Αναγκαστική προσγείωση MD-83 Gainjet /SX-IFA

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας

GP707

Moderator
Staff member
Εγγραφή
04/05/2004
Μηνύματα
6.810
Likes
3.356
Περιοχή
LGAT, East Terminal
Website
www.flickr.com
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
Στις 16/12/2006 το ΜD-83 της Gainjet και ενώ βρισκόταν εν πτήση, έκανε αναγκαστική προσγείωση στο Midway Airport του Illinois (ΗΠΑ) μετά από φωτιά που προκλήθηκε απο τα ηλεκτρικά του αεροσκάφους και ξεκίνησε απο το πιλοτήριο. Φήμες θελουν την αιτία να βρισκεται στο I.F.E, κάτι που είδαμε πρόσφατα και στο MayDay με το ατυχημα τoυ MD-11 της Swissair.

Spotter που βρίσκεται στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο, αναφέρει:

The MD83 that caught fire a long time ago is still here at MDW BTW (8/2/2007!!!).
Latest word is that Boeing is attempting to assemble equipment and
manpower to work two shifts for one week replacing all of the damaged
wiring and structure in the cockpit. I don't have the particulars yet,
but I understand its quite a mess in there, the windscreens are all
coated. Though they only had smoke in flight, after they landed they
had actual flames in the cockpit (where?). Since the E & E is just
below, with the batteries, charger, and most of the avionics, anything
could be suspect at this point. The main contactors and such are in
the bulkhead behind the F/A seats at door L1.
 
Φίλε Γιώργο
Ασφαλώς δεν ανήκεις στους επαγγελματίες του χώρου αλλιώς θα γνώριζες τα βασικά περί δεοντολογίας σχετικά με την διασπορά φημών και ειδικότερα με αεροπορικά συμβάντα.Δεν ξέρω τι ευχαρίστηση σου προκαλεί να αναμεταδίδεις ανακρίβειες,με τέτοιο τρόπο,σε ένα σοβαρό forum.Μπορούσες να κάνεις μια απλή ερώτηση αν κάποιος γνωρίζει κάτι,όπως το έθεσε άλλος συνάδελφος,τον οποίο ευχαρίστως ενημέρωσα.Επίσης η διασπορά τέτοιων φημών σαφώς και έχει και νομική υπόσταση.Η εταιρεία δεν έκανε καμμία δημόσια ανακοίνωση,διότι το συμβάν ειναι μικρό και ούτε καν έγινε έρευνα απο την πλευρά της ΥΠΑ,για την ύπαρξη καπνού στην καμπίνα,μακριά απο το cocpit.Ο spotter απο την Αμερική είναι σαφώς άσχετος και μου θυμίζει ρεπόρτερ πρωινάδικου.Δεν προσφέρουμε έτσι στην ασφάλεια των πτήσεων.Προσφέρουμε,όταν θέτουμε ένα γεγονός για συζήτηση το οποίο ΓνωρίζουμΕ οτι έγινε και πώς έγινε.(...ξεκίνησε απο το πιλοτήριο)?πως το λές αυτό?Αυτή η απάντηση δεν είναι επίσημη απο πλευράς της εταιρείας και εφιστώ την προσοχή.
Τακης.
 
Ανακοίνωση
Flight International pdf page 35

http://www.flightglobal.com/Assets/GetA ... emID=16073

Αυτό το ατυχές συμβάν μπορεί και να μη σημαίνει τίποτα.
Το θέμα είναι πως δεν είναι και άσχημη ιδέα το BJ OPS με βάση την Αθήνα (άσχετο).

===============


Μη χάνετε τον καιρό σας με κοινωνικές έρευνες,
Εκείνο που ενδιαφέρει τον φτωχό, είναι η φτώχεια.
Εκείνο που ενδιαφέρει τον πλούσιο δεν μας ενδιαφέρει.

