Μά νομίζω ότι και στην περίπτωση ενός fifth pod flight,πάλι ο μεταφερόμενος κινητήρας θα πρέπη να μήν περιστρέφεται,οπότε τα blades πρέπει να ακινητοποιούνται,διότι πέραν τής ζημιάς που θα μπορούσε να προκληθή βάσει τών όσων λές,το drag από έναν κινητήρα "ανεμόμυλο" (βαρβαριστί windmilling) είναι σημαντικό και αναγκάζει το αεροπλάνο να καταναλώνη περισσότερα καύσιμα.
Πάντως διαφωνώ με την άποψη ότι το fifth pod ferrying είναι πλέον ασύμφορο διότι μπορεί μέν να γέμισε ο τόπος cargo IL76,αλλά οι κατέχουσες αυτά εταιρίες δέν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα....
Τέλος,το θέμα αυτό μού θύμισε ότι λίγο καιρό μετά από το κλείσιμο τού LGAT είχα περάσει με έναν φίλο μου από εκεί,όταν ακόμα και τα τέσσερα 747 τής αείμνηστης βρισκόντουσαν παροπλισμένα στο apron τού Δυτικού.Θυμάμαι λοιπόν ότι εκείνη την μέρα φυσούσε αρκετά και ακούγαμε ένα θόρυβο που προφανώς οφειλόταν στο ότι ο αέρας περνούσε μέσα από τα fan blades τών κινητήρων τών 747 και τά περιέστρεφε.Δεδομένου δέ ότι φυσούσε γιά αρκετές ώρες,και δεδομένου ότι ο N2 συμπιεστής τών κινητήρων αυτών δέν λειτουργούσε (αφού οι κινητήρες ήταν σβηστοί),αναρωτιέμαι πώς και δέν προκλήθηκε καμμιά ζημιά στους άνευ λιπάνσεως περιστρεφόμενους (ενδεχομένως επί πολλές ώρες,ίσως και ημέρες) N1....
Κατά τ'άλλα,εντόπισα τον διάδοχο τού "κόκκινου βαρώνου"*
*Ως γνωστόν,"κόκκινος βαρώνος" ήταν το παρατσούκλι ενός Γερμανού πιλότου τού Α'Παγκοσμίου Πολέμου,ονόματι von Richtchoffen,ο οποίος επίσης ήταν όντως βαρώνος (γιατί τότε δέν ήταν τόσο εύκολο γιά έναν "κοινό θνητό" να γίνη πιλότος...)
Δυστυχώς όμως (και επειδή,ώς έλεγαν οι Ρωμαίοι,"η Ταρπηία βρίσκεται δίπλα στο Καπιτώλιο"),ο εν λόγω επίδοξος διάδοχος τού v.R. επήρε παραμάζωμα το καλώδιο τού διαφημιστικού banner που επρόκειτο να ρυμουλκήση....
(Το αεροπλάνο είναι το ίδιο με τής προηγούμενης φωτογραφίας,απλώς είναι βαμμένο κίτρινο...)
Πάντως διαφωνώ με την άποψη ότι το fifth pod ferrying είναι πλέον ασύμφορο διότι μπορεί μέν να γέμισε ο τόπος cargo IL76,αλλά οι κατέχουσες αυτά εταιρίες δέν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα....
Τέλος,το θέμα αυτό μού θύμισε ότι λίγο καιρό μετά από το κλείσιμο τού LGAT είχα περάσει με έναν φίλο μου από εκεί,όταν ακόμα και τα τέσσερα 747 τής αείμνηστης βρισκόντουσαν παροπλισμένα στο apron τού Δυτικού.Θυμάμαι λοιπόν ότι εκείνη την μέρα φυσούσε αρκετά και ακούγαμε ένα θόρυβο που προφανώς οφειλόταν στο ότι ο αέρας περνούσε μέσα από τα fan blades τών κινητήρων τών 747 και τά περιέστρεφε.Δεδομένου δέ ότι φυσούσε γιά αρκετές ώρες,και δεδομένου ότι ο N2 συμπιεστής τών κινητήρων αυτών δέν λειτουργούσε (αφού οι κινητήρες ήταν σβηστοί),αναρωτιέμαι πώς και δέν προκλήθηκε καμμιά ζημιά στους άνευ λιπάνσεως περιστρεφόμενους (ενδεχομένως επί πολλές ώρες,ίσως και ημέρες) N1....
Κατά τ'άλλα,εντόπισα τον διάδοχο τού "κόκκινου βαρώνου"*
*Ως γνωστόν,"κόκκινος βαρώνος" ήταν το παρατσούκλι ενός Γερμανού πιλότου τού Α'Παγκοσμίου Πολέμου,ονόματι von Richtchoffen,ο οποίος επίσης ήταν όντως βαρώνος (γιατί τότε δέν ήταν τόσο εύκολο γιά έναν "κοινό θνητό" να γίνη πιλότος...)
Δυστυχώς όμως (και επειδή,ώς έλεγαν οι Ρωμαίοι,"η Ταρπηία βρίσκεται δίπλα στο Καπιτώλιο"),ο εν λόγω επίδοξος διάδοχος τού v.R. επήρε παραμάζωμα το καλώδιο τού διαφημιστικού banner που επρόκειτο να ρυμουλκήση....
(Το αεροπλάνο είναι το ίδιο με τής προηγούμενης φωτογραφίας,απλώς είναι βαμμένο κίτρινο...)