Γενικές (αεροπορικές) απορίες !!!

aas59":3ntkrcky said:
nikos_k.":3ntkrcky said:
τα flaps μένουν στη θέση 1 για καλύτερο εξαερισμό"
Προφανώς εννοεί να κρυώσουν από την όποια θερμοκρασία δέχθηκαν από τα καυσαέρια όταν λειτούργησαν τα reversers...........

Δεν έχει να κάνει με καυσαέρια, στο Airbus, αέρας που παρέχεται από τους κινητήρες ή την APU (bleed) περνά από το μπροστινό μέρος του φτερού, καθόλο σχεδόν το μήκος του ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αντιπαγωτικό μέσον. Σε διάφορα σημεία κατα μηκος αυτής της σωληνώσεως υπάρχουν σένσορες για πιθανές διαρροές του αέρα bleed. Όταν έχουμε ψηλές θερμοκρασίες, πάνω από 30 βαθμούς, στο 320 υπάρχει η πιθανότητα να έχουμε false air bleed leak από αυτούς τους σένσορες, οπότε η διαδικασία είναι να αφήνουμε τα flaps στη θέση 1 για να υπάρχει βελτιωμένη απαγωγή θερμότητας στην περιοχή.
 
Μια ερώτηση.

Είναι κανόνας τα αεροσκάφη από Αθήνα που πηγαίνουν π.χ Γερμανία να ''ανεβαίνουν'' από Αδριατική και να ''κατεβαίνουν'' από Σκόπια Θεσσαλονίκη ή πότε γίνεται έτσι πότε όχι;
 
Λίγο χαζή ερώτηση αλλά αν έχεις στη χειραποσκευή σου συσκευασία ακριβώς 100ml περνάει απο τον έλεγχο (εννοώ για να την πάρω μαζί μου στο αεροπλάνο)?
 
Υγρά έως 100 ml περνάνε κανονικά αρκεί να τα δηλώσεις πριν τον έλεγχο χειραποσκευών ώστε να τοποθετηθούν σε ειδικό πλαστικό σακουλάκι.
 
Για οποιεσδήποτε οδηγίες που πρέπει να δοθούν στα αεροσκαφη( ελληνικά ή ξένα ) που πετούν είναι π.χ πάνω από τη Θεσσαλία είναι υπεύθυνος ο πύργος ελέγχου στο Ελ. Βενιζέλος;
 
Μμμ όχι.
Ανάλογα το ύψος πτήσης μπορεί να είναι το L M ή U κομμάτι του North Sector του Macedonia ACC (ACC 4, 14 ή 15 αντίστοιχα).

Σε χαμηλές πτήσεις βέβαια, που μπορεί να εμπλέκονται αντίστοιχα αεροδρόμια, τότε μπορεί να υπάρξει και αντίστοιχη εμπλοκή της Αγχιαλου ή της Λάρισας...
 
Εμπλέκονται και η Λάρισα ή η Νέα Αγχίαλος με τα επιβατικά αεροπλάνα που διέρχονται πάνω από τη Θεσσαλία;
 
Όχι, ο ΠΕΠ (Πύργος Ελέγχου Πτήσεων) είναι υπεύθυνος μόνο για απογειούμενα και προσγειούμενα στον Βενιζέλο αεροσκάφη. Αναλαμβάνει την ευθύνη του αεροσκάφους όταν αυτό είναι established στην τελική του ILS και το παραδίδει μετά την απογείωση, συνήθως από τα 3000 πόδια έως και στο transition altitude (~8000 ft). Εντός τερματικής Αθηνών είναι υπεύθυνο το approach ή departure (ανάλογα αν το άφος έρχεται ή φεύγει). Ανάλογα κάθε αεροσκάφος που ίπταται εντός του ορίου κάποιας τερματικής (και εντός ορίων ύψους), ελέγχεται από το approach της εκάστοτε τερματικής. Τέλος, εκτός τερματικής ελέγχει το FIC (Flight Information Service) για τις VFR/Χαμηλού ύψους πτήσεις, ενώ για τις IFR είναι υπεύθυνο το ανάλογο Control/Radar. Στην Θεσσαλία (περίπου, συνήθως πετάω VFR οπότε δεν είμαι 100% σίγουρος) συνήθως το Athina Control σε παραδίδει στο Makedonia Control ή το αντίστροφο, ανάλογα με την κατεύθυνση της πτήσης.

Edit: Μόλις είδα ότι έχει δοθεί απάντηση σε αυτό που απαντάω και εγώ (δεν είχα δει ότι είχα κι άλλη σελίδα μη αναγνωσμένη, sorry)
Η Λάρισα και η Ν.Αγχίαλος είναι υπεύθυνες για όλα τα αεροσκάφη εντός της τερματικής τους, η οποία εκτός από γεωγραφικά δισδιάστατα όρια (επί του εδάφους), έχει και όριο ύψους (24000 πόδια). Οτιδήποτε πάνω από το FL240 πρέπει να ελέγχεται από το ανάλογο control
 
Καλησπέρα,
εδώ και αρκετό καιρό προσπαθώ να ανακαλύψω ποιά αεροδρόμια ανά τον κόσμο, χρησιμοποιούν ILS CAT 3c.
Φαντάζομαι ότι δεν είναι και πολλά...
Δυστυχώς δεν μπορώ να τα εντοπίσω.
Μπορεί κανείς να βοηθήσει ?

Υ.Γ.: 1) Επίσης ποιά είναι τα αεροσκάφη, τα οποία μπορούν να το υποστηρίξουν.
2) Έχει υοθετηθεί από κάποιο αεροδρόμιο το περιβόητο MLS ή ακόμα ?

Ευχαριστώ
 
Κατ' αρχήν haf415 καλώς μας βρήκες στο forum!
Για τις απορίες σου, να γράψω μόνο ό,τι ξέρω και θα το ψάξω περισσότερο το θέμα (περί CAT IIIC) γιατί είναι ενδιαφέρον!
Γνωρίζω πως το Orlando (KMCO) στη Florida είναι πιστοποιημένο για τις εν λόγω προσεγγίσεις, και νομίζω πως κάτι έχω διαβάσει και για την Σιγκαπούρη (WSSS).
Από άποψη τεχνικού εξοπλισμού, όλα τα σύγχρονα αεροσκάφη μπορούν να εκτελέσουν CAT IIIC προσεγγίσεις. Το κυρίως πρόβλημα είναι οι εγκαταστάσεις στο έδαφος. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν είναι ευρέως διαδεδομένο. Προφανέστατά είναι και πολύ υψηλό το κόστος του calibration και συντήρησης του συστήματος.
Για το δεύτερο ερώτημα, το MLS (Microwave Landing System) δεν είναι και τόσο ιδιαίτερο γι' αυτό και δεν διαδόθηκε!
Το μέλλον όμως είναι το GLS (GPS Landing System)! Το MLS χρησιμοποιείται (ή τέλος πάντων είναι εγκατεστημένο) κυρίως στην Αγγλία αν δεν απατώμαι...
 
Top