Διαβάζοντας τα παραπάνω " Σχετικά με το reset ενος Circuit Breaker (CB) στον αέρα απο καπετάνιο της χ Εταιρίας " σκέφτηκα να γράψω την δικιά μου τεχνική πάντα πρόσεγγιση για την " Τυπική πλέον διαδικασία των Reset των CBs απο καπετάνιους αλλά και απο μηχανικούς φυσικά". Το CB δεν ειναι τιποτα άλλο απο μια ηλεκτρική ασφαλιστική διάταξη (ένας μηχανισμός) ενός κυκλώματος του αεροσκάφους και σκοπό έχει να προστατέψει το κύκλωμα απο υπερέντασεις (Μεγάλες τιμές ρεύματος-μεγαλύτερες φυσικά απο την ονομαστική του CB) στα καλώδιά που προκύπτουν απο βραχυκυλώματα είτε στην γραμμή μεταφοράς (καλώδια) είτε στο φορτίο της γραμμής. Σκοπό έχει φυσικά να προστατέψει τα καλώδια απο την καταστροφή (Λόγω του φαινομένου Joule οι μεγάλες τιμές του ρεύματος αυξάνουν την θερμοκρασία των αγώγων και πιθανόν να λιώσουν τις μονώσεις των καλωδίων και να οδηγήσουν σε πυρκαγιά). Αξίζει εδώ να αναφερθεί οτι τα καλώδια των αεροσκαφών δεν είναι κοινα καλώδια PVC που όλοι ίσως γνωρίζουμε αλλα καλώδια με μόνωση Teflon εξωτερικά και αλλη μια εσωτερικά για είναι αρκετα πιο ανθεκτικά απο τα κοινά καλώδια. Το "πικάντικο" για μένα κομμάτι είναι γιατί συχνά πρέπει να γίνεται reset σε αυτά τα CB αφού για παράδειγμα έχει εμφανιστεί στο ECAM "BCL 1 fault"?? Θεωρητικά το αεροπλάνο μας λέει οτι υπάρχει βλάβη σε αυτό το συγκεκριμένο σύστημα και πρέπει να επισκευαστεί! Το ερώτημα είναι αρχικά πως κατάλαβε το αεροπλάνο ότι έχει βλάβη σε αυτο το σύστημα? Τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά συστήματα των αεροπλάνων δεν κάνουν τίποτα άλλο απο το να αυτοδιαγνώσκονται συνεχώς αν έχουν αστοχήσει(χαλάσει) και να ειδοποιούν πράγματι ότι χάλασαν με μια φωτεινή ένδειξη και έναν χαρακτηριστικό ήχο αν είναι Critical και αναλογα με τον τύπο του αεροπλάνου φυσικά. Η αυτοδιάγνωση των κυκλωμάτων των συστημάτων είναι σύνθετη και συνήθως βασίζεται στο ψηφιακό σύστημα ARINC( τροφή για ψάξιμο στο google για οποιον ενδιάφερεται παραπάνω) το οποίο αποστέλλει με ψηφιακή δυαδική( 0 και 1) κωδικοποίηση πληροφορία την οποία και περιμένει να την λάβει πίσω απο το κάθε σύστημα) . Φαίνεται λοιπόν στην πράξη ότι πολλές φορές το Fault που εμφανίζεται δεν είναι πραγματικό αλλα λάθος του διαγνωστικού συστήματος. Συνεπώς, είναι κοινή πρακτική πριν γίνει action απο τον καπετάνιο ή τον μηχανικό να γίνει reset στο συστήμα (ναι όπως και στα Computer) επειδή δεν υπάρχει κουμπί reset οπως στους υπολογιστές και έπειδή δεν υπάρχει πρίζα για να σταματήσουμε την τροφοδοσία, ένα μας μένει να τραβήξουμε το CB για μερικά δευτερόλεπτα(διακοπή ηλεκτρικής τροφοδοσίας) και να το επαναφέρουμε. Ελπίζω να μην κουρασα είναι πολλά αυτα που ήθελα να γράψω αλλα ίσως απευθύνονται σε forum για μηχανικούς και πιλότους.