Απώλεια κινητήρα σε 747 της ΟΑ

  • Thread starter Thread starter redhell
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
O κινητήρας σίγουρα δεν αποκολλήθηκε. Αυτό που έγινε ήταν ότι έφυγαν κομμάτια από blades κλπ (severe damage).
 
gonso":21dt7kur said:
Σωστός ο Config2. Το 1978 δεν ήτανε ? Κυβερνήτης ο Φικάρδος? Δεν ήξερα ότι συγχωρέθηκε.

Χωρίς να είμαι σίγουρος ,νομίζω πήγαινε JFK. Το λέω επείδη νομίζω ήτανε ντάλα μεσημέρι κατακαλόκαιρο και το αεροπλάνο όντως ήτανε κολλημένο στον τοίχο από performance.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ στην ζωή μου το σημείο που ξεκόλλαγε από τον 33 το τζάμπο για Νέα Υόρκη, ειδικά τα ζεστά μεσημέρια :shock: :shock: :shock:

Πραγματι ο Φικαρδος ητανε, Θεος να τον εχει καλα, που καταφερε το ακατορθωτο. Οι αμερικανοι της BOEING αφου ανελυσαν τα δεδομενα, ειπαν "που επεσε το αεροσκαφος"?. Το θυμαμαι, διοτι ημουν τοτε στην ΣΕΧΑ (υποστεγο της ΟΑV στο Ελληνικο), οταν σερνοταν πανω απο την Αλιμου, και εξαφανιστικε απο τον οριζοντα.....! Περιμεναμε ολοι να δουμε το μανηταρι, και τον θορυβο της συντριβης....Οταν το ειδαμε πλεον ανοικτα της Σαλαμινας να σερνεται, ησυχασαμε.
Πραγματι, σαν κ2 στο 747 το 1990, πηγαινοντας ΝΥ με 38 βαθμους καλοκαιριατικα, απο τον 33R, το 747 ξεκολαγε abeam του τοτε κτιριου της ΟΑ....(περαστικα μας..)!
 
Ακομα "χειροτερα" (αλλα και εντυπωσιακοτερα) ηταν τα -100αρια της παλαι ποτε TWA, που ξεκολλαγαν στα νουμερα του 15L, και περνουσαν σχεδον πανω απο τον Πειραια μετα τη στροφη. Μεγαλεια!

Κυριοι ακομα περιμενω πληροφοριες για τα περι εγχυσης νερου στους JΤ-9...
 
seven4seven ειναι το λεγομενο water injection. Οι παλιοι κινητηρες το ειχαν. Ηταν ενα συστημα που οταν ο κινητηρας λειτουργουσε σε high density altitude η high temp τοτε εμπαινε το water injection σε λειτουργια που εριχνε λιγο νερο (σαν spray) στον inlet αερα που εμπαινε. Το εκανε αυτο για να ψηξη τον αερα και να δημιουργεισει περισσοτερο οξυγονο μεσα στο combustion chamber για καλυτερη καυση. Ιδιαιτερο χαρακτιριστικο της λειτουργιας των κινητηρων με water inj ηταν ο πολυς μαυρος καπνος που εβγαινε. Προσωπικα δεν γνωριζω παρα πολυ καλα το συστημα και μαλιστα οτι λεω ειναι οτι θυμαμαι απο τα aptl exams. Και απο οτι εχω ακουσει πλεον ειναι και εκτος υλης. Ειναι ενα πολυ παλιο συστημα και δεν ειχε τυχη ποτε να το δω σε αεροπλανο. Ο Config2 που εχει πεταξει οπως λεει θα γνωριζει καλυτερα και αν κανω κανα λαθος να το διορθωσει
 
Δεν προλαβα τους παλιους κινητηρες με το water methanol. Αυτο που προλαβα (και ειναι το ιδιο concept) ειναι το SD330, οπου τα δυο πρωτα, αν δεν κανω λαθος SXBGA-B, ειχαν τους P&W PT6-45B, που ειχαν water methanol (για τον λογο που ανεφερε και ο προηγουμενος συντακτης), ενω τα υπολοιπα ειχαν τον R, (oπου R, σημαινει reserve power), που ηταν βελτιωμενοι, και ειχαν καταργησει το water methanol.
 
