Εξαγορά της Olympic Air από την Aegean

Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Θα πρέπει ίσως να λάβουμε υπόψη και το γεγονός οτι η Ελλάδα με την ιδιομορφία της , τα πάρα πολλά νησιωτικά αεροδρόμια κλπ. δεν είναι εύκολο να συγκριθεί με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Ελβετία, που αναφέρθηκαν πρίν, που αφενός έχουν πολύ λιγότερα εσωτερικά αεροπορικά δρομολόγια ή καθόλου, αφετέρου έχουν πολύ καλή σιδηροδρομική υποδομή, που ουσιαστικά είναι το κυρίαρχο μέσο μεταφοράς απο πόλη σε πόλη. Δεν θα σκεφτεί κανείς να πάει απο Βρυξέλλες στην Brugges με αεροπλάνο, όταν το τραίνο θα τον έχει πάει εκεί σε 1 ώρα, πολυ πιό γρήγορα απο το να πάει στο αεροδρόμιο, να τσεκάρει, να πετάξει και να φτάσει στον προορισμό του στην άλλη πόλη...Ακομα και δρομολόγια μεταξύ γειτονικών κρατών ουσιαστικά μονοπωλούν με ταχύτατα τραίνα, κάνοντας ασύμφορη την αεροπορική σύνδεση.
Εδώ, όμως έχουμε μονοπώλιο στον αέρα, όταν κάποιος απο τη Ρόδο, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, τη Σάμο κλπ... θέλει να φτάσει "σήμερα" στην Αθήνα !!!
Με λίγα λόγια είναι άδικο να βάζουμε την κατάσταση στην ηπειρωτική Ευρώπη στον ίδιο παρονομαστή με τη νησιωτική Ελλάδα ... και αυτό κρίνεται απο την Ε.Ε. !
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Ναί μέν αλλά και πάλι η Ελλάδα είναι μιά μικρή χώρα,που σημαίνει ότι έχει λίγο πληθυσμό και απ'αυτόν τόν πληθυσμό μόνο ένα ποσοστό επείγεται να μετακινήται απ'την μιά άκρη τής Ελλάδας στην άλλη ταχύτατα,που σημαίνει ότι έχει ανάγκη από αεροπορική μεταφορά.Οταν λοιπόν απαιτεί η Ε.Ε. αυτό το ποσοστό να εξυπηρετείται από περισσότερες τής μιάς εταιρείας,την στιγμή που οι αντικειμενικές συνθήκες τής αγοράς δέν το επιτρέπουν (και μάλιστα με την υπάρχουσα κρίση ακόμα και μία μόνο εταιρεία να κάνη δρομολόγια στο εσωτερικό πάλι θα αγκομαχά να βγάλη τα λεφτά της γιατί εδώ ο κόσμος κόβει άλλα πιό βασικά έξοδα,το πηγαινέλα με το αεροπλάνο θα κρατήση;),αυτό εγώ το θεωρώ παράλογο.Αν πάλι το πρόβλημα είναι,όπως λέει ο Νώντας,να μήν εκμεταλλευτή η συγχωνευμένη εταιρεία το μονοπώλιό της γιά να μάς "πιή το αίμα",τότε αφ'ενός μπορεί η ΕΕ να επιτρέψη την συγχώνευση αλλά να βάλη κάποιους όρους που να διασφαλίζουν ότι η τιμολογιακή βουλιμία τής εταιρείας δέν θα φτάση στά επίπεδα τού Γαργαντούα,αφ'ετέρου όμως οι ίδιοι οι καταναλωτές μπορούν να δώσουν λύση-θα τιμωρήσουν την αχόρταγη εταιρεία με το να μήν την επιλέγουν,κι'άς αναγκάζωνται να πηγαίνουν με τίς γκαμήλες.Η περίπτωση να γκρινιάξη ο κόσμος αλλά να πληρώνη γιατί είναι "άρχοντας" δέν μού φαίνεται και τόσο πιθανή,όταν ήδη ο εν λόγω "άρχοντας" κόσμος έχει κόψει συνήθειες όπως π.χ. να παραγγέλνη να τού φέρνουν φαϊ τα delivery απ'έξω και κάθεται και μαγειρεύει πληγούρι στο σπίτι......
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Hastaroth":320w2005 said:
Και εν πάσει περιπτώσει,αφού τους ενοχλούν τόσο πολύ τά μονοπώλια,γιατί δέν λένε και στό Λουξεμβούργο,που έχει μόνο μιά Luxair,να φροντίση ώστε να φτιαχτή κι'άλλη μιά εταιρεία γιά να είναι δύο στά δρομολόγια εσωτερικού
Θα είχε ενδιαφέρον αν μας έλεγες πόσες πτήσεις ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ κάνει η Luxair.
Hastaroth":320w2005 said:
Γιατί άντε και ήρθε η Εύκολη-ή κάποια άλλη-έστησε μιά βάση εδώ μ'ένα π.χ. airbus και κάνει ATH-HER,ATH-SKG,ATH-CFU και λένε οι επίτροποι "ναί το βλέπουμε,δέν υπάρχει μονοπώλιο,άρα εγκρίνουμε την συγχώνευση τών δύο εκ τών τριών εταιρειών"
Κάνεις ένα λάθος.
Η Ε.Α της Ε.Ε δεν μετά μόνο πόσες εταιρείες πετάνε σε κάποια χώρα αλλά τι ποσοστό θα έχουν οι συγχωνευόμενες.
Αν λοιπόν έρθει η easyjet και δεν πάρει σημαντικό μερίδιο αγοράς (είτε για λόγους φόβου των Ελλήνων , είτε για λόγους άλλους) κατά την γνώμη μου όσο υπάρχει η "Dominant Position" στην αγορά από τις συγχωνευόμενες δεν θα δώσει το έχει καλώς.
Φυσικά δεν κάνω τον μάντη , ούτε διεκδικώ κάποια "αναγνώριση" από αυτή μου την άποψη.
Απλά παρακολουθώ ενεργά εδώ και χρόνια την Ε.Ε και την Νομοθεσία της και έχω κάποια εμπειρία στο πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Νομίζεις πώς τυχαία έβαλε η sky express γραμμή HER-ATH?
Νομίζεις πώς αυτά τα τρώνε οι κουτόφραγκοι?
Βέβαια η προσωπική μου επιθυμία είναι να μήν επιτραπεί η συγχώνευση.
Τουλάχιστον όσο οι κύριες γραμμές δεν δίνουν εναλλακτική επιλογή στον επιβάτη.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

