Ελληνικές Αεροπορικές εταιρείες και το μέλλον τους

  • Thread starter Thread starter Belavia
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
REGIONAL":6u9jz8pc said:
Ένα άλλο κομμάτι που επίσης προκαλεί προβληματισμό είναι το πόσοι Έλληνες τελικά ταξιδεύουν αεροπορικώς.
Εαν από τα 10 εκατ. ταξίδευαν τα 5-6 τότε θα είχαμε μια ικανοπιητική αγορά. Συμβαίνει αυτό;
Η αεροπορική αγορά στην Ελλάδα περιορίζεται στα ελληνικά νησιά που όλα μαζί δεν συγκεντρώνουν ούτε 1,5 εκατ κατοίκους ,στα 2 μεγάλα αστικά κέντρα και σε 2-3 Ηπειρωτικές πόλεις που δεν είναι και οι πλέον μεγάλες από πλευράς έκτασης και πληθυσμού.
Μέχρι τώρα δεν έχει γίνει καμία σοβαρή προσπάθεια αξιοποίησης των Ηπειρωτικών αεροδρομίων τα οποία στην καλύτερη των περιπτώσεων συγκεντρώνουν Charter κίνηση.
Το πόσοι Έλληνες ταξιδεύουν αεροπορικώς είναι συνάρτηση αποστάσεων, εισοδημάτων, εναλλακτικών τρόπων εξυπηρέτησης καθώς και λόγους ταξιδιού. Με την ραγδαία ανάπτυξη των αυτοκινητόδρομων στην ηπειρωτική Ελλάδα και με τον ΟΣΕ να ακολουθεί ασθμαίνοντας σε μερικά χρόνια πολλοί λίγοι θα χρησιμοποιούν αεροπλάνο (αγαπάμε και τα αυτοκίνητά μας πολύ). Να γίνει σοβαρή αξιοποίσηση τι εννοείς? Και επιδότηση να δώσει το κράτος πιστεύει κανείς οτι scheduled πτήσεις IOA-CDG και AXD-MAD μπορούν να σταθούν? Είμαστε μικρή χώρα πληθυσμιακά άρα και εμπορικά και φαλιρησμένοι. Για τα εσωτερικά δρομολόγια νομίζω ότι ανταποκρίνονται μια χαρά (αν και βλέπω μελλοντικά κατάργηση των ΑΤΗ-ΙΟΑ, ΑΤΗ-KSO, ATH-KZI) ενώ λίγο ψωμί υπάρχει στις συνδέσεις μεταξύ περιφ. πόλεων και εκεί όμως εποχικά κυρίως.


REGIONAL":6u9jz8pc said:
Το ότι η Ελλάδα έχει αστικά κέντρα τα οποία είναι <<βλαχοχώρια>> δεν σημαίνει ότι κάτι παρόμοιο υπάρχει και στην Ευρώπη. Ακόμα και αν είναι έτσι τότε σίγουρα αποτελεί <<μαγκιά>> το πως ένα οποιοήποτε επαρχιακό μέρος στην Ισπανία ή στην Ιταλία δημιουργεί από το 0 σημαντική αεροπορική κίνηση που μόνο καλό μπορεί να επιφέρει στον συγκεκριμένο τόπο.
Στην Ελλάδα κάτι πήγε να γίνει στο Βόλο και είδαμε το κράτος μας τι έκανε...Ας μην απορούμε μετά γιατί πιάσαμε τουριστικό πάτο!
Την λέξη βλαχοχώρια την χρησιμοποίησα για την Ευρώπη και όχι την Ελλάδα. Δλδ το Reus και η Girona είναι μεγαλουπόλεις της Ισπανίας? Ή κάτι περίεργα Φιχτενμπάντεν που χρησιμοποιεί η Ryan στην Γερμανία? Σχήμα λόγου ήταν για κάποια μέρη που απέκτησαν "επωνυμία" χάρη στις loco και που με την 1η ευκαιρία θα τα "πουλήσουν" οι αεροπορικές για τον επόμενο που θα τους τάξει ακόμα φτηνότερα fees.
Για τον Βόλο τι να πω?Δδδ περιμένετε τι απο το κράτος?Να δώσει τα fees που ζήτησε η Ryan? Τότε θα ανοίξει ο ασκός του αιόλου και οι πρώτοι που θα καταφύγουν στην ΕΕ θα είναι οι Ενώσεις Ξενοδόχων άλλων πόλεων που δεν θα έχουν την προνομιακή μεταχείριση του Βόλου. Ο Βόλος και γενικά η Θεσσαλία δικαιούται ένα όμορφο και περιποιημένο περιφερειακό Α/Δ για τους δώσει την τουριστική ώθηση που χρειάζονται και όχι για να έρθει η Ryan. Κοιτάτε το δέντρο και χάνετε το δάσος.

