Δικαιώματα επιβατών

Αντιγραφω απο το συστημα της Croatian, τη παραγραφο που αναφερει ακριβως αυτο που λες.
15.SALES RESTRICTIONS
TICKETS MAY BE ISSUED BY PTA. EXTENSION OF TICKET VALIDITY
IS NOT PERMITTED.
NOTE -
SALES RESTRICTIONS/SEQUENTIAL USE OF FLIGHT
COUPONS
OTHER CONDITIONS
FULL AND SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS -
THE TICKET IS NOT VALID IF THE FIRST COUPON HAS
)>
 
Akis":320ozokw said:
Αν οι καθυστερήσεις οφείλονται στις άσχημες καιρικές συνθήκες, τότε δεν δικαιούστε αποζημίωση από την εταιρία, αλλά μόνο φροντίδα, βάση αυτών που υπάρχουν στον κανονισμό της ΕΕ. Αν πάλι υπάρχει άλλος λόγος, τότε ίσως να δικαιούστε και αποζημίωση.

Συγγνωμη το είδα αργά, οπότε απαντάω και καθυστερημένα:

Όταν έχουμε καθυστρέρηση πάνω από 2 ώρες τότε τα δικαιώματα είναι δύο: 1) Φροντίδα (σνακ, γεύματα, αναψυκτικά, ξενοδοχεία - κατά περίπτωση και ανάλογα με τις συνθήκες) 2) Δικαίωμα εναλλακτικής διαδρομής ή επιοστροφής αντιτίμου (για καθυστέρηση άνω των 5 ωρών η επιλογή είναι του επιβάτη).

Προσοχή: Αυτά τα δικαιούται ο επιβάτης ασχέτως "υπαιτιότητας" της εταιρίας, δικαιολογίες του στυλ "φταίει ο καιρός/η απεργία" ή ότιδήποτε άλλο, δεν ισχύουν. Θα ίσχυαν αν μιλούσαμε για δικαίωμα αποζημίωσης πράγμα όμως που δεν προβλέπεται για καθυστερήσεις παρά μόνο για ματαιώσεις και αρνήσεις επιβίβασης.

Για την ιστορία, υπάρχει απόφαση του δικαστηρίου ευρωπαϊκών κοινοτήτων που εξομοιώνει την καθυστέρηση άνω των 5 ωρών με τη ματαίωση με ότι συνεπάγεται αυτό (άρα και δικαίωμα αποζημίωσης με την επιφύλαξη της μη υπαιτίότητας της εταιρίας). Αυτό όμως ακόμα δεν έχει τελεσιδικήσει απ' όσο ξέρω τουλάχιστον.
 
Ωραια ολα αυτα...Αλλα για τη περιπτωση καιρου....Ποιος τα σκεφτηκε αυτα?
Φταιει η εταιρια και θα πρεπει να πληρωσει ξενοδοχειο? :wall:
 
Όσο δε φταίει η εταιρία, άλλο τόσο δε φταίει ο επιβάτης. Η Κομισιόν τα ζύγισε αυτά, έκανε τις σχετικές διαβουλεύσεις και (σωστά κατ' εμέ) αποφάσισε ότι θα πρέπει να επιβαρυνθεί ο λιγότερο αδύναμος, δηλαδή η εταιρία. Εξάλλου οι εταιρίες από την εφαρμογή του κανονισμού και μετά (2004) μπορούσαν κάλιστα με μια ελάχιστη επιβάρυνση της τάξης μερικών λεπτών ανά εισιτήριο να καλύπτουν μονίμως και χωρίς να υφίστανται ζημία αυτά τα ενδεχόμενα. Δεν είμαι ειδικός στα οικονομικά των αεροπροκών εταιριών αλλά νομίζω ότι θα τα έχουν κάνει όντως.

