Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Orfeas":7zbt125t said:
Γενικά, ποιούς εξυπηρετούν πραγματικά αυτές οι πτήσεις; Τί πληρότητες έχουν; Στις "νεκρές" περιόδους, υπάρχουν επιβάτες ή βαράνε μύγες; Αν υπάρχουν ενδείξεις για την ωφέλεια αυτών των γραμμών θα ήθελα πραγματικά να τις ακούσω.

Έχεις χάσει το νόημα της άγονης γραμμής. Αν ήταν να έχει πληρότητες από μόνη της δε θα ήταν άγονη γραμμή.
Το νόημά τους επίσης είναι ότι ακόμα και χωρίς επιβάτες ΠΡΕΠΕΙ να εκτελούνται καθώς πολλές μέρες το χρόνο είναι το μόνο μέσο μετακίνησης του κόσμου από το ένα νησί στο διπλανό ή το κέντρο της χώρας μας (ΑΤΗ).

Επίσης οι 4 πτήσεις για τη Πάρο δεν έχουν οριστεί σαν αριθμός πτήσεων αλλά σαν αριθμός θέσεων. Αν το αεροδρόμιο ήταν πιο μεγάλο, πίστεψε με, αντί για 4 DH8 θα πήγαιναν 1-2 DH4. Μπορεί και Α319 ορισμένες φορές. Αλλά με 15 θέσεις που προσφέρει το DH8 (λόγω του μικρού διαδρόμου) και τα απειρα DBC που μπορεί να προκύψουν -και προκύπτουν συχνά- αν δεν υπήρχε η επιδότηση δε θα πετούσε κανένας στη Πάρο.

Γενικά το νόημα της 'Αγονης γραμμής' δεν το κατέχεις ιδιαίτερα αν ρωτάς τι γίνεται με τις νεκρές περιόδους!

Φιλικά πάντα
 
Απλά να διευκρινίσω ότι δεν προσπαθώ να το παίξω ξερόλας - δεν καταδικάζω τις γραμμές που ανέφερα, απλά έχω γνήσια απορία για την χρησιμότητά τους.

Ίσως θα ήταν πιο σωστό, αντί να είχα ρωτίσει "τί πληρότητες έχουν", να είχα ρωτήσει "τί κόσμο εξυπηρετούν".

Τα μεν "τραινάκια", από τη στιγμή που δεν ξεκινούν από κάποιον ηπειρωτικό προορισμό, εξυπηρετούν αποκλειστικά μετακινήσεις μεταξύ των νησιών. (Θεώρησα δεδομένο ότι ως "τραινάκι Αιγαίου εννοούνται οι γραμμές Ρόδου-Νήσων ΒΑ Αιγαίου - δεν αναφερόμουν στις ενδοδωδεκανησιακές γραμμές). Όμως, με δεδομένο ότι όλα τα νησιά από τα οποία περνάνε τα τραινάκια είναι μεγάλα, άρα υποθέτω και "αυτάρκη", αναρωτιέμαι πόσο είναι απαραίτητα τα εν λόγω δρομολόγια. Αν αγνοώ κάποιους λόγους, που καθιστούν απαραίτητο σε έναν κάτοικο της Ζακύνθου να έχει πρόσβαση στην Κεφαλλονιά ή στην Κέρκυρα, θα ήθελα πραγματικά να τους μάθω.

Για τα δρομολόγια της Σητείας δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.

Για τα δε δρομολόγια των Κυκλάδων (ιδίως Πάρου-Σύρου-Νάξου), κατανοώ τις περιορισμένες τεχνικές δυνατότητες των αεροδρομίων, που δημιουργούν την υφιστάμενη συχνότητα πτήσεων. Παρόλα αυτά, θεωρώ υπερβολική την ύπαρξη αυτών των προσφερόμενων θέσεων. Μιλάμε για νησιά με καλή ακτοπλοϊκή σύνδεση, που ακόμα και των χειμώνα έχουν καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά με καινούργια πλοία, με χρόνο ταξιδιού λίγες ώρες. Οπότε, αναρωτιέμαι όντως ποιά η χρησιμότητα αυτών των γραμμών. Την Μήλο, λόγω λιγότερο καλής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, αλλά και μεγέθους, την αφήνω στην άκρη.