payneful_tales":6u9jz8pc said:
Μπορεί κάποιος/α να παραθέσει τις απαιτήσεις/όρους... να μένει και κάτι ;-)
Ψάχνοντας για τα επιδοτούμενα και ποιές εταιρείες μπορούν να λάβουν μέρος, το ελλ. κράτος σε παραπέμπει στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

aas59":6u9jz8pc said:
OA701":6u9jz8pc said:
κινδυνεύουν να κατηγορηθούν απ' την Ε.Ε περι ανταγωνισμού, σύστασης καρτέλ κτλ.
Στο θέμα ωραρίου δεν τίθεται ζήτημα, το θέμα ξεκινά από την τυχούσα ενιαία (η σχεδόν ενιαία) τιμολογιακή πολιτική.......
Χμμμ, δεν διαφωνώ, αλλά στην Ε.Ε δεν είναι αφελείς ούτε κοιτάνε μόνο τις τιμές. Η συνεννόηση που θα γίνει μεταξύ 2 ή περισσότερων εταιρειών για τα ωράρια είναι η αρχή μιας ευρύτερης συνεννόησης. Έτσι το βλέπω. Αφού οι αεροπορικές θα ελέγχουν τα ωράρια και δεν θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, τότε γιατί να μην ελέγχουν και τις τιμές? Γιατί πλέον να μην χρεώνουν περισσότερα? Δεν λέω ότι έτσι θα γίνει ντε και καλά αλλά η πρόληψη για αυτό υπάρχει.

aas59":6u9jz8pc said:
OA701":6u9jz8pc said:
Οι loco θα συνεχίσουν την ανάπτυξή τους μέχρι που θα παρέμβει η Ε.Ε
η ΕΕ δεν πρόκειται ποτέ να παρέμβει για loco ... για αυτούς τους λόγους.
Δεν είπα ότι θα παρέμβει η Ε.Ε για τις loco αλλά για το ότι θα γεμίσουμε κάποια στιγμή εγκατελελημένα ή μηδαμινής κίνησης Α/Δ. Μια ματιά στην Αμερική θα σε πείσει. Ανα 50 χλμ υπάρχει Α/Δ, ιδιωτικό/δημοτικό/κπμητειακό, δεν έχει τόση σημασία, και τα περισσότερα απλά πιάνουν χώρο.
Αυτά προς το παρόν :mrgreen: . Εδώ είμαστε και το συζητάμε... :great:
 
Η σημερινή κατάσταση σίγουρα δεν είναι αυτή που θα έπρεπε.
Οι Low cost ήδη φρέναραν την ανάπτυξή τους στην Ευρώπη λόγω της κρίσης.
Το ζήτημα είναι η Ελλάδα θα ακολουθήσει το δικό της δρόμο με τα ΚΤΕΛ και τα αυτοκίνητα ή θα ακολουθήσει αυτά που έγιναν και ακόμα γίνονται στην υπόλοιπη σχεδόν Ευρώπη;
Για το Βόλο και πάλι όπου υπήρξε μια αξιόλογη προσπάθεια, πρωτοφανής για τα ελληνικά δεδομένα από την τοπική αυτοδιοίκηση και την οποία σταμάτησε ελπίζουμε προσωρινά το γραφειοκρατικό μας κράτος είτε μέσω της ΥΠΑ είτε μέσω της ΟΑ, η Ryanair ως ο μοναδικός ενδιαφερόμενος και μάλιστα με ένα πολύ δυναμικό άνοιγμα θα μπορούσε να έχει αυτό που ζητούσε. Γιατί λοιπόν δεν πέφτουν τα αεροπορικά τέλη σε όλα τα αεροδρόμια;
Ποιό είναι το ώφελος από την σημερινή κατάσταση; Βλέπουμε την πτώση που έχουμε και φέτος ή νομίζουμε ότι ακόμα η Ελλάδα είναι το επίκεντρο του ευρωπαικού τουρισμού;
Μια ματιά στην Πολωνία και σε άλλα νέα μέλη της ΕΕ τα δείχνει όλα.
 
