Λοιπόν, δεν ήθελα να ανοίξω αυτή την κουβέντα, αλλά ώρες-ώρες αγανακτεί κανείς με τις ανακρίβειες ή τις μισές αλήθεις που διαβάζει, ειδικά όταν είναι εσκεμμένες και εκ του πονηρού. Επιχειρώ λοιπόν να βάλω ορισμένα πράγματα στη θέση τους, εν γνώσει μου ότι δε θα κάνω κανένα καινούργιο φίλο, εκτός ίσως από όσους ενδιαφέρονται να ξέρουν την αλήθεια έστω και λίγο πιο ολοκληρωμένη:
1) Η ΥΠΑ δεν αποτελείται μόνο από ελεγκτές. Οι ελεγκτές λένε (και δεν ξέρω, ίσως να έχουν δίκιο, μισθολογικά πάντως αν το πάρουμε όντως κάπως έτσι είναι τα πράγματα) ότι αποτελούν το πιο σημαντικό κομμάτι της ΥΠΑ, πάντως σίγουρα δεν είναι το σύνολο. Και τα καμώματά τους (όπως "λευκές απεργίες" εν μέσω κατακαλόκαιρου) αφορούν αυτούς ΜΟΝΟ και όχι τους υπόλοιπους.
2) Λένε λοιπόν τώρα, και ποστάρουν σχετικά εδώ μέσα ότι όλες αυτές οι κινητοποιήσεις (με ή χωρίς εισαγωγικά) είναι "μόνο" για θεσμικά θέματα. ΟΚ, αλλά δε λένε ΟΛΗ την αλήθεια: Και η αλήθεια είναι ότι ο αιτούμενος από αυτούς "διαχωρισμός" των δικών τους καθηκόντων από την υπόλοιπη ΥΠΑ, δεν οφείλεται στο ότι τους βρωμάνε τα χνώτα των υπόλοιπων από μας, αλλά έχει ΣΑΦΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΥΠΟΒΡΘΡΟ. Λέγεται επίδομα eurocontrol, δίδεται στα πλαίσια της περιβόητης αεροναυτιλίας και το λαμβάνουν όλοι στην ΥΠΑ. Συγκεκριμένα οι ελεγκτές παίρνουν τη μερίδα του λέοντος (αλλά και τί λέοντος!) και οι υπόλοιποι βολέυουνται με ένα μικρό κλάσμα αυτού. Προφανώς λοιπόν, κόπτονται για την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών για το διαχωρισμό της αεροναυτιλίας, διότι στη μέση είναι το (περισσότερο) μπαγιόκο. Αυτό που θα ζητήσουν να παίρνουν εξτρά ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ σε βάρος βέβαια των υπολοίπων "ταπεινών" της ΥΠΑ.
3) Και αν απορεί κανείς τί τους έπιασε και θέλουν να φύγουν "απ' το δημόσιο" και να κάνουν μια εταιρία (κατά προτίμηση του δημοσίου, αλλιώς με τους ίδιους ως μετόχους), η απάντηση είναι "μισθολογικό πλαφόν" που ισχύει εδώ και λίγους μήνες για τους μισθούς στο δημόσιο (κακώς και κατά τη γνώμη μου, αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα).
4) Μιλώντας για ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν είμαι ο απόλυτος εξπερ σχετικά με αυτούς που επικαλούνται για να δικαιολογήσουν την ανάγκη "απόλυτου" διαχωρισμού από την ΥΠΑ. Αν και προσωπικά θεωρώ ότι δεν έχουν δίκιο, ίσως και να έχουν, ξαναλέω δεν είμαι φοβερός εξπέρ. Όμως ξέρω καλά ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί ισχύουν όλοι στο σύνολό τους και χωρίς εξαιρέσεις. Αναρωτιέμαι λοιπόν: Γιατί κανείς δεν αναφέρει άλλους ευρωπαϊκούς κανονισμούς που ορίζουν όρια ηλικίας; Ή άλλους που ορίζουν επίπεδα γλωσσομάθειας και πιστοποίησης; Ή άλλους που ορίζουν προσοντολόγια; Μήπως θυμόμαστε και επικαλούμαστε ΜΟΝΟ αυτούς που μας βολεύει;
5) Σχετικά με τη λεγόμενη "λευκή" απεργία: Προφανώς δεν είμαι ελεγκτής άρα δεν είμαι σε θέση υπεύθυνα να αξιολογήσω αν οι χωρητικότητες είναι όντως αυτές που πρέπει ή αν (όπως κάποιοι "κακόπιστοι" στον ευρύτερο αεροπορικό χώρο υποψιάζονται) είναι ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ μικρότερες προκειμένου να είναι δυνατή αυτή η λευκή απεργία. Τονίζω όμως το γεγονός (ως τροφή για σκέψη) ότι αυτές οι χωρητικότητες και οι σχετικοί κανόνες έχουν θεσπιστεί από τους ΙΔΙΟΥΣ ανθρώπους που τώρα καλούνται να τους τηρήσουν "επακριβώς".
6)Τέλος, και σε σχέση με το θέμα της "χωρητικότητας" και της "ασφάλειας", η δική μου φτωχή λογική αδυνατεί να καταλάβει πώς κάτι είναι "ανασφαλές" όταν δεν είμαστε ευχαριστημένοι και αποφασίζουμε να το τηρήσουμε "επακριβώς", ενώ άμα περνάνε τα θεσμικά ή οικονομικά μας αιτήματα, αυτομάτως γίνεται "ασφαλές". Ή για να το πω αλλιώς: Πώς άραγε ακούγεται στ' αυτιά του κάθε επιβάτη το ότι όλο αυτό τον καιρό πετούσε σε "ανασφαλές" πτητικό περιβάλλον; Μπορεί και να είναι αλήθεια, αλλά αν είναι, μου θυμίζει αυτόν που πριονίζει το κλαδί πάνω στο οποίο κάθεται.
Πραγματικά δε χαίρομαι καθόλου που έκανα αυτό το ποστ, είναι σίγουρο ότι πολλούς από τους ελεγκτές τους αδικώ, ανθρώπους που είναι ικανοί στη δουλειά τους, εκτιμούν τα χρήματα που παίρνουν (κι όταν ζητάν παραπάνω, όπως είναι φυσιολογικό για κάθε άνθρωπο, δεν κοιτάν να το πετύχουν αρπάζοντας αυτά του διπλανού τους), κι αν ακόμα τον θεωρούν "ανάξιο" να είναι συνάδελφός τους. Είναι επίσης σίγουρο ότι αδικώ όλους αυτούς τους ελεγκτές που δεν αισθάνονται καθόλου περήφανοι να ταλαιπωρούν μέσα στη φουλ σαιζόν τόσες χιλιάδες κόσμο επί τόσες ώρες. Από όλους αυτούς ζητώ ειλικρινά συγγνώμη και πραγματικά ελπίζω να μη χρειαστεί να επανέλθω σε αυτό το ύφος και τόνο...