Το νόημα της άγονης γραμμής δεν είναι βέβαια οι πληρότητες. Όμως, αν ένα αεροπλάνο πηγαινοέρχεται (σχεδόν) άδειο, αυτό μπορεί να είναι ένδειξη ότι η γραμμή θέλει μια δεύτερη ματιά. Αλλιώς, μπορούμε να βρούμε δεκάδες νέες γραμμές, που θα είναι άγονες, αλλά δεν θα έχουν κάποια πρακτική χρησιμότητα.

Το πιο ολοκληρωμένο, πιστεύω, θα ήταν για κάθε γραμμή να εξετάσουμε όχι πόσους εξυπηρετεί (γιατί, άλλωστε, είναι άγονη), αλλά ποιούς εξυπηρετεί (δηλ. για ποιούς λόγους μετακινούνται οι χρήστες της γραμμής), και ποιές είναι οι άλλες εναλλακτικές λύσεις. Πχ οι γραμμές που εξυπηρετούν την Κάσο ή την Αστυπάλαια, είναι απαραίτητες, διότι η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι πολύωρη και αραιή. Αντίθετα, αμφισβητώ την χρησιμότητα της γραμμής της Πάρου ή της Σύρου, διότι εκεί η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία είναι σύντομη (ιδίως το καλοκαίρι με τα ταχύπλοα) και τακτική.

Ζητώ συγγνώμη αν με την διαφωνία μου δείχνω εριστικότητα, απλά τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν μου τεκμηριώνουν την χρησιμότητα των γραμμών που ανέφερα. Και στην "ζορισμένη" περίοδο που διανύουμε, το θεωρώ περιττή πολυτέλεια να υπάρχουν γραμμές, απλά και μόνο επειδή "καλό είναι να υπάρχουν" (ενώ δεν εξυπηρετούν πραγματικές ανάγκες, που δεν θα ήταν πρακτικό να εξυπηρετηθούν αλλιώς).
 
Βασικά, οι άγονες επιδοτούνται απ' το σπατόσημο οπότε τις πληρώνουν μόνο όσοι ταξιδεύουν αεροπορικώς. Αντίθετα, τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας κ της Θεσ/κης που έχουν επιδοτούμενα εισιτήρια, ποιός τα πληρώνει ας πούμε;

Οι γραμμές της Σητείας είναι όντως λιγάκι γκάου, χωρίς να έχω τίποτα με τη Σητεία, και πέραν του ATH-JSH που προσφέρει σύνδεση με πρωτεύουσα και είναι με μηδενικό αντίτιμο στην Α2 τα άλλα δρομολόγια αν ντε και καλά πρέπει να γίνουν θα έπρεπε να είναι απο HER. Θα ήταν πιό λογικό ακόμη να είναι ένα RHO-HER-PVZ-CFU/IOA κι ένα HER-RHO-MJT-AXD. Για των Ιονίων νήσων δεν γνωρίζω, υπόθετω όμως ότι θα εξυπηρετούν περίπου ότι και τα ενδοδωδεκανησιακά δλδ κυρίως λόγους υγείας (νοσοκομεία, εξωτερικοί γιατροί κτλ), θέματα συναλλαγών με το δημόσιο όπως και το ίδιο το δημόσιο. Τουριστικά η αλήθεια -εξαιρούμενης της ΑΟΚ ίσως- είναι αναξιοποίητα το καλοκαίρι, αυτό φαίνεται απ' τις συχνότητες. Τέλος, για τις Κυκλάδες, τα αναφέρει ο nfeefe, υπάρχει το δίπτυχο μικροί διάδρομοι, λιγοστή κίνηση τον χειμώνα που σημαίνει ότι αν αφεθούν στην ελεύθερη αγορά το καλοκαίρι ίσως να υπάρξουν παραπάνω δρομολόγια ή ανταγωνισμός, τον χειμώνα όμως δεν θα πηγαίνει κανείς...
 