aas59 συμφωνώ μαζί σου η ένωση είναι πολυ δύσκολο να εγκριθεί. Αν περιμένουν μόνο απο τις επιδοτήσεις και γενικά απα τα εσωτερικά δρομολόγια και απο λίγα κοινά δρομολογια στην δυτική Ευρώπη που τα κάνουν και οι δύο να βγάλουν χρήματα την πατήσαν και καλα να πάθουν το κρίμα είναι για ανθρώπους σαν και μένα και αλλους στο φόρουμ αυτό που έχουμε δώσει ενα κάρο λεφτά κα προκοπή δεν βλέπουμε. Υπάρχουν φιλέτα όπως Μόσχα,Κιέβο,Μπακού,Βορσοβία,Σκανδιναβία που είναι τελείως αναξιοπίστα. Ακόμη βάζοντα προορισμούς δευτερευουσας σημασίας στη Μέση Ανατολή οπως Δαμασκό ,Τεχεράνη,Τζέντα μπορούν να κάνουν είτε η μια είτε η αλλη transit την αθήνα με τους υπαρχοντές προορισμους της Δ Ευρώπης Η VIKING HELLAS πχ βγάζει ενα κάρο λέφτα απο το Ερμπιλ έχοντας καλές ανταποκρίσεις με ΜΒρετανία.Σοβαροτητα και επιχειρηματικότητα χρείαζεται.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

ragmar":2e9r3xqq said:
Η VIKING HELLAS πχ βγάζει ενα κάρο λέφτα απο το Ερμπιλ έχοντας καλές ανταποκρίσεις με ΜΒρετανία.Σοβαροτητα και επιχειρηματικότητα χρείαζεται.

Αν βγάζει ενα σκασμό λεφτά γιατί τότε πάει χάλια??? Και όταν λέω χάλια εννοώ κόσμο απλήρωτο για 3 μήνες...!!


