Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

  • Thread starter Thread starter redhell
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εχουμε αναφορές απο 4-5 άτομα (και ενα επίσημο έγγραφο) οτι έκοψε τα νερά κατα λάθος, και μονο μια οτι τα έκοψε για να σώσει το αεροπλανο. Σορυ, αλλα θα πιστέψω τους περισσότερους και το χαρτί. Ο "γάτος" δεν επιβεβαίωσε τη φήμη του.
 
Δεν χρειάζεται καν να πάμε σε άλλες μαρτυρίες. Το έγγραφο είναι επίσημο, και ξεκάθαρο στο τι έφταιξε: The inadvertent shut off of the water injection pumps by the flight crew and the resulting decrease in thrust.

Όλα τα άλλα, μαρτυρίες, ηρωϊκές αναφορές, κλπ κλπ είναι απλώς για εσωτερική κατανάλωση, ιδιαίτερα χρήσιμη όταν δεν μας αρέσει η αλήθεια.
 
Στην ουσία ο φίλος μας Γιώργος, μας λέει ότι ο συγκεκριμένος Ι/Μ ήταν από τους καλύτερους της εποχής του.
Αυτό δεν σημαίνει ότι και οι καλύτεροι δεν κάνουν σφάλματα.
Όταν ο καλύτερος τεχνικός που είχαμε έβαλε όργανα κινητήρων ανάποδα (η μηχανή #2 εμφανιζόταν στην στήλη του #1 και αντίστροφα), μας έκοψε όλους κρύος υδρώτας. Κανένας δεν βρέθηκε να κατηγορήσει τον συγκεκριμένο τεχνικό που είναι δεδομένο ότι προσπάθησε να κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά όλοι προσπαθήσαμε να βρούμε έναν τρόπο να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά το ίδιο σφάλμα. Δυστυχώς τα χειρότερα ατυχήματα έχουν συμβεί σε "κακές στιγμές" και όχι πάντα από ασυνείδητους.
Η συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται να ήταν ένα τέτοιο παράδειγμα.
 
Η εκπομπή 'Σε πρώτο πλάνο' έκανε ένα δεύτερο αφιέρωμα / συνέχεια για το αγαπημένο μας συμβάν. :lol:
Αν και αποτελεί στην ουσία πιο πολύ μία συρραφή αποσπασμάτων της αρχικής εκπομπής με καινούργιες συνεντεύξεις, έχοντας ως πρόλογο μία ατυχή αναφορά-σύγκριση με την πτήση Germanwings 9525 :-?

https://www.youtube.com/watch?v=PrhaDbEDj_Q

Αρνητικά στοιχεία:
Το γνωστό πλέον ύφος της παρουσίασης.
Οι κουραστικές συνεχείς επαναλήψεις στα πάντα (αλήθεια, πόσες φορές αναφέρθηκαν οι λέξεις δαίμονες και άγγελοι..; ). :wall:


Θετικά στοιχεία:
Η παρουσία και εξιστόρηση του περιστατικού από τον δεύτερο ιπτάμενο μηχανικό της πτήσης εκείνης. :great:
Η μέρα αυτή μέσα από τα μάτια των κορών του Μιγάδη.
 
A300B4":x5rzw37z said:
Η εκπομπή 'Σε πρώτο πλάνο' έκανε ένα δεύτερο αφιέρωμα / συνέχεια για το αγαπημένο μας συμβάν. :lol:
Αν και αποτελεί στην ουσία πιο πολύ μία συρραφή αποσπασμάτων της αρχικής εκπομπής με καινούργιες συνεντεύξεις, έχοντας ως πρόλογο μία ατυχή αναφορά-σύγκριση με την πτήση Germanwings 9525 :-?

https://www.youtube.com/watch?v=PrhaDbEDj_Q

Αρνητικά στοιχεία:
Το γνωστό πλέον ύφος της παρουσίασης.
Οι κουραστικές συνεχείς επαναλήψεις στα πάντα (αλήθεια, πόσες φορές αναφέρθηκαν οι λέξεις δαίμονες και άγγελοι..; ). :wall:


Θετικά στοιχεία:
Η παρουσία και εξιστόρηση του περιστατικού από τον δεύτερο ιπτάμενο μηχανικό της πτήσης εκείνης. :great:
Η μέρα αυτή μέσα από τα μάτια των κορών του Μιγάδη.

Την μοναδική αλήθεια για τα γεογονότα μπορεί μόνο να ξέρει η τριάδα των Μιγάδη-Φικάρδου-Μιχαηλίδη και ο Βαλασόπουλος που όπως αναφέρει στο ντοκυμαντέρ βρισκόταν στο θάλαμο διακυβέρνησης ως βοηθός μηχανικού τότε...
 
Η μόνη 'αλήθεια' είναι αυτή που καταγράφεται στην επίσημη έρευνα του περιστατικού. Αυτή που έχει εξετάσει όλα τα αντικειμενικά στοιχεία. Οι μαρτυρίες των μελών θαλάμου διακυβέρνησης είναι χρήσιμες, αλλά εμπεριέχουν το στοιχείο του υποκειμενικού.
 
