Delta στην Αθήνα

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Η DL κατ' εμε έχει τελειώσει απο την άποψη νέων σημείων αναχώρησης για Αθήνα. Η μόνη πιθανότητα που δίνω είναι σε αύξηση συχνοτήτων και στα 3 δρομολόγια.
Εδω ακόμα και απο MSP / DTW / SLC που θα ήταν πιθανά σημεία αναχώρησης ούτε στην πχ Ρώμη δεν πάει. Τα κλασικά Άμστερνταμ, Φρανκφούρτη, Λονδίνο, Παρίσι και τέλος.
Όλοι θέλουμε απευθείας πτήσεις και για LAS αν γινόταν αλλά ας βλέπουμε την κατάσταση συνολικά.
Από Ντιτρόιτ πετάει για Ρώμη το καλοκαίρι, κι από Μινεάπολη ξεκινάει το Δουβλίνο του χρόνου. Πολύ δύσκολο να δούμε Αθήνα από μια από αυτές τις πόλεις αλλά όχι εντελώς απίθανο πχ ένα Ντιτρόιτ σε βάθος χρόνου κατά τη γνώμη μου. Η πίτα όλο και μεγαλώνει.
Ωστόσο η Delta έχει πλέον 4 καθημερινές για Αθήνα οπότε μάλλον θα μείνουμε μ’ αυτές για ένα διάστημα.
 
Εκτός από την καθημερινή πτήση Αθήνα - Βοστωνη για το επόμενο καλοκαίρι η Delta ξεκινάει το δρομολόγιο έναν μήνα νωρίτερα στις 11 Απριλίου από 10 Μαΐου που ήταν αρχικά προγραμματισμένο να ξεκινήσει και αλλάζει σε Α333 από το neo που έστελνε φέτος!
 
Και αυτό ίσως να εξηγεί γιατί η DL (όπως και οι AA/UA) μου έβγαζαν ακριβότερες τιμές για τα απ'ευθείας των Αθηνών για το καλοκαίρι.


 
Νέα δρομολόγια για το 2025 ανακοίνωσε η Delta με έμφαση στην Ιταλία. Για την Αθήνα η εταιρία αυξάνει το Άτλαντα - Αθήνα με 4 έξτρα πτήσεις την βδομάδα φτάνοντας συνολικά τις 11 εβδομαδιαίες πτήσεις από 1 καθημερινή φέτος.

Συνολικά το επόμενο καλοκαίρι θα εκτελεί:
2 καθημερινές πτήσεις Νέα Υόρκη - Αθήνα με Α333 ( με την δεύτερη καθημερινή να ξεκινάει 8 Μαΐου 2025 )
11 εβδομαδιαίες πτήσεις Άτλαντα - Αθήνα με Α350 ( ξεκινώντας στις 29 Μαρτίου 2025 )
1 καθημερινή πτήση Βοστώνη - Αθήνα με A339 ( ξεκινωντας στις 14 απριλιου 2025 )

 
Εντυπωσιακή αύξηση συχνοτήτων +57% από Atlanta, το μεγαλύτερο hub της Delta, που μαζεύει επιβάτες από το South, Midwest και West των ΗΠΑ, και πολύ κοντά (μόλις 390 χλμ) στο νέο προορισμό Charlotte, NC της American.

Είναι όμως απογοητευτικό και καταφανές ότι η Delta προτίμησε να ενισχύσει την Atlanta παρά να ξεκινήσει πτήσεις από νέο προορισμό, και ειδικά το Los Angeles (LAX)......
παρότι είναι ο προορισμός από Αθήνα με τη μεγαλύτερη κίνηση χωρίς απ' ευθείας σύνδεση, και η Delta έχει σημαντικό hub εκεί, είναι η μεγαλύτερη εταιρία στο LAX με μερίδιο 20% και σχεδόν 15 εκατ επιβάτες το 2023.

Μάλλον πρέπει να ξεχάσουμε προς το παρόν νέους προορισμούς στις ΗΠΑ και ειδικά στη Καλιφόρνια.....
 
Η κάθε εταιρεία ξέρει καλύτερα απο τον καθένα την προέλευση των επιβατών σε κάθε πτήση. Αν η Delta δει πως όσοι ξεκινούν απο την Δυτική Ακτή είναι αρκετοί για να γεμίσουν απο μόνοι τους ένα αεροσκάφος και αυτό τους βγαίνει βάσει απόστασης και προγραμματισμού, τότε θα το κάνει. Επίσης έχει να κάνει και με τον τύπο των επιβατών. Αν δεν υπάρχει επαγγελματική χρήση που να απαιτήσει με τον τρόπο της απ' ευθείας πτήση, ο τουρίστας απο το LA θα έρθει, είτε αλλάξει στην Ατλάντα στην μετάβαση και στην ΝΥ στην επιστροφή. Δεν τον νοιάζει. Αρα δεν υπάρχει κάποια πραγματική ανάγκη για άμεση σύνδεση.

