Re: Συνεργασία Αιγαίου - Ολυμπιακής?
Άγαπητέ aas59,θά τό πιάσω το θέμα ορμώμενος από την απάντησή σου στην άλλη μου ερώτηση,ότι άν η Ελληνική εσωτερική αγορά δέν αντέχει δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες,τί γίνεται;
Απαντάς,πολύ σωστά,Όποιος δεν βγαίνει ΚΛΕΙΝΕΙ.
Και προσθέτω εγώ:τότε μένει ο άλλος,μονοπώλιο,μέχρι να εμφανιστή κάποιος νέος "παίχτης".
Τό ίδιο γίνεται όταν συγχωνευτούν δύο εταιρείες (που θέλουν να συγχωνευτούν επειδή αλλιώς δέν "βγαίνουν" και θα κλείσουν).Υπάρχει μέν αρχικά ένα μονοπώλιο,που όμως:
-άν μέν προσφέρη καλές τιμές και ποιοτικές υπηρεσίες,ο κόσμος δέν παραπονιέται αφού καλύπτονται οι μεταφορικές του ανάγκες
-άν,αντιθέτως,εκμεταλλεύεται την μονοπωλιακή του θέση γιά να ξεζουμίση τον κόσμο προσφέροντάς του υπηρεσίες επιπέδου Μαζοχιστάν σέ τιμές.....ιπποποτάμου,τότε ο κόσμος παύει να χρησιμοποιή αυτό το μονοπώλιο (ή το χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν λιγώτερο) με αποτέλεσμα να μειώνωνται τά έσοδά του (τού μονοπωλίου,εννοώ).Ταυτόχρονα,κάποια στιγμή εισέρχεται στο παιχνίδι κάποιος άλλος,που διαβλέπει τήν ανάγκη τού κόσμου γιά ποιοτική αερομεταφορά σε λογικές τιμές και έτσι σπάει το μονοπώλιο.
Η δική μου παρέμβαση στο συζητώμενο θέμα είναι ακριβώς ότι ρόλος τής Επιτροπής Ανταγωνισμού δέν είναι να καθορίζη πόσες εταιρείες θα μοιράζωνται την εσωτερική αγορά κάθε χώρας και με τί μερίδιο,αλλά να διασφαλίζη ότι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες-μονοπωλιακές,ολιγοπωλιακές ή πολυπωλιακές,ο καταναλωτής δέν θα πέφτη θύμα εκμετάλλευσης.
Συνεπώς,ακόμα κι'αν γίνη η συγχώνευση OA3,ο σκοπός που πρέπει να διασφαλιστή είναι ο ανωτέρω.
Άγαπητέ aas59,θά τό πιάσω το θέμα ορμώμενος από την απάντησή σου στην άλλη μου ερώτηση,ότι άν η Ελληνική εσωτερική αγορά δέν αντέχει δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρείες,τί γίνεται;
Απαντάς,πολύ σωστά,Όποιος δεν βγαίνει ΚΛΕΙΝΕΙ.
Και προσθέτω εγώ:τότε μένει ο άλλος,μονοπώλιο,μέχρι να εμφανιστή κάποιος νέος "παίχτης".
Τό ίδιο γίνεται όταν συγχωνευτούν δύο εταιρείες (που θέλουν να συγχωνευτούν επειδή αλλιώς δέν "βγαίνουν" και θα κλείσουν).Υπάρχει μέν αρχικά ένα μονοπώλιο,που όμως:
-άν μέν προσφέρη καλές τιμές και ποιοτικές υπηρεσίες,ο κόσμος δέν παραπονιέται αφού καλύπτονται οι μεταφορικές του ανάγκες
-άν,αντιθέτως,εκμεταλλεύεται την μονοπωλιακή του θέση γιά να ξεζουμίση τον κόσμο προσφέροντάς του υπηρεσίες επιπέδου Μαζοχιστάν σέ τιμές.....ιπποποτάμου,τότε ο κόσμος παύει να χρησιμοποιή αυτό το μονοπώλιο (ή το χρησιμοποιεί όσο το δυνατόν λιγώτερο) με αποτέλεσμα να μειώνωνται τά έσοδά του (τού μονοπωλίου,εννοώ).Ταυτόχρονα,κάποια στιγμή εισέρχεται στο παιχνίδι κάποιος άλλος,που διαβλέπει τήν ανάγκη τού κόσμου γιά ποιοτική αερομεταφορά σε λογικές τιμές και έτσι σπάει το μονοπώλιο.
Η δική μου παρέμβαση στο συζητώμενο θέμα είναι ακριβώς ότι ρόλος τής Επιτροπής Ανταγωνισμού δέν είναι να καθορίζη πόσες εταιρείες θα μοιράζωνται την εσωτερική αγορά κάθε χώρας και με τί μερίδιο,αλλά να διασφαλίζη ότι υπό οποιεσδήποτε συνθήκες-μονοπωλιακές,ολιγοπωλιακές ή πολυπωλιακές,ο καταναλωτής δέν θα πέφτη θύμα εκμετάλλευσης.
Συνεπώς,ακόμα κι'αν γίνη η συγχώνευση OA3,ο σκοπός που πρέπει να διασφαλιστή είναι ο ανωτέρω.