Προφανώς όλοι τελικά θέλουν να την κρατήσουν ζωντανή για την καλοκαιρινή περίοδο. Συμφώνησαν και οι πιλότοι για απολύσεις, αυτοί που ένα χρόνο πίσω απεργούσαν ζημιώνοντας την εταιρεία γιατί δεν ήθελαν να μειωθεί λιγουλάκι ο τεράστιος μισθός τους.
Ας ελπίσουμε ότι θα κάνουν τις κινήσεις που πρέπει για να τη σώσουν. Εμένα μου φαίνεται πολύ δύσκολο γιατί ναι μεν θα μειωθεί το προσωπικό αλλά παράλληλα θα μειωθεί στο μισό και ο στόλος, άρα και οι προορισμοί, άρα και τα έσοδα. Ίσως μειωθούν οι ζημιές αλλά και πάλι ζημιές θα δείξει. Αν δεν αναλάβει διοίκηση που να κατέχει το αντικείμενο την ίδια πορεία θα έχει δυστυχώς.
Ο πιθανός στρατηγικός επενδυτής πιστεύω πως ο μόνος λόγος που θα έβαζε τα λεφτά του είναι τα slots σε LHR και CDG. Δε νομίζω ότι αξίζει κάτι άλλο στην εταιρεία. Ακόμα και το όνομα ή το σήμα τα οποία είναι αϋλα περιουσιακά στοιχεία, θα χάσουν την αξία τους όσο η εταιρεία μικραίνει. Ειδικά στις μέρες μας που αποδεικνύεται πως η υπεραξία ήταν κατασκευασμένη και υπερβολικά υψηλότερη της πραγματικής αξίας σε πολλές εταιρείες (βλ. Alter, Alapis, Laiki Bank). Αυτός που θα την πάρει, αν είναι κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία το πιο πιθανόν είναι να την αφήσει να πετάει σε ATH και LGW και να εκμεταλλευτεί για δικό του όφελος το LHR και το CDG. Στο καλύτερο σενάριο θα κάνει charter πτήσεις την καλοκαιρινή περίοδο. Η υπόλοιπη Ευρώπη θα καλυφθεί με συνεργασίες. Τα εσωτερικά δρομολόγια στην Ελλάδα εννοείται πως θα διακοπούν και δε θα τα σχολιάσω καθώς αποτελούν κομμάτι μιας "κάτω από το τραπέζι" συμφωνίας. Δεν μπορώ να πιστέψω πως η Aegean και η Olympic αφήνουν τη Cyprus να παίζει στην Ελλάδα χωρίς αντάλλαγμα. Αλλά η ΕΕ το πήρε χαμπάρι και το παρακολουθεί στενά. Και σιγά μη μείνει η εταιρεία με 6 αεροπλάνα, και τα 3 από αυτά να παίζουν στην Ελλάδα. Αν ήταν τόσο καλά τα αποτελέσματα θα κρατούσαν την HellasJet ζωντανή την περίοδο που υπήρχαν λεφτά στην Ελλάδα. Δεν την κράτησαν όμως γιατί
δεν έβγαζε λεφτά. Και περιμένουν να πιστέψουμε ότι βγάζει σήμερα η Cyprus από τα δρομολόγια αυτά!
XXX":32pk4soz said:
Ελπίζουμε να έχουν αποτελέσματα και να αποφευχθεί το κλείσιμο μιας εταιρείας που μέχρι πρόσφατα ήταν υπόδειγμα διαχείρισης και κερδοφορίας...
Δεν ξέρω ποιος θεωρεί την εταιρεία υπόδειγμα κερδοφορίας αλλά δεν είναι! Παρακάτω φαίνεται πως αν εξαιρέσουμε το 2007 και το 2008 που έδειξε μια οριακή κερδοφορία, η υπόλοιπη δεκαετία ήταν καταστροφική! (Στα στοιχεία συμπεριλαμβάνεται και η αποτυχία της HellasJet)
2012 (6Μ): €-34.257Κ
2011: €-23.624Κ
2010: €-2.973Κ
2009: €-2.963Κ
2008: € 1.961Κ
2007: € 2.549Κ
2006: €-7.391Κ
2005: €-24.532Κ
2004: €-41.328Κ
2003: €-29.024Κ
Με τόσα λεφτά που χάθηκαν (€165Μ) στη δεκαετία μόνο, αν τα έδιναν σε κάποιον που γνωρίζει τον κλάδο τότε θα είχαμε μια απίστευτη εταιρεία.
Είναι κρίμα να μην έχει ένα κράτος τη δική του αεροπορική αλλά είναι και κρίμα η αεροπορική αυτή να λειτουργεί εις βάρος του κόσμου. Την περίοδο που η Κύπρος είχε πλεονασματικό προϋπολογισμό, τότε η CY όποτε ζητούσε ενίσχυση την έπαιρνε. Αυτό ήταν το μεγαλύτερο λάθος γιατί όσο σου δίνουν δεν μπαίνεις στη διαδικασία να διορθώσεις κάτι, ειδικά όταν είσαι πολιτικός και σε διόρισαν στη CY. Τώρα που η Κύπρος είναι στα χειρότερα της δυστυχώς θα φανούν όλες οι λανθασμένες κινήσεις των διοικήσεων και ο κόσμος θα έχει τη χαρά να πετάει σε όλη την Ευρώπη μέσω ATH με την αγαπημένη του Aegean.