Boeing 737 MAX

  • Thread starter Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Είναι αξιοσημείωτο πως ακόμη και στον αεροπορικό κόσμο λειτουργεί η "προπαγάνδα". Η μία φήμη διαδέχεται την άλλη και προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις. Ο ανταγωνιστής του σήμερα είναι ο σύμμαχος του αύριο κλπ. Όπως γράφει ο Ovelix, αυτό που κάποτε θεωρούνταν υπόδειγμα ασφαλείας σήμερα μπορεί να θεωρείται ξεπερασμένο, να αμφισβητείται ή να αντικατασταθεί από κάτι άλλο.

Προσωπική μου άποψη, καθώς τα τελευταία χρόνια μένοντας στην Ευρώπη έχω ταξιδέψει σχεδόν αποκλειστικά με Airbus, έχουν γίνει μεγάλες βελτιώσεις όσον αφορά στην ασφάλεια, την άνεση και την οικολογική βιωσιμότητα των παραγόμενων αεροσκαφών. Ειδικά οι αεροπορικές που έχουν δεσμευτεί κατά κάποιον τρόπο με την Airbus έχουν λάβει ό,τι καλύτερο και αυτό πολλές φορές το αντιλαμβάνεται ακόμα και ο αδαής σχετικά επιβάτης. Ωστόσο, όπως έχω αναφέρει σε άλλα νήματα, η επιτυχία μερικές φορές φέρνει και τη νωθρότητα.

Η Boeing πάλι αν μιλάμε για narrow body ίσως έχει παραμελήσει το προϊόν της, ενδεχομένως να της λείπει επαρκής στήριξη, νέες ιδέες ή καλή ηγεσία, όραμα, στόχος. Για μένα σαν εξωτερικό παρατηρητή μού φαίνεται υπερβολικά συντηρητική, αδρανής, σχεδόν φοβισμένη, αμήχανη. Ίσως χρειάζεται ενίσχυση, έπαινο, παρακίνηση, ενθουσιασμό. Υποθέτω ότι τα προβλήματα στην παραγωγή μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν, δε θα μάθουν τώρα να κατασκευάζουν αεροπλάνα. Μόλις ολοκληρωθούν οι έλεγχοι του NTSB όπως αναφέρει ο Ovelix λογικά δεν υπάρχει εμπόδιο στο να συνεχίσουν το έργο τους. Ίσως μάλιστα αυτό το διάλειμμα να βγει σε καλό, να εντοπιστούν αδυναμίες και να βρεθεί ο σωστός ρυθμός και ταχύτητα παραγωγής. Όταν βιαζόμαστε πολύ κάνουμε λάθη, όταν αργοπορούμε χάνουμε προθεσμίες και ευκαιρίες. Επίσης, δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα.

Στο θέμα, συμφωνώ με τη δήλωση του Ovelix ότι η United μάλλον θα προσπαθήσει να βρει μια μέση λύση μεταξύ Boeing Max και Airbus. Έχει ένα μέγεθος που μάλλον της το επιτρέπει χωρίς να αδικήσει, στενοχωρήσει ή ευνοήσει ακατάλληλα καμία από τις δύο. Δε μπορώ να προβλέψω αν αυτό θα σημάνει ισόποση κατανομή αεροσκαφών και στους δύο κατασκευαστές. Νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο όλοι κερδίζουν, η Boeing σώνει το γόητρο και το προϊόν της, η Airbus διατηρεί τα κεκτημένα και η United αποκτά ευελιξία ώστε σε περίπτωση λειτουργικών ανωμαλιών να αντιδρά γρήγορα και αποτελεσματικά, αν χρειαστεί αλλάζοντας σε περίπτωση ανάγκης μεταξύ των δύο μοντέλων. Οι επιβάτες θα κρίνουν ποιο από τα δύο προτιμούν σε συγκεκριμένα δρομολόγια.

@OveLix, όταν λες αμφίβολο εννοείς καταδικασμένο ή δυσκολεύονται και οι ίδιοι να αποφασίσουν; ας μη βιαζόμαστε, ίσως σε κάποια από τις επόμενες εκθέσεις ή air shows να ληφθούν αποφάσεις, να γίνουν συμφωνίες και να ανακοινωθούν αποφάσεις.
 
Για μένα σαν εξωτερικό παρατηρητή μού φαίνεται υπερβολικά συντηρητική, αδρανής, σχεδόν φοβισμένη, αμήχανη. Ίσως χρειάζεται ενίσχυση, έπαινο, παρακίνηση, ενθουσιασμό.
Συγγνώμη αλλά εδώ κάνετε ένα λογικό άλμα. Η Boeing κατασκευάζει αεροπλάνα. Δεν κάνει potty training.