REGIONAL":3grt8ncn said:
Γιατί λοιπόν δεν πέφτουν τα αεροπορικά τέλη σε όλα τα αεροδρόμια;
Ποιό είναι το ώφελος από την σημερινή κατάσταση; Β


Μα ειλικρινά , δεν διάβασες τι λέει ακόμα και η FR???
Λίγο πιο πάνω είναι πώς επαναλαμβάνεις κάτι που δεν είναι ακριβές????
 
Ξεφύγαμε από το θέμα και για αυτό δεν συνεχίζω.
Τα αποτελέσματα είναι φανερά πλέον.
Σε λίγο θα πούμε ότι είμαστε και τζάμπα. Η Ryanair απλά χρησιμοποίησε όπως κάνει αυτή τη μικρή ασπιρινούλα που έλαβε το κράτος και η οποία δεν έφερε κανένα θετικό αποτέλεσμα φέτος απλά για να πιέσει τη βρετανική κυβέρνηση με την οποία έχουν ανοίξει πόλεμο τα τελευταία χρόνια.
Αφού λοιπόν είμαστε τόσο φτηνοί και το κράτος έκανε αυτό που έπρεπε γιατί δεν ήρθε στο Βόλο;
Τέλος μέχρι εδώ διότι δεν αντέχω να βλέπω απόψεις που βασίζονται στον ελληνικό μας μικρόκοσμο.Η ανάπτυξη έρχεται με τα μάτια ανοιχτά και όχι με βάση τι γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα .
 
Αγαπητέ Regional, κουβέντα κάνουμε και μοιραζόμαστε απόψεις :) . Φυσικό είναι να υπάρχουν πολλές και διαφορετικές απόψεις άλλωστε αυτό κρατάει και το site alive 8) . To να λές έτσι γενικά ότι ζούμε στο μικρόκοσμό μας δεκτόν (και εν μέρει συμφωνώ) αλλά επιχειρήματα παρακαλώ. Έτσι γενικά, το τι γίνεται στην Ευρώπη και αλλού και οτι έχουμε τα μάτια μας κλειστά δεν λέει κάτι συγκεκριμένο.
Άσε που πιστεύω ακράδαντα ότι αν ήταν προσοδοφόρα η τοπική αγορά θα πετούσαμε ήδη με Lufthansa, Iberia και British.
Για τον Βόλο, παρακαλώ :thx: υπάρχει thread σχετικό :great: . Μην το κάνουμε και μεσανατολικό :mrgreen: .
 
Oi βασικές αρχές του κακού είναι κατά την γνώμη μου οι εξής:

1) Τεράστιος συγκεντρωτισμός στα αστικά κέντρα και κυρίως στην Αθήνα. Το 11 εκ. πλυθησμός ή η έκταση της χώρας δεν λέει τίποτα. Όταν οι μισοί ζούνε στην Αθήνα, τί σόι ανάπτυξη να υπάρχει στις πτήσεις εσωτερικού.

2) Αν στο προηγούμενο προσθέσουμε και την υπερβολικά αργή αλλά συνεχή βελτίωση/δημιουργία δρόμων, τα ταχύτερα πλοία (που όσο πανάκριβα και να είναι, παραμένουν φτηνότερα από τα αεροπλάνα).