BTW... έχει δει κανείς τα ερωτηματολόγια που έχει στείλει η ΕΕ στις υπόλοιπες εταιρίες σχετικά με τη συγχώνευση??
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Hastaroth":11422msc said:
Ναί μέν αλλά και πάλι η Ελλάδα είναι μιά μικρή χώρα,που σημαίνει ότι έχει λίγο πληθυσμό και απ'αυτόν τόν πληθυσμό μόνο ένα ποσοστό επείγεται να μετακινήται απ'την μιά άκρη τής Ελλάδας στην άλλη ταχύτατα,που σημαίνει ότι έχει ανάγκη από αεροπορική μεταφορά.Οταν λοιπόν απαιτεί η Ε.Ε. αυτό το ποσοστό να εξυπηρετείται από περισσότερες τής μιάς εταιρείας,την στιγμή που οι αντικειμενικές συνθήκες τής αγοράς δέν το επιτρέπουν (και μάλιστα με την υπάρχουσα κρίση ακόμα και μία μόνο εταιρεία να κάνη δρομολόγια στο εσωτερικό πάλι θα αγκομαχά να βγάλη τα λεφτά της γιατί εδώ ο κόσμος κόβει άλλα πιό βασικά έξοδα,το πηγαινέλα με το αεροπλάνο θα κρατήση;),.

Δεν νομίζω οτι τη σήμερον ημέρα ισχύει ο όρος "πολυτέλεια" του αεροπορικού ταξιδιού.. Είναι ένα βασικό μέσο μεταφοράς, στις περισσότερες των περιπτώσεων αποτελεί μονόδρομο !! Απο τους επιβάτες ενός δρομολογίου απο την Κέρκυρα στην Αθήνα, έχουμε επισκέψεις σε γιατρούς- νοσοκομεία, δοσοληψίες με υπηρεσίες και αυθημερόν επιστροφή, εμπορικές επαφές, ανταπόκριση με δρομολόγιο για άλλη πόλη ή εξωτερικό κλπ και λίγους που πάνε διακοπές... απο όλους αυτούς μόνο οι τελευταίοι ίσως δεν "καίγονται" για το χρόνο και θα μπορούσαν να κάνουν 2 ώρες φέρι και 7 ώρες ΚΤΕΛ, θα είχαν εναλλακτική λύση.. οι περισσότεροι όμως δεν έχουν επιλογή ακόμα και αν το εισιτήριο διπλασιαστεί !!! Μην περιμένουμε δηλαδή να παίρνει κάποιος το ΚΤΕΛ, να πάει στον Κηφισό - ή με πλοίο απο Αιγαίο & Κρήτη στον Πειραιά - και απο εκεί με τις βαλίτσες του να τρέχει στο "Βενιζέλο", πληρώνοντας ταξί ( ή μήπως θα πάρει και απο εκεί το λεωφορείο ?) Ακόμα και ένας φοιτητής ή φαντάρος που παίρνει Σαββατοκύριακο ή κάποιο τριήμερο - πχ εκλογές που έρχονται - μπορεί να ξοδέψει τις 2 απο τις 3 μέρες στο ταξίδι ή να πληρώσει το εισιτήριο όσο όσο προκειμένου να πάει σπίτι του και να χαρεί τις 3 μέρες που έχει ???
Ιδιαίτερα οσοι- και είναι πολλοί που το κάνουν - ταξιδεύουν για ολιγόωρη παραμονή στην Αθήνα ( συμφωνίες, συσκέψεις, Υπουργεία κλπ) και επιστρέφουν αεροπορικώς αυθημερόν και χωρίς να έχουν εξοντωθεί απο την κούραση, θα πρέπει να υπολογίσουν και το κόστος του ξενοδοχείου...
Επίσης η επιλογή να οδηγήσει κάποιος το ΙΧ του απο την Κέρκυρα είναι ασύμφορη αν είναι μόνος του με την τιμή του φέρυ, βενζίνης και διοδίων να υπερκαλύπτουν το εισιτήριο - χωρίς να μετράμε το κόστος του χαμένου χρόνου... μόνο με 3-4 επιβάτες συμφέρει απο οικονομικής πλευράς. τό ίδιο πιστεύω και με κάποιον απο την Αλεξανδρούπολη, Καβάλα κλπ, που έχει να πληρώσει μια σειρά διοδίων και βενζίνης. Για Αιγαίο δεν τίθεται καν το θέμα αφού μιλάμε για θαλάσσιο ταξίδι πολλών ωρών στις περισσότερες των περιπτώσεων, ένας Ροδίτης δεν έχει καν την επιλογή του αυτοκινήτου... μόνο πλοίο και πιθανόν με καμπίνα !!!
Με λίγα λόγια ο κοσμάκης δεν είναι εύκολο να γυρίσει στις παλιές μορφές ταξιδιού, ακόμα και αν το εισιτήριο διπλασιαστεί !! Εδώ προτιμάει να κόψει άλλα πιό βασικά παρά να μην έχει κινητό για παράδειγμα !!
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