μενω σε ενα λοφο στον αλιμο (λοφος πανι) και παραγματικα τα καλοκαιρια οι μεσημεριανες απογειωσεις απ το ελληνικο της TWA και της ΟΑ με τα 747 ητανε κατι το συγκλονιστικο!!! θυμαμαι περιμενα καθε μερα να δω τα JUMBO να απογειωνονται πραγματικα στο χειλος του διαδρομου και περναγανε χαμλοτερα απ το σημειο οπου εγω βρισκομουνα!! Μαλιστα θυμαμαι μια απογειωση της TWA οπου ητανε τελειως οριακη και την παρακολουθουσα με τον παππου μου, ο οποιος ειχε διατελεσει παλαιοτερα και αερολιμεναρχης στο ελληνικο και πραγματικα θεωρησε τοσο επικινδυνη την συγκεκριμενη απογειωση που εστειλε επιστολη στην ΥΠΑ διαμαρτυρομενος εντονα για το περιστατικο!! ειναι αποτυπομενη η εικονα του 747 να γλυφει σχεδον τις ταρατσες του αλιμου!
 
Τελικά τα περιστατικά ήταν δύο?? (ενα με απώλεια τμημάτων του κινητήρα και ένα με κράτηση ή τελοσπάντων απώλεια μέρους ή όλης της ισχύος δύο κινητήρων κατά τά την απογείωση??)

Καί μήπως υπάρχει κανένα link με πληροφορίες για το ή τα περιστατικά αυτά???

thx και πάλι
 
landlover":27pevyzl said:
Τελικά τα περιστατικά ήταν δύο?? (ενα με απώλεια τμημάτων του κινητήρα και ένα με κράτηση ή τελοσπάντων απώλεια μέρους ή όλης της ισχύος δύο κινητήρων κατά τά την απογείωση??)

Καί μήπως υπάρχει κανένα link με πληροφορίες για τα περιστατικά αυτά???

Πρεπει να ειχαν γινει αρκετες "απωλειες", αλλα στο Ελληνικο, απ'οτι γνωριζω, μονο δυο....
 
Δυο ήτανε τα περιστατικά, ένα αυτό που έχασε τον κινητήρα και καταλάθος ο μηχανικός έκλεισε το water-methanol injection όπως είπανε και οι άλλοι. Το δεύτερο μετά την απογείωση έγινε "έκρηξη" στον Νο1 αν θυμάμαι καλά οπότε πέσανε κάποια κομμάτια στο Μοσχάτο.

Το συγκεκριμένο 742 το είδα την επόμενη μέρα στο υπόστεγο της ΟΑ στο Ελληνικό πριν την αλλαγή του κινητήρα. Ο κώνος στην εξαγωξή είχε εξαφανιστεί ο κινητήρας είχε γίνει λες και ήταν RR από πίσω
 
Γεια σας και από εμένα. Είναι το πρώτο μου post, αν και διαβάζω τους διαλόγους σας πολύ καιρό τώρα.
Για το συγκεκριμένο περιστατικό θυμάμαι όταν ήμουν μικρός, είχα διαβάσει στο περιοδικό ΠΤΗΣΗ. Έλεγε ότι ήταν μία πολύ ζεστή μέρα του Αυγούστου το 1978. Έλεγε όλα αυτά που έχετε ήδη πει, αλλά δεν έλεγε τίποτα για κομμάτια κινητήρα που πέσανε κάπου στην Αθήνα. Απλά ότι τον σβήσανε και συνέχισε με τους άλλους τρεις. Ο μηχανικός έκανε πρώτος την κίνηση μετά από την απογείωση να "ξεκουράσει" τους άλλους 3 κινητήρες. Ίσως να είναι άλλο περιστατικό ή οι πληροφορίες που έδινε το περιοδικό να μην ήταν 100% σωστές...
 
Top