταση. Μπορει το σκεπτικο τους να ειναι διαφορετικο σε ορισμενα πραγματα μιας και προερχονται απο την ΠΑ, αλλα αυτο δε σημαινει οτι το σκεπτικο των υπολοιπων πιλοτων ειναι το ιδιο. Ο καθενας πιλοτος κουβαλαει τα βιωματα του, ειτε πρων ΠΑ, ειτε πρωην πιλοτος εξωτερικου, ειτε πρωην φροντιστης, ειτε γιατι μεγαλωσε σε δυσκολο οικογενειακο περιβαλον κλπ. Το οτι ειναι πρωην ΠΑ δε σημαινει οτι θα παρει το 734 και θα κανει κωλοτουμπες ή θα περιμενει προσοχες απο τους συναδελφους του. Μην το παρατραβαμε...

Και επειδη ψιλοξεφευγει το θεμα, λιγο προσοχη δε βλαπτει. :rolleyes:
 
tasev":29lu72h7 said:
KΑΛΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Π.Α ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ....

Ίσως έχεις συναντήσει κάποιο(α) στραβόξυλο(α) προερχόμενα από την Π.Α. (υπάρχουν άλλωστε σε όλους τους χώρους), αλλά νομίζω ότι γενικεύοντας με τον τρόπο αυτό αδικείς πολλούς εξαιρετικούς χειριστές.

Κώστας
 
ΕΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΕΝ ΤΑ ΙΣΟΠΕΔΩΝΩ ΟΛΑ ΑΠΛΑ ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ.ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ <<ΣΤΡΑΒΟΞΥΛΟΥ>> ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΑΥΤΟ
 
makedonas":1pe9ilcz said:
Φιλε tasev δεν θα σου δωσω δικιο, αλλα για να μη βγω απο το θεμα δεν το συνεχιζω! Αμα εχεις ορεξη σφυρα μου με ΠΜ! ;)

Διέσπασα τη συζήτηση, για να συζητήσουμε το θέμα ξεχωριστά εδώ. Δεν βρίσκω τόσο παράλογο ότι οι πιλότοι της Π.Α. έχουν λάβει διαφορετικού τύπου εκπαίδευση, και ίσως έχουν κάποια δυσκολία προσαρμογής στη πολιτική αεροπορία.

Μόνο παρακαλώ να γράφουμε με μικρά γράμματα, και όχι κεφαλαία.
 
και εγω κατα την ταπεινή μου άποψη θα προτιμούσα εναν original πολιτικό απο εναν πολεμικό. Αυτο γιατι ο πολεμικός εχει συνηθίσει στην νοοτροπία του να ακούει μονο καποιον μεγαλυτερό του και να αποφασίζει μονος του, ενω στην πολιτική αεροπορία ειναι αλλιώς τα πραγματα.

στο κατω-κατω τι κοινό εχει ενα F-16 με ενα Α320 εκτος απο οτι πετανε?
 
Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον θέμα.

Έπί της ουσίας θα συμφωνήσω με τον tasev, ο οποίος χρησιμοποιεί άπόλυτες εκφράσεις και χάνει μέρος από το δίκιο του. (πχ, ΟΙ ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΗΣ Π.Α ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ή Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΛΕΝΕ ΝΑΙ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΛΟΓΩ ΒΑΘΜΟΥ (σαν πώς στους κυβ. ΟΑ τους λένε πάντα ναί για τα ωραία τους μάτια) και άλλα γραφηρά).


Ο flying_sotoman αναρωτιέται "στο κατω-κατω τι κοινό εχει ενα F-16 με ενα Α320 εκτος απο οτι πετανε?".

Αυτό αγαπητέ sotoman είναι το λιγότερο. Ένας μέτριος "πτέραρχος" δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να κουμαντάρει την "κατσαρόλα" όπως την αποκαλούν (όχι το 320 αλλά όλα τα επιβατηκά). Τα παλιά χρόνια υπήρχε μία δυσκολία με τα αγγλικά εκτός ελληνικού FIR αλλά η σημερινή γενιά δεν έχει κανένα τέτοιο πρόβλημα.

Αλλού είναι το θέμα.
1) Τα παλιά χρόνια οι πτέραρχοι ήταν αναγκαίο κακό λόγο έλλειψης χειριστών πολιτικής αεροπορίας. Τώρα τα πράγματα είναι αλλιώς.

