Εξετασεις αντιληψης - μνημης ΑΣΕΠ για ΕΕΚ
Επειδή αρκετοί ρωτάτε για τις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ για ΕΕΚ είπα να γράψω δυο λογάκια εδώ ώστε να τα διαβάσουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι.
Οι εξετάσεις έχουμε ήδη πει από τι αποτελούνται, το πιο παράξενο - ας πούμε - τεστ είναι αυτό της αντίληψης - μνήμης και το οποίο μετράει διπλό, όπως πολύ σωστά έχει επισημανθεί.
Θα σας περιγράψω λοιπόν ότι θυμάμαι από το τεστ αυτό (εξετάσεις 1999-2000) και όποιος κατάλαβε – κατάλαβε!!
Έγινε σε μια μεγάλη αμφιθεατρική αίθουσα στο Δημόκριτο με προβολέα. Μοιράστηκαν τετράδια απαντήσεων με αριθμημένες σελίδες και ειδικές θέσεις για τις απαντήσεις κάθε ερώτησης.
Σε κάθε σειρά υπήρχε ένας επιτηρητής του ΑΣΕΠ. Αλλά έτσι και αλλιώς από ποιον να αντιγράψεις και να είσαι σίγουρος.
Η κάθε ερώτηση φαίνεται στην οθόνη αλλά δεν μπορείς να την απαντήσεις αμέσως. Η οθόνη έχει φόντο κόκκινο μόλις γίνει πράσινο μετά από περίπου 20 δευτερόλεπτα μπορείς και μόνο τότε.
Μετά από κάποιες πρώτες ερωτήσεις τα γραπτά συρράπτονται μέχρι εκεί που έχουν φτάσει οι απαντήσεις και μετά συνεχίζονται οι ερωτήσεις μέχρι τέλος. (αυτό γίνεται γιατί μπορεί κάποιες από τις μετέπειτα ερωτήσεις να έχουν σχέση με τις προηγούμενες ή να έχεις σημειώσει κάτι πάνω στο γραπτό π.χ. από τις ακουστικές ερωτήσεις).
Οι ερωτήσεις τώρα από ότι είχαν μπει τότε ήταν σύμφωνα με κάποια διεθνή τεστ όποτε αν ψάξετε στο δίκτυο κάτι μπορείτε να βρείτε.
Είχαν διάφορες μορφές.
Οι πρώτες ήταν μνήμης και έπρεπε να θυμηθούμε 10ψηφιους (νομίζω) αριθμούς που εμφανιζόταν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μετά εμφανίζεται ένας πίνακας με 4 ονόματα πτήσεων (callsigns-cs) για περίπου 10’’ εξαφανίζεται για αλλά τόσα και μετά εμφανίζεται και σου ζητείται πια πτήση άλλαξε , ποια έμεινε και σε ποια θέση.
Άλλες έχουν να κάνουν με γεωγραφικό πλάτος και μήκος, π.χ. ποια πόλη είναι πιο βόρεια το Λονδίνο ή το Άμστερνταμ. Εμάς υπήρχαν μια ή δυο ερωτήσεις με νομούς της Ελλάδος και τις πρωτεύουσες τους και έπρεπε να τοποθετηθούν και στη σωστή θέση στο χάρτη.
Άλλες ερωτήσεις έχουν να κάνουν με 4 – 5 κουκίδες κινούμενες με διαφορετικές ταχύτητες σε τυχαίες κατευθύνσεις και η ερώτηση ήταν αν θα κτυπούσαν μεταξύ τους. Ή με ποια σειρά θα φτάσουν σε ένα σημείο.
Κάπου στη μέση ακούσαμε και οδηγίες πορείας (90ο , 180ο κ.α.) ενός ελεγκτή σε ένα α/φος και έπρεπε να σημειώσουμε την τελική του κατεύθυνση. Σε τυχαίο χρονικό σημείο μέσω μεγαφώνων ακούσθηκαν 2,3 αναφορές πιλοτών οι οποίες χρειάστηκαν σε ερώτηση στο τέλος.
Σημείωση: ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΧΕΙΡΟ.
Κάποιες άλλες ερωτήσεις έμοιαζαν με τους γρίφους στα περιοδικά που ψάχνεις ένα νούμερο ανάμεσα σε άλλα, πόσες φορές εμφανίζεται, όλα αυτά βέβαια συνοδευόμενα με την απαραίτητη πίεση χρόνου.
Η πίεση χρόνου και γενικότερα η επιβολή έμμεσου άγχους ήταν διάχυτη σε όλες τις εξετάσεις (έτσι μου φαινόταν εμένα) και υποθέτω ότι αυτό έγινε εσκεμμένα ώστε να πάρουμε μια ιδέα της πίεσης της δουλειάς.
Αυτό που θέλω να πω σε όλους εσάς που θέλετε να πάρετε μέρος στις εξετάσεις (κάπου στον Ιούλιο) είναι ότι η δουλειά αυτή είναι συναρπαστική μιας και έχει να κάνει με αεροπλάνα αλλά έχει τρομερή και ίσως τρομακτική ευθύνη.
Κάνετε μεγάλο λάθος όλοι αν νομίζετε ότι οι απόφοιτοι θετικών σχολών έχουν περισσότερη σχέση με τη δουλεία. Αυτό ισχύει μόνο στην κατανόηση τεχνικών θεμάτων που στο κάτω κάτω υπάρχουν και οι αντίστοιχοι τεχνικοί υπάλληλοι. Πολλές φορές έχουμε ζητήσει τη βοήθεια δικηγόρων και γενικά θεωρητικών για την κατανόηση εγγράφων και εγχειριδίων που είναι γραμμένα με τέτοιο ύφος (νομικό). Στην πράξη πρέπει να αγαπάς το αντικείμενο και να μη σταματήσεις να διαβάζεις και να εξασκείσαι, πράγμα που ισχύει και με πολλά άλλα επαγγέλματα. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να βρεθείς πολύ άσχημα μπλεγμένος χωρίς να το πολύ καταλάβεις πράγμα που δεν συμβαίνει με πολλά επαγγέλματα.
Στη διάθεση σας για οτιδήποτε άλλο χρειαστείτε.