Τα γεγονότα εξιστορηθηκαν αναλυτικά απο τους επαγγελματίες που τα εζησαν και επειδη μπορει να παρεισέφρυσαν παρερμηνείες υποκειμενικά μπορεί να ειναι μονο τα σχόλια.
Σαν τα παρακάτω:
1.Να δοθεί τέλος με την ερμηνεία των σκελών.Τα σκέλη παρέμειναν κάτω.Οι πόρτες στο 747 ανοίγουν και κλείνουν για αεροδυναμικούς λόγους 2 φορές Οταν τα σκέλη ειναι κάτω ξανακλέινουν οι πόρτες.(Μείωση drag απο τις τεράστιες αποθήκες).Επομένως όταν εδωσε εντολή ο Μιγάδης gear up θα ξανανοιγαν οι πόρτες .Ο Φικάρδος πιστός στα procedures αγνόησε την εντολή.(Ελάχιστο υψος ανασυρσης σκελών 400πόδια.)Γιαυτό λεει κάπου ευτυχώς που ειχα συγκυβερνητη τον Φικάρδο.
2.Την 9-8-1978 με θερμοκρασία εδάφους 60-65 βαθμούς στην τσιμεντοκρατούμενη Αθήνα τα ανοδικά ρευματα και το ισχυρότατο ground effect κράτησαν το αεροπλάνο στον αερα.Τα θερμά αερια ειναι πιο αραιά (Μην μαλώσουμε τώρα με τους Boyle -Mariotte).Επομένως δεν ειχε συμβολή η πιο δροσερή ατμόσφαιρα του Κερατσινίου. Η τεράστια πείρα του και "μαγκιά" του ηταν στο σημείο που λεει "το μαλακωσα" λίγο μετά τον λόφο και ειχα σκοπό να κάνω flare στο αιγάλεω!!!!!! μπας και σωθεί κανένας.Ηξερε πολύ καλά ότι για αριστερή στροφή δεν ειχε τα στοιχεία διότι μόλις "εβαζε" αριστερό φτερό και ισως λίγο rudder θα αναγκαζόταν να "τραβήξει" λιγο και αμεσως θα στολλάριζε(Θυμηθείτε πόσοι εχουν χαθεί στην τελική).
3.Το ξαναλέω μόνο με το sioux city συγκρόνονται οι χειριστές.Το dc-10 Σικάγο και η Ελ-Αλ sto Amsterntam δεν τα κατάφεραν. Ισως οι καλύτεροι χειριστές όλων των εποχών.
 
Η επίσημη έρευνα είναι σαφέστατη ως προς το πιο σημαντικό contributing factor: The inadvertent shut off of the water injection pumps by the flight crew and the resulting decrease in thrust.

Όλα τα άλλα έγιναν μετά από αυτό.-

Sioux City (United Airlines Flight 232) , Chicago (American Airlines Flight 191), Amsterdam (El Al Flight 1862) όλες ΈΧΑΣΑΝ κινητήρα για τεχνικούς λόγους με σοβαρές βλάβες στα υδραυλικά & αδυναμία ελέγχου του ΑΦ.
ΔΕΝ συγκρίνονται.
 
Χρειάζεται μια ιδιαίτερη προσοχή στην ορολογία. Όταν λέμε ότι ένα αεροσκάφος "έχασε" έναν κινητήρα, εννοούμε ότι απλώς έπαψε να λειτουργεί. Έχασε δηλαδή την ισχύ του κινητήρα.
Ιδιαίτερα στην περίπτωση της EL AL το αεροσκάφος δεν έχασε απλώς την ισχύ των κινητήρων, αλλά τους ίδιους τους κινητήρες οι οποίοι ξεκόλλησαν από τους πυλώνες και έπεσαν στο έδαφος. Αυτό επέφερε τέτοια αλλαγή στο κέντρο βάρους του αεροσκάφους που στην κυριολεξία ήταν αδύνατον να ελεγχθεί. Η συντριβή του ήταν αναπόφευκτη. Στην περίπτωση της ΟΑ απλώς έχασε την ισχύ των κινητήρων κάτι που είναι τελείως διαφορετικό, χωρίς να σημαίνει ότι ήταν κάποια απλή κατάσταση ρουτίνας.
 
Ειχα την εντυπωση ότι σαυτό το topic εκφράζαμε τον θαυμασμό μας η (τις επιφυλάξεις μας) για τον αθλο του Μιγάδη.Αλλιως τα incidents-accidents δεν συγκρίνονται βέβαια.Συγκεκριμένα:Θαυμάζω (υποκειμενικά) και την ΕΠΙΝΟΗΤΙΚΟΤΗΤΑ(sioux city και με κολλημένο πηδάλιο δεξιά και phugoins ) και την ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ (OA411 )των πληρωμάτων ΘΔ.Αλλιως υπάρχει η Aloha ,το πινατούμπο,η transatt στις αζόρες ο sully στον hudson η χονολούλου,το αργος δεν θυμαμαι αλλα. Οταν ειναι όλα χαμένα τότε "μετράει" το μια στις χίλιες.Δηλαδή εχει γραφτεί ότι το chicago θα ειχε καποιες πιθανότητες εαν ανέβαζαν τα flaps-slats διότι τα αριστερά χάνοντας τα υδραυλικά εκαναν retracted.H el-al ειναι επίσης γραμμενο όταν μπήκε σε simulator "2-3% των χειριστών εφθασαν στο rwy insight" (sic).Στην 411 "όσες φορές και να το εβαλε η boeing το αεροπλάνο επεσε". ΜΙγάδης
 
Top