Σω, Τζορτζ Μπέρναρντ
(1856 - 1950)
 
@takisdrou
Δεν ανηκω στους επαγγελματιες του χώρου και το site αυτό ειναι μεν σοβαρό αλλά δεν ειναι επίσημο site κανενός φορέα. Τα στοιχεία που έγραψα ειναι στοιχεία που με ενα απλό search στο διαδίκτυο μπορεί να τα βρεί ο καθένας. Εγώ δεν έγραψα το συμβάν ούτε ως ειδικός, ούτε και ειπα ότι αυτά που λέει ο spotter ειναι αληθινά. Απλά παρέθεσα πληροφορίες που βρήκα στο internet (άσχετα αν η εταιρεία προσπαθεί να μη διαρεύσει τίποτα παραέξω). Το συμβάν έχει γίνει, ειτε η εταιρεία βγάλει ανακοίνωση είτε δεν βγάλει. Το πόσο σημαντικό ή ασήμαντο είναι, δεν το κρίνω εγώ, ούτε αφήνω να εννοηθεί κάτι. Η ειρωνεία σου περί "ευχαρίστησης αναμετάδοσης ανακριβειών" είναι λίαν επιεικώς άστοχη. Αν εργάζεσαι στην Gainjet τότε να απευθύνεις τις απειλές προς το περιοδικό Flight International που ενω η εταιρεία δεν εχει κανει επίσημη ανακοίνωση για κανενα συμβαν, το περιοδικό το συμπεριέλαβε στην ετήσια αναφορά ατυχηματων του. Επίσης θα σου πρότεινα να στείλεις και ενα mail στον συγκεκριμένο spotter, με απειλές για μυνήσεις, που "τόλμησε" να ξεστομίσει αυτές τις "ανακρίβειες".
Και επειδή πιθανώς να μην έχεις πολύ καιρό στο site. σου επισημαίνω ότι εδώ δεν γράφουμε τις επίσημες ανακοινώσεις των εταιρειών, αλλά είμαστε ενα μη επίσημο αεροπορικό φορουμ και συζητάμε ότι έχει σχέση με τον χώρο αυτό. Μια περιήγηση στις κατηγορίες του φορουμ θα σε πεισει.
Αν λοιπόν είσαι εργαζόμενος στη Gainjet θα μας χαροποιούσε το γεγονός να μάθουμε απο την ίδια την εταιρεία τι τελικά έγινε (αν εγινε κάτι). Για να αρπάχτηκες με μια απλή παράθεση ενός post μπορεί και να σημαίνει ότι γνωρίζεις κάτι παραπάνω!

Με τη λογική σου, τέλος, θα έπρεπε ως site να είχαμε φάει 5.000 φορές ισόβια από OA, A3, Helios, Cyprus και ότι αεροπορική εταιρεία στον κόσμο έχει σχολιαστεί εδώ.
 
Αγαπητέ takisdrou,
Η εξηγήσεις του GP707 θεωρώ ότι ήταν σαφέστατες.
Όπως βλέπεις γράφω επώνυμα και εκπροσωπώ κάτι που έχει νομική υπόσταση. Άρα να σου πω και εγώ από την αρχή τα ίδια:

Το θέμα της νομικής υπόστασης μάλλον δεν αρμόζει σε αυτό το forum για δύο λόγους.
1.Διότι το forum δεν αποτελεί επίσημο φορέα που τελεί υπό καθεστώς νομικής υπόστασης.

2.Το θέμα που τέθηκε βασίζεται πέραν του όποιου spotter – πρωινανζτή σε ένα δημοσίευμα ενός περιοδικού παγκόσμιας κλίμακας
http://www.flightglobal.com/Assets/GetA ... emID=16073 (το έγραφε και ο ksaderfos)

Μπορεί κάποιοι από εδώ να μην ανήκουν στους επαγγελματίες του χώρου όμως έχουν σχέσεις με επαγγελματίες του χώρου και τα νέα στην Ελλάδα μαθαίνονται πολύ γρήγορα.

Το λυπηρό είναι ότι μαθαίνουμε τα άσχημα νέα από διεθνή περιοδικά ενώ θα μπορούσαν να γνωστοποιηθούν με έναν πιο διπλωματικό τρόπο τουλάχιστον στην χώρα μας (το παράπονο ως RBF τώρα γιατί πολύ πριν βγει στον «αέρα» ήρθε με mail και στο RBF. Άσε που διαβάζουμε και Flight).