3) Αν στο προηγούμενο προσθέσουμε την θηλιά του "Βενζινέλου", ο ανταγωνισμός με τα άλλα μέσα είναι αδύνατος. Αν υπήρχε φτηνότερο και πιό μικρό/λειτουργικό αεροδρόμιο στην περιοχή της Αθήνας, οι πτήσεις commuter θα είχαν μικρότερο κόστος και ελπίδα ανάπτυξης. Ο κρητικός, κάτοικος Νικαίας, που πάει κάτω με το αεροπλάνο, από την ώρα που θα φύγει από το σπίτι του μέχρι να βγεί έξω από το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, θέλει 4ώρες τουλάχιστον, χωρίς καθυστερήσεις. Αν πάει με πλοίο, θέλει 6μιση ώρες για να είναι στο λιμάνι του Ηρακλείου. Θα πάει φτηνότερα, και με πολύ μικρότερη πιθανότητα καθυστερήσεων. Το ίδιο μπορούμε να πούμε αν ήταν Θεσσαλονικιός. Μέχρι να απογειωθεί το αεροπλάνο, αυτός θα είχε περάσει την Λάρισα και θα κοντόφτανε Κατερίνη!

4) Έχω ξαναγράψει ότι η Ελλάδα θα μπορούσε να είχε τουλάχιστον 2 εταιρείες τσάρτερ τα τελευταία 25 χρόνια. Είμαστε η μοναδική χώρα της Μεσογείου που όλοι οι τουρίστες της που φτάνουν με τσάρτερ, έρχονται με ξένα νηολόγια. Θα μου πείτε και η Ισπανία είχε 10-12 εταιρείες τσάρτερ, και κοίτα τις τώρα. Σωστό μέν αλλά μην ξεχνλάμε πόσοι ισπανοί φάγανε ψωμάκι με αυτές εδώ και 30 χρόνια και δεύτερον είμαστε σε κρίση.

5) Από όλα τα παραπάνω, το "χωνί" καταλήγει στο κράτος. Το βαρύ-δυσκίνητο-κοντόφθαλμο-διεφθαρμένο-απρογραμμάτιστο-μη διορατικό-ωχαδελφίστικο Ελληνικό Κράτος.
 
Το θέμα νομίζω ότι θα έπρεπε να γίνει: Η ελληνική αεροπορική αγορά και το μέλλον της μιας και εκεί συνέχεια το αναφέρουμε.
Δεν καταλαβαίνω τη σύγκριση οδικής,ακτοπολοικής με την αεροπορική συγκοινωνία και μάλιστα στο μεγαλύτερο πλεονέκτημα της τρίτης που είναι ο χρόνος.Το πλοίο ή οι δρόμοι ποτέ δεν θα φτάσουν το αεροπλάνο στο χρόνο μετακίνησης .Κανένας επίσης δεν θα πάει στο ΚΤΕΛ ή το λιμάνι ένα λεπτό πριν την αναχώρηση αλλά όπως και σε ένα αεροδρόμιο θα <<φάει>> κάποιο χρόνο. Το κόστος επίσης για αυτό που προσφέρουν σε ορισμένες φορές πλησιάζει το αεροπορικό εισιτήριο.
Η Κρήτη νομίζω είναι ατυχές παράδειγμα αφού σε επίπεδο εσωτερικών πτήσεων είναι μια χαρά.
17 περίπου πτήσεις την ημέρα το Ηράκλειο,11-12 πτήσεις τα Χανια.
Το ίδιο και η Θεσσαλονίκη 23-24 πτήσεις την ημέρα περίπου.
Τα προβλήματα ως προς αυτό το κομμάτι βρίσκονται σε άλλα μεγάλα Ηπειρωτικά κέντρα τα οποία τα γνωρίζουμε όλοι.
(Πάτρα,Καλαμάτα,Λάρισα,Βόλος,Πρέβεζα κλπ).
 
φίλε μου Regional, τί σχέση έχει η συχνότητα των πτήσεων με τον λόγο: χρόνος door2door/κόστος? Είτε 40 πτήσεις την ημέρα έχει, είτε μία, πάλι την ίδια ώρα θα κάνει.
 
