Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων (Fraport Greece)

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.

SARIDAKIS VASILIS

First-Class-Member
Εγγραφή
29/04/2004
Μηνύματα
822
Likes
0
Περιοχή
Thessaloniki-Drama
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGKV
YAHOO
vasilisminoan7@yahoo.com
Δεν είχα ακούσει κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα
Πως το βλέπετε θετικό η αρνητικό ?

Σε ιδιώτες τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας

Εξελίξεις δρομολογεί η σύσταση επιτροπής για τις ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου με τον Ιδιωτικό Τομέα) στο υπουργείο Μεταφορών, καθώς προωθείται σχέδιο μερικής ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων της χώρας.

Το υπουργείο Μεταφορών επιθυμεί την είσοδο ιδιωτών επενδυτών σε αρκετά αεροδρόμια της χώρας, με στόχο ιδιώτες να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό τους, ενώ παράλληλα θα έχουν και την εκμετάλλευση τους για σημαντικό χρονικό διάστημα.

Απο το capital.gr
:arrow: http://www.capital.gr/news.asp?Details=437887
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ουσιαστικά εννοούμε πως μόνο τα "φιλέτα" των περιφερειακών αεροδρομίων θα περάσουν σε ιδιώτες όπως είναι φυσικό. Προσωπικά είμαι ενάντια σε μια τέτοια κίνηση. Θα ήθελα όλα τα αεροδρόμια να είναι υπό κρατικό έλεγχο, μιας και μιλάμε για εξαιρετικά σημαντικές υποδομές για ένα κράτος. Επειδή ωστόσο γνωρίζω σε ποια χώρα ζω :wall: και τι πρόκειται να συμβεί :evil: η επιθυμία μου θα παραμείνει μόνο... επιθυμία!
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Εχοντας πλέον πολυετή εμπειρία στο πώς λειτουργεί το Ελληνικό Δημόσιο (κρύβονται τα χρόνια ??? 8) 8) 8) 8) ) δεν τίθεται θέμα.
Ιδιωτικοποίηση των ΠΑΝΤΩΝ.......
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Ανανέωση του thread λόγω επικαιρότητας :D

Την τελική του μορφή θα λάβει την Πέμπτη κατά την διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου το φετινό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Στην πρώτη γραμμή του προγράμματος βρίσκονται ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΣΕ :banana: και ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ.

Για να δούμε τι θα αποφασίσουν... Με τρώει λίγο ποιά, πώς, γιατί, πού και πόσο...

:arrow: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=27087174
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Απο τη μια περιμενω με ενδιαφερον να δω τα ποσα που θα εισπραξει το δημοσιο αν τελικα ιδιωτικοποιηθει καποιο αεροδρομιο, απο την αλλη δεν πιστευω οι φοροι αεροδρομιων να μεινουν σε χαμηλο επιπεδο μετα τις ιδιωτικοποιησεις, εκτος αν ερθει καποιος λογικος ανθρωπος και επενδυσει... Οχι σα τους Γερμανους που εχουν παει τους φορους στο ταβανι... :roll:
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Οι φόροι αεροδρομίου αποτελούνται από τέλη που ορίζει το κράτος (κυρίως το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων ήτοι «σπατόσημο» σε όλα τα αεροδρόμια πλην των επιδοτουμένων), τα τέλη του εκάστοτε αεροδρομίου (που αφορούν δικές του αμοιβές για παροχή διαφόρων υπηρεσιών) καθώς και από εισφορές – συνδρομές προς τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).

Αν κρίνουμε από το "Ελευθέριος Βενιζέλος", όπου τον έλεγχο έχουν ιδιώτες βλέπουμε ότι τουλάχιστον εκεί οι φόροι που πληρώνουμε βγάζουν τα λεφτά τους. Το αεροδρόμιο δημιούργησε ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένες με αυτό. Δεν ισχύει το ίδιο με τα τρισάθλια επαρχιακά δημόσια αεροδρόμια-κοτέτσια που αποτελούν απόδειξη ότι το ελληνικό κράτος είναι αποτυχημένος επιχειρηματίας. Την ίδια στιγμή που το "χαράτσι εκσυγχρονισμού" είναι υψηλότερο των Αγγλικών και Σουηδικών αεροδρομίων.... give me a break!!! Το αυτό ισχύει και στους σταθμούς του ΟΣΕ και στους δρόμους που διαχειρίζεται ακόμα το δημόσιο. Τα διόδια/τέλη τόσων ετών πηγαίναν (έμμεσα ή άμεσα) στις τσέπες των διοδιάδων/ΥΠΑτζήδων και για να καλύψουν άσχετες (μαύρες)τρύπες του προϋπολογισμού. Αυτό θέλουμε? Από γινάτι και μόνο να αφήσουμε την κατάσταση ως έχει (χάλια) ?

