Επιβατικό αεροπλάνο "έριξε" το Chinook ;

  • Thread starter Thread starter Hastaroth
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
:x :x :x

Θα συμφωνήσω με τον φιλο Ovelix και πάνω απ'όλα με τον Phantom Phixer...
Δυστηχώς οι δημοσιογράφοι δεν έχουν ιδέα οι περισσότεροι καθώς μερικοί που γράφουν τα άρθρα αυτά κανουν πολιτικό,εκκλησιαστικό κ.α ρεπορτάζ...
Αξέχαστη στιγμή ήταν αυτή που ο Σόμπωλος όταν είχε πέσει ενα Phantom είχε πει "...το phantom ηταν εκπαιδευτικό γιατί ήταν διθέσιο..." (πλεον το πουλιτζερ δεν πρεπει να περιμένει)

Οσον αφορα φιλε Avior το blackout,ΝΑΙ ειναι δυνατόν να συμβεί και ΕΧΕΙ συμβεί και στα Chinook(μαλιστα ένα Βρεττανικό είχε πέσει απο αυτον τον λόγο).
Θα σου αναφέρω χαρακτηριστικά οτι και τα Α-109 Power του ΕΚΑΒ(που τωρα τα συντηρεί η ΠΑ πλέον και...πετάνε μια χαρά),οτι πολλοί πιλότοι σε αυτά είχαν αναφέρει αρκετά προβλήματα στο ηλεκτρικό σύστημα(ολικές απώλειες κτλ),οπότε μην σου φαίνεται απίθανο.Σε ένα μάλιστα πρόσφατο τεύχος(προ 2-3 μηνών αν θυμαμαι καλα) του περιοδικού ΠΤΗΣΗ&ΔΙΑΣΤΗΜΑ υπάρχουν αυτές οι αναφορές.Οπότε μην σου φαίνεται καθόλου απίθανο.Στα Chinook,το πρόβλημα είχε <<ψιλοαντιμετωπιστεί>> όταν βρέθηκε οτι η κυρίως ηλεκτρική αρτηρία ήταν εκτεθειμένη στο περιβάλλον(βροχές κτλ) και το πρόβλημα είχε επιλυθεί με την καλύτερη μόνωση του συγκεκριμένου τμήματος.

Πολύ πιθανόν πάντως τα πραγματικά αίτια να μην τα μάθουμε ποτέ,όχι μόνο λόγω ...συμφερόντων αλλα και λόγω της κατάστασης που βρέθηκαν τα συντρίμμια(υπόψιν τα Chinook δεν διαθέτουν FDR/CVR).

Είδωμεν...
φιλικά
 
merikes dieykriniseis

Allo pragma einai h apwleia helektrikwn, allo pragma h apwleia elenxou kai allo pragma h apwleia elenxou logw apwleias hlektrikwn!

Kai twra gia proxwrimenous...

Ta hlektrika twn a/fwn den einai apla. Den exoume ena reyma se mia grammh, sou kopike, thn ebapses... Exoume taytoxrona AC, DC, 28V, 114V klp. Exoume thn main bus, thn essential, thn battery klp klp. Akomh kai ean xasoume oles tis genhtries den synepagetai aytomata oute oti den douleyei tipota oute oti den exoume elenxo sto a/fos!
Oi leptomereies diaferoun apo a/fos se a/fos. Oi arxes einai oi idies.
 
Σωστοςςςςςς....

απλα θα συμπληρωσω αν και εγινες σαφης οτι οντως απωλεια ηλεκτρικων δεν σημαινει κατα αναγκη και πτωση(γι'αυτό υπάρχουν και τα standby οργανα οποτε οταν πέσουν τα flags,εχεις ελπιδες...),απλα στα σύγχρονα επιβατικά και ελικόπτερα υπάρχει το σύστημα ελέγχου πτήσης ή stability control ή SAS ή όπως ο καθε κατασκευαστής το ονομάζει.Στα chinook υπαρχει τέτοιο σύστημα που απλα υποβοηθά το εργο του κυβερνήτη και διορθώνει ψιλοαποκλίσεις.Αν χαθούν τα ηλεκτρικά χάνεται και αυτό αλλα προς Θεού,δεν χάνεται και το ελικόπτερο!Απλα η πτήση γίνεται ποιο δύσκολη αλλα το πτητικό μέσο παραμένει ...πτητικό.

