Air Europe/Air Europa

  • Thread starter Thread starter alex2
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Και η SkyTeam μάλλον θα μείνει με ένα μέλος λιγότερο (εάν και εφ' όσον προχωρήσουν).
 
Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της Κομισιόν να προσπαθεί (μάταια ίσως; ) να μπλοκάρει τα πλάνα των ιμπεριαλιστών που ξαναμοιράζουν τη γη (aka τους μεγάλους ομίλους LH, IAG, AF-KL που εξαγοράζουν προβληματικές εταιρείες), σήμερα κατατέθηκαν ανησυχίες για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά της Air Europa (UX) από τον όμιλο IAG.

Εδώ το δελτίο τύπου. Συγκεκριμένα η Κομισιόν εγείρει ανησυχίες (και δικαίως) για την έλλειψη ανταγωνισμού και αύξηση τιμών σε πτήσεις προς/από Ισπανία και σε όλο το εύρος τους (εσωτερικού, εξωτερικού (μικρών και μεγάλων αποστάσεων).
 
Αν έχω καταλάβει καλά, είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα.

Αν προχωρήσουν οι εξαγορές, έχουμε ολιγοπώλια και αύξηση τιμών. Χωρίς εξαγορές, οι προβληματικές κλείνουν, έχουμε ολιγοπώλια και αύξηση τιμών.
 
Στα πλαίσια της πρωτοβουλίας της Κομισιόν να προσπαθεί (μάταια ίσως; ) να μπλοκάρει τα πλάνα των ιμπεριαλιστών που ξαναμοιράζουν τη γη (aka τους μεγάλους ομίλους LH, IAG, AF-KL που εξαγοράζουν προβληματικές εταιρείες), σήμερα κατατέθηκαν ανησυχίες για τη σχεδιαζόμενη εξαγορά της Air Europa (UX) από τον όμιλο IAG.

Εδώ το δελτίο τύπου. Συγκεκριμένα η Κομισιόν εγείρει ανησυχίες (και δικαίως) για την έλλειψη ανταγωνισμού και αύξηση τιμών σε πτήσεις προς/από Ισπανία και σε όλο το εύρος τους (εσωτερικού, εξωτερικού (μικρών και μεγάλων αποστάσεων).
Στα ευρωπαικα και στα εσωτερικου δεν τους λειπει ο ανταγωνισμος απο Easy, Ryanair, Norwegian..Στα longhaul ειναι κυριως το θεμα
 
Ίσως δεν είναι το θέμα αυτό κάθε αυτό ο ανταγωνισμός σε βάση δρομολογίων.
Στα long haul της νότιας Αμερικής και καραϊβικής δεν ανταγωνίζονται τόσο έντονα με την Iberia. Η AirEuropa έχει βρει μικρές αγορές και πετάει σε niche δρομολόγια.
Το θέμα που προκύπτει είναι μάλλον ο συγκεντρωτισμός και το μέγεθος του ενιαίου αερομεταφορέα. Η Iberia έχει τα δρομολόγια με την μεγάλη κίνηση και πολλές συχνότητες μέσα στην ημέρα, η AirEuropa έχει λίγες συχνότητες και μικρά μερίδια σε αυτά αλλά αν συνδυαστούν τα δίκτυα, απλά θα έχει την δυνατότητα να πατήσει τον περιορισμένο ανταγωνισμό στο κεφάλι.
Ίσως μια ενδεχόμενη απόρριψη από την ΕΕ έρθει ως ευλογία από τον ουρανό για τους «παλιούς» ιδιοκτήτες, αφού έλαβαν την βοήθεια όταν την είχαν ανάγκη και τώρα φιλάκια, τα είπαμε :1:
 
Τι νόημα θα είχε ένας υπερμεταφορέας BA/IB/UX; Η ιστορία έχει δείξει ότι τέτοια υδροκέφαλα δημιουργήματα δεν έχουν διάρκεια. Είναι σα να προσπαθεί ένας άνδρας 80 κιλών να σηκώσει έναν τόνο. Σε όλα υπάρχουν κάποια όρια, ακόμα και στους φαινομενικούς γίγαντες.

Αναρωτιέμαι επίσης αν ταιριάζουν οι εταιρικές κουλτούρες της IB με την UX (δε γνωρίζω, ερώτημα είναι). Πάντως η επιστροφή στην εποχή των μονοπωλίων και ολιγοπωλίων δε μου φαίνεται πολύ καλή ιδέα. Ούτε βέβαια και ο εξοντωτικός ανταγωνισμός... Κάπου πρέπει να υπάρχει μια μέση λύση. Προσωπικά με ξενίζει λίγο και η μονο- και ολιγοχρωμία στους ουρανούς, αν και μερικοί νεοτερισμοί θέλουν χρόνο να τους συνηθίσεις.