REGIONAL":2gs6d6uj said:
Δεν καταλαβαίνω τη σύγκριση οδικής,ακτοπολοικής με την αεροπορική συγκοινωνία και μάλιστα στο μεγαλύτερο πλεονέκτημα της τρίτης που είναι ο χρόνος.Το πλοίο ή οι δρόμοι ποτέ δεν θα φτάσουν το αεροπλάνο στο χρόνο μετακίνησης .Κανένας επίσης δεν θα πάει στο ΚΤΕΛ ή το λιμάνι ένα λεπτό πριν την αναχώρηση αλλά όπως και σε ένα αεροδρόμιο θα <<φάει>> κάποιο χρόνο. Το κόστος επίσης για αυτό που προσφέρουν σε ορισμένες φορές πλησιάζει το αεροπορικό εισιτήριο.

Αγαπητέ ρέτζιοναλ, σαφέστατα δεν έτυχε να βιώσεις το Αθήνα-Καβάλα στα τέλη του '70, στο τότε magirus deutz, σε 17 ώρες, με 6 στάσεις εκ των οποίων οι 2 ήταν τέκνικαλ και με μία τσάντα αφιερωμένη στο φαγητό όλης της οικογένειας (χ4). Οι μνήμες δεν σβήνουν τόσο εύκολα όσο τα χιλιόμετρα που τρώγονται πια από τις σημερινές κατασκευαστικές. Να σε ενημερώσω λοιπόν ότι οι δρόμοι έφτασαν και το αεροπλάνο. Έκανα 5:45 από Αθήνα-Καβάλα πριν ένα μήνα. Όσο για το κόστος; Βάλε κάποιον να σου μετρά τα ευρώ όταν δεν σου κάτσει το €1 ή τα €4.

δικός σου

ΥΓ: @ george: Είναι τέτοια η "κόπωση" των απαιτήσεων που εύκολα κανείς μπορεί να αποφύγει την παράθεσή των. Πόσο μάλλον δε και την εφαρμογή τους.;-)
 
gonso":211u6354 said:
1) Τεράστιος συγκεντρωτισμός στα αστικά κέντρα και κυρίως στην Αθήνα. Το 11 εκ. πλυθησμός ή η έκταση της χώρας δεν λέει τίποτα. Όταν οι μισοί ζούνε στην Αθήνα, τί σόι ανάπτυξη να υπάρχει στις πτήσεις εσωτερικού.
2) Αν στο προηγούμενο προσθέσουμε και την υπερβολικά αργή αλλά συνεχή βελτίωση/δημιουργία δρόμων, τα ταχύτερα πλοία (που όσο πανάκριβα και να είναι, παραμένουν φτηνότερα από τα αεροπλάνα).

H συγκέντρωση πληθυσμού στο ΑΤΗ όντως είναι τροχοπέδη για τέτοια θέματα και δυστυχώς όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά σε 30 χρόνια θα μίλαμε για τα "Δίδυμα Τέρατα", την Δυτική Αττική (δλδ την σημερινή που τότε θα θεωρείται "Παλιά Πόλη") και την Ανατολική που αν συνεχίσει με τους σημερινούς ρυθμούς και ανεξέλεγκτα θα ψάχνουμε νέο χώρο για τον "Μπένι" αφού θα θεωρείται αστική ζώνη.
Ο πληθυσμός γενικά είναι ένας δείκτης και σε συνδυασμό με το μέσο εισόδημα (χωρίς τα μαύρα :mrgreen: ) καθώς και τα γεωγραφικά-γεωμορφολογικά στοιχεία της χώρας δίνουν έναν μπούσουλα σε μια ΣΟΒΑΡΗ αεροπορική για ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ.
Για τους δρόμους και τα καράβια συμφωνώ ενώ μην ξεχνάς και τα τραίνα που μελλοντικά θα μας απασχολήσουν πολύ.

gonso":211u6354 said:
3) Αν στο προηγούμενο προσθέσουμε την θηλιά του "Βενζινέλου", ... κοντόφτανε Κατερίνη!
4) ...θα μπορούσε να είχε τουλάχιστον 2 εταιρείες τσάρτερ τα τελευταία 25 χρόνια...
5) Από όλα τα παραπάνω, το "χωνί" καταλήγει στο κράτος. Το βαρύ-δυσκίνητο-κοντόφθαλμο-διεφθαρμένο-απρογραμμάτιστο-μη διορατικό-ωχαδελφίστικο Ελληνικό Κράτος.

