Είναι εντελώς απίθανο ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο ήταν η κεραία του ILS να κατασκευάστηκε εκτός προδιαγραφών. Τα διεθνή αεροδρόμια ακολουθούν συγκεκριμένους παγκόσμιους κανόνες και εγκρίνονται από τον ICAO. Συνεπώς, καλώς η κακώς, η κατασκευή ήταν νόμιμη.
Πάμε στα πτητικά.
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι από απλό (όχι διπλό) bird strike μπορεί ένα NG να χάσει εντελώς τα υδραυλικά του. Αλλά ακόμα κι αν τα έχασε, το 737 έχει μηχανισμό με χειρολαβές και τριπλό συρματόσχοινο, προσβάσιμο από καθιστό πιλότο, που κατεβάζει το σύστημα προσγείωσης. Ακόμα κι αν στο πιλοτήριο γινόταν χαμός από προειδοποιητικά σήματα, χρόνος δεν υπάρχει, όλα δείχνουν χαμένα, όταν πας να προσγειωθείς κάποιος πρέπει να σκεφτεί ότι πρέπει να κατεβεί το Σ/Π. Για κάτι τέτοια εκπαιδεύονται.
Το γιατί κατέβηκαν με clean configuration εξαρτάται από την πρόθεσή τους. Αν πήγαιναν όντως για προσγείωση με clean configuration, τότε ή πρέπει να είχαν χαλάσει τα πάντα (δύσκολο) ή αυτοί να χάθηκαν μέσα στην έκτακτη ανάγκη και να έκαναν αποτυχημένο low pass ή αποτυχημένο go around. Λογικά εδώ θα απαντήσουν τα CVR και FDR.
Διαβάζω ότι από το bird strike μέχρι την προσγείωση πέρασαν 4 λεπτά. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι αρκετός χρόνος για να στρωθεί ο διάδρομος με αφρό, άσε που ο αφρός προλαμβάνει πυρκαγιά, δεν επιβραδύνει το belly landing, δεν θα βοηθούσε σε τίποτα. Αλλά 4 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για ένα εκπαιδευμένο πλήρωμα να αξιολογήσει την κατάσταση και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, πάντα εφόσον έχει έναν κινητήρα σε λειτουργία.
Ναι, τις απαντήσεις θα τις δώσει η διερεύνηση, αλλά κι εμείς χομπίστες της αεροπορίας είμαστε σε αεροπορικό φόρουμ. Τι θέλουν μερικοί να κάνουμε; Να ανοίγουμε νήμα σε κάθε συντριβή και να το κλειδώνουμε για 2 χρόνια μέχρι να βγει το πόρισμα; Ή με αφορμή το ατύχημα να συζητάμε τεχνικά και διαδικασίες σε σχέση με το χόμπι μας μαθαίνοντας και πράγματα στην πορεία;