Jeju Αir B737-8 belly landing crash in Muan South Korea

Κύριοι δεν υπάρχει λόγος να εκθέτουμε τις χίλιες δυό απόψεις και ικασίες μας (όπως κάνουν 2-3 καραγκιόζηδες- πάντα οι ίδιοι- που εμφανίζονται στα MME και εκφράζουν αοριστίες) χωρίς να έχουμε βασικά δεδομένα τα οποία προκύπτουν από τα Flight Recorders. Υπομονή !!!!
 
Έτσι κι αλλιώς μόνον οι επίσημοι διερευνητές έχουν τα πραγματικά στοιχεία στα χέρια τους. Μόνο που το τελικό πόρισμα κάνει 1 με 2 χρόνια συνήθως μέχρι να εκδοθεί.
Εμείς μόνον τις απόψεις μας και εικασίες μπορούμε να κάνουμε. Και γιαυτό είναι και το φόρουμ.
Εννοείται πως κάποιες από τις απόψεις μπορεί να απέχουν από την πραγματικότητα. Είναι χρήσιμες όταν έχουν κάποια λογική.
Ακόμη και όταν εκφράζουν τους φόβους μας. Μας βοηθάει να γίνουμε εμείς καλύτεροι.
Έτσι κι αλλιώς όσο και αν θα θέλαμε, δεν μπορούμε να ανατρέψουμε αυτά που έχουν ήδη γίνει. Χρήσιμο είναι να αποτρέπουμε πιθανούς κινδύνους στο μέλλον. Και πολύ περισσότερο στους χώρους που έχει ο καθένας μας επιρροή. Οι φοβίες, όταν έχουν λογική, αυτό εξυπηρετούν.
 
Εδώ φαίνεται ότι το πλήρωμα είχε τον έλεγχο του 737 στην προσγείωση αλλά είναι ξεκάθαρο ότι άργησε πολύ να πιάσει διάδρομο, περίπου στο μισό του διαδρόμου.
 
Για το ILS ανάχωμα: Πολύ κοντά και πίσω του διακρίνεται τσιμεντένιος τοίχος που οριοθετεί το αεροδρόμειο. Θα μπορούσε να μην υπάρχει? Πόσος χώρος πρεπει να υπάρχει ελεύθερος στην νοητή επέκταση του διαδρόμου ώστε να μπορεί να σταματήσει έαν αεροσκάφος που "σέρνεται"?

Μη έχωντας L/G κάτω, μειώνεται η απόσταση χορδής φτερού - εδάφους. Άραγε το αυξημένο ground effect εμπόδισε το α/φος να "πιάσει" νωρίτερα στον διάδρομο? Οπότε και μισός διάδρομος "χάθηκε"
 
Διάβασα κάπου ότι η κατασκευή για το ILS είναι έτσι λόγω των τυφώνων για να μη καταστρέφεται συνέχεια και θέλει επισκευή...

Πάντως και σε αυτό το βίντεο, φαίνεται να λειτουργεί ο κινητήρας 2, αυτός που σε άλλα βίντεο φαίνεται να έφαγε το bird strike.

Ότι και να έγινε το αεροπλάνο φαίνεται να ελέγχεται, από το πόσο smooth κατεβαίνει, μέχρι και central line. Σαν να κάνει υπερβολικό low pass σε air show φαίνεται.
Η απορία μου είναι γιατί συνέχισαν έτσι; Τι μπορεί να πήγε τόσο χάλια και να μη κατέβασαν landing gear; Γιατί δε περίμεναν για αφρό; Γιατί δε πήγαν σε hold να δουν το πρόβλημα; Γιατί ενώ υπάρχει τοίχος που φαντάζομαι θα είναι στoυς χάρτες συνέχισαν με αυτή τη κατεύθυνση. Γιατί ακόμη και με αυτό το configuration αφού τους έφυγε αρκετή απόσταση συνέχισαν; Τι μπορεί να πήγε τόσο στραβά και να έπρεπε να το κατεβάσουν με τη μια σε αυτές τις συνθήκες; Γιατί το αεροπλάνο όπως ερχόταν για προσέγγιση απλά έφυγε και γύρισε από την αντίθετη πλευρά...

Παίζει να υπάρχει πουθενά recorded ATC?
 
Δεν αναφέρεται σε κανένα χάρτη το εμπόδιο και δεν πιστεύω ότι υπάρχει λόγος, απο την άποψη ότι δεν έιναι flight hazard... άσχετα με τι έγινε...

ATC recording για Κορέα δεν ξέρω αν υπάρχει με τα θέματα που έχουν εκει μπορείς να απαγορεύεται. Τo CVR και FDR θα δώσουν τις απαντήσεις....
 