Το αντικείμενο – προϊόν που προσφέρει η GainJet σίγουρα δεν απαιτεί να εκδοθεί Δελτίο Τύπου για κάποιο απλό συμβάν, όπως σωστά αναφέρει το μέλος ksaderfos.
Απλά από την στιγμή που με κάποιο τρόπο βγαίνει στον «αέρα» θα μπορούσες αντί των νομικών υποστάσεων να το έθετες με τις τρεις προηγούμενες γραμμές της παρούσας παραγράφου.

Επίσης αν θεωρούσες το forum σοβαρό καλό θα ήταν να έστελνες ένα Post για τις ευνόητες διευκρινίσεις (του στιλ έγινε ένα απλό συμβάν και γίνεται η απαραίτητη διερεύνηση από τις αρμόδιες αρχές των ΗΠΑ κλπ) κατά τις 20 Ιανουαρίου π.χ.
Κατά αυτόν τον τρόπο όλο το forum θα υποστήριζε και σε διεθνές επίπεδο τις τυχόν κακές φήμες (πχ περίπτωση κάποιων επιβατών που κόλλησαν στην Αθήνα πριν μερικούς μήνες (λόγω Visa) και κατηγορήθηκε η Ο.Α. Οι περισσότεροι από εδώ υποστηρίξαμε την Ο.Α. εξηγώντας ότι δεν είναι ευθύνη της εταιρίας)
Με απλά λόγια κανένας GP707 δεν θα έστελνε ένα τέτοιο «ενοχλητικό» Post.

Εκτός τώρα αν υποστηρίζεις ότι το SX-IFA δεν έχει κάνει αναγκαστική στο MDW και ότι αν ναι, υπήρχε περίπτωση το NTSB να μην έκανε διερεύνηση. Μπορεί να έχεις απόλυτο δίκαιο. Βέβαια αυτό θα φανεί σύντομα γιατί το NTSB είναι υποχρεωμένο να δημοσιεύει τα πορίσματα του.

Επίσης καλό θα είναι να προσέχετε τους πρωινατζίδες γιατί μπορεί να έχουν προσβάσεις που να τους επιτρέπουν να έχουν και φωτογραφίες μέσα από το MDW.

Φιλικά
Ηλίας Κεφαλάς - RBF
 
SX-IFA

Elliott LGAV":2ufgo4ug said:
Εκτός τώρα αν υποστηρίζεις ότι το SX-IFA δεν έχει κάνει αναγκαστική στο MDW και ότι αν ναι, υπήρχε περίπτωση το NTSB να μην έκανε διερεύνηση. Μπορεί να έχεις απόλυτο δίκαιο. Βέβαια αυτό θα φανεί σύντομα γιατί το NTSB είναι υποχρεωμένο να δημοσιεύει τα πορίσματα του.
Ηλία, υπάρχει σχετική αναφορά (πολύ λακωνική) για το περιστατικό (αυτολεξί: "προσγείωση έκτακτης ανάγκης... μετά την εκδήλωση πυρκαϊάς σε ηλεκτρικά") στο προχθεσινό τεύχος 258 της Πτήσης (σελ 60).
 
To MD-83 αναχώρησε απο το MDW χθες (22/2). Και για να μην υπάρχουν ενδοιασμοί, παραθέτω φωτογραφία του spotter (που παρομοιάστηκε με άσχετο ρεπορτερ πρωινάδικου :? ) που είχε την ευγενή καλοσύνη να μου τη στείλει, λίγο πριν την αναχώρηση του αεροσκάφους.
https://www.airliners.gr/community/album ... c_id=10092
 
Μερικές πληροφορίες από πρώτο χέρι (και όχι φήμες) σχετικά με το συμβάν:

Κατά την πτήση υπήρχαν μόνο καπνοί στην περιοχή της πρώτης θέσης (ΟΧΙ στο πιλοτήριο). Φωτιά εκδηλώθηκε μετά την προσγείωση, κατά την τροχοδρόμηση (όπως αναφέρει σωστά ο spotter από το MDW).