Συνεπώς, ασφαλώς και πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Πόσο μάλλον τώρα, στην άθλια δημοσιονομική κατάσταση της χώρας.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Όταν ο φόρος αεροδρομίου για πτήσεις εσωτερικου είναι 30,01 ευρώ(χωρίς την ασφαλιστική εισφορά ή επισφάλιστρο) από το Βενιζέλο τότε κάθε άλλο παρά μπορούμε να πούμε ότι οι φόροι βγάζουν τα λεφτά τους. Αν είναι να ιδιωτικοποιηθεί ένα περιφεριακό αεροδρόμιο και να κοστίζει περισσότερο από όσο το Heathrow, τότε τι να πω. Αλήθεια το Βενιζέλος πρέπει να ναι το πιο ακριβό αεροδρόμιο σε πτήσεις εσωτερικού, αλλά και εξωτερικού που υπάρχει ως προς τους φόρους.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

To Σπατόσημο είναι 22 ευρώ για εξωτερικό ανεξάρτητα από ποιο αεροδρόμιο πετάς. Θες να μου πεις ότι την ίδια ποιότητα υπηρεσιών λαμβάνεις από το Ελ.Βενιζέλος και από λχ το Καζαντζάκης? Μην τρελαθούμε. Οι φόροι δε θα αυξηθούν, αυτό που θα αλλάξει είναι το ποσοστό που θα πηγαίνει στο αεροδρόμιο σε σχέση με αυτό που πάει για άσχετα πράγματα, όπως συνέβη και με τη μεταφορά του ATH από το αλήστου μνήμης Ελληνικό.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

To "Σπατόσημο" (επισήμως γνωστό ως Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων) είναι 12 ευρώ για προορισμούς εσωτερικού, εντός Ε.Ε. και για ορισμένες άλλες ευρωπαϊκές χώρες (ας μην τις απαριθμήσω τώρα) και 22 ευρώ για τις διηπειρωτικές και όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές... Επίσης, το κάθε αεροδρόμιο έχει δικαίωμα να επιβάλει και άλλους φόρους (π.χ. security charge κ.ά.) εκτός του ΤΕΑΑ. Στα κρατικά ελληνικά αεροδρόμια αυτοί δεν επιβάλλονται αυτή τη στιγμή και δε νομίζω να υπάρχει πρόθεση να επιβληθούν στο άμεσο μέλλον.

Επίσης, σας θυμίζω ότι το αν ένα αεροδρόμιο είναι ακριβό ή όχι κρίνεται σε μεγάλο βαθμό και από τις χρεώσεις προσγείωσης, στάθμευσης κλπ κλπ κλπ. Οι συγκεκριμένες στα κρατικά ελληνικά αεροδρόμια είναι αστείες σε σχέση π.χ. με αυτές στο LGAV.

Η δε αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση μιας πτήσης πολλές φορές είναι πολύ διαφορετική σε ένα μικρού ή μεσαίου μεγέθους ελληνικό αεροδρόμιο απ' ό,τι σε ένα από τα μεγάλα (π.χ. LGAV, LGTS κλπ). Στη συγκεκριμένη παράμετρο, δεν παίζει ρόλο το αν το αεροδρόμιο είναι κρατικό ή όχι. Ενίοτε δε η επιχειρησιακή ευελιξία που συναντά κανείς σε ένα μικρότερο αεροδρόμιο (που στην Ελλάδα όλα τα αεροδρόμια αυτού του μεγέθους είναι κρατικά) κάνει τη ζυγαριά να γέρνει προς τα εκεί που δε θα περιμένατε οι περισσότεροι.