Σ'αυτά που είπες πιστεύω προστίθενται και διάφορες ελληνικές ιδιοτροπίες: γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες που οδηγούν πολλούς να ταξιδεύουν σε μεγάλες πόλεις για να εξυπηρετηθούν από δημόσιες υπηρεσίες (έλλειψη αποκέντρωσης), το "ασθενές" σύστημα υγείας που σε συνδυασμό με φοβίες και την "ελληνική" ψύχωση με την υγεία οδηγούν πολλούς σε μεγαλύτερες και κατα προτίμηση ιδιωτικές κλινικές... φαντάζομαι υπάρχουν κι άλλα τέτοια παραδείγματα αλλά ας μη βγαίνω εκτός θέματος. Θα ήταν προτιμότερο να εγκριθεί με περιοριστικούς όρους η συγχώνευση απ'το να μην εγκριθεί. Πλέον, εφόσον δεν υπάρχει δημόσιος εθνικός αερομεταφορέας, τόσο η Aegean όσο κι η Olympic μπορεί να κηρύξουν πτώχευση απ'τη μια μέρα στην άλλη (φανταστείτε τα δρομολόγια των άγονων γραμμών να εκτελούνται με C-130!). Η Ελλάδα προφανώς και δεν τις χωράει και τις δύο πλέον.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

aas59":qzmqgeyi said:
Hastaroth":qzmqgeyi said:
Και εν πάσει περιπτώσει,αφού τους ενοχλούν τόσο πολύ τά μονοπώλια,γιατί δέν λένε και στό Λουξεμβούργο,που έχει μόνο μιά Luxair,να φροντίση ώστε να φτιαχτή κι'άλλη μιά εταιρεία γιά να είναι δύο στά δρομολόγια εσωτερικού
Θα είχε ενδιαφέρον αν μας έλεγες πόσες πτήσεις ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ κάνει η Luxair.
Οσες και να κάνη,από την στιγμή που είναι ΜΟΝΟ ΜΙΑ,έχει το μονοπώλιο στίς πτήσεις εσωτερικού.

Hastaroth":qzmqgeyi said:
Γιατί άντε και ήρθε η Εύκολη-ή κάποια άλλη-έστησε μιά βάση εδώ μ'ένα π.χ. airbus και κάνει ATH-HER,ATH-SKG,ATH-CFU και λένε οι επίτροποι "ναί το βλέπουμε,δέν υπάρχει μονοπώλιο,άρα εγκρίνουμε την συγχώνευση τών δύο εκ τών τριών εταιρειών"
Κάνεις ένα λάθος.
Η Ε.Α της Ε.Ε δεν μετά μόνο πόσες εταιρείες πετάνε σε κάποια χώρα αλλά τι ποσοστό θα έχουν οι συγχωνευόμενες.
Αν λοιπόν έρθει η easyjet και δεν πάρει σημαντικό μερίδιο αγοράς (είτε για λόγους φόβου των Ελλήνων , είτε για λόγους άλλους) κατά την γνώμη μου όσο υπάρχει η "Dominant Position" στην αγορά από τις συγχωνευόμενες δεν θα δώσει το έχει καλώς.[/quote]
Αν έρθη η Easyjet και πάρη σημαντικό μερίδιο αγοράς από τίς άλλες δύο,η ΕΕ θα δώση τό έχει καλώς να συγχωνευτούν οι δύ εταιρείες.Αλλά άν μετά η Easyjet χάση αυτό το σημαντικό μερίδιο ή γιά άλλους λόγους τα μαζέψη και φύγη από την Ελλάδα,τί θα πή στην συγχωνευμένη η ΕΑ τής ΕΕ;"Ωραία,τώρα ξανασπάστε την εταιρεία σε κομμάτια να μήν υπάρχη μονοπώλιο";Εκεί είναι το θέμα,ότι θεωρώ πως αυτά τά περί μονοπωλίου στίς εσωτερικές αγορές τών χωρών-μελών είναι προφάσεις εν αμαρτίαις και ότι αυτό που πρέπει να επιτηρή η ΕΕ είναι αφ'ενός να μήν δημιουργούνται μονοπώλια σε διεθνές επίπεδο και αφ'ετέρου τα τυχόν δημιουργούμενα εκ τών συνθηκών μονοπώλια σε εθνικό επίπεδο να μήν εκμεταλλεύωνται το μονοπωλιακό τους καθεστώς γιά να ξεζουμίσουν τον καταναλωτή.
Αλλωστε,όπως είπα και πιό πάνω,η ίδια η αγορά είναι που,όταν κάπου δημιουργηθή ένα μονοπώλιο,σπεύδει (εντάξει,όχι τόσο ταχέως αλλά πάντως σπεύδει) να το εξουδετερώση δημιουργώντας τίς συνθήκες γιά την εμφάνιση και άλλων "παικτών".