Orfeas":1xfm9gf3 said:
Τα μεν "τραινάκια", από τη στιγμή που δεν ξεκινούν από κάποιον ηπειρωτικό προορισμό, εξυπηρετούν αποκλειστικά μετακινήσεις μεταξύ των νησιών. (Θεώρησα δεδομένο ότι ως "τραινάκι Αιγαίου εννοούνται οι γραμμές Ρόδου-Νήσων ΒΑ Αιγαίου - δεν αναφερόμουν στις ενδοδωδεκανησιακές γραμμές). Όμως, με δεδομένο ότι όλα τα νησιά από τα οποία περνάνε τα τραινάκια είναι μεγάλα, άρα υποθέτω και "αυτάρκη", αναρωτιέμαι πόσο είναι απαραίτητα τα εν λόγω δρομολόγια. Αν αγνοώ κάποιους λόγους, που καθιστούν απαραίτητο σε έναν κάτοικο της Ζακύνθου να έχει πρόσβαση στην Κεφαλλονιά ή στην Κέρκυρα, θα ήθελα πραγματικά να τους μάθω.

Είναι λάθος να αξιολογούνται οι άγονες γραμμές μόνο με βάση "τουριστικά" κριτήρια. Τα τρενάκια διευκολύνουν τις καθημερινές μετακινήσεις κατοίκων των νησιών σε πολλές περιπτώσεις. Στο Αιγαίο και στο Ιόνιο προφανώς και δεν βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες και φορείς συγκεντρωμένες σε κάθε νησί. Τα κέντρα των Περιφερειών, Νομών, Αποκεντρωμένων διοικήσεων και των επιμέρους υπηρεσιών τους είναι διάσπαρτα και η αεροπορική σύνδεση διευκολύνει την προσβασιμότητα προς αυτά. Υπάρχουν και άλλοι φορείς (π.χ. Πανεπιστήμιο Αιγαίου) που οι εγκαταστάσεις του είναι διάσπαρτες σε 4-5 νησιά και υπάρχει ανάγκη μετακίνησης των στελεχών τους.

Orfeas":1xfm9gf3 said:
Για τα δε δρομολόγια των Κυκλάδων (ιδίως Πάρου-Σύρου-Νάξου), κατανοώ τις περιορισμένες τεχνικές δυνατότητες των αεροδρομίων, που δημιουργούν την υφιστάμενη συχνότητα πτήσεων. Παρόλα αυτά, θεωρώ υπερβολική την ύπαρξη αυτών των προσφερόμενων θέσεων. Μιλάμε για νησιά με καλή ακτοπλοϊκή σύνδεση, που ακόμα και των χειμώνα έχουν καθημερινή σύνδεση με τον Πειραιά με καινούργια πλοία, με χρόνο ταξιδιού λίγες ώρες. Οπότε, αναρωτιέμαι όντως ποιά η χρησιμότητα αυτών των γραμμών. Την Μήλο, λόγω λιγότερο καλής ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, αλλά και μεγέθους, την αφήνω στην άκρη.

Οι προσφερόμενες θέσεις στις πτήσεις από αεροδρόμια όπως η Πάρος προς Αθήνα, είναι περί τις 10-15 θέσεις ανά πτήση λόγω των περιορισμών στο βάρος απογείωσης από μικρούς διαδρόμους. Αντίστοιχοι περιορισμοί υπάρχουν στην Μήλο, Λέρο, Σύρο, Κάλυμνο κι άλλα αεροδρόμια ανάλογα με τους ανέμους, θερμοκρασία, τύπο αεροσκάφους κ.α. Οι προσφερόμενες αυτές θέσεις σε καμία περίπτωση δεν είναι υπερβολικές. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν αρκετοί λόγοι επιλογής του αεροπλάνου έναντι του πλοίου: προτίμηση από transfer επιβάτες από εξωτερικό ή άλλο αεροδρόμιο εσωτερικού (π.χ. FRA-ATH-PAS ή CFU-ATH-PAS), προτίμηση από επιβάτες που διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου και μακριά από τα λιμάνια ή τους διευκολύνει η προσβασιμότητα του αερολιμένα (Parking/προαστιακός/μετρό κτλ), επιβατικό κοινό που απεχθάνεται το θαλάσσιο ταξίδι, η μεγαλύτερη έκθεση/εξάρτηση του θαλάσσιου ταξιδιού από τις καιρικές συνθήκες, η σε κάθε περίπτωση συντομότερη διάρκεια του αεροπορικού ταξιδιού κ.α.
 