Η αιτία ήταν φθορά σε κάποιες καλωδιώσεις λόγω λανθασμένης τοποθέτησης κατά την εγκατάστασή τους.

Η Boeing μετά από δύο μήνες δεν είχε συγκεντρώσει ούτε υλικά ούτε προσωπικό για την επισκευή και επιπλέον ζήτησε και ένα εξωπραγματικό ποσό για την επισκεύη.

Η επισκευή έγινε στο Midway, διήρκησε περίπου δέκα ημέρες και έγινε από Ελληνική εταιρεία και Έλληνες τεχνικούς σε συνεργασία με τους τεχνικούς της Gainjet.
 
Λοιπόν παιδια να ανακαιφαλαιώσουμε.Για αρχη δεν αρπαχτηκα αν και φάνηκε,το παραδέχομαι ,έτσι.Βασικό,για να μην ξεχνιώμαστε, ο GP707 έγραψε
για φωτιά που ξεκίνησε από το πιλοτίριο.Αυτό προσέξτε το γιατί εκεί είναι και η ουσία.Επαναλαμβάνω ότι αυτό δεν λέγεται έτσι απλά.Ο spotter, πιστέψτε με, δεν ξέρει τι του γίνεται ,επειδή είδε ανθρώπους να δουλεύουν σε διάφορα σημεία του α/φους έβγαλε ότι συμπεράσματα ήθελε.Μην κάνουμε το ίδιο λέγοντας ότι δεν το είπα εγώ αλλά κάποιος άλλος,αυτό είναι διασπορά φημών.
Σαφώς και μπορούμε να συζητάμε οχι όμως να κρίνουμε και όπως είπα να ξέρουμε αυτό που λέμε.Αλλιώς ας ρωτήσουμε.(Γράφτηκε για φωτιά στο cockpit,αληθεύει?Ας Μάθουμε πρώτα.)Και μετά ο ίδιος γράφει "φήμες"!Εγραψα επίσης ότι δεν εκπροσωπώ την εταιρεία.Ο τρόπος που γράφτηκε το θέμα εδώ με ενόχλησε,όπως θα με ενοχλούσε αν γραφόταν με τον ίδιο τρόπο για κάθε εταιρεία.Μια εταιρεία πότε κάνει ανακοίνωση?Πότε κάνει το NTSB ανακοίνωση?
Και αυτό σχετικό με τις φήμες.Επίσης, γιατι αμέσως παρέπεμψε στην swissair.Δηλαδή η τρίχα ,τροιχιά.Τώρα αυτό τί είναι?Οσο για την νομική υπόσταση δεν είναι απο μερους μου απειλή.Αλήθεια,είναι όμως υπενθύμηση.Η ουσία,επιμένω είναι η ενημέρωση και όχι η κριτική και η ακριβής περιγραφή λανθασμένων(φανταστικών?)συμβάντων ,πυροδότησε αυτή την συζήτηση που θα ήθελα να δω να τελειώνει εποικοδομιτικά.Παράγραφος για τον πρωινατζή με τις διασυνδέσεις,λέει "damaged wiring and structure in the cockpit. ""actual flames in the cockpit"Πολύ επικύνδυνα λεγόμενα!Τα ξέρει και τα λέει?Σας παρακαλώ και επιστώ την προσοχή σας.Οσο για την σοβαρότητα του forum διαβάστε πιο προσεκτικά την απάντηση μου στον GP707.Δεν θέλω να γίνω ο κακός ούτε και ο υπερασπιστής,θέλω όμως να διαβάζω τα πράγματα όπως αξίζουν να γράφονται.Σας ευχαριστώ.
Τακης.
 
Re: SX-IFA

Ναι την είδα την αντιγραφή του Flight International.
τις υπόλιπες "κακίες" μου τις γράφω στο επόμενο.

sv1xv":20yrj82u said:
Ηλία, υπάρχει σχετική αναφορά (πολύ λακωνική) για το περιστατικό (αυτολεξί: "προσγείωση έκτακτης ανάγκης... μετά την εκδήλωση πυρκαϊάς σε ηλεκτρικά") στο προχθεσινό τεύχος 258 της Πτήσης (σελ 60).
 
Top