Boeing 737 MAX

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Εγώ (και άνθρωποι που εμπιστεύομαι) έχουμε ήδη βγάλει το MAX από οποιοδήποτε σχέδιο για ταξίδι.

Σχετικά με την Alaska, η συνέντευξη προφανώς και εντάσσεται στο πλαίσιο της όσο γίνεται υψηλότερης αποζημίωσης από την Boeing προς την αεροπορική. Δεν εξηγείται αλλιώς το ότι ο CEO της εταιρείας λέει ορθά-κοφτά ότι υπάρχει συστημικό πρόβλημα στη Boeing, ότι έχει θυμώσει πάρα πολύ, ότι βρήκαν σκόρπια μπουλόνια κ.λπ., ρισκάροντας έτσι την εμπιστοσύνη του κοινού στα αεροσκάφη της ίδιας του της εταιρείας. Προφανώς θα ζύγισαν τα κόστη και θα έκριναν ότι συμφέρει έτσι.

Η άλλη είδηση είναι ότι και η Alaska στέλνει ελεγκτές μηχανικούς στο εργοστάσιο, μάλιστα λέει «Στέλνουμε τους ελεγκτές μας να ελέγξουν τα συστήματα και τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου τους για να βεβαιωθούμε ότι κάθε αεροσκάφος που βγαίνει από αυτή τη γραμμή παραγωγής έχει τα υψηλότερα επίπεδα αριστείας και ποιότητας». Με άλλα λόγια, ΕΜΕΙΣ είμαστε οι εγγυητές της ποιότητας, όχι η Boeing.

Δεν μπορώ να μη θυμηθώ ότι η Alaska έδιωξε κακήν-κακώς τα Airbus της Virgin America αμέσως μετά την εξαγορά της (κάπου διάβασα ότι πλήρωσε και ρήτρες προς τους lessors, αλλά δεν έψαξα να το επιβεβαιώσω) ώστε να γίνει "Proudly All Boeing". Και τώρα όλο αυτό γυρίζει και τους δαγκώνει.

Τέλος (γιατί με έπιασε και η πολυλογία μου) η Alaska πρόσφατα εξαγόρασε τη Hawaiian, τον μεγαλύτερο χρήστη 717. Υπό το φως των νέων δηλώσεων του CEO της Alaska ότι κρατά όλες τις επιλογές για τον στόλο του ανοιχτές, ίσως αρχίζει να διαφαίνεται η πιθανότητα να δούμε το Α220 βαθιά στον Ειρηνικό. Για να δούμε...
 
Για τα -8 εντάξει, για τα -10 δεν θα ήμουν τόσο σίγουρος. Ακούγονται πολλά (κυρίως από τους CEO των AS και UA) ότι ήδη σχεδιάζουν μια εκδοχή του μέλλοντός τους χωρίς το Μax 10. Που είναι ένας κομψός τρόπος να πουν ότι ίσως δεν το παραλάβουν ποτέ.
 
Θα συνεχίσει να εχει παραγγελίες γιατί η γραμμή παραγωγής του Α320 εχει μεγάλη αναμονή και γιατί η Boeing προσφέρει γερές εκπτώσεις.
 
Ο καθένας είναι ελεύθερος να εκφράζει την άποψή του και είναι σεβαστή. Εγώ πάντως δεν είμαι αντιπρόσωπος καμιάς εκ των δύο Εταιρειών αλλά επιτρέψτε μου να στοιχηματίζω υπέρ την Boeing.
 
Θα συνεχίσει να εχει παραγγελίες γιατί η γραμμή παραγωγής του Α320 εχει μεγάλη αναμονή και γιατί η Boeing προσφέρει γερές εκπτώσεις.
Εννοώ ότι ειδικά για το -10 φοβούνται πως δεν θα πιστοποιηθεί ποτέ, ή ότι θα πιστοποιηθεί τόσο αργά που δεν θα είναι πια relevant.

Για τις υπόλοιπες εκδόσεις ισχύει αυτό που λες.
 
Φίλε Χρήστο σωστός μεν αλλά έχεις μείνει πίσω δε, δηλαδή στα “σκυλιά” της BOEING της πάλαι ποτέ ΟΑ ( 737 100/200/300/400/727/707/747), με τις τότε Pratt & Whitney και όχι αυτές των 320/21 neo της Α3 κι όχι μόνο …..κι όπως λέει ο Θρύλος για το σπαθί του Μαρμαρωμένου Βασιλιά …ίσως με χρόνια με καιρούς …..πάλι δικιά μας ..θα’ναι, αλλά προς το παρόν πήρε κεφάλι η AIRBUS, τουλάχιστον στα narrow body α/φ!
 
Κέντρο διερχομένων γίνεται το Ρέντον, αφού μετά τους τεχνικούς της AS, της FR και τις UA, κλιμάκιο του NTSB εγκαθίσταται στο εργοστάσιο για να ελέγξει ό,τι έχει σχέση με το συμβάν (paperwork, διαδικασίες, εργαλεία, τα πάντα).

Στο μεταξύ η FAA απαγόρευσε την αύξηση της παραγωγής του 737 μέχρι να βεβαιωθεί ότι οι διαδικασίες εξασφαλίζουν την ποιότητα και την ασφάλεια (θα περιμένουν χρόνια).

Και το σημαντικό νέο της ημέρας: Οι Seattle Times αποκαλύπτουν ότι το επίμαχο «πορτοκαπάκι» αφαιρέθηκε από τεχνικούς της Boeing στο Ρέντον και επανατοποθετήθηκε α) χωρίς να καταγραφεί η αφαίρεση στο επίσημο documentation και β) Πιθανότατα χωρίς να τοποθετηθούν σωστά (ή χωρίς να τοποθετηθούν καθόλου) κάποια μπουλόνια.

Το «πιο ασφαλές και ελεγμένο αεροσκάφος στην ιστορία» μας έλεγαν....

Περισσότερα
 
Μετά τις δηλώσεις του CEO της United ότι ξανασκέφτονται την απόφασή τους για το Max 10 (έχουν παραγγείλει 277+200 options) και τις εκτιμήσεις ότι EIS το δύσκολα θα είναι πριν το τέλος της δεκαετίας, η Airbus άρχισε να ζητά από πελάτες του 321neo να πουλήσουν πίσω στην Airbus τα production slots τους ώστε να τα προσφέρει στη United.

Με άλλα λόγια, αεροσκάφη προορισμένα για άλλους πελάτες (αεροπορικές και lessors), να καταλήξουν στην United (με τη σύμφωνη γνώμη των πελατών) ώστε η UA να τα πάρει σχετικά σύντομα.

Δεν είναι γνωστό αν η UA θα ακυρώσει εντελώς την παραγγελία των Max ή αν η συνεννόηση με την Airbus γίνεται ώστε να συμπληρώσει ικανό αριθμό αεροσκαφών και από τους δύο τύπους. Σε κάθε περίπτωση, η είδηση δείχνει ότι ήδη οι πελάτες του -10 θεωρούν το μέλλον του αμφίβολο.

Η είδηση εμφανίστηκε στο Bloomberg.
Εδώ χωρίς paywall
 
Top