Μόλις μου θύμισε ένα αντίστοιχο βίντεο που είχα δει στη μία και μοναδική πτήση μου με Air China, που έδειχνε εικόνες εγκατάλειψης ενός ομοιώματος καμπίνας 747 σε πισίνα. Στην Ευρώπη των καμπινών χωρίς οθόνες, οι αερομεταφορείς βασίζονται στη λογική του ότι, όταν παρουσιαστεί ο κίνδυνος, ο επιβάτης θα προτιμήσει να σώσει τη ζωή του από το να πάρει την αποσκευή του μαζί. Το κακό είναι ότι με τον «εκδημοκρατισμό των αερομεταφορών» ο μέσος όρος του IQ στις καμπίνες, τείνει να καταποντιστεί (μη με παρεξηγείτε, δεν το λέω καθόλου ελιτιστικά). Θυμάμαι όταν η TK έκανε το «Ντου στο Κατμαντού», είχαν κυκλοφορήσει βίντεο που έδειχναν τους επιβάτες και πλήρωμα να εγκαταλείπουν την καμπίνα μαζί με τις χειραποσκευές τους και να κάθονται να παρατηρούν από κοντινή απόσταση το άτυχο και γεμάτο καύσιμα Α330.καθώς επίσης στο safety video δείχνουν αυτό.
Το πιθανότερο είναι οι συνομιλίες να έγιναν στα αγγλικά εξαρχής και όπως έπρεπε. Θα εκπλαγώ πάρα πάρα πολύ αν μιλούσαν ιαπωνικά. Κάποιος κάπου δημοσίευσε ηχητικό από το Live ATC και θυμάμαι όντως αγγλική συνομιλία.Υπάρχει η περίπτωση οι συνομιλίες να γινόνταν όντως στα ιαπωνέζικα? Οπότε έχουμε θέμα στην απόδοση των αγγλικών? Η έχουμε ενα δυστύχημα οφειλόμενο -εν μέρη και - στη μη χρήση στανταντ φρασεολογίας??