Η απορία μου είναι γιατί συνέχισαν έτσι; Τι μπορεί να πήγε τόσο χάλια και να μη κατέβασαν landing gear; Γιατί δε περίμεναν για αφρό; Γιατί δε πήγαν σε hold να δουν το πρόβλημα;
Τι μπορεί να πήγε τόσο στραβά και να έπρεπε να το κατεβάσουν με τη μια σε αυτές τις συνθήκες; Γιατί το αεροπλάνο όπως ερχόταν για προσέγγιση απλά έφυγε και γύρισε από την αντίθετη πλευρά...
Πιθανόν η αιτία για όλα αυτά να είναι η ίδια: Ίσως είχαν την αίσθηση (αληθινή η ψεύτικη δεν το γνωρίζουμε) ότι έπρεπε να κατέβουν αμεσα, χωρίς χρονοτριβή. Μια θεωρία που παίζει είναι ότι από λάθος έσβησαν τον νο.1 και μετά ο νο.2 (που είχε ήδη φάει το πτηνό) δεν έδινε την ισχύ που περίμεναν. Μια άλλη θεωρία είναι ότι και οι δύο κινητήρες έφαγαν πτηνά.
Γιατί ενώ υπάρχει τοίχος που φαντάζομαι θα είναι στoυς χάρτες συνέχισαν με αυτή τη κατεύθυνση.
Από τη στιγμή που το κάρφωσαν στον διάδρομο χωρίς τροχούς, δεν μπορούσαν να κάνουν και πολλά. Το πηδάλιο αλλάζει κατεύθυνση μόνο εφόσον υπάρχει ρινιαίος τροχός. Μια άλλη ερώτηση, δική μου, είναι γιατί δεν είδαμε καν σπόιλερ. Προφανώς δεν ήταν armed και δεν τα ανέβασαν manually, φαντάζομαι.
Γιατί ακόμη και με αυτό το configuration αφού τους έφυγε αρκετή απόσταση συνέχισαν;
Με τόση βιασύνη να κατέβουν, προφανώς δεν είχαν σκοπό να κάνουν κάτι άλλο. Αλλά ακόμα κι αν ήθελαν, τι θα μπορούσαν να κάνουν; Go around με μια μηχανή αφού είχαν ξύσει ένα χιλιόμετρο (στυλ ΡΙΑ στο Καράτσι); Ίσως κι αυτό να το προσπάθησαν, ποιος ξέρει.

Για κάποιο λόγο τώρα θυμήθηκα και το Tupolev της Malev στη Θεσσαλονίκη.Αλλα εκεί μιλάμε για τέρας, κι από τη θάλασσα παίζει να ξαναανέβαινε!
 
Είναι εντελώς απίθανο ο τσιμεντένιος τοίχος πάνω στον οποίο ήταν η κεραία του ILS να κατασκευάστηκε εκτός προδιαγραφών. Τα διεθνή αεροδρόμια ακολουθούν συγκεκριμένους παγκόσμιους κανόνες και εγκρίνονται από τον ICAO. Συνεπώς, καλώς η κακώς, η κατασκευή ήταν νόμιμη.

Πάμε στα πτητικά.
Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι από απλό (όχι διπλό) bird strike μπορεί ένα NG να χάσει εντελώς τα υδραυλικά του. Αλλά ακόμα κι αν τα έχασε, το 737 έχει μηχανισμό με χειρολαβές και τριπλό συρματόσχοινο, προσβάσιμο από καθιστό πιλότο, που κατεβάζει το σύστημα προσγείωσης. Ακόμα κι αν στο πιλοτήριο γινόταν χαμός από προειδοποιητικά σήματα, χρόνος δεν υπάρχει, όλα δείχνουν χαμένα, όταν πας να προσγειωθείς κάποιος πρέπει να σκεφτεί ότι πρέπει να κατεβεί το Σ/Π. Για κάτι τέτοια εκπαιδεύονται.

Το γιατί κατέβηκαν με clean configuration εξαρτάται από την πρόθεσή τους. Αν πήγαιναν όντως για προσγείωση με clean configuration, τότε ή πρέπει να είχαν χαλάσει τα πάντα (δύσκολο) ή αυτοί να χάθηκαν μέσα στην έκτακτη ανάγκη και να έκαναν αποτυχημένο low pass ή αποτυχημένο go around. Λογικά εδώ θα απαντήσουν τα CVR και FDR.

Διαβάζω ότι από το bird strike μέχρι την προσγείωση πέρασαν 4 λεπτά. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι αρκετός χρόνος για να στρωθεί ο διάδρομος με αφρό, άσε που ο αφρός προλαμβάνει πυρκαγιά, δεν επιβραδύνει το belly landing, δεν θα βοηθούσε σε τίποτα. Αλλά 4 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για ένα εκπαιδευμένο πλήρωμα να αξιολογήσει την κατάσταση και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, πάντα εφόσον έχει έναν κινητήρα σε λειτουργία.

Ναι, τις απαντήσεις θα τις δώσει η διερεύνηση, αλλά κι εμείς χομπίστες της αεροπορίας είμαστε σε αεροπορικό φόρουμ. Τι θέλουν μερικοί να κάνουμε; Να ανοίγουμε νήμα σε κάθε συντριβή και να το κλειδώνουμε για 2 χρόνια μέχρι να βγει το πόρισμα; Ή με αφορμή το ατύχημα να συζητάμε τεχνικά και διαδικασίες σε σχέση με το χόμπι μας μαθαίνοντας και πράγματα στην πορεία;
 
Εγώ αυτό που βλέπω είναι μια άψογη προσγείωση χωρίς τροχούς φυσικά δεν γνωρίζουμε αν ακούμπησε στα μισά του διαδρόμου η περίπου στην αρχή δεν είναι δυνατόν να μην αξιολογησαν την κατάσταση λογικά δεν είχαν τίποτα από εφεδρικα συστήματα τώρα πως και γιατί θα τα δείξει η έρευνα αυτό με τον τοίχο δεν έπρεπε να υπάρχει τέλος
 
Top