Ένδειξη φωτιάς σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλειο

nanas44":3et9gxbj said:
mroa412":3et9gxbj said:
συμβαν που του ετυχε σε πτηση ανεφερα αν διαβασες επειδη το συμβαν που αναφερεις εσυ εγινε στην ιδια εταιρεια (https://www.youtube.com/watch?v=btark5_tnnY)


Σου εξηγώ ότι δεν έχεις γνώσεις από computer reset και μάλλον κατάλαβες λάθος αυτό που σου είπε ο εκπαιδευτής σου, αλλά είσαι και εκτός θέματος. Στο αεροπλάνο σε ότι ελέγχεται από computer μπορεί να γίνει reset. Γενικά γίνεται restart από το διακόπτη ή από την ασφάλεια διακόπτοντας ουσιαστικά τον ηλεκτρισμό. Στους κινητήρες δεν γίνεται reset παρά μόνο στο FADEC, και αυτό μόνο όταν ο κινητήρας είναι σβηστός. Δεν καταλαβαίνω για ποια ένδειξη στο κινητήρα μιλάς και για ποιο reset ? Επίσης δεν καταλαβαίνω τι επηρεάζει ηλεκτρομαγνητικά η συσκευή του επιβάτη ? Τέλος όλο αυτό το θέμα είναι άσχετο με τον καπνό στο πιλοτήριο…
εγω ειπα για ενα συμβαν που συνεβη σε πτηση της αιγαιου το μοιραστηκα μαζι σας μια κοινοτητα ειμαστε ολοι το συμβαν ειχε ως εξης κατα τη διαρκεια της πτησης στο ecam εμφανιζει αυξηση θερμοκρασιας στη δεξια δεξαμενη καυσιμων και ο εκπαιδευτης μου πηγαινει πισω στα CB και κανει reset την ασφαλεια στον πινακα για να βεβαιωθει οτι προκειται περι βλαβης ,αφου την εκανε reset επανηλθε στα κανονικα επιπεδα .μας εξηγησε λοιπον οτι πολλες φορες οφειλεται η σε δυσλειτουργια του συστηματος η σε καποια ηλεκτρονικη συσκευη ενος επιβατη που δεν την εχει απενεργοποιησει οπως αρμοζουν οι κανονες με αποτελεσμα να επηρεαζει το συστημα ,οσο για τα computer που ειπες δεν χρειαζεται να ειναι καποιος ειδικος για να κατανοησει την λειτουργια τους ,φιλικα
 
wheelwell":1i8fy5pj said:
Διαβάζοντας τα παραπάνω " Σχετικά με το reset ενος Circuit Breaker (CB) στον αέρα απο καπετάνιο της χ Εταιρίας " σκέφτηκα να γράψω την δικιά μου τεχνική πάντα πρόσεγγιση για την " Τυπική πλέον διαδικασία των Reset των CBs απο καπετάνιους αλλά και απο μηχανικούς φυσικά". Το CB δεν ειναι τιποτα άλλο απο μια ηλεκτρική ασφαλιστική διάταξη (ένας μηχανισμός) ενός κυκλώματος του αεροσκάφους και σκοπό έχει να προστατέψει το κύκλωμα απο υπερέντασεις (Μεγάλες τιμές ρεύματος-μεγαλύτερες φυσικά απο την ονομαστική του CB) στα καλώδιά που προκύπτουν απο βραχυκυλώματα είτε στην γραμμή μεταφοράς (καλώδια) είτε στο φορτίο της γραμμής. Σκοπό έχει φυσικά να προστατέψει τα καλώδια απο την καταστροφή (Λόγω του φαινομένου Joule οι μεγάλες τιμές του ρεύματος αυξάνουν την θερμοκρασία των αγώγων και πιθανόν να λιώσουν τις μονώσεις των καλωδίων και να οδηγήσουν σε πυρκαγιά). Αξίζει εδώ να αναφερθεί οτι τα καλώδια των αεροσκαφών δεν είναι κοινα καλώδια PVC που όλοι ίσως γνωρίζουμε αλλα καλώδια με μόνωση Teflon εξωτερικά και αλλη μια εσωτερικά για είναι αρκετα πιο ανθεκτικά απο τα κοινά καλώδια. Το "πικάντικο" για μένα κομμάτι είναι γιατί συχνά πρέπει να γίνεται reset σε αυτά τα CB αφού για παράδειγμα έχει εμφανιστεί στο ECAM "BCL 1 fault"?? Θεωρητικά το αεροπλάνο μας λέει οτι υπάρχει βλάβη σε αυτό το συγκεκριμένο σύστημα και πρέπει να επισκευαστεί! Το ερώτημα είναι αρχικά πως κατάλαβε το αεροπλάνο ότι έχει βλάβη σε αυτο το σύστημα? Τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά συστήματα των αεροπλάνων δεν κάνουν τίποτα άλλο απο το να αυτοδιαγνώσκονται συνεχώς αν έχουν αστοχήσει(χαλάσει) και να ειδοποιούν πράγματι ότι χάλασαν με μια φωτεινή ένδειξη και έναν χαρακτηριστικό ήχο αν είναι Critical και αναλογα με τον τύπο του αεροπλάνου φυσικά. Η αυτοδιάγνωση των κυκλωμάτων των συστημάτων είναι σύνθετη και συνήθως βασίζεται στο ψηφιακό σύστημα ARINC( τροφή για ψάξιμο στο google για οποιον ενδιάφερεται παραπάνω) το οποίο αποστέλλει με ψηφιακή δυαδική( 0 και 1) κωδικοποίηση πληροφορία την οποία και περιμένει να την λάβει πίσω απο το κάθε σύστημα) . Φαίνεται λοιπόν στην πράξη ότι πολλές φορές το Fault που εμφανίζεται δεν είναι πραγματικό αλλα λάθος του διαγνωστικού συστήματος. Συνεπώς, είναι κοινή πρακτική πριν γίνει action απο τον καπετάνιο ή τον μηχανικό να γίνει reset στο συστήμα (ναι όπως και στα Computer) επειδή δεν υπάρχει κουμπί reset οπως στους υπολογιστές και έπειδή δεν υπάρχει πρίζα για να σταματήσουμε την τροφοδοσία, ένα μας μένει να τραβήξουμε το CB για μερικά δευτερόλεπτα(διακοπή ηλεκτρικής τροφοδοσίας) και να το επαναφέρουμε. Ελπίζω να μην κουρασα είναι πολλά αυτα που ήθελα να γράψω αλλα ίσως απευθύνονται σε forum για μηχανικούς και πιλότους.
θα ηθελα και γω με τη σειρα μου να προσθεσω για οποιον ενδιαφερεται να μαθει περρισοτερα για τα CB οτι υπαρχουν 2 κατηγοριες ,τα trip free και τα non trip free ,τα πρωτα μετα απο reset επανερχονται στη θεση τους ενω η δευτερη κατηγορια δεν γινεται reset ειναι one way.
 
