Καλοκαίρι 2022 - Disruptions στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Σωστά όλα αυτά που λέτε αλλά εγω επιμένω. Ποιος φορέας εποπτεύει κ μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα στις εταιρείες;! Αν όχι η ΑΠΑ σίγουρα τότε ο συνήγορος του Καταναλωτή. Δεν υπάρχει συναλλαγή με χρηματικό αντίτιμο που να μην καλύπτεται από κάπου
 
Θίγεις μεγάλο ζήτημα. Ευθύνη μεταφοράς των αποσκευών κλπ έχει η αεροπορική (αυτή θα κληθεί να πληρώσει τις αποζημιώσεις στους επιβάτες με καθυστερημένες ή/και χαμένες αποσκευές), που για οικονομικούς, πρακτικούς (και άλλους λόγους) το αναθέτει σε εταιρείες handling και μετά συνήθως απαιτεί να πληρώνει λίγα και να έχει βασιλική εξυπηρέτηση, που αναγκάζει τις εταιρείες handling να κακοπληρώνουν τους εργαζομένους που οδηγεί σε ελλείψεις προσωπικού κτλ. Να θυμίσουμε πως παλιά π.χ. η Aegean έκανε self-handling όχι μόνο σε ATH αλλά και σε αρκετά περιφερειακά αεροδρόμια. Ενδεχομένως, θα έπρεπε οι αεροπορικές να βάλουν το χέρι λίγο βαθύτερα στην τσέπη... Λύσεις υπάρχουν (η Icelandair έχει κρατήσει το ευφυές μέτρο (προφανώς επειδή αποδίδει) να φέρνει 2 υπαλλήλους στο AMS για να βοηθάνε στη φόρτωση, ενώ η KLM διαφημίζει στα social media τους υπαλλήλους γραφείου που κατέβηκαν στην πίστα να βοηθήσουν στο χάος - και φαντάζομαι, ε θα τους δίνει και κάτι παραπάνω).
Ωραία σύνοψη ;)
Αυτή η διαδικασία πάντως είναι ένας φαύλος κύκλος.
Οι handlers προσπαθούν να βγάλουν τα σπασμένα από το προσωπικό, με χαμηλές αμοιβές και ένα πακέτο συνθηκών πού δεν είναι ελκυστικό οπότε το ένα φέρνει το άλλο.
Με κάποιο τρόπο πρέπει να αλλάξει αυτή η κατάσταση και να μπει το χέρι στην τσέπη θα βοηθούσε. Λίγο με επενδύσεις για να χρειάζεται λιγότερο κόσμο, τουλάχιστον στο check-in και στα gates, ίσως με ενα CWA, κάπως να έρθει Λίγο στα ίσια.
Το self-handling της Α3 ήταν αποτελεσματικό από ότι Θυμάμαι. Ενδεχομένως πάλι, αν το είχαν κρατήσει, να εφάρμοζαν τις ίδιες πρακτικές με τούς contractors, οπότε πάλι το ίδιο θα γίνονταν. Από αυτούς που γνώριζα που "έφυγαν" μέσα σε μια νύχτα από το handling unit της Α3 για τον τωρινό contractor, τα χρήματά που τούς έδωσαν ήταν αρκετά χαμηλότερα. Οπότε πρακτικά το θέμα ήταν ποιος θα τους "σουτάρει", με όλο τον σεβασμό σε αυτούς που την πλήρωσαν. Κοινή συνισταμένη το unit cost πάντα.
 
Από τον χαμό που έγινε (και ίσως συνεχίζεται) συνοψίζω ορισμένα πράγματα:
1. Φαίνεται πως τα αφεντικά των αεροδρομίων/αεροπορικών/εταιρειών handling και συναφών είναι ανίκανοι για τις θέσεις που έχουν. Ενδεχομένως να είναι και ανόητοι, αλλά αυτό δεν το γνωρίζω.
2. Θα έπρεπε να είναι ήδη στα σπίτια τους. Κατά προτίμηση αφού λήξουν τις συνεργασίες με τις υπόλοιπες εταιρείες που συμμετείχαν στο χάος (εκατέρωθεν). Με λίγα λόγια να ξαναανακατέψουν την τράπουλα.
3. Αν θέλουν συμβουλές διοίκησης, να ρωτήσουν τους CEO των εταιρειών παραγωγής εμβολίων.
4. Επειδή το 3 το κόβω δύσκολο, μπορούν να ρωτήσουν τον καφετζή της γειτονιάς τους για θέματα διοίκησης, κάτι θα πάρουν (και δεν εννοώ δωρεάν τον ένα φρέντο στους δύο).
5. Μερικές αεροπορικές ΔΕΝ θα έλειπαν σε κανέναν, αν ερχόταν το πλήρωμα του χρόνου.
6. Αν οι πρόεδροι, πρωθυπουργοί, καγκελάριοι και λοιποί δεν ήταν κότες, θα ζητούσαν πίσω τα χρήματα (μας) που έδωσαν ως στήριξη στις αεροπορικές.
7. Το 6 θα έφερνε μαζί και το 5 και κατ' επέκταση το 2.
8. Κάτι έκαναν σωστά οι ultra low-cost και οι δικές μας, οι υπόλοιποι δεν αναρωτιούνται τι, γιατί είναι αυθεντίες (αν ρωτήσεις τους ίδιους) ή ισχύει η τελευταία πρόταση από το 1.
 
