george_a":ae893m9e said:
καλό θα ήταν να γνωρίζουμε τι γνωρίζεις.
Γιατί στον αντικειμενικό παρατηρητή φαίνεται ότι όπου πετά η Aegean κατακτά σημαντικό μερίδιο αγοράς, σε σχέση με την ΟΑ, ακόμα κι αν υπάρχει τρίτος (π.χ. γραμμή Λάρνακας).
Στους ταξιδιωτικούς πράκτορες μπορεί να μην αρέσει αυτό, -ίσως λόγω μειωμένου comission, e-ticket, κλπ κλπ. [Είχα μια εμπειρία όπου ο πράκτορας με πίεζε να πάρω ΟΑ με αν και ήταν 100€ παραπάνω το εισητήριο. Η δικαιολογία του ήταν ότι το ...φαί στο αεροπλάνο ήταν καλύτερο.] Στους επιβάτες όμως, αρέσει.
Δε νομίζω οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να έχουν μεγαλύτερο συμφέρον να πουλήσουν κάποια άλλη εταιρία περισσότερο από την Α3, μια και η τελευταία δίνει συνολικά μεγαλύτερο commission γιατί συνυπολογίζει τον επίναυλο κάτι που οι άλλοι δεν κάνουν. Επίσης, στα ηλεκτρονικά μέσω ιστοσελίδας δίνει over-commission σαν κίνητρο. Το θέμα είναι ότι η εμπορική πολιτική της Α3 ως προς τις βραχυπρόθεσμες πωλήσεις (για άμεση αναχώρηση) χωλαίνει σε σχέση με αυτή των ανταγωνιστών (αν επιχειρήσεις να αγοράσεις ένα last-minute για το εσωτερικό, είναι πολύ ακριβότερο απ' ότι του μοναδικού ανταγωνιστή τους, που δυστυχώς είναι η ΟΑ). Αντιθέτως, η εμπορική πολιτική για επιβάτες που προγραμματίζουν εγκαίρως, είναι αρκετά επωφελής με τους ναύλους των κατηγοριών U,T,V & X. Παρ' όλα αυτά και σε επίπεδο τζίρου, έχω δεί και ποσοστά 75% έναντι 25% υπέρ της ΟΑ στους κοινούς προορισμούς εσωτερικού (έχω δει και 50-50 βέβαια).
Ως προς το γιατί η ΟΑ μπορεί και προσφέρει χαμηλότερους ναύλους ευκολότερα απ' ότι η A3, στο εσωτερικό, δεν με απασχολεί, τη στιγμή που δεν φαίνεται να απασχολεί ακόμα περισσότερο αυτούς που ευθύνονται για το ότι η ΟΑ χρωστάει παντού. Κάνω κρατήσεις και εκδίδω εισιτήρια και οι δύο εταιρίες συνεργάζονται μαζί μου εξ ίσου καλά.
Ως προς τα διάφορα επιχειρήματα διαφόρων κύκλων της εταιρίας, ότι η Α3 πετάει 737 εκεί που η ΟΑ πετάει τα ΑTR, και πάλι δε φαίνεται να απασχολεί πολλούς περισσότερο από το ότι μπορουν να πληρώσουν από οκτώ μέχρι και 30 ευρώ στο OW του εσωτερικού παραπάνω, αφού δε βρίσκουν φθηνό ναύλο στις βραχυπρόθεσμες κρατήσεις. Ειλικρινά, δεν μπορώ να καταλάβω ούτε πού πλεονεκτεί το 737 έναντι του ATR ως προς το να με πάει από την Αθήνα στα Χανιά, ούτε κρίνω το πόσο γευστικό είναι το φαγητό της ΟΑ ή της ΑΖ ή της Α3 για να πετάξω μέχρι τη Ρώμη. Δεν πιστεύω ότι θα μου αλλάξει η ζωή προς το χειρότερο αν φάω Alisnack αντί για τρεις φέτες γαλοπούλα σε μία πτήση ή αν η πτήση μου θα κρατήσει δέκα λεπτά παραπάνω μέχρι τα Χανιά (εκτός αν το Alisnack έχει σαλμονέλα ή το ΑΤR πέσει).
Τα πάντα είναι θέμα προτεραιοτήτων. Αν η προτεραιότητα του πράκτορά σου είναι το φαγητό, πάλι καλά να λες που δε σου είπε να πάς στον προοροσμό σου μέσω Ντουμπάι. Αν πάλι η δική του προτεραιότητα ήταν να βγάλει μεγαλύτερη προμήθεια, η δική μου προτεραιότητα θα ήταν να πληρώσω λιγότερα. Τον πελάτη τον κρατάς με το να του προσφέρεις με τον καλύτερο τρόπο αυτό το οποίο θέλει αυτός και όχι αυτό που θέλεις εσύ.
Η Α3 δεν είναι κρατικοδίαιτη και μπράβο της για τα όσα έχει καταφέρει χωρίς να την ενισχύσει κανένας. Αυτό που εγώ δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί κάποιος θέτει μία δημοσκόπηση και παράλληλα μας δίνει έτοιμες τις απαντήσεις και τα επιχειρήματα υπέρ της μίας εκ των δύο απαντήσεων.