Νομίζω θα ήταν ωραίο μιας και στην κουβέντα ακούστηκε ο όρος για ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές να μας έλεγαν τις εμπειρίες τους πιλοτοι αλλα και μηχανικοί πάνω σε αυτο το θέμα (απο πραγματικά γεγονοντά που αποδόθηκαν σε Η/Μ παρεμβολές τελικά!!). Διότι είναι ένα κομμάτι που οι κατασκευάστριες εταιρίες δίνουν μεγάλη σημασία στην σχεδίαση ενος A/φους. Σημαντικό να αναφέρω ότι μπορεί να είναι εξωγενείς αλλα και ενδογενείς. Νομίζω είναι αρκετά ενδιάφερον κομμάτι που το παραγνωρίζουν πολλοί.
 
Πέραν των τεχνικών επιστημονικών ερμηνειών που αναφέρονται παραπάνω, για να βοηθήσω τη κουβέντα σας εποικοδομητικά, προς αποφυγήν αντεγκλήσεων και αρνητικών αντιπαραθέσεων, για το συμβάν της πτήσης περί ου ο λόγος στο παρόν νήμα, σαφέστατα υπήρξε συγκεκριμένη αιτία που προκάλεσε το βραχυκύκλωμα που αναφέρεται το μέλος nanas44, η οποία διαπιστώθηκε σχεδόν αμέσως από τον έλεγχο των μηχανικών, η αναμονή και η καθυστέρηση όμως για την αποκατάσταση της βλάβης που προκλήθηκε και παρέμεινε το α/φ καθηλωμένο στη τεχν. βάση ήταν υποχρεωτική και αναπόφευκτη.
 
Re: Φωτιά σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλειο

NFEEFE":1i2y3353 said:
Τι σου ειναι η ψηφιακη εποχη, ακομα και οι φωτιες ειναι "ηλεκτρονικες" πλεον. :D

Οι φωτιες στο aviation industry τοποθετουνται σε τρεις κατηγοριες.

Class A- solid fire (αν παρει φωτια πχ ένα καθισμα)
Class B- flammable liquids (φωτια που οφείλεται σε ευλεκτο υγρο)
Class C- Electrical Fire (φωτια που σχετιζεται με ηλεκτρονικα υλικα, καλωδια, ασφαλεις, συστηματα πιλοτηριου κτλ)

Είναι σημαντικο να ξερεις τι κατηγοριας είναι η φωτια για να βρεις και την αντιμετωπιση της. Στην πτωτη ταξη επιτρεπεται να ριξεις νερο πχ ενώ στις άλλες δυο απαιτείται αποκλειστικα η χρηση halon extinguisher.
Εν προκειμενω λενε ότι προκειται για electrical fire, δηλαδή class C και όχι για ψηφιακη φωτια :p
 
Re: Ένδειξη φωτιάς σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλε

Τι να χρησιμοποιήσει;Halon;
Ποια εταιρεία χρησιμοποιεί ακόμα τέτοιους πυροσβεστήρες;
 
Re: Ένδειξη φωτιάς σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλε

Ολες
 
Re: Ένδειξη φωτιάς σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλε

Όλες οι αεροπορικές BCF χρησιμοποιούν. Είναι πολύ δραστικό και αντιμετωπίζει όλους τους τύπους φωτιάς. Βέβαια δεν υπάρχουν και πολλά αποθέματα πλέον, οπότε με τι θα το αντικαταστήσουν είναι άλλο θέμα
 
Re: Ένδειξη φωτιάς σε πτήση της Aegean από Αθήνα προς Ηράκλε

Ναι,σωστά.Η δική μου διατύπωση είναι εσφαλμένη.
 
Top