Όταν βιαζόμαστε πολύ κάνουμε λάθη, όταν αργοπορούμε χάνουμε προθεσμίες και ευκαιρίες. Επίσης, δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα.
Για τον ίδιο λόγο, δε μπορούμε να αντιμετωπίζουμε έναν κατασκευαστή αεροπλάνων, σαν έναν ασθενή που χρειάζεται αγωγή με υδροχλωρική βουσπιρόνη για να διαχειριστεί το άγχος του.
Έχει ένα μέγεθος που μάλλον της το επιτρέπει χωρίς να αδικήσει, στενοχωρήσει ή ευνοήσει ακατάλληλα καμία από τις δύο. Δε μπορώ να προβλέψω αν αυτό θα σημάνει ισόποση κατανομή αεροσκαφών και στους δύο κατασκευαστές. Νομίζω ότι με αυτό τον τρόπο όλοι κερδίζουν, η Boeing σώνει το γόητρο και το προϊόν της, η Airbus διατηρεί τα κεκτημένα και η United αποκτά ευελιξία ώστε σε περίπτωση λειτουργικών ανωμαλιών να αντιδρά γρήγορα και αποτελεσματικά, αν χρειαστεί αλλάζοντας σε περίπτωση ανάγκης μεταξύ των δύο μοντέλων. Οι επιβάτες θα κρίνουν ποιο από τα δύο προτιμούν σε συγκεκριμένα δρομολόγια.
Κι εδώ κάνετε ένα λογικό άλμα. Η United δεν ένδιαφέρεται ποιο μοντέλο προτιμούν οι επιβάτες της ούτε αν θα της κάνει ναζάκια η Boeing, που δεν πήρε όλα τα αεροπλάνα της. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να μπορεί να έχει ένα στόλο που θα της επιτρέψει να βγάλει το πρόγραμμα των δρομολογίων της, χωρίς παρατράγουδα και καθηλώσεις.
 
Όπως γράφει ο aakunz, η Boeing είναι κατασκευαστής αεροσκαφών (πολιτικών και στρατιωτικών) και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως εργαζόμενος που έχασε το κίνητρό του, ως σύζυγός που έχασε το ενδιαφέρον του ή ως παιδί που του πήραν την μπάλα. Τεράστια ανώνυμη εταιρεία είναι. Ή θα συμμαζέψει τις υποθέσεις και τον τρόπο της ή θα καταστραφεί (στα narrowbodies το έχει πάθει ήδη).

Το 737-10 θεωρείται ήδη χαμένη υπόθεση. Υπολείπεται σοβαρά σε κάθε τομέα έναντι του Α321, αναμένεται να πιστοποιηθεί αργά μέσα στη δεκαετία, έχει τεράστια προβλήματα στην πιστοποίηση (π.χ. τα κύρια σκέλη είναι διαφορετικά από του -8 και του -9 και εντελώς αδοκίμαστα), λεφτά δεν υπάρχουν για να γίνουν οι δοκιμαστικές πτήσεις, η FAA τους έχει στην μπούκα, το 777Χ έχει προτεραιότητα σε κονδύλια και μηχανικούς.

Επίσης, το «πορτοκαπάκι» που εκτοξεύτηκε τις προάλλες ήταν τεράστιο καμπανάκι συναγερμού για τις αεροπορικές, αφού έδειξε ξεκάθαρα ότι η Boeing δεν έχει βελτιώσει τίποτα από όσα υποσχέθηκε να βελτιώσει και ότι οι επιβάτες των αεροπορικών, όπως και η ίδια η ύπαρξή τους, κρέμεται από έναν βαριεστημένο μάστορα που ξέχασε να σφίξει κάποια μπουλόνια. Είναι θαύμα το πώς έχει αποφευχθεί νέα τραγωδία.
 
Παίδες το -800 max έχει θέματα ασφάλειας? Οκ..για το 900max τα είδαμε και τα διαβάσαμε αλλά για το 737-800 ισχύουν τα ίδια?
Πρόκειται να ταξιδέψω με ryanair και μετά απ όλο αυτά που διαβάζω εάν δεν κατέχεις και πολλά επί του θέματος μπαίνεις σε σκέψεις.
 
Τα next generation δεν είχαν ποτέ θέμα. Απλά έπρεπε να ήταν 'the last generation' και όχι next.
 
