Flynaked
Low-Cost-Class-Member
- Εγγραφή
- 23/05/2011
- Μηνύματα
- 92
- Likes
- 0
Αυτή είναι η φυσική ροη των πραγμάτων. “Supply & Demand”. Η ραχοκοκαλιά κάθε επιχειρηματικού μοντέλου.
Κοιτάξτε να δείτε. Πάω λίγο πίσω τώρα, αλλά με το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου, βρεθήκαν άνεργοι πολλοί χειριστές από τις ένοπλες δυνάμεις όλων των χωρών, και των σύμμαχων και του Άξονα. Οι περισσότεροι δεν έβρισκαν δουλεία στην πολιτική αεροπορία, ακόμα και τσάμπα να πετούσαν, παρά το γεγονός ότι είχαν περισσότερη εμπειρία από τους περισσότερους “πολιτικάριους”. Πολλοί δεν απορροφήθηκαν ποτέ, όποτε αυτό δημιούργησε ένα “Ripple Effect” γιατί όταν πλέον όλοι οι συνομήλικοι εργαζόμενοι χειριστές από το WWII πήραν σύνταξη, δεν υπήρχαν ούτε κατά προσέγγιση αρκετοί νέοι εκπαιδευμένοι να συμπληρώσουν το κενό, έτσι και δημιουργήθηκε ένα κλήμα παράδεισος για τον επαγγελματία χειριστή. Υψηλές αποδοχές με πολλά εξτρά, παροχή δωρεάν εκπαίδευσης και δωρεάν μεταφορά από και προς την πατρίδα σου, κτλ κτλ.
Αυτό η τάση (trend) έχει εξασθενίσει χρόνια τώρα, αλλά δημιουργείται μια νέα με την πρόσφατη οικονομική κρίση. Αυτή η απότομη πτώση σε ζήτηση από τις εταιρίες το ξαναπροκάλεσε. Είναι πολυάριθμοι πάλι οι άνεργοι χειριστές και λειτουργεί πάλι το επιχειρηματικό μοντέλο “Supply & Demand”. Γιατί να ξοδεύονται σε εκπαίδευση τύπου και υψηλές αποδοχές? Αφού κάπου εκεί έξω υπάρχουν αρκετοί χειριστές κατάλληλοι για αυτούς, άνεργοι.
Αυτό βεβαία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να προσθέτει ενέργεια στο νέο “Ripple” που δημιουργείται, γιατί με τις τωρινές συνθήκες εκπαιδεύονται λιγοτεροι, οι σχολές που δεν βγαίνουν, ανεβάζουν τιμές να ισορροπήσουν την μείωση και πολλοί χειριστές δυστυχώς (και με στεναχωρεί αυτό) δεν θα έχουν άλλη επιλογή αλλά να εγκαταλείψουν την μάχη και να βρουν άλλο τρόπο να βγάλουν το ψωμί τους.
Με αυτόν τον ρυθμό, σε κάποια χρόνια από τώρα, ίσως και δεκαετίες, θα “γυρίσει πάλι ο τροχός” και επειδή η εξέλιξη είναι αυτό ακριβώς που λέει και η λέξη, πίσω δεν πάει, μόνο στάσιμη μένει, θα ξεμείνει ο χώρος από χειριστές και θα δημιουργηθεί ενα νέο "trend", ενα κλίμα πολύ ελπιδοφόρο για μελλοντικούς χειριστές. Αναγκαστικά θα πέσει πάλι το κόστος εκπαίδευσης και οι εταιρίες θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πακέτο πρόσληψης, να έλξουν κάποιους από τους ποσοστικά λιγους χειριστές. Μπορεί να μην μας προλάβει εμάς όσο είμαστε “ετοιμοπόλεμοι”, μπορεί και ναι, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνει, εκτός και αν έρθει ένας παγετώνας, η σκάσει κάνας μετεωρίτης και καλυφτεί η τροπόσφαιρα με στάχτη!
Αυτά.
Μιχάλης
Κοιτάξτε να δείτε. Πάω λίγο πίσω τώρα, αλλά με το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πόλεμου, βρεθήκαν άνεργοι πολλοί χειριστές από τις ένοπλες δυνάμεις όλων των χωρών, και των σύμμαχων και του Άξονα. Οι περισσότεροι δεν έβρισκαν δουλεία στην πολιτική αεροπορία, ακόμα και τσάμπα να πετούσαν, παρά το γεγονός ότι είχαν περισσότερη εμπειρία από τους περισσότερους “πολιτικάριους”. Πολλοί δεν απορροφήθηκαν ποτέ, όποτε αυτό δημιούργησε ένα “Ripple Effect” γιατί όταν πλέον όλοι οι συνομήλικοι εργαζόμενοι χειριστές από το WWII πήραν σύνταξη, δεν υπήρχαν ούτε κατά προσέγγιση αρκετοί νέοι εκπαιδευμένοι να συμπληρώσουν το κενό, έτσι και δημιουργήθηκε ένα κλήμα παράδεισος για τον επαγγελματία χειριστή. Υψηλές αποδοχές με πολλά εξτρά, παροχή δωρεάν εκπαίδευσης και δωρεάν μεταφορά από και προς την πατρίδα σου, κτλ κτλ.
Αυτό η τάση (trend) έχει εξασθενίσει χρόνια τώρα, αλλά δημιουργείται μια νέα με την πρόσφατη οικονομική κρίση. Αυτή η απότομη πτώση σε ζήτηση από τις εταιρίες το ξαναπροκάλεσε. Είναι πολυάριθμοι πάλι οι άνεργοι χειριστές και λειτουργεί πάλι το επιχειρηματικό μοντέλο “Supply & Demand”. Γιατί να ξοδεύονται σε εκπαίδευση τύπου και υψηλές αποδοχές? Αφού κάπου εκεί έξω υπάρχουν αρκετοί χειριστές κατάλληλοι για αυτούς, άνεργοι.
Αυτό βεβαία δεν κάνει τίποτα άλλο από το να προσθέτει ενέργεια στο νέο “Ripple” που δημιουργείται, γιατί με τις τωρινές συνθήκες εκπαιδεύονται λιγοτεροι, οι σχολές που δεν βγαίνουν, ανεβάζουν τιμές να ισορροπήσουν την μείωση και πολλοί χειριστές δυστυχώς (και με στεναχωρεί αυτό) δεν θα έχουν άλλη επιλογή αλλά να εγκαταλείψουν την μάχη και να βρουν άλλο τρόπο να βγάλουν το ψωμί τους.
Με αυτόν τον ρυθμό, σε κάποια χρόνια από τώρα, ίσως και δεκαετίες, θα “γυρίσει πάλι ο τροχός” και επειδή η εξέλιξη είναι αυτό ακριβώς που λέει και η λέξη, πίσω δεν πάει, μόνο στάσιμη μένει, θα ξεμείνει ο χώρος από χειριστές και θα δημιουργηθεί ενα νέο "trend", ενα κλίμα πολύ ελπιδοφόρο για μελλοντικούς χειριστές. Αναγκαστικά θα πέσει πάλι το κόστος εκπαίδευσης και οι εταιρίες θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα ανταγωνιστικό πακέτο πρόσληψης, να έλξουν κάποιους από τους ποσοστικά λιγους χειριστές. Μπορεί να μην μας προλάβει εμάς όσο είμαστε “ετοιμοπόλεμοι”, μπορεί και ναι, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα γίνει, εκτός και αν έρθει ένας παγετώνας, η σκάσει κάνας μετεωρίτης και καλυφτεί η τροπόσφαιρα με στάχτη!
Αυτά.
Μιχάλης