Οικογενειακό πρόσωπο πέταξε την Κυριακή SKG - LTN με Wizzair. Όλα καλά μέχρι την προσγείωση. Καθυστέρηση 30 λεπτών για να ανοίξει η πόρτα του αεροσκάφους και οι αποσκευές παραδόθηκαν μετά από.... 4 ώρες!
 
Μετά απο τρια χρόνια θα ξεκινήσω τα ταξίδια ευρωπη για δουλεια συνεδρια κτλπ. Στις 15-18 Σεπ πρέπει να παω Κοπενγχαγη. Οι απευθειας της aegean ειναι φωτια και λαβρα και βρισκω με Lufthansa group αλλα μεσω MUC ZIE VIE, Nα τολμησω μετεπιβιβαση ή δεν θα φτασω ποτέ?
 
Μη δώσεις βαλίτσα και να είσαι ετοιμος για last minute αλλαγές (που μπορεί να σου δώσουν και 400 ευρω αποζημίωση) και θα εισαι μια χαρά. We have all been there.
 
Αφού πετάω τακτικά με τέτοιες ανταποκρίσεις (από Θεσσαλονίκη δεν έχεις και άλλη επιλογή):

Προσωπικά, εντός τις LH Group, τις λιγότερες ακυρώσεις τις έχω με την OS, μετά LX, και τις περισσότερες με LH (ιδιαίτερα στο BRU-MUC και BRU-FRA). Αλλά μάλλον εξαρτάται και από τα δρομολόγια.

Παρόμοια και με τις καθυστερήσεις. Αν και μέχρι τώρα είχα πολύ λίγες misconnections, παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχω πολύ χρόνο μετεπιβίβασης (από 25 λεπτά στη Βιέννη μέχρι το πολύ 1 ώρα), αφού είναι πολύ πιθανό η ανταπόκριση να έχει ακόμα περισσότερη καθυστέρηση.

Και για μελλοντικές ακυρώσεις: Σεπτέμβριο δεν νομίζω ότι θα έχει και πολλές άλλες, τις περισσότερες τις έχουν ήδη κάνει. Και γενικά η κατάσταση έγινε κάπως καλύτερη, δεν είναι πια όπως τον Ιούνιο και Ιούλιο που ακύρωσαν συχνά ακόμα και 2-3 μέρες πριν από την πτήση και οι μη ακυρωμένες πτήσεις ήτανε όλες overbooked.

Τέλος πάντων: μέχρι τώρα πάντα έφτασα. Βέβαια, βαλίτσες δεν έδωσα, καλύτερο να το αποφύγεις, γιατί εκεί υπάρχει πρόβλημα παντού.
 
Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Έξι μήνες μετά τα πρώτα σημάδια του χάους που θα ακολουθούσε, ο CEO του Σκίπολ παραιτήθηκε. Είχε προηγηθεί η επιστροφή των ατελείωτων ουρών αυτή τη βδομάδα, με το αεροδρόμιο να μετατρέπεται σε κολαστήριο και για άλλη μια φορά να ζητάει από τις εταιρείες να ακυρώσουν πτήσεις τελευταία στιγμή.

Πρακτικά, έληξε το μπόνους 5.25 ευρώ/ώρα που έπαιρναν οι εργαζόμενοι στο security και αυτοί άρχισαν να αναζητούν άλλες θέσεις εργασίας. Τα συνδικάτα (βάσει του παραπάνω άρθρου) ζητάνε τα εξής (ε, δεν τους λες και παράλογους) "They want the airport to take control of operations, instead of continuing to outsource it to security companies, temp agencies, and self-employed workers. They also want the airport to make scheduling more consistent, with workers offered a full eight-hour shift for each day they work, instead of being brought in to plug gaps".

Να θυμίσουμε πως παρόλο το χάος το Σκίπολ, είχε κέρδη 65 μύρια στο εξάμηνο του 2022.
 
Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Έξι μήνες μετά τα πρώτα σημάδια του χάους που θα ακολουθούσε, ο CEO του Σκίπολ παραιτήθηκε.
Υποψιάζομαι ότι θα ήθελε να παραιτηθεί νωρίτερα, αλλά προφανώς οι επόμενοι υποψήφιοι για τη θέση θα ήταν ακόμα χειρότεροι και προτίμησε να μείνει μέχρι το τέλος της high season. Ακόμα ψάχνουν αντικαταστάτη, οι θαρραλέοι μάλλον είναι ελάχιστοι... :doubt:
Θα μπορούσαν να ρωτήσουν το Ζελένσκι, όποιον και να τους στείλει θα τους οργανώσει καλύτερα. :mrgreen:
 
Επί του παρόντος παραμένει μέχρι να βρεθεί αντικαταστάτης. Η παραίτηση ήρθε την ίδια μέρα που το αεροδρόμιο ζήτησε από τις εταιρείες να μειώσουν περαιτέρω 18% (σχεδόν 1/5 δηλαδή έξτρα από τις προηγούμενες μειώσεις) το πρόγραμμα Οκτωβρίου! Φυσικά κανείς (νοήμων) δεν περιμένει λύση άμεσα ακόμα και αν βρεθεί ο τέλειος αντικαταστάτης. Αλλά αυτό είναι και μέρος της κριτικής και του προβλήματος: Οι λύσεις που έπεσαν στο τραπέζι απόταν ξεκίνησε το χάος δεν προσέφεραν λύση στο δομικό πρόβλημα αλλά μόνο πασαλείμματα.
 
Top