Jeju Αir B737-8 belly landing crash in Muan South Korea

Όντως εντύπωση προκαλεί ο τοίχος στο τέλος του διαδρόμου
 
Καταρχάς δηλώνω ότι ουδεμία επαγγελματική σχέση έχω με το χώρο, πολλώ δε μάλλον ειδικού επί αναλύσεων αεροπορικών ατυχημάτων και/ή δυστυχημάτων, παρά μόνο του απλού fan και frequent flyer, χάριν της επαγγελματικής μου ιδιότητας. Άκουγα λοιπόν σήμερα στον τηλεοπτικό σταθμό Αλφα τον κ. Παντελή Φραγκούλη τ. πιλότο Ελικοπτέρων - γνωστό Μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων κλπ από εποχής αείμνηστου Προέδρου Τσολάκη ( αν ενθυμούμαι καλά) - του οποίου οι αναλύσεις εκτιμώ ότι ήταν μπούρδες σε ο, τι αφορούσε τις συνθήκες προσγείωσης του Β737 στον “αεροδιάδρομο” του Muan
 
Ο τοίχος αυτός, αν δεν κάνω λάθος από αυτό που βλέπω στο Google maps και με κάθε επιφύλαξη είναι περίφραξη με τσιμεντολιθους. Στην Ν. Κορέα είναι συχνή η απόκρυψη στόχων για ευνόητους λογους. Το αεροσκάφος φαίνεται ότι τον σπάει με το ρύγχος αλλά όταν φτάνει στις δεξαμενές στα φτερά σημειώνεται η έκρηξη.

Κατά τα άλλα υπάρχουν πολλά ερωτήματα όντως, καταλαβαίνω ότι τα πυροσβεστικά δεν πρόλαβαν να απλώσουν αφρό, το αεροδρόμιο είναι διεθνές και υπερσύγχρονο (του 2007) και φαντάζομαι αυτα υπήρχαν. Επίσης φαίνεται ότι οι πιλότοι βρέθηκαν με αυτή την ταχύτητα χωρίς εναλλακτική πχ να αδειάσουν οσο μπορουν τις δεξαμενές (που ίσως ήταν και μοιραίο) ή να περιμένουν για επίστρωση αφρού, go around κλπ.

Επίσης διάβασα την άποψη ότι ήταν απόπειρα low pass για να αναγνωρίσουν οι πιλότοι οπτικά τον διάδρομο πριν απο αναγκαστική προσγείωσή, που ίσως εξηγεί και την υψηλή ταχύτητα.

Κρίμα για αυτούς τους ανθρώπους.
 
Last edited:
Στο σημείο του τοίχου είναι η ILS localizer κεραία που για κάποιο λόγο την έχουν τοποθετήσει πάνω σε αυτόν τον αυτοσχέδιο τοίχο. Street View-Ansicht von „Flughafen Muan“ · Google Maps
Τρελό φάουλ ασφαλείας μετά το τέλος του διαδρόμου...
 
Θα βγω off-topic αλλά για ακόμα μια φορά θα αναφερθώ στην αθλιότητα των ελληνικών ΜΜΕ, που δεν έχουν ούτε τη στοιχειώδη ευαισθησία να κόψουν το τέλος του βίντεο ή έστω να προειδοποιήσουν για τη σκληρότητα των εικόνων. Το BBC τουλάχιστον έκανε και τα δύο.
Όπως είχα πει και παλιότερα, οι bloggers και vloggers που δραστηριοποιούνται στα ελληνικά ΜΜΕ, αλλά σε καμία περίπτωση δημοσιογράφοι, αναζητούν τα κλικ, ακόμα κι αν δείξουν τη στιγμή που πεθαίνουν 179 άνθρωποι. Ντροπή τους.
 
