Δικαιώματα επιβατών

  • Thread starter Thread starter akantif
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εφ' όσον δεν συντρέχουν λόγοι καθυστέρησης ή ακύρωσης, για τους οποίους ο επιβάτης δικαιούται "φροντίδας" ή "αποζημίωσης", η παροχή ξενοδοχείου είναι καθαρά θέμα πολιτικής της κάθε αεροπορικής εταιρείας. Για παράδειγμα, σχεδόν όλες οι εταιρείες του Κόλπου, στα πλαίσια του ανταγωνισμού, προσφέρουν διανυκτέρευση στους επιβάτες τους, εφόσον το συντομότερο connection* ξεπερνάει το οκτάωρο ή το δεκάωρο, κατά περίπτωση. Αντιθέτως, σχεδόν καμία ευρωπαϊκή εταιρεία δεν παρέχει ανάλογη υπηρεσία. Για παράδειγμα, η Aeroflot δεν προσφέρει διανυκτέρευση στους επιβάτες της που επιστρέφουν από Άπω Ανατολή και πρέπει να μείνουν 20 ώρες στη Μόσχα. Η THY προσπαθεί να αποτρέψει την παραμονή σε ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια της ημέρας, προσφέροντας δωρεάν tour της Κωνσταντινούπολης.


*Αν ο πελάτης επιλέξει μεγαλύτερο connection από εκείνο που δίνει η αεροπορική εταιρεία, τότε η εταιρεία δεν υποχρεούται να παράσχει στον επιβάτη οποιασδήποτε μορφής φιλοξενίας. Είναι ένα καθαρά "courtesy service", εφ' όσον η καθυστέρηση δεν προκλήθηκε εκ των υστέρων με ευθύνη της εταιρείας ή υπό απρόβλεπτες συνθήκες. Τότε είναι υποχρεωτική, εφ' όσον οι πτήσεις βρίσκονται σε ενιαίο εισιτήριο και εμπλέκεται αεροδρόμιο χώρας-μέλους Ε.Ε.
 
Ευχαριστώ για την απάντηση, ελπίζω να μην γίνομαι κουραστικός αλλά όταν η Etihad δίνει ανταπόκριση με 9 ώρες και 40 λεπτά στη ιστοσελίδα της τότε δικαιούσαι και ξενοδοχείο ή πρέπει να το κάνεις χειροκίνητα με το γραφείο τους στην Αθήνα;
 
Διανυκτέρευση λόγω μεγάλου connection ΔΕ δικαιούσαι.
Κάποιες εταιρείες (π.χ. Gulf Air) προσφέρουν διαμονή,διατροφή και 24ωρη visa στους επιβάτες που διανυκτερεύουν λόγω ανταπόκρισης στο Μπαχρέιν.
Κάποιες άλλες (π.χ. Qatar Airways) δεν καλύπτουν έξοδα διαμονής και visa.
Το αν θα σου τα καλύψουν εξαρτάται από την πολιτική της κάθε εταιρείας.
Λεπτομέρειες μπορείς να μάθεις καλώντας τις ίδιες τις εταιρείες.
 
ΑΚΥΡΩΣΗ ΠΤΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ

Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης λόγω κακοκαιρίας έχουμε τα δικαιώματα που προβλέπονται σε περίπτωση ακύρωσης ;

Στην περίπτωση μου, έκαναν τσεκ-ιν, και περίμενα να επιβιβασθώ σε νησί του αιγαίου, το αεροπλάνο της ΟΑ ήλθε (dash-8), αλλά λόγω κακοκαιρίας ο πιλότος δεν π-ροσγειώθηκε και έφυγε πίσω για Αθήνα ...
Ταξίδευσα την επομένη, αλλά έχασα την ανταπόκριση με easyjet και πλήρωσα κανα 250€ για να αλλάξω εισιτήριο στην εαζυτζετ .
Έχω δικαίωμα αποζημίωσης απόο ΟΑ λόγω ακύρωσης πτήσης ;
 
Όχι δεν έχεις δικαίωμα αποζημίωσης, αλλά μόνο φροντίδας.
 
Γνωρίζει κανείς αν η British Airways προσφέρει διανυκτέρευση όταν η πτήση ανταπόκρισης για τον τελικό προορισμό είναι την επόμενη ημέρα ή μεσολαβούν πάρα πολλές ώρες (11μιση ώρες);
 
Παρακαλώ μπορεί κάποιος να με πληροφορήσει τι δικαιούμαι με 9 ώρες καθηστέρηση; Συνοπτικά περιγράφω την ταλαιπωρία μου. Η πτήση ήταν από Manchester-Αθήνα με ενδιάμεσο σταθμό το Μόναχο την Δευτέρα 24-1-2011. Έφευγε 11.15 από Αγγλία και το connection ήταν στο Μόναχο στις 14.45 (χρόνος για αλλαγή 45 λεπτά) με προορισμό στην Αθήνα στις 18.00. Φύγαμε ωστόσο (λόγω κακοκαιρίας στη Γερμανία) με καθυστέρηση από Αγγλία 1.5 ωρών όπου μου είπαν αν τελικά χάσω το connection θα με βάλουν στην πτήση των 17.45 από Μόναχο για Αθήνα. Τελικά έχασα το connection και αντί 17.45 με είχαν βάλει στη πτήση των 19.35. Ωστόσο και αυτή η πτήση καθυστέρησε και φύγαμε από το Μόναχο στις 01.00 τη νύχτα και φτάσαμε Ελλάδα στις 04.00 το πρωί φυσικά χωρίς βαλίτσες οι οποίες ήρθαν μετά από 2 μέρες. Και άλλες πτήσεις είχαν καθυστέρηση αλλά μόνο η πτήση για Ελλάδα άργησε τόσο πολύ και με τόση ταλαιπωρία
Ευχαριστώ
 
έρμαιο τον εταιριών..
 
Αν οι καθυστερήσεις οφείλονται στις άσχημες καιρικές συνθήκες, τότε δεν δικαιούστε αποζημίωση από την εταιρία, αλλά μόνο φροντίδα, βάση αυτών που υπάρχουν στον κανονισμό της ΕΕ. Αν πάλι υπάρχει άλλος λόγος, τότε ίσως να δικαιούστε και αποζημίωση.
 
αλήθεια, αν ακυρωθεί η πτήση σου λόγο εξέγερσης (βλέπε Κάιρο) δικαιούσε κάποια χρηματική επιστροφή ή είναι λόγο ανωτέρης βιας? :?
 
Top