Παίδες το -800 max έχει θέματα ασφάλειας? Οκ..για το 900max τα είδαμε και τα διαβάσαμε αλλά για το 737-800 ισχύουν τα ίδια?
Πρόκειται να ταξιδέψω με ryanair και μετά απ όλο αυτά που διαβάζω εάν δεν κατέχεις και πολλά επί του θέματος μπαίνεις σε σκέψεις.
Αναφέρεσαι στα 737-800 ή στα 737 MAX 8;

Τα δύο θανατηφόρα έγιναν με 737 MAX 8. Είναι ο ίδιος τύπος με τα 737 MAX 200, που έχει η Ryanair (αλλά διαφορετικό configuration). Και για το 737 MAX 9 αρνούνταν θέματα ασφαλείας μέχρι που συνέβη το περιστατικό της Alaska. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, το 737ΜΑΧ θεωρείτο ένα εξονυχιστικά ελεγχθέν αεροπλάνο, λόγω τον δύο δυστυχημάτων που προηγήθηκαν. Πλέον δε μπορείς να είσαι σίγουρος. Αν είναι να έχεις αγωνία και να βασανίζεσαι ψυχολογικά, εγώ θα σου πρότεινα να πετάξεις με κάποιον άλλο αερομεταφορέα, που δεν έχει τον τύπο στο στόλο.
 
Ναι στα 737-800 max8. Με αυτα πετάει η Ραιανειρ το συγκεκριμενο δρομολογιο, αλλα διαβασα πως η αιτια για την οποια έπεσαν τα 2 αεροπλανα εχει διορθωθει .
 
Last edited by a moderator:
Δεν υπάρχει τύπος 737-800 MAX8. Υπάρχει το 737-800 και υπάρχει και το 737ΜΑΧ8. Εσύ με τι από τα δύο πετάς;
 
737ΜΑΧ8...με αυτόν το τύπο συνήθως γίνεται η πτήση
 

Attachments

  • Screenshot_20240202_153620_Flightradar24.jpg
    Screenshot_20240202_153620_Flightradar24.jpg
    103,3 KB · Προβολές: 40
Last edited by a moderator:
Κέντρο διερχομένων γίνεται το Ρέντον, αφού μετά τους τεχνικούς της AS, της FR και τις UA, κλιμάκιο του NTSB εγκαθίσταται στο εργοστάσιο για να ελέγξει ό,τι έχει σχέση με το συμβάν (paperwork, διαδικασίες, εργαλεία, τα πάντα).
Δεν ξέρω αν στην Boeing χρειαστούν πια ξενοδοχεία, ράντζα ή αντίσκηνα, αφού φτάνουν για επίβλεψη και τεχνικοί της Emirates.

Χθες ο πρόεδρος της Emirates Τιμ Κλαρκ δήλωσε ότι βλέπουν εδώ και χρόνια την επιδείνωση της κατάστασης στην Boeing και ότι θα στείλουν τεχνικούς σε διάφορα σημεία κατασκευής στις ΗΠΑ. Είπε επί λέξη "Boeing is in ‘last chance saloon’" (όσοι έχετε διαβάσει Λούκι Λουκ θα καταλάβατε ακριβώς :mrgreen: )

Η ΕΚ δεν έχει ΜΑΧ (δεν έχει παραγγείλει κανένα), αλλά έχει παραγγείλει 777Χ (για τα οποία είναι έξαλλοι με την καθυστέρηση) και 787, για τα οποία δεν έχουν την παραμικρή εμπιστοσύνη πια στην Boeing, γι' αυτό και στέλνουν τεχνικούς για επίβλεψη.

Πηγή (μία από τις πολλές)

Εδώ μια (σχετική) ιστοριούλα για τα 787 της Qatar, που κολλάει με τα νεύρα της ΕΚ. Το 2019 η QR σταμάτησε να δέχεται αεροσκάφη που είχαν συναρμολογηθεί στο final assembly στο Charleston (South Carolina) αφού έβρισκαν κακοτεχνίες, λάθη, καθυστερήσεις στις παραδόσεις, γενικά τσαπατσουλιές, και ζήτησαν να παίρνουν μόνο αεροσκάφη που συναρμολογούνται στο Σιάτλ.

Και τι έκαναν οι γίγαντες της Boeing αντί να βελτιώσουν τις συνθήκες στο Charleston; Έκλεισαν τη γραμμή παραγωγής στο Σιάτλ! :thx:
 
Top