AIA επεκτάσεις

Ας περάσουμε τώρα, γρήγορα, γρήγορα στην επέκταση του ΑΙΑ.
Τι σκέφτηκαν οι κερατάδες :mrgreen:

 
2 νέες φυσούνες ως το 2028;;; Μιλάμε για κοσμογονία. Τρέμε IST.
 
Θεωρητικά οι 2 πρώτες φάσεις επέκτασης θα ξεκινήσουν η μία μετά την άλλη γιατι ο στόχος του minimum 29-31 εκατομμύρια επιβάτες που απαιτεί η δεύτερη φάση είναι θέμα τριετίας max. Ας μην είμαστε ειρωνικοί συγκρίνοντας 2 αεροδρόμια ανόμοιας δυναμικής.

Αν γίνει σωστή αξιοποίηση όλων των γεφυρών επιβίβασης (14 Main + 10 Satellite + 2 New) είναι ένας αρκετά ικανοποιητικός αριθμός.
 
Ας μην είμαστε ειρωνικοί συγκρίνοντας 2 αεροδρόμια ανόμοιας δυναμικής.

Αν γίνει σωστή αξιοποίηση όλων των γεφυρών επιβίβασης (14 Main + 10 Satellite + 2 New) είναι ένας αρκετά ικανοποιητικός αριθμός.
Προφανώς δεν υπάρχει καμία (μα καμία) σύγκριση μεταξύ IST και ΑΤΗ. Απλά είναι λίγο running joke εδώ μέσα η κατάσταση με τις φυσούνες και την επέκταση του ΑΙΑ.

Αν και όταν ανοίξει το Satellite με τη σκόνη που έχει μαζέψει τόσα χρόνια, πάλι λίγα μου φαίνονται.
Ας συγκρίνουμε παρόμοια (όσο γίνεται) στην Ευρώπη:
Ζυρίχη, κίνηση ~29εκ, 48 φυσούνες
Κοπενχάγη,27εκ, 46 φυσούνες
Βρυξέλλες, 22εκ, 54 φυσούνες
Μιλάνο Μαλπένσα, κίνηση 22εκ, 31 φυσούνες
Μάλαγα, κίνηση 22εκ, 26 φυσούνες
Και με τους τελευταίους 2 να μην έχουν το "πρόβλημα" του ΑΙΑ με τις ανταποκρίσεις, ενώ τα πρώτα 3 ίσως είναι πιο κοντά στον Βενιζέλο (βάση αεροπορικής και hub+spoke σε κάποιο βαθμό).

Μιλάμε για ένα αεροδρόμιο που το καλοκαίρι αν έχεις ανταπόκριση κοντά στο MCT και ΔΕΝ έχεις φυσούνα, πρέπει να κυνηγάς τον Πρέσβη Ανταποκρίσεων (Connection Ambassador ελληνιστί) που μάλλον πίνει καφέ κάτω από το φτερό.
Το North Apron (B31-B44) είναι μόνιμα γεμάτο το καλοκαίρι. Το Satellite συνήθως έχει αρκετά αεροσκάφη (με σκαλίτσα και λεωφορείο φυσικά), και μετά έχουμε ακόμα και widebodies στα Α40+ στο South Apron.
Σε πόσα αεροδρόμια σαν τον ΑΙΑ έχουμε υπερατλαντικές γεμάτες πτήσεις να έχουν συστηματικά λεωφορείο και τι εντύπωση νομίζετε ότι κάνουν στον μέσο Αμερικάνο από Σικάγο να κατεβαίνει τη σκάλα με 45C+ και να στοιβάζεται σε λεωφορεία με χαλασμένο ερκοντίσιο;
 
Παραμονές Χριστουγέννων, κάποιες αναχωρήσεις είχαν καθυστέρηση επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμα gates (είχαμε κάτι έξτρα πτήσεις για Βιέννη, Βουδαπέστη, Ροβιανιέμι, αλλά τίποτα άλλο).

Αν αυτό το πρόβλημα παρουσιάζεται το Δεκέμβριο, σκεφτείτε τι μπορεί να συμβεί τον Ιούλιο, με 24 ATH-JTR-ATH ημερησίως + τις Λάρνακες + τα 2x 777 του Τούρκου, τα 2x 777 της Emirates, τα widebodies των UA, DL, AA, AC, TR. Έχω την εντύπωση ότι στον ΑΙΑ σχεδιάζουν τις επεκτάσεις θεωρώντας ότι η εποχικότητα του καλοκαιριού είναι ένα παροδικό φαινόμενο και όχι ο κανόνας, που αντιμετωπίζεται με «υποστηρικτική αγωγή» και «ξεζούμισμα» των πόρων και των υποδομών. Δυστυχώς η αμερικανική προσέγγιση πελατείας του "build it and they 'll come" έχει παρέλθει. Τα πελατάκια είναι ήδη εδώ.
 
Last edited:
Συμφωνώ με όλους τους προλαλήσαντες. Για μένα η καλύτερη κίνηση και χωρίς κάποιο σημαντικό κόστος είναι η άμεση λειτουργία του δορυφορικού τέρμιναλ για να σταθμευουν όλα τα widebodies ( με χρήση φυσούνες ) ως ελάχιστη ένδειξη ορθολογισμού και πελατοκεντρικού πολιτισμού. Οι loco μπορούν να πάνε στο νότιο remote apron. Αν έχεις μόνο 26 φυσούνες, οφείλεις να τις χρησιμοποιείς. Τέρμα. Έχουμε και κρύα και βροχές και χιόνια και καύσωνες στην Αθήνα.

Αν ήμουν AΙΑ, θα έφτιαχνα δεύτερο δορυφορικό αμέσως στα βόρεια του κεντρικού αεροσταθμού, εκεί που σταθμεύει η Aegean συνήθως και είναι τώρα το τσαντίρι για τις αποσκευές ( ; ). Έτσι χαλαρά θα υπήρχαν εως 16 φυσούνες και θα φτάναμε σε ένα αξιοπρεπέστατο σύνολο από 42 φυσούνες και τρία κτίρια αεροσταθμών συνδεδεμένα με σχετικά μικρά τουνελ με κυλιόμενους διαδρόμους. Θα αποφεύγαμε έτσι και το mirror terminal που για μένα είναι κακή ιδέα ( εκτός και αν φτιάξουν κάτι τόσο wow από λειτουργική και αισθητική άποψη που να αξίζει τον κόπο ).

Μαϊ του γιούροσεντς.
 
Ωραία τα λές, εκεί που πέφτεις έξω είναι η πελατοκεντρική προσέγγιση. Έχω πεισθεί ότι για τους διοικούντες τον ΔΑΑ είναι :rant:ανύπαρκτη.
 
Το VIP Terminal που αναφέρεται στο άρθρο, τι αφορά;
 
Top