φιλικά
 
enannos":36ytkpo4 said:
...απλα στα σύγχρονα επιβατικά και ελικόπτερα υπάρχει το σύστημα ελέγχου πτήσης ή stability control ή SAS ή όπως ο καθε κατασκευαστής το ονομάζει...

Swsta. Kai sta maxhtika. Kai einai poly palio "kolpo"...

SAS fantazomai enoeis ta "Stability Augmentation Systems" h 'Stab-Augs'
 
enannos":241hcfut said:
:x :x :x

Αξέχαστη στιγμή ήταν αυτή που ο Σόμπωλος όταν είχε πέσει ενα Phantom είχε πει "...το phantom ηταν εκπαιδευτικό γιατί ήταν διθέσιο..." (πλεον το πουλιτζερ δεν πρεπει να περιμένει)

φιλικά

Μά και τα μονοθέσια είναι εκπαιδευτικά...γιά την εκμάθηση "άνευ διδασκάλου" :)

Πάντως άν τα Chinook δέν διαθέτουν FDR/CVR (που το βρίσκω κάπως "παράξενο" οτι η Boeing δέν πρόβλεψε να τα εφοδιάση μ'αυτά τα συστήματα),όντως είναι πιθανό να μήν μάθουμε ποτέ τί πραγματικά συνέβη.

Τέλος,εντύπωση μού κάνει το γεγονός οτι αυτός που έγραψε τα περί "πηδαλίου" τού Chinook,δίνει και λεπτομέρειες τής βλάβης αυτής (δέν φτάνει δηλαδή οτι αμολάει μιά ανακρίβεια,την "ενισχύει" κιόλας).

Αλλά είπαμε...Greek media mode on :D
 
Hastaroth":2qfrxxgh said:
Πάντως άν τα Chinook δέν διαθέτουν FDR/CVR (που το βρίσκω κάπως "παράξενο" οτι η Boeing δέν πρόβλεψε να τα εφοδιάση μ'αυτά τα συστήματα),όντως είναι πιθανό να μήν μάθουμε ποτέ τί πραγματικά συνέβη.

Den einai periergo. Oute ablepsia. As poume oti... den perilambanetai ston standard eksoplismo. Oute ta maxhtika exoun.

H diereynhsh enos symbantws einai oloklhrh episthmh alla thelei xrono. Kai synhthws mporeis na breis ti eftekse akomh kai xwris ta recorders.

Twra to ean ayto pou tha broun to poun sto koino, ayto einai ena allo thema...
 
Σίγουρα μπορεί κανείς να βρή την αιτία ενός δυστυχήματος και χωρίς recorders.Απλά,αυτά βοηθούν και εξοικονομούν και χρόνο στην έρευνα.Γι'αυτό κατά την γνώμη μου θα έπρεπε να υπάρχουν σε όλα τα αεροπλάνα,στρατιωτικά και πολιτικά.

Οσο γιά το άν θα ανακοινωθούν τα πορίσματα τής έρευνας,αυτό όντως είναι "ένα άλλο θέμα".....
 
Δυστηχώς μόνο τα Mirage έχουν FDR...
Ούτε τα C-130(αν και δεν ξέρω μετά την αναβάθμιση τι εκαναν αλλα δεν πιστεύω...)
 
Poia Mirage? Ta F1 h ta 2000? Den gnwrizw kati tetoio... Mhpws ennoeis th katagrafh video tou HUD?

Ta T-6A exoun alla einai ekpaideytika...

Ta C-130 meta thn anabathmish den gnwrizw alla tha mathw kai tha sas pw.
 
Και τα <παλια>(αλλα αψογα) F1 είχαν FDR αλλα και τα 2λιτρα έχουν,κυρίως για καταγραφή παραμέτρων ωστε να αναλύονται μετά την πτήση και να γίνεται διάγνωση βλαβών(μαζί με του fadec του M53)
 
Top