Αγαπητά μέλη,
Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει αλλάξει άρδην πολλά επαγγέλματα. Στο φωτογράφο πας πλέον μόνο για ρετουσάρισμα, γάμους, βαφτίσεις κλπ. Δεν πας για να εμφανίσεις και να τυπώσεις ένα ολόκληρο καρούλι φιλμ. Πας για να τυπώσεις εκείνες τις λίγες που σου αρέσουν από μία κάρτα μνήμης. Ενίοτε δεν τυπώνεις και ποτέ: η ψηφιακή κορνίζα είναι θαυματουργή.
Το παράνομο κατέβασμα και τα torrents έπληξαν δισκοπωλεία και δισκογραφικές. Η αδυναμία εφαρμογής ελέγχου και επιβολής προστίμων από τους αρμόδιους φορείς, έστειλε στην ανεργία εργαζομένους. Τα νόμιμα διαδικτυακά καταστήματα τύπου iTunes και η πολιτική κατεβάσματος "με το κομμάτι", έπληξαν κυρίως τα δισκοπωλεία και τις δισκογραφικές, οι οποίες αναγκάστηκαν να πουλάνε μέρος και όχι ολόκληρο το δίσκο.
Τα παράνομα torrents και τα νόμιμα VOD της IPTV, έπληξαν τα Video Clubs.
Οι εταιρείες κινητής δεν κερδίζουν μόνο από τους συνδρομητές τους, αλλά και από τις κλήσεις άλλων δικτύων που "τερματίζουν" στο δικό τους δίκτυο. Τα "απεριόριστα" προγράμματα των εταιριών κινητής, έφεραν μεγάλο πλήγμα στα "εύκολα" έσοδά τους από τις ληστρικές τιμές ακόμα και για κλήσεις εντός του ίδιου δικτύου, μέχρι την αλλαγή των αγοραστικών συνηθειών των πελατών τους. Εν παραδείγματι, "αναγκάζομαι" να μείνω σε ένα δίκτυο λόγω του ότι και τα άτομα με τα οποία συνομιλώ περισσότερο είναι και αυτά στο ίδιο δίκτυο. Πριν τα "απεριόριστα" αυτό δε με ενδιέφερε.
Οι έλληνες ασφαλιστές ξεσηκώθηκαν πρόσφατα, εναντίον της Interamerican, όταν η τελευταία λανσάρισε το anytime online, παρακάμπτοντας τους ίδιους. Στη συνέχεια τους έδωσε τη δυνατότητα να συνάπτουν και εκείνοι συμβόλαια στις ίδιες τιμές, με κέρδος €5 ανά συμβόλαιο. Σκεφτείτε ότι μέχρι πρόσφατα, οι προμήθειες των ασφαλιστών μπορούσαν να είναι μέχρι και 50% των ασφαλίστρων.
Τα ιντερνετικά γραφεία και οι ιστοσελίδες των αεροπορικών εταιρειών επέφεραν το πλήγμα στα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία. Τα διαδικτυακά γραφεία επιδοτούνται με bonus από το σύστημα κρατήσεων (GDS) που έχουν. To GDS τα παίρνει "χοντρά" από την αεροπορική εταιρεία και επιστρέφει ένα 15-25% στον πράκτορα ως bonus. Με κρατήσεις θέσεων που ξεπερνούν τις δεκάδες χιλιάδες ανά μήνα, το γραφείο μπορεί να επιδοτείται από το σύστημα μέχρι και με €1,50 για κάθε θέση ανά πτήση που κλείνει, συνεπώς το κέρδος του δεν βρίσκεται μόνο στο service fee ή το 1% προμήθεια της αεροπορικής εταιρείας. Το κέρδος βρίσκεται στον όγκο διακινούμενων επιβατών. Επίσης, τα μεγάλα διαδικτυακά γραφεία, μπορούν να "εκβιάζουν" τις αεροπορικές εταιρείες, πετυχαίνοντας χαμηλότερους ad-hoc ναύλους, που δεν έχει ούτε η ίδια η αεροπορική εταιρεία. Το σύστημα μοιάζει λίγο με τα "προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας" των supermarkets: ο προμηθευτής κάνει undercutting προκειμένου να καταφέρει να πουλήσει θέσεις. Έτσι κι αλλιώς το όλο σύστημα είναι ένα supermarket εισιτηρίων.
Τα παραδοσιακά γραφεία -κατά τη γνώμη μου- έμειναν για να εξυπηρετούν α) όσους ήθελαν κάτι ψαγμένο, που δεν έβρισκαν στο ίντερνετ (Ασυνόδευτο παιδία από Αθήνα-Ουλάν Μπατόρ, μέσω Καράκας), β) όσους φοβούνται το ίντερνετ και τη χρήση της κάρτας τους γ) όσους δεν έχουν κάρτα δ) όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το ίντερνετ ε) όσους δεν ενδιαφέρονται για τα €10-20 διαφορά, στ) όσους έχουν εμπιστοσύνη στο ταξιδιωτικό γραφείο ζ) τις εταιρείες που θέλουν να παίρνουν εισιτήρια επί πιστώσει -και να ρίξουν και κανένα "φέσι" ή καμιά ακάλυπτη επιταγή για ενθύμιο και να πάνε σε κανένα άλλο γραφείο.
Η γνώμη μου: κλείστε από όπου πιστεύετε ότι θα κάνετε καλύτερα τη δουλειά σας, όχι εκεί που θα βρείτε πιο φθηνά. Αν κάτι πάει στραβά, άλλη εξυπηρέτηση θα έχετε από ένα γραφείο που διαχειρίζεται 2000 κρατήσεις την εβδομάδα, άλλη εξυπηρέτηση θα έχετε από το call center της εταιρείας σας, η οποία έχει άμεση πρόσβαση στα τελευταία δεδομένα και άλλη εξυπηρέτηση θα έχετε όταν το γραφείο σας έχει μικρότερη πελατειακή βάση και -ενδεχομένως- περισσότερο χρόνο για εσάς.