2) Η δουλειά του κυβερνήτη σήμερα είναι τελείως διαφορετική. Δεν είναι απλά αεροπόρος, είναι μάνατζερ πτήσεων. Αν ήταν μόνο αεροπόρος θα μπορούσαν οι πτέραρχοι να τα καταφέρουν μιά χαρά.
Οι διεθνείς πρακτικές σήμερα επιβάλλουν στον κυβερνήτη και στους εκκολαπτόμενους κυβερνήτες, να κάνει το ζογκλέρ, με τρείς μπάλες. Μία μεγάλη που την λένε "ασφάλεια πτήσεων" και άλλες δύο πιό μικρές αλλά αρκετά σημαντικές. Την μία την λένε "οικονομία" (σε καύσιμα, χρόνο κλπ) και την άλλη "άνεση".

Αν τις μπάλες αυτές τις κοιτάξεις μία-μία σε συνάρτηση με έναν πτέραρχο, θα ανακαλύψεις τα εξής.

Η φράση "ασφάλεια πτήσεων" του είναι πολύ οικεία. Αφενός σε όλες τις μοίρες που υπηρέτησε υπήρχε τέτοιο γραφείο. Επίσης, σε κάθε πρωινό briefing, ο μοίραρχος τους έλεγε αυστηρά "Να προσέχετε ρε ! Το νού σας και όχι χαζομάρες και μαγκιές". Επίσης βλέπανε και πολλά βίντεο και παρουσιάσεις από κάτι αμερικάνους, μιλάμε γιά ΤΟΝ ύπνο. Κάπου εκεί τελειώνει η ασφάλεια πτήσης σαν ιδέα και αρχίζει η καθημερινή ανάγκη για "επιβίωση", που αυτή μεταφράζεται στην ανάδειξη του χειριστή , στην ελίτ της μοίρας.

Μία μικρή παρένθεση αλλά πολύ σημαντική. Ο πτέραρχος, έζησε την στρατιωτική του καρριέρα, γνωρίζοντας "τι ψάρια πιάνει". Ξέρει ότι ήταν ο καλύτερος της μοίρας ή ότι ήταν λίγο πιό πάνω από την μέση ή ότι ήταν πάτος. Στην ΠΑ, και σε όλες τις αεροπορίες, υπάρχει αντικειμενικός τρόπος αξιολόγησης και "σκόρ". Αυτό επιτυγχάνεται με διάφορες ασκήσεις όπως βολές, βομβαρδισμοί και αερομαχίες. Η καθημερινή μάχη για τα ...σαγανάκια που συμπληρώνει τον πίνακα της μοίρας.
Στην Πολιτική αεροπορία, δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Ένας κυβερνήτης (ανάμεσα στους 100 μιάς εταιρείας) δεν ξέρει που ακριβώς βρίσκεται σε σύγκριση με τους άλλους. Δεν υπάρχει καμμία άσκηση "ακριβούς προσγειώσεως" ή "Οικονομικής προσεγγίσεως."
Τέλος παρένθεσης.

Σημαντική επίπτωση στην ικανότητας ασφαλούς πτήσεως, έχει το γεγονός ότι ο πτέραρχος υστερεί σημαντικά σε δύο τομείς. Αυτόν της επικοινωνίας με το άλλο μέλος του πληρώματος και αυτόν την ομαδικότητας που πρέπει να υπάρχει σε ένα σύγχρονο ασφαλές πιλοτήριο.

Οι δύο άλλες μπάλες ("οικονομία" (σε καύσιμα, χρόνο κλπ) και "άνεση"), είναι παντελώς άγνωστες λέξεις.

Κλείνοντας να πώ ότι είναι μεγάλο ψέμα ότι δεν μπορέι να εξελιχθεί (μιλάμε για την σήμερον ημέρα) σε έναν πολύ καλό κυβερνήτη, ένας πτέραρχος. Αρκεί μία και μόνο προυπόθεση. Να συνειδητοποιήσει ότι τα πράγματα στην πολιτική είναι τελείως αλλιώς και ότι είναι άσχετος και ότι πρέπει να προσπαθήσει πολύ να αποτινάξει τις παλίές του συνήθειες και μυαλά και ναπροσαρμοστεί στο καινούριο περιβάλλον. Όσο πιό πολλά πράγματα "κουβαλάει" μαζί του από την πολεμική, τόσο πιό δύσκολη η μετάλλαξη.