Δε θέλω να πάρω θέση στο δίλημμα ιδιωτικά ή κρατικά αεροδρόμια, απλώς λέω ότι αν θέλουμε να συγκρίνουμε ολοκληρωμένα δύο δεδομένα αεροδρόμια ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος, πρέπει να βάλουμε στο τραπέζι διάφορες παραμέτρους. Καλώς ή κακώς ο περισσότερος κόσμος εδώ βλέπει το πράγμα μόνο από την πλευρά του επιβάτη, αλλά δεν πρέπει να είμαστε απόλυτοι...


Cyverius":co3ul30f said:
Τα διόδια/τέλη τόσων ετών πηγαίναν (έμμεσα ή άμεσα) στις τσέπες των διοδιάδων/ΥΠΑτζήδων και για να καλύψουν άσχετες (μαύρες)τρύπες του προϋπολογισμού.
Αυτό δεν ισχύει, αγαπητέ Cyverius, τουλάχιστον ως προς το πρώτο σκέλος με τις τσέπες.
 
Re: Iδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων

Θα συμφωνήσω με George & Cyverius...

Κατά την ταπεινή μου άποψη, η σύγκριση του Βενιζέλου με τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια είναι αδόκιμη.
Ο Βενιζέλος αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου-εξόδου της χώρας, εγκατεστημένος στην πρωτεύουσα, που όπως ξέρουμε συγκεντρώνει τα πάντα (κόσμος, επιχειρήσεις, πολιτική, πολιτισμός κ.α.) Το πρόβλημα του Βενιζέλου είναι ότι πρώτον πρόκειται για Α/Δ που δεν προϋπήρχε αλλά κατασκευάστηκε και δεύτερον ότι λόγω του γνωστού φαινομένου των μιζών ίσως δεν προστατεύτηκε το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον στα της λειτουργίας του.

Τα περιφερειακά α/δ απ’ την άλλη, υπάρχουν, λειτουργούν και φέρνουν λεφτά στο δημόσιο με τη σέσουλα. Δεν έχει τύχει να δώ ποτέ ισολογισμό κρατικού α/δ αλλά έχω την πεποίθηση ότι ο/οι ιδιώτες που θα επένδυσουν δεν θα έχουν ως πρώτη επιλογή την αύξηση των τελών. Έχοντας μία μηχανή παραγωγής χρήματος πρώτα θα συμμαζέψουν τα οικονομικά (που είμαι σίγουρος ότι επιδέχονται πολύ συμμάζεμα-δημόσιο είναι αυτό) και έπειτα, αφού προσφέρουν κάτι διαφορετικό μα πρωτίστως αναβαθμισμένο, να αναπροσαρμόσουν τα τέλη τους.

Φυσικά, δεν αποκλείω να γίνει και διαφορετικά και να εισέλθουν εταιρείες βρυκόλακες, γι’ αυτό θα ήταν καλύτερο να μπούν στα μετοχικά σχήματα και διάφοροι τοπικοί φορείς που επενδύοντας κάποια χρήματα θα έχουν και λόγο και άποψη στην προστασία των τοπικών και εθνικών συμφερόντων.

Όπως και να έχει όμως, μη ξεχνάμε ότι ένα περιφερειακό αεροδρόμιο ζεί και αποφέρει κέρδος λόγω του τουρισμού, ο οποίος έχει γίνει πάρα πολύ ευαίσθητος σε θέματα τιμών. Και το 1 ευρώ μετράει. Μια TUI να στραβώσει και να αποσυρθεί, την έκατσε και το Α/Δ. Δεν είναι Αθήνα όπου αναγκαστικά θα πάει η X εταιρεία για πολλούς και διάφορους λόγους.

Ας δούμε όπως προείπα ποιά, πώς, γιατί, πού και πόσο και επανερχόμαστε.

ΥΓ
Για όσους υποστηρίζουν την κρατική διαχείριση α/δ, τους προτρέπω να διαβάσουν το thread του Διαγόρα (μου φαίνεται δεν θα ξαναγράψω-άδικα πάνε) και να επισκεπτούν τον Καζαντζάκη τους καλοκαιρινούς μήνες.
ΥΓ2
Μα πιό πολύ απο όλα, χάρηκα για τον ΟΣΕ. :banana:
ΥΓ3
Τα τέλη είναι αμαρτωλή ιστορία. Εκτός του ότι πηγαίνουν αλλού πλέον, και η ΥΠΑ βάζει χέρι στο βάζο με το μέλι...
 
Status
Κλειστό για νεότερες απαντήσεις.
Top