Υπάρχει επίσης μια γενική νομική ρήτρα, την αναφέρω επιγραμματικά για να μην κουράζω με τα δικηγορίστικα: Της μη κατάχρησης του δικαιώματος εκ μέρους του δικαιούχου και ισχύει σε όλα τα δικαιώματα, αεροπορικά ή μη. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν έχω ως επιβάτης δικαίωμα σε ξενοδοχείο (δικαίωμα που μου δόθηκε με μόνο λόγο να μη χρειάζεται να δικανυκτερεύω στα αεροδρόμια σαν το φυγά), αλλά εκεί που βρίσκεται το αεροδρόμιο είναι ο τόπος κατοικίας μου, τότε προφανώς η εταιρία δεν είναι υποχρεωμένη να μου το παράσχει παρόλ' αυτά επειδή το λέει το γράμμα του κανονισμού. Αυτό ναι, και παράλογι θα ήταν και άδικο για την εταιρία χωρίς να δικαιολογείται από κανέναν άλλο λόγο. ;)
 
Σε πτήση Malpensa-Rome-Athens με Alitalia, παρέλαβα μία βαλίτσα σε κακά χάλια (μην αρχίσετε με την αλιχάλια, το ήξερα, κλπ, κλπ).
Η πτήση έγινε στις 10/9.
Συμπλήρωσα επιτόπου φόρμες κλπ στην παραλαβή αποσκευών.
Παρέδωσα την βαλίτσα σε courrier που έστειλε η εταιρία στις 13/9.
Σημειωτέον η βαλίτσα είχε αγοραστεί στο Μιλάνο την ίδια μέρα (και έχω φυλάξει την απόδειξη).

:arrow: Πότε να περιμένω νέα τους;
:arrow: Επειδή φαντάζομαι πως τζάμπα περιμένω, πότε να τους "ενοχλήσω";
:arrow: Τι δικαιούμαι σε αυτήν την περίπτωση; (βαλίτσα ολοκαίνουργια με εκτεταμένες φθορές και μικρό σπάσιμο;)

Ευχαριστώ...
 
Βιάστηκα να μιλήσω.
Λίγες ώρες μετά το ποστ μου (σήμερα το πρωί δηλαδή) με πήραν τηλέφωνο από την εταιρία που συνεργάζεται με την Αλιτάλια σε τέτοια θέματα (φθορές - απώλειες - κλπ) και μου πρότειναν αντικατάσταση της βαλίτσας.
Παρέλαβα την καινούργια βαλίτσα πριν λίγη ώρα και είναι μάλιστα καλύτερη από την δική μου.

Ένα μπράβο από εμένα...
 
Σχετικά με τις τελευταίες (άτυπες) κοινητοποιήσεις των ΕΕΚ και από τη στιγμή που δεν υφίσταται καμία απεργία (ο όρος "λευκή απεργία" δεν υπάρχει) και οι ελεγκτές απλά ακολουθούν τους κανονισμούς, οι επιβάτες διακαιούνται αποζημίωσης λόγω πολύωρης καθυστέρησης;
 
Την Κυριακή το βράδυ που πετούσα από Λήμνο, στις 2 ώρες καθυστέρησης μοίρασαν κουπόνια για αναψυκτικό από το μπαρ. Τελικά αναχωρήσαμε με 4 ώρες καθυστέρηση στη 1.30 το βράδυ.
 
Αυτό είναι "η φροντίδα" που δικαιούται ο επιβάτης σε κάθε περίπτωση καθυστέρησης άνω των 2 ωρών.
Αποζημίωση δικαιούται ο επιβάτης;
 
Re: Ryanair στην Ελλάδα

καλησπερα.
αυριο κανονικα πετουσα με ryanair αλλα λογικα (η ryanair δεν εχει βγαλει ακομα καμια ανακοινωση) η πτηση ακυρωθηκε.
τι γινεται σε αυτη τη περιπτωση;
δικαιωμα αποζημιωση-μεταφορα πτησης η χαθηκε ολοστελως;
και σε περιπτωση που δικαιουμε αποζημιωση-μεταφορα, τα εισιτηρια που ειχα κλεισει ηταν με επιστρογη, δικαιουμε το ιδιο και για την πτηση της επιστροφης;
π.χ. αν αποζημιωθω θα παρω πισω τα λεφτα και των δυο πτησεων; η σε περιπτωση που μπορω να μεταφερω την πτηση μου, μπορω να μεταφερω και την πτηση της επιστροφης;

ευχαριστω
 
Top