aas59":qzmqgeyi said:
Φυσικά δεν κάνω τον μάντη , ούτε διεκδικώ κάποια "αναγνώριση" από αυτή μου την άποψη.
Απλά παρακολουθώ ενεργά εδώ και χρόνια την Ε.Ε και την Νομοθεσία της και έχω κάποια εμπειρία στο πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις.
Δέν αντιλέγω,αλλά δέν είναι πάντα σωστός ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις,ακόμα και στην ΕΕ...

aas59":qzmqgeyi said:
Νομίζεις πώς τυχαία έβαλε η sky express γραμμή HER-ATH?
Οχι βέβαια,δέν την έβαλε τυχαία.Αλλά δέν είναι αύτό μιά επιβεβαίωση τών όσων είπα πιό πρίν γιά την εμφάνιση άλλων "παικτών";

aas59":qzmqgeyi said:
Βέβαια η προσωπική μου επιθυμία είναι να μήν επιτραπεί η συγχώνευση.
Ναί,αλλά άν η Ελληνική εσωτερική αγορά δέν αντέχει δυό μεγάλες εταιρείες,τί γίνεται;
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

0 (μηδεν)

Αριθμος πτησεων εσωτερικου της Luxair.
Εχουμε νησια στην Ελλαδα, που ειναι πιο μεγαλα απο το Μεγαλο Δουκατο.

Χωρα πολυ μικρη, με πολυ καλο οδικο δικτυο και τρενα.

Η πιο συντομη πτηση της εταιρειας ειναι γυρο στα 10 με 15 λεπτα και προσγειωνεται στην γερμανικη πολη Saarbruecken,
για να συνεχισει για Μοναχο.
 
Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?

B747-400F":1xlwzs8e said:
0 (μηδεν)

Αριθμος πτησεων εσωτερικου της Luxair.
Αυτό ακριβώς εννοούσα αλλά δεν κατάλαβε τί ήθελα να πώ ο αγαπητός Hastaroth.
H LuxAir δεν ενοχλείται από την Ε.Ε γιατί πετά μόνο εξωτερικό και φυσικά όλοι οι αερομεταφορείς της Ευρώπης πετάνε στο Λουξεμβούργο.

Hastaroth":1xlwzs8e said:
Ναί,αλλά άν η Ελληνική εσωτερική αγορά δέν αντέχει δυό μεγάλες εταιρείες,τί γίνεται;
Ότι γίνεται πάντα σε όλους τους τομείς της οικονομίας. Όποιος δεν βγαίνει ΚΛΕΙΝΕΙ.
Εξαίρεση υπάρχει (ακόμα) μόνο στις επιχειρήσεις του δημοσίου (ΟΣΕ , ΗΛΠΑΠ κλπ) που δεν βγαίνουν μεν αλλά πληρώνει ο προϋπολογισμός δε και δημιουργούνται ελλείμματα που στο τέλος πληρώνουν τα εγγόνια μας.
 
Top