Συμφωνώ με Jerry και Ovelix ότι ελλείψει αρκετών εναλλακτικών αυξάνονται οι τιμές, και μακροπρόθεσμα, και η αεροπορική κίνηση και ανάπτυξη (λίγοι έχουν την οικονομική δυνατότητα). Από την άλλη πλευρά, χάνονται έσοδα (η Γερμανία έχει αναγκαστεί να διπλασιάσει σχεδόν το τέλος επιβατών αεροπορικής μετακίνησης, μιας και οι πτήσεις είναι λιγότερο γεμάτες λόγω υψηλών τιμών).
Όπως και άλλες φορές, οι αγορές θα ρυθμίσουν και θα συγχρονιστούν ώστε να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Υποθέτω θα χρειαστεί κάποιος χρόνος. Λογικά η καλοκαιρινή κίνηση θα αναπτερώσει πολλούς, όσοι πιστοί προσέλθετε :)

Πίσω στο θέμα όμως, μήπως το ζήτημα μπορεί να λυθεί χωρίς εξαγορές/συγχωνεύσεις; Από όσο θυμάμαι η Iberia στο παρελθόν είχε κάποια θέματα με τα operations, καθυστερήσεις, AOG κλπ. Έχουν λυθεί αυτά; Αν ναι, μπορεί να αναλάβει και την UX ή έστω να συνεργαστούν με κάποιον τρόπο. Αν όχι, ίσως είναι καλύτερο να διορθώσει τις ελλείψεις της. Διαφορετικά είναι πιθανό να επιβαρύνει τη θέση της. Δε γνωρίζω βέβαια πως λειτουργεί εσωτερικά η ένωση BA/IB, αν θυμάμαι καλά έγινε πραγματική συνένωση και στην ουσία, παρόλο που έχουν ξεχωριστά AOCs και ΙΑΤΑ codes, είναι σαν μια εταιρία, ή κάνω κάποιο λάθος; Αυτό βέβαια ίσχυε όσο το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν πλήρες μέλος της ΕΕ, ενώ τώρα δεν είναι. Ξέρει κάποιος την τωρινή κατάσταση να μας διαφωτίσει;
 
Τι νόημα θα είχε ένας υπερμεταφορέας BA/IB/UX; Η ιστορία έχει δείξει ότι τέτοια υδροκέφαλα δημιουργήματα δεν έχουν διάρκεια. Είναι σα να προσπαθεί ένας άνδρας 80 κιλών να σηκώσει έναν τόνο. Σε όλα υπάρχουν κάποια όρια, ακόμα και στους φαινομενικούς γίγαντες.
Δεν αντιλαμβάνομαι το συλλογισμό σας. Γιατί να μη μπορεί η IB/VY/UX,BA,EI, ενώ μπορούν οι LH/OS/LX/4Y/SN... ή η AF/KL;
 
Ο συλλογισμός ενδεχομένως είναι ότι:
IB+VU+UX έχουν δραστηριότητα στην Ισπανία όπου είναι και η δυναμική τους.
Από την άλλη SN+OS δεν έχουν τόσο overlap ή market contact. Λέμε τώρα … :)
 
Αυτό, ότι επικεντρώνεται υπερβολικά στην Ισπανία με μονοπωλιακή διάθεση, δε μου φαίνεται πολύ βιώσιμο. Ακόμη και να γίνει αποδεκτό από την αγορά και τους εργαζόμενους (σχεδόν απίθανο), θα μπορέσουν να το διαχειριστούν; Υπάρχουν τόσα κοινά μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Ισπανίας; Δε μιλάω για πολιτικό επίπεδο, αλλά για ουσιαστικό, ανθρώπινο, πολιτιστικό. Από αυτό ζει σε τελική ανάλυση η αερομεταφορά. Άποψή μου βέβαια..
Επίσης, είναι αρκετά έντονο το γεγονός ότι η IAG και η Oneworld διατηρούν ένα μικρό αριθμό μελών, προφανώς με σκοπό την ομοιομορφία. Είναι και αυτή μια άποψη, απλά ίσως στερεί τη δημιουργικότητα, τη φρεσκάδα και την πολυμορφία. Σα να ταξιδεύεις με την ίδια εταιρία σε ολόκληρη τη συμμαχία, χωρίς να τονίζεις τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και προτερήματα του κάθε μέλους. Και εφόσον μιλάμε για παγκόσμιες συμμαχίες, ίσως είναι υπερβολικά επικεντρωμένη σε Αγγλία/Αμερική/Ισπανία. Το ίδιο θέμα βλέπω πάντως και σε άλλες συμμαχίες, την υπερβολική ίσως εξειδίκευση σε συγκεκριμένες αγορές. Πιθανώς αυτό να είναι το επιθυμητό, ίσως το μέλλον ανήκει σε συμμαχίες όχι παγκόσμιες, αλλά πιο εξειδικευμένες τοπικά, δε γνωρίζω...

Ίσως μια ενδεχόμενη απόρριψη από την ΕΕ έρθει ως ευλογία από τον ουρανό για τους «παλιούς» ιδιοκτήτες, αφού έλαβαν την βοήθεια όταν την είχαν ανάγκη και τώρα φιλάκια, τα είπαμε :1:

Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς/εννοείτε, μπορούμε να έχουμε μια επεξήγηση;
 
Η IAG έχει BA, IB, EI, VY (4 brands + Level) και η OneWorld έχει μέσα τα μεγαθήρια ΒΑ, ΑΑ και QR (καθόλου άσχημα κατά τη γνώμη μου). Δε μπορώ να σκεφτώ κάποιον αξιόλογο διεθνή αερομεταφορέα που να έχει απομείνει εκτός κάποιας συμμαχίας, με εξαίρεση τις LY, EΥ, ΕΚ, CZ και LA που μένουν εκτός από επιλογή και τη SU της οποίας η ιδιότητα μέλους έχει ανασταλεί (sic). Συνεπώς, αν οι συμμαχίες θέλουν να διευρυνθούν, θα πρέπει να ρίξουν τις απαιτήσεις τους ή να βρουν μικρούς αερομεταφορείς με πολλά λεφτά για επένδυση ώστε να τα διαθέσουν στο onboarding τους ή να βρουν συνεργάτες τύπου connecting carriers, που να πληρούν κάποιες τυπικές προϋποθέσεις.
 
Top