Να πω και εγω που το εζησα απο κοντα δουλευοντας σε μια αεροπορικη εταιρία που εκανε αγονες πτησεις στην Ελλάδα. Ενα μεσο load factor all year round ηταν στο 30 με 35 %. Υπηρχαν πολλα routes που ηταν πχ Λημνος Θεσσαλονίκη και παρουσιαζε 80 με πολλες φορες 100 % πληρότητα και αλλα που τα θεωρω αστεια οπως το Κοζανη Καστοριά που το flight time ηταν 25 λεπτα και με την Εγνατία οδο μπορουσε καποιος να παει σε 30 λεπτα. Γενικα θεωρω οτι θα πρεπει να υπαρχουν άγονα επιδοτούμενα δρομολόγια αλλα οχι υπερβολές οπως Κοζανη Καστορια. Οσο για το Σητεία Αλεξανδρουπολη ειχε και αυτο μεσο ορο γυρω στο 30% ολο τον χρονο φυσικά το καλοκαίρι ειχε πολύ περισσότερο κίνηση.
 
6,772 εκ ευρώ για το SKG-LXS-JIK
3,475 εκ ευρώ για το ATH-KZI-KSO

ήταν η προσφορά της Astra και το ποσό πο υ έχει λαμβάνειν ως το 2018.

Το ποσό που αφορά την περίοδο από 1-9-2014 µέχρι την έναρξη εκτέλεσης των
ανωτέρω γραµµών βάσει της συναφθείσας σύµβασης θα αφαιρεθεί από τα ανωτέρω, συνολικά ποσά
 
Αν δεν κάνω λάθος, τώρα κοντά δεν λήγει η 4ετία του προηγούμενου διαγωνισμού;
 
Μια διαμαρτυρία από LRS για αύξηση των ναύλων στο ATH-LRS με έβαλε να ψάχνω πρωινιάτικα, τελικά όντως ισχύει με την έναρξη του θερινού 28/3 η αύξηση κι όχι μόνο στην LRS αλλά και στα JTY, JKL που είδα. Αφορά μόνο στα σκέλη από ATH και φυσικά προξενεί εντύπωση :?: :!: :?: αφού μιλάμε για άγονα. Ένι εξαπλνέισιονς;
 
μήπως είναι στην αλλαγή του φπα ? Με την αλλαγή του ΦΠΑ ανεβαίνουν και οι φόροι WP/WQ από Αθήνα καθώς και ο ναύλος.
Συμφωνα με τον διαγωνισμό ο ναυλος δεν περίεχει και το φπα .
 
Δε βλέπω καμία διαφορά στις τιμές Φεβρουαρίου με εκείνες του Μαΐου (τιμολογώ μέσω του συστήματος της ΟΑ). Υπάρχουν 3 διαφορετικά booking class (αν και εκείνες τις μέρες που κοίταξα, πωλείται μόνο το S).

Code:
FQDATHLRS/D-10FEB/AOA                                                           
A3  OP                                 TAX MAY APPLY                            
ROE 0.896229 UP TO 1.00 EUR                                                     
10FEB16**10FEB16/OA ATHLRS/NSP;EH/TPM   165/MPM .....                           
LN FARE BASIS    OW   EUR  RT   B PEN  DATES/DAYS   AP MIN MAX R                
01 SOAPSOC        143       286 S  45+   -     -   + -  -   -  R                
02 SOAPSO          83       166 S  45+   -     -   +  + -   -  R                
03 TOAPSO          64       128 T  45+   -     -   + -  -   -  R                
04 POAPSO          43        86 P  45+   -     -   + -  -   -  R                
>                                                 PAGE  1/ 1

Code:
FQDATHLRS/D-10MAY/AOA                                                           
A3  OP                                 TAX MAY APPLY                            
ROE 0.896229 UP TO 1.00 EUR                                                     
10MAY16**10MAY16/OA ATHLRS/NSP;EH/TPM   165/MPM .....                           
LN FARE BASIS    OW   EUR  RT   B PEN  DATES/DAYS   AP MIN MAX R                
01 SOAPSOC        143       286 S  45+   -     -   + -  -   -  R                
02 SOAPSO          83       166 S  45+   -     -   +  + -   -  R                
03 TOAPSO          64       128 T  45+   -     -   + -  -   -  R                
04 POAPSO          43        86 P  45+   -     -   + -  -   -  R                
>                                                 PAGE  1/ 1
 
Top