Το παράδειγμα με τον "μουσαντέ Νικαιώτη-Αθηναίο" που είναι Κρητικός είναι πάνω κάτω η σημερινή κατάσταση αλλά νομίζω όχι η αυριανή. Πλέον, σιγά σιγά, οι Έλληνες που εποίκισαν την Αθήνα στα 50s-60s-70s έχουν παιδιά και εγγόνια τα οποία σε 1-2 γεννεές απο τώρα θα θεωρούνται "βέροι" Athenians και η μόνη σχέση τους με τον τόπο καταγωγής του παπού και της γιαγιάς θα είναι κάποιο πατρικό-εξοχικό (αν δεν το έχει "φάει" καμμιά τράπεζα μέχρι τότε).
Για τις εταιρείες charter είναι πραγματικά πονεμένη ιστορία και πονάει ακόμα πιο πολύ όταν βλέπεις στην Τουρκία και στην Ισπανία πόσες υπάρχουν και κυρίως τι προσφέρουν. ΜΕΓΑ ΕΓΚΛΗΜΑ που η Ολυμπιακή τα παλιά καλά (χωρίς μεγαλό ανταγωνισμό εννοώ και με άπλετο κρατικό προστατευτισμό) χρόνια δεν ασχολήθηκε σοβαρά με το θέμα. Τώρα οι Τ.Ο μας κάνουν ότι θέλουν αφού στην τελική αυτοί βάζουν το μετ. μέσο.
Για το κράτος συμφωνώ, επαυξάνω κτλ. κτλ. Βλέποντας όμως και άλλα κράτη που ήταν ή είναι στην ίδια κατάσταση με εμάς (Ιταλία, Τουρκία, βόρεια παράλια Αφρικής) παρατηρώ ότι κάτι παραπάνω κάνανε, αφού καταλάβανε την σημασία του τουρισμού και του εισερχόμενου χρήματος. Έμεις έχουμε μείνει τόσο πίσω που πλέον είναι αργά νομίζω...

REGIONAL":211u6354 said:
Δεν καταλαβαίνω τη σύγκριση οδικής,ακτοπολοικής με την αεροπορική συγκοινωνία...είναι μια χαρά.
17 περίπου πτήσεις την ημέρα το Ηράκλειο,11-12 πτήσεις τα Χανια.
Τα προβλήματα...Πάτρα,Καλαμάτα,Λάρισα,Βόλος,Πρέβεζα.
Σαν πελάτης και fun της αεροπορίας ορθά δεν το καταλαβαίνεις. Αν όμως το δεις επιχειρηματικά και κάνοντας όλα τα σενάρια και τους συνδυασμούς που πρέπει να κάνεις πριν "χώσεις" λεφτά σε κάτι ίσως βάλεις και εσύ λίγο νερό στο κρασί σου ή αναθεωρήσης πλήρως.
Τα Χανιά έχουν max 8-9 πτήσεις το καλοκαίρι και 6-7 τον χειμώνα. Συγκριτικά (πληθυσμός, τουρισμός, φοιτητές) νομίζω οι Χανιώτες δεν είναι και πολύ fun του αεροπλάνου.
Απ΄τις 5 πόλεις που αναφέρεις και συμφωνώ κατά τα 4/5 (η Πρέβεζα δεν είναι μεγάλη αλλά ίσως μπορεί να τραβήξει την Αιτωλοακαρνανία) πες μου μια πτήση που στέκει εμπορικά και χωρίς επιδότηση all year round. Δυστυχώς, με το να είναι η μισή δραστηριότητα της χώρας στην Αθήνα και η άλλη μισή της μισής στην Θεσσαλονίκη, δεν μένει και τίποτα που θα μπορούσε να συντηρήσει τέτοια routes
 
Top