Ας μην ξεχνάμε πως δυτικά πηγαίνουν και αρκετές ευρωπαϊκές εταιρείες οι οποίες προσφέρουν μετεπιβίβαση για την Αθήνα και επίσης ας μην ξεχνάμε πως οποιαδήποτε πτήση για Αθήνα απο τα δυτικά δεσμεύει ενα αεροσκάφος για 5-6 επιπλέον ώρες ενω μπορούν κάλλιστα να τους πάνε μέσω Ατλάντα ή να τους φορτώσουν σε AF/KLM και να γλυτώσουν τις 5-6 αυτές ώρες.
Και μετά και το παράδειγμα της Σάρλοτ, πιο πιθανό είναι η Delta να ξεκινήσει κάποτε απευθείας πτήση απο Ντητρόιτ ή Μιννεάπολη παρά απο LA ή Σηάτλ. Και πολύ τραβηγμένα ίσως κάποτε Σωλτ Λέηκ αλλά ούτε αυτό το βλέπω.
Η Σάρλοτ σαν αγορά δεν έχει καμία σχέση με το LA. Και όμως, θα έχει σύνδεση ενω το ΛΑ όχι. Σκεφτήκαμε το γιατί;
Για τον ίδιο λόγο που αν θες να πάς Ασία απο Αμερική έχει 9 πτήσεις απο τα δυτικά και 1 απο τα ανατολικά.

Η κίνηση με την Δυτική Ακτή μπορεί να υπάρχει, αλλά για την ώρα υπάρχουν και κάπου 550 διαφορετικοί συνδυασμοί μεταξύ ΛΑ και Αθηνών και δεν τους λες και ιδιαίτερα κουραστικούς.
Ειδικά με την δεύτερη καθημερινή απο Ατλάντα αποδεικνύουν και αυτοί πως λειτουργούν με το σύστημα "σκούπα", και μάλιστα το είχα ξαναγράψει πριν λίγο καιρό πως πιο πιθανό ήταν περισσότερη Ατλάντα/ΝΥ παρά οτιδήποτε δυτικό.

Και τέλος, ή όλη ιστορία αρχίζει να θυμίζει τον καημό της Θεσσαλονίκης για τα υπερατλαντικά. Εμείς στην Αθήνα έχουμε μεν τα υπερατλαντικά, αλλά πλέον θέλουμε σύνδεση με τα πάντα χωρίς να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα που έχει να κάνει με την απόσταση και τους διαθέσιμους συνδυασμούς απο άλλες εταιρείες. Και ας μην ξεχνάμε πως πριν 10 χρόνια πέρναγε αμερικανικό αεροσκάφος πάνω απο την Αθήνα για πχ Ισραήλ και το κοιτάγαμε με το κυάλι για να θυμηθούμε τα χρώματά τους.
 
Το LAX είναι το κατ' εξοχήν O&D αεροδρόμιο των ΗΠΑ, οπότε για να ξεκινήσει δρομολόγιο κάποια εταιρία θα πρέπει να το γεμίζει με επιβάτες Αθήνα-LA. Επίσης, αν είναι έγκυρες οι πληροφορίες της wiki, η Delta Ευρώπη από το LAX πετάει μόνο για το CDG που είναι hub της Sky Team, ούτε καν για Άμστερνταμ
Εντυπωσιακή αύξηση συχνοτήτων +57% από Atlanta, το μεγαλύτερο hub της Delta, που μαζεύει επιβάτες από το South, Midwest και West των ΗΠΑ, και πολύ κοντά (μόλις 390 χλμ) στο νέο προορισμό Charlotte, NC της American.

Είναι όμως απογοητευτικό και καταφανές ότι η Delta προτίμησε να ενισχύσει την Atlanta παρά να ξεκινήσει πτήσεις από νέο προορισμό, και ειδικά το Los Angeles (LAX)......
παρότι είναι ο προορισμός από Αθήνα με τη μεγαλύτερη κίνηση χωρίς απ' ευθείας σύνδεση, και η Delta έχει σημαντικό hub εκεί, είναι η μεγαλύτερη εταιρία στο LAX με μερίδιο 20% και σχεδόν 15 εκατ επιβάτες το 2023.

Μάλλον πρέπει να ξεχάσουμε προς το παρόν νέους προορισμούς στις ΗΠΑ και ειδικά στη Καλιφόρνια.....
 
Παραπάνω αυξάνει το Ατλάντα - Αθήνα η Delta φτάνοντας σχεδόν τις 2 καθημερινές πτήσεις καθώς αυξάνει σε 13 εβδομαδιαίες πτήσεις από 11 που ήταν κανονικά προγραμματισμένες! Α330-900neo για τις πτήσεις απο Ατλάντα.
 
Top