@jkar:
-Tο μονο αξιόπιστο στατιστικό στοιχείο για την πΟΑ είναι (ίσως) πόσα έδινε κάθε χρόνο το κράτος για να την κρατά σε λειτουργία τα τελευταία χρόνια. Ολα τα υπόλοιπα που αναφέρεις και να τα βρείς, ήταν "greek statistics", κάθε τομέας παρουσίαζε ωραιοποιημένα στοιχεία όπως τον συνέφερε. Σε γενικές γραμμές οι συλλογικές συμβάσεις που υπογράφονταν όριζαν τις ώρες απασχόλησης στο μέσο όρο των μεγάλων Ευρωπαϊκών εταιρειών. Οι χρόνοι για τα D και C check μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 90 ήταν πλήρως ανταγωνιστικοί. Το αν η εταιρεία άντεχε εργασιακό κόστος και συντήρηση με προδιαγραφές LH ή ΒΑ και το τι εφαρμοζόταν στην πράξη και για ποιούς είναι άλλο μεγάλο θέμα.
-To "1.67" δεν είναι λάθος, είναι ένας απλοϊκός τρόπος να πάρει κάποιος μια ιδέα ειδικά αν δεν μπορεί να εμβαθύνει στο θέμα. Οι νεκροί/ώρες για εμένα δεν δείχνουν την πραγματική εικόνα μιας εταιρείας. Με αυτή τή λογική η Χόλα ήταν ασφαλέστατη και δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι φοβόντουσαν να μπούνε στα αεροπλάνα της
Το η
"εταιρεία έχει κλείσει" είναι υπενθύμιση σ' αυτούς που "διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους" οτι τους "εξαπατούν" με το να λένε κάποιοι οτι η η ΟΑ ήταν η "ασφαλέστερη στον κόσμο." Αυτή ήταν μια μπαρούφα που την έλεγαν συνδικαλιστές και την αναπαρήγαγαν δημοσιογράφοι. Και ο φούρναρης της γειτονιάς μου ισχυρίζεται οτι κάνει το καλύτερο ψωμί στην Ελλάδα, ολοι οι επαγγελματίες αυτό ισχυρίζονται για τη δουλειά τους, με προφανή σκοπό να τους προτιμήσεις. Πως να προτιμήσω όμως να πετάξω με μια εταιρεία που έχει κλείσει? ηρεμήστε λοιπόν δεν σας εξαπατά κανείς για να σας πάρει τα λεφτά του εισητήριου, και βέβαια η ΟΑ δεν ήταν "η ασφαλέστερη στον κόσμο".
Ισως όμως κάποιους να τους ενδιαφέρει για ιστορικούς λόγους να μάθουν πόσο πραγματικά ασφαλής ήταν στη διάρκεια της 50ετούς λειτουργίας της. Μπορεί κάποιος να τεκμηριώσει κάτι πέρα απο τον αριθμό των νεκρών?
Στην περίπτωση του Falcon ή των τελευταίων συμβάντων της aviation πχ υπάρχουν επίσημα στοιχεία απο σύγχρονες επιτροπές διερεύνησης που "κάτι δείχνουν" για το που βρισκόταν η εταιρεία τη
συγκεκριμένη περίοδο κάθε φορά. Για τα πολύνεκρα των YS-11 και DC-6 μπορεί κάποιος να βρεί τα πορίσματα? Ακόμα κι άν βρεθούν θα βγαίνει συμπέρασμα? Η μεθοδολογία διερεύνησης τότε ήταν σίγουρα διαφορετική.
Την ερώτηση "ποσο ασφαλής ήταν η πΟΑ" την έχω κάνει κατα καιρούς σε σοβαρούς ανθρώπους που εργάστηκαν αρκετές δεκαετίες στην εταιρεία, σε κρίσιμα για την ασφάλεια πόστα. "Ικανοποιητικά ασφαλής για τα δεδομένα του ευρωπαϊκού χώρου" ήταν η πιό συνηθισμένη απάντηση, αλλά
κανείς δεν ήταν 100% σίγουρος και το έλεγε με κάθε ειλικρίνεια.
Ούτε εγώ είμαι σίγουρος, δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν για οτιδήποτε (δεν έχει νόημα εξ΄άλλου), και γι αυτό κυρίως
θέτω ερωτήματα και όχι απαντήσεις.
Δεν μπορώ όμως να αρκεστώ σε απλοϊκές διαιρέσεις ή "οπαδικά" επιχειρήματα άσχετων με το αντικείμενο που είναι 100% σίγουροι και βγάζουν και συμπεράσματα όπως το καταπληκτικό: "οι Έλληνες πιλότοι έκαναν καλά μεν την δουλειά τους γιατί δεν είχαμε πολλά ατυχήματα (με το πολλά να σηκώνει κουβέντα) αλλά την έκαναν εμπειρικά και χωρίς συστηματική σύγχρονη εκπαίδευση"