(υπάρχουν και σήμερα κυβερνήτες που αποκαλλούν τους συγκυβερνήτες "κύριε ανθυποσμηναγέ", τους εκπαιδευόμενους "κύριε δόκιμε", το operation της εταιρείας "επιχειρήσεων", τα γραφεία "μοίρα" και την πτήση "'έξοδο" !!!)
 
Αφου εανε τη διασπαση ο Χρηστος, ας εκφερω τις αποψεις μου εδω! ;)

1. Σιγουρα οι πιλοτοι της Π.Α. εχουν αλλη εκπαιδευση απ'οτι οι.. πολιτικοι συναδελφοι τους.
2. Αποδεχομαι οτι υπαρχουνε στραβοξυλα και στα 2 .. στρατοπεδα. Αλλιως δεν θα υπηρχανε και τοσα πολλα "πολιτικα" ατυχηματα που οφειλονταν αποδεδειγμενα στην ξεροκεφαλια του κυβερνητη!
3. Οι πιλοτοι της Π.Α. εχουνε μαθει να αντιδρουν διαφορετικα (πιο γρηγορα, αποφασιστικα, παιρνοντας το τακτικο πλεονεκτημα στο μερος τους, εχουνε μαθει να αντιλαμβανονται το περιβαλλον τους διαφορετικα τρισδιαστατα αποτι οι πολιτικοι πιλοτοι, και αυτο λογω της υψηλης ταχυτητας, κατι που δεν αφηνει πολλα περιθωρια αντιδρασης - με αλλα λογια, σε κατασταση εκτακτου αναγκης ο "πολεμικος" πιλοτος χρειαζεται χιλιοστα του δευτερολεπτου λιγοτερα αποτι ο πολιτικος συναδελφος, αλλα υπολογιζοντας τις ταχυτητες που συμβαινουνε, (οπως και το υψος) τοτε αυτα τα χιλιοστα δευτερολεπτου ισως σωσουνε πολλες ζωες.
4. Να υπενυμισω οτι η Π.Α. δεν εχει μονο F-16, M2000, A-7, F-4 etc, αλλα και C-130, C-27, Orion etc. Την διαφορα την ξερετε, απο τα μαχητικα? ;) :p
5. Well, σε τελικη αναλυση, βλεπω οτι υπαρχει καποια εχθρικοτητα, την οποια δεν καταλαβαινω. Καταλαβαινω οτι μιλαμε για 2 διαφορετικες επιχηρισιακες αντιληψεις, και εκπαιδευσεις, αλλα οπως και να εχει.. Προσωπικα εγω θα αισθανομουνα πιο ασφαλης σε ε εναν πρωην πιλοτο της ΠΑ, παρα σε εναν κατευθειαν ΑΤPLτζη! ;) (κανεις δεν ειναι τελειος.. ;))
 
makedonas":jlst1oa8 said:
3. Οι πιλοτοι της Π.Α. εχουνε μαθει να αντιδρουν διαφορετικα (πιο γρηγορα, αποφασιστικα, παιρνοντας το τακτικο πλεονεκτημα στο μερος τους, εχουνε μαθει να αντιλαμβανονται το περιβαλλον τους διαφορετικα τρισδιαστατα αποτι οι πολιτικοι πιλοτοι, και αυτο λογω της υψηλης ταχυτητας, κατι που δεν αφηνει πολλα περιθωρια αντιδρασης - με αλλα λογια, σε κατασταση εκτακτου αναγκης ο "πολεμικος" πιλοτος χρειαζεται χιλιοστα του δευτερολεπτου λιγοτερα αποτι ο πολιτικος συναδελφος, αλλα υπολογιζοντας τις ταχυτητες που συμβαινουνε, (οπως και το υψος) τοτε αυτα τα χιλιοστα δευτερολεπτου ισως σωσουνε πολλες ζωες.

Αν και τα ανέλυσε και ο gonso παραπάνω, εγώ δεν θεωρώ ότι η ασφάλεια στην Πολιτική Αεροπορία επέρχεται με τα αυξημένα αντανακλαστικά των κυβερνητών :rolleyes: , αλλά με την ικανότητα που πρέπει να έχουν ώστε να συνεργάζονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το πλήρως ελέγχομενο και αυστηρά κανονισμένο περιβάλλον μέσα στο οποίο δουλεύουν (εναέριος χώρος, πολιτικά αεροσκάφη, αεροπορικές εταιρείες). Την ικανότητα αυτή δεν πιστεύω πως την έχουν αποκτήσει οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας κατά την εκπαίδευση τους ή από την εμπειρία τους σε αυτήν.
 
Top