Όσον αφορά το δικαίωμα για εναλλακτική μεταφορά (δηλ. δωρεάν rebooking σε άλλες πτήσεις) υπάρχουν κι άλλες απόψεις, τουλάχιστον για πτήσεις για τις οποίες ισχύει ο κανονισμός της ΕΕ. Δηλαδή ότι και σε πτήσεις που ακυρώνονται περισσότερο από 2 εβδομάδες πριν από την πτήση δικαιούσαι την εναλλακτική μεταφορά, όχι όμως τη αποζημίωση των 250 / 400 / 600 Ευρώ.
Στη πράξη, σχεδόν όλλες οι εταιρίες (τουλάχιστον με τις οποίες εγώ έχω εμπειρία) αλλάζουν δωρεάν σε δικές τους πτήσεις, LH και εντός LH Group (π.χ. LH σε OS κανονικά δεν είναι πρόβλημα).
Εκεί που γίνεται πιο δύσκολο είναι περιπτώσεις όταν η ίδια η εταιρία δεν έχει καθόλου εναλλακτικές. Π.χ. Α3 από απευθείας πτήση από Θεσσαλονίκη σε πτήση μέσω ATH δεν είναι θέμα, εάν όμως δεν έχει ούτε καν μέσω ΑTH ή όχι στην ημερομηνία που έχεις κλείσει ή μόνο με Codeshare (A3 op. by LH) γενικά αρχίζουν τα προβλήματα.
Εκεί εξαρτάται κάπως από την εταιρία, το εισιτήριο που έχεις (με full flex business γίνονται περισσότερα απ΄ότι με light economy), εάν έχεις κάποια κάρτα τακτικών επιβατών, δηλ, σε θεωρούν ως καλό πελάτη κλπ.
Βέβαια, τα LCC γενικά αρνούνται κάθε rebooking σε άλλη εταιρία. Αν κι εκεί υπάρχουν περιπτώσεις επιβατών που όταν η εταιρία τους αρνήθηκε την εναλλακτική μεταφορά, έκλεισαν εισιτήριο μόνοι τους με άλλη εταιρία και μέσω δικηγόρου και αγωγής στα δικαστήρια πήραν πίσω τα λεφτά. Που δείχνει ότι σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕ μάλλον υπάρχει αυτή η υποχρέωση (αν και δεν είναι πολύ σαφώς, και δεν γνωρίζω εάν υπάρχει σχετική απόφαση του ΔΕΚ). Και αφορά κυρίως αγωγές σε χώρες όπως στη Γερμανία, όπου είναι σχετικά εύκολο και γρήρολο να κάνεις αγωγή. Σε χώρες όπως στην Ελλάδα μάλλον αρκετά πιο δύσκολο....
Δεν είμαι όμως δικηγόρος εγώ ούτε έχω σχετική εμπειρία με αγωγές και LCC (τα αποφεύγω), απλά γράφω ότι διάβαζα και άκουσα αλλού.