Ερώτημα για τους επαγγελματίες: δεδομένου ότι για οποιονδήποτε λόγο δεν υπήρχαν landing gear, flaps, spoilers etc., δεν θα ήταν λογικό να προσπαθήσεις να κατεβάσεις το μπροστινό μέρος του αεροσκάφους αφού κανεις touch down ώστε α) να έχεις παραπάνω επιφάνεια τριβής, β) να μειώσεις την άνωση που λαμβάνεις από τη γωνία των φτερών, γ) να δημιουργήσεις πίεση προς το έδαφος που θα μεγεθύνει την τριβή «ανά τετραγωνικό εκατοστό» και ως εκ τούτου την πέδηση; (Εάν βέβαια έχεις αρκετό έλεγχο για να το κάνεις αυτό - αν και το vertical control φαινόταν νορμαλ στο βιντεο)
 
Στο σημείο του τοίχου είναι η ILS localizer κεραία που για κάποιο λόγο την έχουν τοποθετήσει πάνω σε αυτόν τον αυτοσχέδιο τοίχο. Street View-Ansicht von „Flughafen Muan“ · Google Maps
Τρελό φάουλ ασφαλείας μετά το τέλος του διαδρόμου...
Πράγματι το επισημαίνει κ ένας πιλότος στην λεπτομερή ανάλυση που κάνει για το δυστύχημα όπως επίσης σημειώνει την πλήρη απουσία ενδείξεων οτι έγινε έστω προσπάθεια για manual κατέβασμα των τροχών.
 
Μια μερα νωριτερα το ιδιο αεροσκαφος ειχε κανει squawk 7700 για tec. Καπου ειχα δει το screen απο το FR24. Και ειχε αναφερθει οτι ηταν προβλημα με τα υδραυλικα. Οποτε υπαρχει νεο ερωτημα: Ελεγχθηκε το αεροσκαφος, αν οχι γιατι; Αν ναι, τι ελεγχος ηταν αυτος ωστε το προηγουμενο προβλημα να εμφανιστει τοσο αμεσα, και εν τελει, ποιος και γιατι εδωσε το ΟΚ να ξαναπεταξει μετα το τελευταιο προβλημα; Βεβαια ολοι περιμενουμε το report, που σιγουρα θ'αργησει.. Να αναπαυτουν οι ψυχες των θυματων.. Για την αλητεια των ελληνικων ΜΜΕ δεν μπαινω καν στον κοπο να σχολιασω...
 
Νομίζω ότι κάπου χάνουμε τη σειρά των σκέψεων εδώ.

Για παράδειγμα, η αναφορά στα υδραυλικά δείχνει να συνδέεται (Στέφο, δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στο δικό σου μήνυμα, το σχόλιό μου είναι γενικότερο) με το ότι το L/G δεν ήταν κατεβασμένο. Ακόμα κι αν υποθέσουμε ότι το α/φ είχε χάσει όλα τα υδραυλικά του (πράγμα που τα δεδομένα που έχουμε δεν υποστηρίζουν):

If hydraulic system A pressure is lost, the manual extension system provides another means of landing gear extension. Manual gear releases on the flight deck are used to release uplocks that allow the gear to free–fall to the down and locked position. The forces that pull the gear down are gravity and air loads.

Όπως είπα και σε προηγούμενο μήνυμά μου (με το ίδιο disclaimer ότι κάνουμε εικασίες με λειψά δεδομένα), η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι το α/φ ήταν σε clean configuration επειδή έτσι το έθεσε το πλήρωμα – είτε από λάθος/παράλειψη είτε ηθελημένα.
 
Όπως ανέφερε ο Στέφος πιο πριν το συγκεκριμενο αεροσκαφος εξεπεμψε squawk 7700 στις 27/12 και ήταν ο λογος που η πτηση 7C8135 / JJA8135 απο Jeju για Beijing εγινε diverted για Seoul.

Mε βαση την South Korea’s EKN (Energy Economic News) , ο λογος της εκτροπης δεν οφείλονταν σε τεχνικό αλλα σε ιατρικό ζήτημα καθώς ενας επιβατης έχασε τις αισθήσεις του αφού πρώτα διαμαρτυρήθηκε για πονοκέφαλο και πονο στο στηθος.
1735550337682.png
Αργα ή γρήγορα τα κουτιά θα "μιλησουν" και θα μάθουμε τα αίτια του τραγικού συμβάντος .


Fact Check: Did The Jeju Air Plane Make A Mechanical Emergency Landing The Day Before Its Crash?
 
Top